Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Técnico Auxiliar de Bibliotecas, Ayuntamiento de Lloret de Mar (Girona)

Técnico Auxiliar de Bibliotecas, Ayuntamiento de Lloret de Mar (Girona)

2 Plazas, Subgrupo C1, Concurso Oposición, Acceso libre, 08-11-2013


Apertura de plazo

Bases de la convocatoria

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN EL PROCÉS DE SELECCIÓ, MITJANÇANT CONCURS-OPOSICIÓ, PER COBRIR DOS PLACES DE TÈCNIC/A AUXILIAR DE BIBLIOTECA, VACANTS A LA PLANTILLA DE PERSONAL FUNCIONARI DE L’AJUNTAMENT DE LLORET DE MAR

OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.

L’objecte de la present convocatòria és cobrir, pel procediment de concurs- oposició, les següents places vacants a la Plantilla de personal funcionari d’aquest Ajuntament, enquadrades dins de l’Escala d’Administració Especial, Subescala Tècnica, dotades amb un sou anual corresponent al Grup C1, C.D. 16, amb pagues extraordinàries, triennis i altres emoluments establerts per la legislació vigent.

Escala Administració Especial. Subescala Tècnica Tècnic/a Auxiliar Biblioteca Dos places. N.Pr. C1 - C.D. 16 Concurs-oposició

La convocatòria es publicarà íntegrament en el Butlletí Oficial de la Província de

Girona. Un extracte d'aquesta, amb els requisits exigits a l'art. 6.2 del RD 896/91, de 7 de juny, es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i en el Butlletí Oficial de l’Estat, tot incloent-hi l'avís que els successius anuncis es publicaran en el B.O.P. de Girona. Igualment, es farà pública la convocatòria en el Tauler d'Edictes de l'Ajuntament.

Aquestes bases específiques regiran la present convocatòria de les places de Tècnic/a Auxiliar de Biblioteca, juntament amb les bases generals aprovades per acord de Junta de Govern Local de data 20 de febrer de 2012 i publicades en el Butlletí Oficial de la Província de Girona núm. 44 de 2/03/2012. En cas de discrepància, prevaldran les bases específiques sobre les generals.

CONDICIONS I REQUISITS QUE HAURAN DE REUNIR O COMPLIR ELS ASPIRANTS I FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES.

A més de les condicions generals exposades a la base segona de les “bases generals que regiran els processos de selecció del personal funcionari de carrera i laboral fix de l’Ajuntament de Lloret de Mar”, els aspirants han de complir els requisits específics següents:

a) Estar en possessió del títol de Batxillerat o Tècnic o titulació equivalent.

Si es tracta d’un títol obtingut a l’estranger, cal disposar de la corresponent homologació.

La titulació haurà d’acreditar-se, com a màxim, en la data d'acabament del termini de presentació d'instàncies.

b) Per quedar exempt de la prova de català: Posseir el certificat de coneixements de nivell de suficiència de Català (certificat C) de la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya o els reconeguts per aquesta com a equivalents o superiors. Així mateix, d’acord amb el que estableix el Decret 161/2002, d’11 de juny, quedaran exemptes les persones aspirants que hagin participat i obtingut plaça en processos anteriors de selecció de personal a l’Ajuntament de Lloret de Mar, en que hi hagués establerta una prova de català del mateix nivell o superior o que hagin superat la prova esmentada en altres processos de la mateixa oferta pública d’ocupació.

c) Els estrangers, que la llengua del seu país d’origen no sigui el castellà, per quedar exempts de la prova de castellà: Posseir el diploma de nivell superior d’acord amb el que estableix el RD 1137/2002 o la documentació equivalent d’acord amb el que estableixen les bases generals.

Les instàncies sol·licitant prendre part en el concurs-oposició es dirigiran a l’Alcalde-President de la Corporació i es presentaran a l’Oficina d’Informació i Atenció Ciutadana, dins el termini de vint (20) dies naturals, a comptar des del dia següent a la publicació de l'anunci de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Les persones aspirants manifestaran en aquest document que reuneixen totes i cadascuna de les condicions que s'exigeixen en la Condició Segona, i que es comprometen a prestar jurament i promesa tal com estableix el Reial Decret 707/79, de 5 d’abril.

D’ acord amb el que s’estableix amb la condició tercera de les bases generals, caldrà fer efectiu el pagament dels drets d’ examen que són els que figuren en l’ordenança fiscal núm. 8 anomenada “Taxa per realització de serveis de competència local” de l’any en curs. Es podrà fer efectiu directament a la OIAC (Oficina d’Informació i Atenció Ciutadana) situada als baixos de l’Ajuntament, o per transferència bancària en el c/c 2100 0157 83 0200015293 indicant el concepte de drets d’ examen, el Nom i Cognoms de la persona interessada i el número de referència del procés selectiu.

En cap cas, el pagament dels drets d’examen suposarà la substitució del tràmit de presentació, en temps i forma, de la instància per participar en la convocatòria.

No es procedirà a la devolució de les taxes per drets d’ examen en els supòsits d’exclusió del procés selectiu per causa imputable a l’ interessat. En cas que el pagament dels drets d’examen sigui per transferència caldrà adjuntar la documentació justificativa corresponent a la sol·licitud.

TRIBUNAL QUALIFICADOR.

Tots els membres del Tribunal Qualificador tindran veu i vot i estarà constituït de la següent manera:

President: El Secretari General de l’Ajuntament o funcionari en qui delegui. Vocals: La Cap d’Organització i Recursos Humans.

La Directora de la Biblioteca Municipal.

Un/a Tècnic/a Bibliotecari/ària del Servei Regional de suport a la lectura pública de Girona

Secretari: El TAG de Serveis Jurídics o funcionari en qui delegui.

DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU.

A) Fase de concurs

Serveis prestats (màxim 3 punts): 0'2 punts/mes fins a un màxim de 3 punts, si es tracta de serveis prestats a l’Administració Local, i de 0'1 punts/mes fins a un màxim de 2 punts, si es tracta de serveis prestats a qualsevol altre lloc públic o privat, desenvolupant funcions que el Tribunal consideri anàlogues a les que es desenvoluparan en aquesta plaça.

Els serveis prestats en administracions públiques es podran acreditar o bé, mitjançant la certificació de l’òrgan competent amb indicació de la categoria

professional, funcions i període de temps (model Annex I.- Certificació de Serveis prestats), o bé mitjançant certificació del Secretari en la que s’indiqui els conceptes esmentats anteriorment. L’antiguitat i els serveis prestats en aquesta administració no caldrà que s’acreditin documentalment i s’admetran i valoraran en base a les dades que obrin en els expedients personals de les persones aspirants.

Els serveis prestats en empreses privades o com a treballadors autònoms es podran acreditar mitjançant fotocòpia del contracte de treball, nòmines, vida laboral o certificació de l’empresa que acrediti els serveis prestats. En tots els casos caldrà especificar la categoria professional, funcions i període de temps.

El tribunal valorarà estrictament els períodes de temps treballat que s’hagin acreditat de la forma detallada anteriorment.

Cursos (màxim 3 punts): de contingut o matèries relacionades amb l’Administració Pública tinguin o no relació directa amb el contingut i tasques de la plaça convocada i/o Cursos relacionats directament amb el contingut de la plaça convocada i cursats en entitats privades, d’acord amb el següent barem:

Cursos d’assistència:

-

- -

de 15 a 20 hores lectives................0.05 de 21 a 40 hores lectives............... 0.10 de 41 hores o més.........................0.15

Cursos d’assistència i aprofitament:

-

- -

de 15 a 20 hores lectives................0.10 de 21 a 40 hores lectives................0.20 de 41 hores o més.........................0.40

Els cursos que no superin 15 hores lectives, els que no es pugui acreditar la durada, els que el Tribunal consideri desfasats, així com, l’assistència a jornades d’actualització, els seminaris, congressos i conferències, etc. no es puntuaran.

Només es tindran en compte els títols, certificats, diplomes i altres documents expedits per organismes oficials, universitats, col·legis professionals o per centres d’ensenyament públics o privats oficials autoritzats.

Les diferents edicions d’un mateix curs seran valorats un sol cop.

Titulació Superior (màxim 1 punt): per titulació superior a l’ exigida en la convocatòria, d’acord amb el següent barem:

Diplomatura o equivalent......... 0.75 punts Llicenciatura/Grau o equivalent......... 1 punt.

Cap d’aquestes puntuacions serà acumulable; és puntuarà sempre la titulació superior.

Els diplomes acreditatius de titulacions acadèmiques i/o postgraus i màsters poden ser substituïts pel document acreditatiu d’haver abonat la taxa acadèmica oficial establerta per a la seva expedició.

La puntuació de la fase de concurs, només es sumarà a l’obtinguda en la fase d’oposició en cas d’haver superat la mateixa.

B). Fase d’oposició.

a) Prova de català: Efectuar una prova específica per tal d’acreditar un coneixement de la llengua catalana corresponent al Nivell de Suficiència (Nivell C) de la Direcció General de Política Lingüística. Aquesta prova serà efectuada per la Tècnica de l’Oficina de Català de Lloret de Mar.

b) Prova de castellà: Els aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola, i que les llengua del seu país d’origen no sigui el castellà, han d’acreditar documentalment els seus coneixements de nivell superior de castellà, d’acord amb el que estableixen les bases generals, mitjançant certificat conforme han cursat la primària i/o la secundària i/o el batxillerat a l’Estat espanyol o diploma d’espanyol que estableix el Reial decret 1137/2002, de 31 d’octubre, o equivalent, o certificació acadèmica que acrediti haver superat totes les proves dirigides a l’obtenció d’aquest, o bé certificat d’aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d’idiomes. Cas de no presentar la documentació esmentada hauran d’efectuar una prova específica per demostrar un nivell de coneixements equivalent al que caldria per a l’obtenció del certificat esmentat, excepte que, d’acord amb el que estableix l’art. 9 del RD 543/2001, de 18 de maig, les proves selectives impliquin per si mateixes la demostració de l’esmentat coneixement.

c) Prova de coneixements: Contestar un qüestionari tipus test de 40 preguntes multiopció durant el període de 45 minuts, relacionades amb el temari de l’annex I.

d) Prova pràctica: Resoldre, en el termini màxim de 45 minuts, un o més supòsits pràctics, sobre tasques pròpies de la plaça convocada.

e) Test Psicotècnic: Qüestionari de personalitat per avaluar el perfil del candidat i la seva adequació al del lloc de treball. Aquesta prova es valorarà conjuntament amb l’entrevista personal. En aquest sentit, es tindran en compte els resultats obtinguts en els factors de: extraversió, afabilitat, autocontrol, estabilitat emocional i capacitat d’adaptació als canvis. S’utilitzarà per a la realització d’aquest psicotècnic una prova estandaritzada que compleix amb els requisits de fiabilitat i validesa corresponents.

f) Entrevista personal, on es tindrà en compte, tant el currículum com els resultats obtinguts en les diferents proves. En aquest sentit, els membres del Tribunal podran sol·licitar els aclariments que sobre aquests aspectes considerin adients, tant relacionats amb el seu currículum com amb els resultats del test psicotècnic.

g) Període de pràctiques, d’acord amb el que estableixen les bases generals.

QUALIFICACIÓ.

Tots els exercicis seran obligatoris i eliminatoris (excepte l’entrevista i el psicotècnic que seran obligatoris però no eliminatoris), i es puntuaran en la forma següent:

a) prova de català, en cas de fer-se, es qualificarà com a APTE o NO APTE.

b) prova de castellà, en cas de fer-se, es qualificarà com a APTE o NO APTE.

c) prova de coneixements. Es puntuarà de 0 a 10 punts. Cada pregunta contestada correctament puntuarà 0,25 i cada resposta incorrecta restarà 0,06 punts de la qualificació final. Caldrà una puntuació mínima de 6 punts per superar la prova.

d) prova pràctica, es puntuarà de 0 a 10 punts i serà necessari per superar-la obtenir una puntuació mínima de 5 punts.

e) test psicotècnic, es valorarà conjuntament amb l’entrevista personal.

f) l’entrevista personal es puntuarà de 0 a 5 punts. g) el període de pràctiques és obligatori i eliminatori, i la qualificació final serà d’apte o no apte. Els i les aspirants que obtinguin la

qualificació de no apte quedaran exclosos del procés selectiu.

Els mèrits al·legats s'hauran de justificar documentalment i, hauran de presentar-se juntament amb la instància sol·licitant prendre part en la convocatòria.

El nombre de punts que podrà ser atorgat per cada membre del Tribunal serà de 0a10,de0a10ide0a5 puntspercadascunadelesproves.

Les qualificacions s'adoptaran sumant les puntuacions atorgades pels diferents membres del Tribunal, i dividint el total pel nombre d'assistents al mateix.

Es farà una llista amb les persones que, havent superat el procés selectiu d’aquesta convocatòria, no hagin estat l’aspirant o aspirants proposats pel Tribunal per ocupar la plaça o lloc de treball, les quals passaran a formar part de la borsa de treball per cobrir possibles interinatges o contractes temporals.

RECURSOS.

Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit de l’Alcalde i/o la Junta de Govern Local, si aquests actes decideixen directament o indirectament el fons de l’assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procés selectiu, o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, els interessats podran interposar, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, potestativament, recurs de reposició en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació, davant de l’òrgan que hagi dictat l’acte, o bé recurs contenciós administratiu d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa,

en el termini de dos mesos a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació, al jutjat contenciós administratiu corresponent, d’acord amb el que preveu l’article 10 de la Llei esmentada.

Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit del tribunal qualificador, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l’assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procés selectiu, o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, els interessats podran interposar en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació, recurs d’alçada davant de l’alcalde.

Igualment els interessats poden interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

ANNEX I :TEMARI TEMARI GENERAL:

D’acord amb el que estableix l’annex I de les Bases

Generals per al Grup C1.

1. La Constitució espanyola de 1.978. Estructura i principis Generals. Drets i deures fonamentals.

2. Organització municipal: Òrgans necessaris i complementaris. Breu estudi d’aquests. Atribucions dels òrgans necessaris.

3. Funcionament dels òrgans col·legiats locals: Convocatòria i ordre del dia. Debats, votacions i quòrums. Actes i certificats d'acords.

4. El procediment administratiu comú: Concepte d’interessat. Fases del procediment.

5. Contractació administrativa: Concepte de contracte administratiu. Diferents tipus de contractes administratius. Contractes subjectes i no subjectes a regulació harmonitzada.

6. Formes de gestió del servei públic. gestió directa i indirecta. 7. Drets i deures dels empleats públics.

8. Hisendes locals: Recursos dels municipis. Els tributs propis dels municipis: Impostos, taxes i contribucions especials.

TEMARI ESPECÍFIC:

9. Manifest de la UNESCO de 1994. Funcions de la Biblioteca Pública.

10. La Biblioteca Pública a Catalunya: legislació i marc competencial. Funció dels Ajuntaments.

11.Biblioteques públiques, nacionals i universitàries. Similituds i diferències.

12.Les biblioteques públiques a Catalunya: història i situació actual. Xarxes.

13.La Llei del sistema bibliotecari de Catalunya: tipus de biblioteques. El Mapa de Lectura Pública de Catalunya. El Sistema de Lectura Pública de Catalunya.

14.La cadena documental. 15. Catalogació descriptiva. Les ISBD.

16. Llenguatges documentals: classificació i indexació. Llistes d’encapçalaments i thesaurus.

17. La CDU. Estructura i classes. Nombres i signes auxiliars: tipus. Ordenació.

18. Principals serveis d’una biblioteca pública. 19. Organització general d’una biblioteca pública. Espais i seccions.

20. La secció infantil: característiques. Espais, tipus de fons , funcions i activitats.

21. El servei de préstec a la biblioteca pública. Diferents tipus de préstec. Préstec interbibliotecari

22. El catàleg col·lectiu del sistema de lectura pública de Catalunya. La seva gestió amb Millenium.

23. Format MARC 21 24. La formació d’usuaris.

25. El servei d’informació a la biblioteca. Obres de referència: tipus i funcions. Bases de dades i cerca a internet.

26. La biblioteca com a centre local d’informació.

27. Les noves tecnologies a la biblioteca pública. La seva incidència en el fons, en els usuaris i en la gestió.

28. La secció d’audiovisuals: tipus de fons. Organització.

29. Les publicacions periòdiques a la biblioteca pública. La seva gestió.

30. La col·lecció local.

31. L’atenció a l’usuari.

32. Difusió i promoció de la biblioteca, els seus serveis i les seves activitats.

33. Projectes culturals a partir de la biblioteca pública: algunes idees. Organització.

34. L’estadística aplicada a la biblioteca. 35. Màrqueting bibliotecari.

36. Les biblioteques escolars: característiques i funcions. Diferències, punts comuns i col·laboració amb les biblioteques públiques.

37. La col·lecció de la biblioteca pública. Selecció i adquisició. Manteniment i expurga.

38. Biblioteques digitals i biblioteques virtuals. 39. Què és una “Carta de Serveis”.

40. Biblioteques 2.0 La biblioteca municipal de Lloret de Mar a les xarxes socials.

La qual cosa es fa pública per a general coneixement. Lloret de Mar, 8 d’ octubre de 2013

EL SECRETARI GRAL., RAFEL JOSEP GARCIA JIMENEZ