Técnico Auxiliar de Archivo, Ayuntamiento de Lloret de Mar (Girona)
- Fecha de publicación: 09-06-2010
- Titulación requerida: Bachiller, FP2
- Plazo de presentación de solicitudes: hasta el 14/07/2010
- PDF de la convocatoria
- PDF del anuncio de presentación de solicitudes BOE nº 153 24-06-2010
- PDF del EDICTE de l’Ajuntament de Lloret de Mar, sobre provisió de places 02-07-2010
- Foro de la convocatoria
Núm. 8319
AJUNTAMENT DE LLORET DE MAR
Recursos Humans
Edicte relatiu a la convocatòria de concurs‐oposició per cobrir una plaça
de Tècnic/a Auxiliar Arxiu, vacant a la plantilla de personal funcionari
De conformitat amb l’acord adoptat per la Junta de Govern Local,
en sessió celebrada el dia 28 de maig de 2010, es convoca concurs-
oposició lliure per cobrir una plaça de Tècnic/a Auxiliar Arxiu,
vacant a la plantilla de personal funcionari d’aquest Ajuntament.
Les bases amb les Condicions per cobrir la plaça esmentada, són
les que es relacionen a continuació:
REF.: 14-2010-SEL-TEC-AUX-ARXIU-F
BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN EL PROCÉS DE
SELECCIÓ, MITJANÇANT CONCURS OPOSICIÓ, PER COBRIR
UNA PLAÇA DE TÈCNIC/A AUXILIAR D’ARXIU, VACANT A
LA PLANTILLA DE PERSONAL FUNCIONARI DE L’AJUN-
TAMENT DE LLORET DE MAR
OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L’objecte de la present convocatòria és cobrir, pel procediment de
concurs-oposició, de la següent plaça vacant a la Plantilla de
personal funcionari d’aquest Ajuntament, enquadrada dins de
l’Escala d’Administració Especial, Subescala Tècnica, dotada amb
un sou anual corresponent al Grup C1, C.D. 16, amb pagues
extraordinàries, triennis i altres emoluments establerts per la
legislació vigent.
Escala Administració Especial.
Subescala Tècnica
Tècnic/a Auxiliar Arxiu
Una plaça. N.Pr. C1 - C.D. 16
Concurs oposició
La convocatòria es publicarà íntegrament en el Butlletí Oficial de
la Província de Girona. Un extracte d'aquesta, amb els requisits
exigits a l'art. 6.2 del RD 896/91, de 7 de juny, es publicarà en el
Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i en el Butlletí Oficial
de l’Estat, tot incloent-hi l'avís que els successius anuncis es
publicaran en el BOP de Girona. Igualment, es farà pública la
convocatòria en el Tauler d'Edictes de l'Ajuntament.
Aquestes bases específiques regiran la present convocatòria de la
plaça de Tècnic/a Auxiliar d’Arxiu, juntament amb les bases
generals aprovades per acord de Junta de Govern Local de data 28
de març de 2008 i publicades en el Butlletí Oficial de la Província
de Girona núm. 66 de 04/04/08. En cas de discrepància, prevaldran
les bases específiques sobre les generals.
REQUISITS ESPECÍFICS QUE HAURAN DE COMPLIR ELS ASPIRANTS
A més de les condicions generals exposades a la base segona de les
“bases generals que regiran els processos de selecció del personal
funcionari de carrera i laboral fix de l’Ajuntament de Lloret de
Mar”, els aspirants han de complir els requisits específics següents:
a) Estar en possessió del títol de Batxillerat o Tècnic o titulació
equivalent.
Si es tracta d’un títol obtingut a l’estranger, cal disposar de la
corresponent homologació.
La titulació haurà d’acreditar-se, com a màxim, en la data
d'acabament del termini de presentació d'instàncies.
b) Per quedar exempt de la prova de català: Posseir el certificat de
coneixements de nivell de suficiència de Català (certificat C) de la
Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Cata-
lunya o els reconeguts per aquesta com a equivalents o superiors.
Així mateix, d’acord amb el que estableix el Decret 161/2002, d’11
de juny, quedaran exemptes les persones aspirants que hagin
participat i obtingut plaça en processos anteriors de selecció de
personal a l’Ajuntament de Lloret de Mar, en que hi hagués esta-
blerta una prova de català del mateix nivell o superior o que hagin
superat la prova esmentada en altres processos de la mateixa
oferta pública d’ocupació.
c) Els estrangers, que la llengua del seu país d’origen no sigui el
castellà, per quedar exempts de la prova de castellà: Posseir el
diploma de nivell superior d’acord amb el que estableix el RD
1137/2002 o la documentació equivalent d’acord amb el que
estableixen les bases generals.
TRIBUNAL QUALIFICADOR
Tots els membres del Tribunal Qualificador tindran veu i vot i
estarà constituït de la següent manera:
President: El Secretari General de l’Ajuntament o funcionari en qui
delegui.
Vocals: La Cap d’Organització i Recursos Humans.
L’Arxiver Municipal.
Un Tècnic Especialista en la matèria, designat per l’Alcalde
President.
Secretari: El TAG de Serveis Jurídics o funcionari en qui delegui.
DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU
A) Fase de concurs.
En la fase de concurs es valoraran els mèrits en la forma següent:
Serveis prestats (màxim 3 punts): 0,2 punts/mes fins a un màxim
de 3 punts, si es tracta de serveis prestats a l’Administració Local, i
de 0,1 punts/mes fins a un màxim de 2 punts, si es tracta de serveis
prestats a qualsevol altre lloc públic o privat, desenvo-lupant fun-
cions que el tribunal consideri anàlogues amb les que es
desenvoluparan en aquesta plaça.
Estudis o cursets relacionats amb les tasques pròpies del lloc de
treball, fins a un màxim de 2 punts, d’acord amb el següent barem:
Cursos d’assistència:
de 15 a 20 hores lectives 0.10
-de 21 a 40 hores lectives. 0.20
-de 41 hores o més 0.30
Cursos d’assistència i aprofitament:
-de 15 a 20 hores lectives 0.20
-de 21 a 40 hores lectives 0.40
-de 41 hores o més 0.60
Els cursos que no superin les 15 hores lectives es puntuaran a raó
de 0.05 punts per curs.
Els cursos o seminaris que no s’especifiqui o no es pugui acreditar
la durada dels mateixos, seran valorats amb la puntuació mínima
en cada cas, segons es tracti de cursos d’assistència (0.10) o
d’assistència i aprofitament (0.20).
Les diferents edicions d’un mateix curs o seminari seran valorats
un sol cop.
Titulació Superior: per titulació superior a l’exigida en la
convocatòria fins un màxim de 1 punt, d’acord amb el següent
barem:
Diplomatura Universitària 0,50 punts.
Llicenciatura Universitària 1,-- punt.
Cap d’aquestes puntuacions serà acumulable; és puntuarà sempre
la titulació superior.
Els mèrits s'hauran de justificar documentalment i s'aportaran amb
la instància de sol·licitud de participació en la convocatòria.
La puntuació de la fase de concurs, se sumarà a l’obtinguda en la
fase d’oposició solament si aquesta és prèviament superada.
B) Fase d’oposició.
a) Prova de català: Efectuar una prova específica per tal d’acreditar
un coneixement de la llengua catalana corresponent al Nivell de
Suficiència (Nivell C) de la Direcció General de Política Lin-
güística. Aquesta prova serà efectuada per la Tècnic de l’Oficina de
Català de Lloret de Mar.
b) Prova de castellà: Els aspirants que no tinguin la nacionalitat
espanyola, i que les llengua del seu país d’origen no sigui el
castellà, han d’acreditar documentalment els seus coneixements de
nivell superior de castellà, d’acord amb el que estableixen les bases
generals, mitjançant certificat conforme han cursat la primària i/o
la secundària i/o el batxillerat a l’Estat espanyol o diploma
d’espanyol que estableix el Reial decret 1137/2002, de 31 d’octubre,
o equivalent, o certificació acadèmica que acrediti haver superat
totes les proves dirigides a l’obtenció d’aquest, o bé certificat
d’aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles
oficials d’idiomes. Cas de no presentar la documentació esmen-
tada hauran d’efectuar una prova específica per demostrar un
nivell de coneixements equivalent al que caldria per a l’obtenció
del certificat esmentat, excepte que, d’acord amb el que estableix
l’art. 9 del RD 543/2001, de 18 de maig, les proves selectives impli-
quin per si mateixes la demostració de l’esmentat coneixement.
c) Prova de coneixements: Contestar, durant un termini màxim de
30 minuts, un qüestionari tipus test de 40 preguntes multiopció
relacionades amb el temari de l’annex I.
d) Prova pràctica: Consistirà en resoldre un o més supòsits
pràctics, sobre tasques pròpies de les places convocades i, durant
un termini màxim d’una hora.
e) Entrevista personal: on es tindrà en compte, tant el currículum
com els resultats obtinguts en les diferents proves. En aquest
sentit, els membres del Tribunal podran sol·licitar els aclariments
que sobre aquests aspectes considerin adients.
f) Període de pràctiques: d’acord amb el que estableixen les bases
generals.
QUALIFICACIÓ
Tots els exercicis seran obligatoris i eliminatoris (excepte l’entre-
vista que serà obligatòria, però no eliminatòria), i es puntuaran en
la forma següent:
La prova de català a), en cas de fer-se, es qualificarà com a APTE o
NO APTE
La prova de castellà b), en cas de fer-se, es qualificarà com a APTE
o NO APTE.
La prova de coneixements c) de 0 a 20 punts i serà necessari per
supera-la obtenir una puntuació de 12 punts. Barems per a la
puntuació: Correcta: + 0,50; Incorrecta: - 0.125; En blanc: 0.
La prova pràctica d) es puntuarà de 0 a 10 punts i serà necessari
per a superar-la obtenir una puntuació mínima de 5 punts.
L’entrevista personal e) es puntuarà de 0 a 5 punts.
El període de pràctiques és obligatori i eliminatori, i la qualificació
final serà d’apte o no apte. Els i les aspirants que obtinguin la
qualificació de no apte quedaran exclosos del procés selectiu.
Els mèrits al·legats s'hauran de justificar documentalment i,
hauran de presentar-se juntament amb la instància sol·licitant
prendre part en la convocatòria.
El nombre de punts que podrà ser atorgat per cada membre del
Tribunal serà de 0 a 20, de 0 a 10 i de 0 a 5 punts.
Les qualificacions s'adoptaran sumant les puntuacions atorgades
pels diferents membres del Tribunal, i dividint el total pel nombre
d'assistents al mateix.
Es farà una llista amb les persones que, havent superat el procés
selectiu d’aquesta convocatòria, no hagin estat l’aspirant o
aspirants proposats pel Tribunal per ocupar la plaça o lloc de
treball, les quals passaran a formar part de la borsa de treball per
cobrir possibles interinatges o contractes temporals.
RECURSOS
Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit de l’Alcalde
i/o la Junta de Govern Local, si aquests actes decideixen direc-
tament o indirectament el fons de l’assumpte, determinen la im-
possibilitat de continuar el procés selectiu, o produeixen inde-
fensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, els
interessats podran interposar, d’acord amb l’article 116 de la Llei
30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administra-
cions públiques i del procediment administratiu comú, modificada
per la Llei 4/1999, de 13 de gener, potestativament, recurs de
reposició en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de
la seva publicació o notificació, davant de l’òrgan que hagi dictat
l’acte, o bé recurs contenciós-administratiu d’acord amb l’article 46
de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció
Contenciosa i Administrativa, en el termini de dos mesos a
comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació, al
jutjat contenciós-administratiu corresponent, d’acord amb el que
preveu l’article 10 de la Llei esmentada.
Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit del tribunal
qualificador, si aquests últims decideixen directament o indirec-
tament el fons de l’assumpte, determinen la impossibilitat de con-
tinuar el procés selectiu, o produeixen indefensió o perjudici irre-
parable a drets i interessos legítims, els interessats podran inter-
posar en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la
seva publicació o notificació, recurs d’alçada davant de l’alcalde.
Igualment els interessats poden interposar qualsevol altre recurs
que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.
TEMARI
TEMARI GENERAL
D’acord amb el que estableix l’annex I de les
Bases Generals per al Grup C1.
1. La Constitució espanyola de 1.978. Estructura i principis
Generals. Drets i deures fonamentals.
2. Organització municipal: Òrgans necessaris i complementaris.
Breu estudi d’aquests. Atribucions dels òrgans necessaris.
3. Funcionament dels òrgans col·legiats locals: Convocatòria i
ordre del dia. Debats, votacions i quòrums. Actes i certificats
d'acords.
4. El procediment administratiu comú: Concepte d’interessat.
Fases del procediment.
5. Contractació administrativa: Concepte de contracte admi-
nistratiu. Diferents tipus de contractes administratius. Contractes
subjectes i no subjectes a regulació harmonitzada.
6. Formes de gestió del servei públic. gestió directa i indirecta.
7. Drets i deures dels empleats públics.
8. Hisendes locals: Recursos dels municipis. Els tributs propis dels
municipis: Impostos, taxes i contribucions especials.
TEMARI ESPECÍFIC:
9. L’arxiu i les seves funcions.
10. El concepte de document d’arxiu
11. Els valors i les edats dels documents
12. Les agrupacions documentals
13. El sistema arxivístic a l’estat espanyol i a Catalunya
14. El servei d’arxiu municipal: definició, competències i funcions
d’acord amb el seu reglament.
15. Legislació vigent en matèria d’arxius
16. La organització dels fons documentals: classificació i ordenació.
17. Les normatives de descripció documental (ISAD-G, ISAAR-
CPF, NODAC)
18. Els instruments bàsics per a la descripció arxivística
19. Les diferents modalitats d’ingrés de documentació als arxius:
els ingressos ordinaris i els extraordinaris
20. El tractament de les transferències documentals en el reglament
del servei d’arxiu municipal.
21. Criteris generals per a l’avaluació i la Tria de documentació.
22. El sistema de gestió documental: definició, conceptes generals,
àmbit d’aplicació i procés d’implantació.
23. Desenvolupament dels instruments principals del sistema de
gestió de documents: quadre de classificació, calendari de con-
servació, quadre d’accés i índex d’expedients i documents.
24. Anàlisi i disseny dels circuïts administratius de la docu-
mentació administrativa.
25. Conceptes generals i definicions: el document electrònic, el
document electrònic d’arxiu, expedient electrònic, objecte digital i
objecte digital de preservació.
26. Les propietats del document electrònic d’arxiu.
27. El valor legal dels documents electrònics d’arxiu: la signatura i
el certificat digital.
28. Gestió de documents i gestió de documents electrònics: ISO
15489, MoReq, OAIS, projecte iArxiu…
29. Sistema de descripció dels documents electrònics: identificació,
captura i enregistrament, i, metadades.
30. La classificació, l’avaluació documental i el sistema de
seguretat i accés en els documents electrònics d’arxiu.
31. Els sistemes de conservació i preservació digital.
32. Requisits necessaris per a la informatització d’un servei
d’arxiu.
33. El procés de digitalització dels documents d’arxiu.
34. Els documents electrònics d’arxiu a l’administració local.
35. Els diferents suports documentals, les seves característiques i
les degradacions que afecten el patrimoni documental.
36. La protecció dels fons documentals: l’edifici, les instal·lacions i
els materials constructius.
37. L’accés a la documentació pública: consideracions generals i
marc legislatiu.
38. El control del servei de documents: consultes, préstecs,
reproduccions.
39. Els arxius i la difusió del patrimoni documental: les propostes
culturals.
40. La recuperació, protecció i difusió del patrimoni documental
del municipi.
La qual cosa es fa pública per a general coneixement.
Lloret de Mar, 1 de juny de 2010
Rafel Josep Garcia Jiménez
Secretari general