Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Técnico Auxiliar de Archivo, Ayuntamiento de Lloret de Mar (Girona)

Técnico Auxiliar de Archivo, Ayuntamiento de Lloret de Mar (Girona)

1 Plaza, Concurso-Oposición, Grupo C, 09-06-2010

 

Núm. 8319

AJUNTAMENT DE LLORET DE MAR 

Recursos Humans

 

Edicte relatiu a la convocatòria de concurs‐oposició per cobrir una plaça 

de Tècnic/a Auxiliar Arxiu, vacant a la plantilla de  personal funcionari 

 

De conformitat amb l’acord adoptat per la Junta de Govern Local,

en sessió celebrada el dia 28 de maig de 2010, es convoca concurs-

oposició lliure per cobrir una plaça de Tècnic/a Auxiliar Arxiu,

vacant a la plantilla de personal funcionari d’aquest Ajuntament.

 

Les bases amb les Condicions per cobrir la plaça esmentada, són

les que es relacionen a continuació:

 

REF.: 14-2010-SEL-TEC-AUX-ARXIU-F

 

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN EL PROCÉS DE

SELECCIÓ, MITJANÇANT CONCURS OPOSICIÓ, PER COBRIR

UNA PLAÇA DE TÈCNIC/A AUXILIAR D’ARXIU, VACANT A

LA PLANTILLA DE PERSONAL FUNCIONARI DE L’AJUN-

TAMENT DE LLORET DE MAR

 

OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

 

L’objecte de la present convocatòria és cobrir, pel procediment de

concurs-oposició, de la següent plaça vacant a la Plantilla de

personal funcionari d’aquest Ajuntament, enquadrada dins de

l’Escala d’Administració Especial, Subescala  Tècnica, dotada amb

un sou anual corresponent al Grup C1, C.D. 16, amb pagues

extraordinàries, triennis i altres emoluments establerts per la

legislació vigent.

 

Escala Administració Especial.

Subescala Tècnica

Tècnic/a Auxiliar Arxiu

Una plaça.  N.Pr. C1 - C.D. 16

Concurs oposició

 

La convocatòria es publicarà íntegrament en el Butlletí Oficial de

la Província de Girona. Un extracte d'aquesta, amb els requisits

exigits a l'art. 6.2 del RD 896/91, de 7 de juny, es publicarà en el

Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i en el Butlletí Oficial

de l’Estat, tot incloent-hi l'avís que els successius anuncis es

publicaran en el BOP de Girona. Igualment, es farà pública la

convocatòria en el Tauler d'Edictes de l'Ajuntament.

Aquestes bases específiques regiran la present convocatòria de la

plaça de Tècnic/a Auxiliar d’Arxiu, juntament amb les bases

generals aprovades per acord de Junta de Govern Local de data 28

de març de 2008 i publicades en el Butlletí Oficial de la Província

de Girona núm. 66 de 04/04/08. En cas de discrepància, prevaldran

les bases específiques sobre les generals.

 

REQUISITS ESPECÍFICS QUE HAURAN DE COMPLIR ELS ASPIRANTS

 

A més de les condicions generals exposades a la base segona de les

“bases generals que regiran els processos de selecció del personal

funcionari de carrera i laboral fix de l’Ajuntament de Lloret de

Mar”, els aspirants han de complir els requisits específics següents:

 

a) Estar en possessió del títol de Batxillerat o Tècnic o titulació

equivalent. 

 

Si es tracta d’un títol obtingut a l’estranger, cal disposar de la

corresponent homologació.

   

La titulació  haurà d’acreditar-se, com a màxim,  en  la  data

d'acabament del termini de presentació d'instàncies.

 

b) Per quedar exempt de la prova de català: Posseir el certificat de

coneixements de nivell de suficiència de Català (certificat C) de la

Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Cata-

lunya o els reconeguts per aquesta com a equivalents o superiors.

Així mateix, d’acord amb el que estableix el Decret 161/2002, d’11

de juny, quedaran exemptes les persones aspirants que hagin

participat i obtingut plaça en processos anteriors de selecció de

personal a l’Ajuntament de Lloret de Mar, en que hi hagués esta-

blerta una prova de català del mateix nivell o superior o que hagin

superat la prova esmentada en altres processos de la mateixa

oferta pública d’ocupació.

 

c) Els estrangers, que la llengua del seu país d’origen no sigui el

castellà, per quedar exempts de la prova de castellà: Posseir el

diploma de nivell superior d’acord amb el que estableix el RD

1137/2002 o la documentació equivalent d’acord amb el que

estableixen les bases generals.

 

TRIBUNAL QUALIFICADOR

 

Tots els membres del Tribunal Qualificador tindran veu i vot i

estarà constituït de la següent manera:

President: El Secretari General de l’Ajuntament o funcionari en qui

delegui.

 

Vocals: La Cap d’Organització i Recursos Humans.

 

L’Arxiver Municipal.

 

Un Tècnic Especialista en la matèria, designat per l’Alcalde

President.

 

Secretari: El TAG de Serveis Jurídics o funcionari en qui delegui. 

 

DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU

 

A) Fase de concurs.

 

En la fase de concurs es valoraran els mèrits en la forma següent:

 

Serveis prestats (màxim 3 punts): 0,2 punts/mes fins a un màxim

de 3 punts, si es tracta de serveis prestats a l’Administració Local, i

de 0,1 punts/mes fins a un màxim de 2 punts, si es tracta de serveis

prestats a qualsevol altre lloc públic o privat, desenvo-lupant fun-

cions que el tribunal consideri anàlogues amb les que es

desenvoluparan  en aquesta plaça.

 

Estudis o cursets relacionats amb les tasques pròpies del lloc de

treball, fins a un màxim de 2 punts, d’acord amb el següent barem:

 

Cursos d’assistència:  

de 15 a 20 hores lectives  0.10

-de 21 a 40 hores lectives.  0.20

-de 41 hores o més   0.30

 

Cursos d’assistència i aprofitament:

-de 15 a 20 hores lectives  0.20

-de 21 a 40 hores lectives  0.40

-de 41 hores o més   0.60

 

Els cursos que no superin les 15 hores lectives es puntuaran a raó

de 0.05 punts per curs.

 

Els cursos o seminaris que no s’especifiqui o no es pugui acreditar

la durada dels mateixos, seran valorats amb la puntuació mínima

en cada cas, segons es tracti de cursos d’assistència (0.10) o

d’assistència i aprofitament (0.20).

Les diferents edicions d’un mateix curs o seminari seran valorats

un sol cop.

 

Titulació Superior: per titulació superior a l’exigida en la

convocatòria fins un màxim de 1 punt, d’acord amb el següent

barem:

Diplomatura Universitària  0,50 punts.

Llicenciatura Universitària  1,-- punt.

 

Cap d’aquestes puntuacions serà acumulable; és puntuarà sempre

la titulació superior.

 

Els mèrits s'hauran de justificar documentalment i s'aportaran amb

la instància de sol·licitud de participació en la convocatòria.

 

La puntuació de la fase de concurs, se sumarà a l’obtinguda en la

fase d’oposició solament si aquesta és prèviament superada.

 

B) Fase d’oposició. 

 

a) Prova de català: Efectuar una prova específica per tal d’acreditar

un coneixement de la llengua catalana corresponent al Nivell de

Suficiència (Nivell C) de la Direcció General de Política Lin-

güística. Aquesta prova serà efectuada per la Tècnic de l’Oficina de

Català de Lloret de Mar. 

 

b) Prova de castellà: Els aspirants que no tinguin la nacionalitat

espanyola, i que les llengua del seu país d’origen no sigui el

castellà, han d’acreditar documentalment els seus coneixements de

nivell superior de castellà, d’acord amb el que estableixen les bases

generals, mitjançant certificat conforme han cursat la primària i/o

la secundària i/o el batxillerat a l’Estat espanyol o diploma

d’espanyol que estableix el Reial decret 1137/2002, de 31 d’octubre,

o equivalent, o certificació acadèmica que acrediti haver superat

totes les proves dirigides a l’obtenció d’aquest, o bé certificat

d’aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles

oficials d’idiomes. Cas de no presentar la documentació esmen-

tada hauran d’efectuar una prova específica per demostrar un

nivell de coneixements equivalent al que caldria per a l’obtenció

del certificat esmentat, excepte que, d’acord amb el que estableix

l’art. 9 del RD 543/2001, de 18 de maig, les proves selectives impli-

quin per si mateixes la demostració de l’esmentat coneixement.

c) Prova de coneixements: Contestar, durant un termini màxim de

30 minuts, un qüestionari tipus test de 40 preguntes multiopció 

relacionades amb el temari de l’annex I.

 

d) Prova pràctica: Consistirà en resoldre un o més supòsits

pràctics, sobre tasques pròpies de les places convocades i, durant

un termini màxim d’una hora.

 

e) Entrevista personal: on es tindrà en compte, tant el currículum

com els resultats obtinguts en les diferents proves. En aquest

sentit, els membres del Tribunal podran sol·licitar els aclariments

que sobre aquests aspectes considerin adients.

 

f) Període de pràctiques: d’acord amb el que estableixen les bases

generals. 

 

QUALIFICACIÓ

 

Tots els exercicis seran obligatoris i eliminatoris (excepte l’entre-

vista que serà obligatòria, però no eliminatòria), i es puntuaran en

la forma següent: 

La prova de català a), en cas de fer-se, es qualificarà com a APTE o

NO APTE 

La prova de castellà b), en cas de fer-se, es qualificarà com a APTE

o NO APTE. 

La prova de coneixements c) de 0 a 20 punts i serà necessari per

supera-la obtenir una puntuació de 12 punts. Barems per a la

puntuació: Correcta: + 0,50; Incorrecta: - 0.125; En blanc: 0.

La prova pràctica d) es puntuarà de 0 a 10 punts i serà necessari

per a superar-la obtenir una puntuació mínima de 5 punts.

L’entrevista personal e) es puntuarà de 0 a 5 punts. 

El període de pràctiques és obligatori i eliminatori, i la qualificació

final serà d’apte o no apte. Els i les aspirants que obtinguin la

qualificació de no apte quedaran exclosos del procés selectiu.

 

Els mèrits al·legats s'hauran de justificar documentalment i,

hauran de presentar-se juntament amb la instància sol·licitant

prendre part en la convocatòria.

 

El nombre de punts que podrà ser atorgat per cada membre del

Tribunal serà de 0 a 20, de 0 a 10 i de 0 a 5 punts.

 

Les qualificacions s'adoptaran sumant les puntuacions atorgades

pels diferents membres del Tribunal, i dividint el total pel nombre

d'assistents al mateix.

Es farà una llista amb les persones que, havent superat el procés

selectiu d’aquesta convocatòria, no hagin estat l’aspirant o

aspirants proposats pel Tribunal per ocupar la plaça o lloc de

treball, les quals passaran a formar part de la borsa de treball per

cobrir possibles interinatges o contractes temporals. 

 

RECURSOS

Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit de l’Alcalde

i/o la Junta de Govern Local, si aquests actes decideixen direc-

tament o indirectament el fons de l’assumpte, determinen la im-

possibilitat de continuar el procés selectiu, o produeixen inde-

fensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, els

interessats podran interposar, d’acord amb l’article 116 de la Llei

30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administra-

cions públiques i del procediment administratiu comú, modificada

per la Llei 4/1999, de 13 de gener, potestativament, recurs de

reposició en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de

la seva publicació o notificació, davant de l’òrgan que hagi dictat

l’acte, o bé recurs contenciós-administratiu d’acord amb l’article 46

de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció

Contenciosa i Administrativa, en el termini  de dos mesos a

comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació, al

jutjat contenciós-administratiu corresponent, d’acord amb el que

preveu l’article 10 de la Llei esmentada.

 

Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit del tribunal

qualificador, si aquests últims decideixen directament o indirec-

tament el fons de l’assumpte, determinen la impossibilitat de con-

tinuar el procés selectiu, o produeixen indefensió o perjudici irre-

parable a drets i interessos legítims, els interessats podran inter-

posar en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la

seva publicació o notificació, recurs d’alçada davant de l’alcalde.

 

Igualment els interessats poden interposar qualsevol altre recurs

que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

 

 

TEMARI 

 

TEMARI GENERAL

 

D’acord amb el que estableix l’annex I de les

Bases Generals per al Grup C1.

 

1. La Constitució espanyola de 1.978. Estructura i principis

Generals. Drets i deures fonamentals.

 2. Organització municipal: Òrgans necessaris i complementaris.

Breu estudi d’aquests. Atribucions dels òrgans necessaris. 

 

3. Funcionament dels òrgans col·legiats locals: Convocatòria i

ordre del dia. Debats, votacions i quòrums. Actes i certificats

d'acords.

 

4. El procediment administratiu comú: Concepte d’interessat.

Fases del procediment.

 

5. Contractació administrativa: Concepte de contracte admi-

nistratiu. Diferents tipus de contractes administratius. Contractes

subjectes i no subjectes a regulació harmonitzada.

 

6. Formes de gestió del servei públic. gestió directa i indirecta.

 

7. Drets i deures dels empleats públics.

 

8. Hisendes locals: Recursos dels municipis. Els tributs propis dels

municipis: Impostos, taxes i contribucions especials.

 

TEMARI ESPECÍFIC:

 

9. L’arxiu i les seves funcions.

 

10. El concepte de document d’arxiu

 

11. Els valors i les edats dels documents

 

12. Les agrupacions documentals

 

13. El sistema arxivístic a l’estat espanyol i a Catalunya

 

14. El servei d’arxiu municipal: definició, competències i funcions

d’acord amb el seu reglament.

 

15. Legislació vigent en matèria d’arxius

 

16. La organització dels fons documentals: classificació i ordenació.

 

17. Les normatives de descripció documental (ISAD-G, ISAAR-

CPF, NODAC) 

 

18. Els instruments bàsics per a la descripció arxivística

19. Les diferents modalitats d’ingrés de documentació als arxius:

els ingressos ordinaris i els extraordinaris

 

20. El tractament de les transferències documentals en el reglament

del servei d’arxiu municipal.

 

21. Criteris generals per a l’avaluació i la Tria de documentació.

 

22. El sistema de gestió documental: definició, conceptes generals,

àmbit d’aplicació i procés d’implantació. 

 

23. Desenvolupament dels instruments principals del sistema de

gestió de documents: quadre de classificació, calendari de con-

servació, quadre d’accés i índex d’expedients i documents.

 

24. Anàlisi i disseny dels circuïts administratius de la docu-

mentació administrativa.

 

25. Conceptes generals i definicions: el document electrònic, el

document electrònic d’arxiu, expedient electrònic, objecte digital i

objecte digital de preservació.

 

26. Les propietats del document electrònic d’arxiu. 

 

27. El valor legal dels documents electrònics d’arxiu: la signatura i

el certificat digital.

 

28. Gestió de documents i gestió de documents electrònics: ISO

15489, MoReq, OAIS, projecte iArxiu…

 

29. Sistema de descripció dels documents electrònics: identificació,

captura i enregistrament, i, metadades.

 

30. La classificació, l’avaluació documental i el sistema de

seguretat i accés en els documents electrònics d’arxiu.

 

31. Els sistemes de conservació i preservació digital.

 

32. Requisits necessaris per a la informatització d’un servei

d’arxiu.

 

33. El procés de digitalització dels documents d’arxiu.

 

34. Els documents electrònics d’arxiu a l’administració local.

35. Els diferents suports documentals,  les seves característiques i

les degradacions que afecten el patrimoni documental.

 

36. La protecció dels fons documentals: l’edifici, les instal·lacions i

els materials constructius.

 

37. L’accés a la documentació pública: consideracions generals i

marc legislatiu.

 

38. El control del servei de documents: consultes, préstecs,

reproduccions.  

 

39. Els arxius i la difusió del patrimoni documental: les propostes

culturals.

 

40. La recuperació, protecció i difusió del patrimoni documental

del municipi.

 

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.
 
Lloret de Mar, 1 de juny de 2010
 
Rafel Josep Garcia Jiménez
Secretari general