Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Técnico Auxiliar de Biblioteca, Ayuntamiento de Sant Feliu de Guíxols (Girona)

Técnico Auxiliar de Biblioteca, Ayuntamiento de Sant Feliu de Guíxols (Girona)

Bolsa de trabajo, Subgrupo C1, Acceso libre, Concurso, 30-04-2013

 

Apertura de plazo

 

Bases de la convocatoria

BASES ESPECÍFIQUES PER A LA CREACIÓ D’UNA BORSA DE TREBALL PER A COBRIR NECESSITATS TEMPORALS DE

PERSONAL DE LA CATEGORIA DE TÈCNIC/A AUXILIAR DE BIBLIOTECA (GRUP C1), QUE ES PRODUEIXIN DURANT

UN PERÍODE DE DOS ANYS, MITJANÇANT CONCURS DE MÈRITS AMB PROVA PRÀCTICA, PER URGÈNCIA.

Objecte de la convocatòria.

És objecte de la present convocatòria la selecció d’urgència de personal per incorporar a una borsa de treball, constituïda per

a cobrir necessitats temporals que es puguin presentar en la categoria de tècnic/a auxiliar de biblioteca (Grup C1), durant un

període de dos anys, mitjançant concurs de mèrits amb prova pràctica, per l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols.

Aquest procés es regirà per aquestes bases específiques.

Condicions o requisits que hauran de reunir o complir els i les aspirants.

Per prendre part en les proves de selecció, els i les aspirants han de complir els requisits i les condicions següents:

a) Ser ciutadà espanyol o, d’acord amb la llei 17/93, de 23 de desembre, sobre l’accés a determinats sectors de la funció

pública dels nacionals de la resta d’estats membres de la Unió Europea, tenir la nacionalitat d’un país membre de la Unió

Europea o la de qualsevol d’aquells Estats als que, en virtut de Tractats Internacionals celebrats per la Unió Europea i

ratificats per Espanya, sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors en els termes en que aquesta s’hagi definit en el

Tractat Constitutiu de la Unió Europea.

b) Haver complert l’edat de 16 anys en la data d’acabament del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, i no

excedir de l’edat establerta com a màxima per a l’ingrés en el cos o escala.

c) Estar en possessió del títol de Batxillerat o Formació Professional de segon grau o altre d’equivalent, segons l’article 25

de la Llei 30/84, de 2 d’agost, o en condicions d’obtenir el títol en la data d’acabament del termini per a la presentació de

sol·licituds.

d) Nivell de coneixement de la llengua catalana: comprensió i expressió oral i coneixement escrit. L’acreditació documental

del nivell C de la JPC o equivalent, servirà per eximir de la realització de qualsevol altra prova de valoració.

e) Complir les condicions específiques per exercir les funcions que dins del cos i escala li puguin ser encomanades, d’acord

amb el que es prevegi per reglament.

f) No estar inhabilitat per sentència ferma per a l’exercici de les funcions públiques ni haver estat separat, per resolució ferma,

del servei de cap administració pública.

g) No patir cap malaltia ni deficiència física que impedeixi el normal exercici de la funció.

El compliment de les condicions i els requisits exigits per aquesta convocatòria, s’ha de produir en la data d’acabament del

termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins a la presa de possessió com a funcionari/ària de carrera. Aquestes

condicions i requisits s’han d’acreditar de la manera i en el termini que preveu la base desena.

No obstant això, si durant el procés selectiu el tribunal considera que hi ha raons suficients, podran demanar a qualsevol

dels/de les aspirants que acreditin el compliment de totes o alguna de les condicions i els requisits exigits per prendre part

en el procés selectiu.

Forma i termini de presentació de sol·licituds.

Les sol·licituds per prendre part a les proves d’accés s’adreçaran a l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols i es presentaran

al Registre General d’aquest Ajuntament, o en la forma establerta en l’article 38.4 de la Llei 39/1992, de 26 de novembre, de

règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, durant el termini de deu dies naturals

comptats a partir del següent al de la publicació de l’anunci de la convocatòria i de les bases en el Butlletí Oficial de la

Província.

Els i les aspirants hi hauran de fer constar en les sol·licituds que accepten aquestes bases i que reuneixen totes i cadascuna de

les condicions exigides, referides sempre a la data d’acabament del termini per a la presentació de sol·licituds.

A la sol·licitud s’adjuntarà:

a) Fotocòpia del document nacional d’identitat, o del document equivalent dels països de la Unió Europea, o del NIE pels

estrangers no comunitaris.

b) Fotocòpia de la titulació exigida.

c) Currículum acadèmic i professional.

d) Documentació adequada i suficient que s’hagi de tenir en compte per a la valoració de mèrits.

Caldrà aportar informe “de vida laboral” expedit per la Tresoreria de la Seguretat Social, en el cas de voler que es tingui en

compte el temps treballat en tasques similars a l’empresa privada, així com el contracte laboral en què consti la categoria i el

lloc de treball desenvolupat en l’empresa privada.

Caldrà aportar certificat de serveis prestats en cas de tenir experiència en l’administració pública, i/o certificat d’experiència

professional expedit pels col·legis professionals adients i/o altres certificats equivalents.

Caldrà aportar el certificat acreditatiu de posseir el nivell C de la Direcció General de Política Lingüística, o un d’equivalent

per quedar exempt de l’exercici corresponent.

Tots els documents es poden presentar mitjançant fotocòpies, que només seran degudament compulsades als aspirants que

finalment superin totes les proves, i que serien eliminats automàticament del procés selectiu si es detectés que havien aportat

cap document que no es correspongui amb l’original autèntic.

Admissió dels i les aspirants i publicitat.

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Presidència de la Corporació, en el termini màxim d’un mes, dictarà

resolució aprovant la llista d’admesos i d’exclosos.

En la mateixa resolució es designaran els membres del tribunal, el lloc, la data i l’hora del començament dels exercicis i l’ordre

d’actuació dels i les aspirants.

L’esmentada resolució s’exposarà en el Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament, en la pàgina web i en el Butlletí Oficial de la

Província, havent-hi cinc dies des de l’endemà de l’exposició pública perquè els qui hagin estat declarats exclosos, esmenin

les faltes que calgui o acompanyin els documents que siguin preceptius, segons disposa l’art. 84 de la Llei 30/1992, de 26 de

novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Així mateix podran ser

recusats els membres del tribunal, d’acord amb l’establert en els articles 28 i 29 de l’esmentada Llei.

Un cop iniciades les proves selectives no es publicaran els successius anuncis de celebració de la resta d’exercicis en els

butlletins oficials, però sí en els locals on s’hagin celebrat les proves anteriors.

Tribunal qualificador:

El Tribunal qualificador dels exercicis i mèrits dels i les aspirants es designarà segons disposa la Llei 7/2007, del Estatut Bàsic

de l’Empleat Públic, i la resta de normativa que aquest no hagi derogat de forma expressa.

Es constituirà de la següent forma:

a) Presidència: personal de la Corporació, expert en la matèria.

b) Secretaria: actuarà com a secretari/a del Tribunal la cap de Recursos Humans, o un/a empleat/da de la Corporació en qui

delegui.

c) Vocals:

- Personal tècnic de la pròpia o d’una altra corporació.

- Personal tècnic del servei de biblioteques de la Diputació de Girona o d’una altra corporació.

- Personal tècnic expert en la matèria de la pròpia o d’una altra corporació.

Assistirà en qualitat d’observador/a, sense vot, un/a membre de la Representació Unitària de Treballadors de l’Ajuntament

de Sant Feliu de Guíxols.

Tots els membres del Tribunal tindran veu i vot, excepte el membre de la RUTA, que només tindrà veu. El Tribunal no podrà

constituir-se sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, i serà necessària la presència del

presidenta/a i del secretari/a.

L’Ajuntament o el President del Tribunal podran disposar la incorporació d’assessors especialistes per a totes o algunes de les

proves, els quals es limitaran a l’exercici de les seves especialitats tècniques, en base a les quals exclusivament, col·laboraran

amb l’òrgan de selecció.

El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre de les

proves en tot el que no preveuen aquestes bases.

Sistema de selecció.

El sistema de selecció, d’acord amb les característiques de la selecció serà el de concurs de mèrits amb prova pràctica.

Les puntuacions obtingudes a la valoració dels mèrits no podran ser aplicades, en cap cas, per superar la prova escrita.

Setena.- Començament i desenvolupament dels exercicis.

L’ordre d’actuació dels i les aspirants, en aquells exercicis que no es puguin realitzar conjuntament, serà el que es determini

a la llista d’admesos.

Els opositors seran cridats per a cada exercici en crida única, i seran exclosos aquells que no compareguin, llevat de casos

degudament justificats i apreciats lliurement pel Tribunal.

En qualsevol moment els Tribunals podran requerir als opositors l’acreditació de la seva personalitat.

Proves i la seva qualificació.

Tots els exercicis de les diferents proves seran obligatoris i eliminatoris, quan no s’indiqui el contrari.

Els i les aspirants hauran d’acreditar els coneixements suficients de la llengua catalana mitjançant la presentació del certificat

del nivell corresponent a la plaça convocada. La qualificació d’aquesta prova, que serà la primera a realitzar, serà d’apte/a

o no apte/a.

1r exercici.- Valoració dels coneixements orals i escrits de la llengua catalana, mitjançant una prova de nivell equiparable al C.

Quedaran exempts de realitzar aquesta prova els i les aspirants que aportin el certificat acreditatiu de posseir el nivell C de la

Direcció General de Política Lingüística, o un d’equivalent. També quedaran exempts els i les aspirants que hagin participat

i obtingut plaça en processos anteriors de selecció de personal per accedir a aquest Ajuntament en els quals hi hagués una

prova de català del mateix nivell o superior. Aquest exercici es qualificarà com a apte/a o no apte/a.

2n exercici.- Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de vint preguntes relacionades amb les funcions pròpies del lloc

a ocupar, determinades pel Tribunal immediatament abans de començar l’exercici. Els i les aspirants disposaran d’un termini

màxim de 45 minuts per contestar les preguntes formulades.

Es qualificarà fins a un màxim de 10 punts. Per superar aquest exercici s’haurà d’obtenir una puntuació mínima de 5 punts,

caldrà obtenir un mínim de deu respostes correctes per superar-lo.

3r exercici.- Consistirà a resoldre un supòsit pràctic que proposarà el Tribunal relacionat amb les funcions pròpies del lloc

a ocupar, en el temps màxim de 45 minut. Es valorarà en aquest exercici la resolució del supòsit, el coneixement sobre les

matèries plantejades i la presentació de l’exercici. Es qualificarà fins a un màxim de 10 punts. Per superar aquest exercici

s’haurà d’obtenir una puntuació mínima de 5 punts.

El Tribunal podrà decidir que l’exercici sigui presentat pels aspirants davant del Tribunal, qui podrà formular les preguntes

que consideri necessàries a l’objecte de clarificar aquells aspectes de l’exposició que cregui oportú.

4t exercici.- Consistirà en la realització d’una entrevista i en la valoració de mèrits. Es farà una entrevista als aspirants, als

efectes de comprovar els mèrits al·legats i les condicions específiques exigides per a l’exercici del lloc de treball d’acord amb

l’establert a l’article 67 del Decret 214/1990 de 30 de juliol, pel qual s’aprova el reglament del personal al servei de les entitats

locals. Es qualificarà fins a un màxim de 5 punts. No serà eliminatòria.

Qualificació dels mèrits en la fase de concurs:

Qualificació de mèrits:

a) Serveis prestats realitzant funcions anàlogues:

1. A l’administració local en Ajuntaments de municipis d’entre 20.000 a 50.000 habitants .................................0’20 punts/mes.

2. En altres administracions públiques........................................................................................................................0’10 punts/mes

3. En una empresa privada............................................................................................................................................0’05 punts/mes

Fins a un màxim de 3 punts.

Els serveis prestats a les administracions públiques en qualitat de personal eventual no es valoren.

Els serveis prestats a l’Administració local no computen doblement com a serveis prestats en els apartats a.1) i a.2).

L’experiència s’acredita amb l’informe de vida laboral emès a la finalització del termini de presentació d’instàncies. I a més:

L’experiència professional en les administracions o empreses del sector públic s’ha d’acreditar mitjançant certificació de

l’òrgan competent amb indicació expressa de l’escala i subescala o categoria professional desenvolupada, funcions, període

de temps, règim de dedicació i experiència adquirida. L’antiguitat i els serveis prestats en aquesta administració no caldrà

que s’acreditin documentalment i s’admetran i valoraran amb base a les dades que obrin en els expedients personals de les

persones aspirants.

L’experiència professional a l’empresa privada o com a treballador autònom s’ha d’acreditar mitjançant certificació de

l’empresa que indiqui els serveis prestats, la categoria professional i les funcions, el període de temps, el règim de dedicació

i l’experiència adquirida, o fotocòpia del/s contracte/s de treball.

b) Formació: Estudis, cursets i seminaris realitzats relacionats amb la plaça a cobrir, organitzats o homologats per centres

oficials:

• Fins a 20 hores:....................................................0’20 punts.

• De 21 a 40 hores: ................................................0’40 “

• De 41 a 60 hores:.................................................0,60 “

• Més de 60 hores:.................................................0,80 “

Altres cursos, jornades o seminaris no inclosos a l’apartat anterior: 0,10 punts per cada un.

Per altres titulacions superiors a l’exigida per ocupar el lloc i que estigui relacionada amb les funcions del lloc a ocupar: fins

a 1 punt.

La puntuació màxima en aquest apartat serà de 2,50 punts.

L’acreditació dels cursos s’haurà de fer documentalment amb presentació de certificats o diplomes en els quals figuri el centre

emissor, el contingut i la durada en hores. Si no s’especifica la durada, es considerarà amb la puntuació mínima.

La puntuació màxima total de la fase de concurs és de 5,5 punts.

Relació d’aprovats i presentació de documents.

Realitzades les fases del procés de selecció es procedirà a publicar la llista d’aprovats en el Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament

i en la pàgina web, per ordre de puntuació, segons l’acta del Tribunal.

L’aspirant veurà decaigut el seu dret a ser cridat en l’ordre establert en la borsa de treball si, al ser cridat en temps i forma

per l’organisme per un nomenament o contractació mínim de tres mesos, l’aspirant renunciés a la proposta de nomenament

o contractació. En aquest cas, l’aspirant veurà modificat l’ordre inicial que tenia reconegut dins la borsa per passar a ocupar

el darrer lloc dins del darrer bloc establert a efectes de prelació. Per tant, el rebuig a una oferta de treball en la que es proposi

un nomenament o contractació mínim de tres mesos no suposarà l’exclusió de la borsa de treball, sinó simplement el seu pas

a la darrera posició en l’ordre de prelació establert en la borsa.

No serà d’aplicació el que s’estableix en el paràgraf anterior, en cas que concorrin causes degudament justificades que

impossibilitin la incorporació immediata, com per exemple circumstàncies que posin en risc la salut.

Contra la llista de persones aprovades es pot interposar recurs d’alçada davant el/la president/a de la corporació en el

termini i amb l’efecte que estableix la LRJAPiPAC.

Les persones proposades presentaran a l’Àrea de Recursos Humans de la Corporació, el dia següent a partir de la notificació de

la proposta de nomenament o contractació, els documents que acreditin els requisits exigits a la Base Segona per prendre part

en la convocatòria, i es realitzaran les compulses de tota la documentació aportada, amb els efectes que estableix la Base Tercera.

Aquells que tinguin la condició d’empleats públics estaran exempts de justificar documentalment les condicions i requisits ja

demostrats per obtenir el seu anterior nomenament o contractació, presentant la certificació de l’Administració Pública de la

qual depenguin que acrediti la seva condició i totes les circumstàncies que constin al seu full de serveis.

Si dins el termini indicat, i llevat de casos de força major, els i les aspirants proposats no presentessin la documentació o no

reunissin els requisits exigits, no podrien ser nomenats o contractats, i quedarien anul·lades totes les seves actuacions, sens

perjudici de la responsabilitat en què haguessin pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud, mitjançant la qual sol·licitaven

prendre part a les proves.

Nomenament/contractació i període de pràctiques.

La fase final de l’oposició consistirà en la realització i superació d’un període de pràctiques en les tasques pròpies del lloc a

ocupar a l’àrea a la que sigui adscrit l’aspirant. La durada de les pràctiques serà d’1 mes, i començaran en un termini màxim

d’un mes a partir de la data en que es notifiqui la contractació o el nomenament d’interinitat d’urgència.

La qualificació d’aquest període de pràctiques serà d’apte o no apte. Els i les aspirants que no superin el període de pràctiques

perdran tots els seus drets a ser nomenats o contractats.

Les contractacions i nomenaments com a funcionaris interins seran notificats a les persones interessades i publicats al Butlletí

Oficial de la Província.

Règim d’impugnacions

Les convocatòries i les seves bases, les llistes definitives de persones admeses i excloses, els nomenaments d’interinitat

d’urgència i les resolucions per les quals es declara no superat el període de pràctiques poden ser impugnats pels/

per les interessats/des, mitjançant la interposició de recurs contenciós administratiu davant de la jurisdicció contenciosa

administrativa, en el termini de dos mesos a comptar de l’endemà de la seva notificació o publicació, sens perjudici del recurs

potestatiu de revisió que es pot interposar en el termini d’un mes des de la data de notificació o publicació de l’acte o resolució

davant la presidència de la corporació o de l’autoritat en qui hagi delegat.

Els actes qualificats dels tribunals de selecció (resultat de les proves d’oposició, valoració en la fase de concurs i proposta

definitiva d’aspirants que han superat el procés selectiu) podran ser recorreguts en alçada davant la presidència de la

corporació o de l’autoritat en qui hagi delegat en el termini d’un mes des que s’hagin publicat o notificat.

Els actes de tràmit del tribunal no podran ser objecte de recurs, sense perjudici que es puguin interposar reclamacions quan

es tracti d’esmenar possibles errors materials en la confecció de la llista d’aprovats, errors mecanografiats en la transcripció

de publicacions, errors aritmètics en les qualificacions o errors observables a simple vista. Aquests errors també podran ser

corregits d’ofici pels òrgans de selecció.

El tribunal està facultat per resoldre els dubtes o les discrepàncies que s’originin durant el desenvolupament del procés de selecció.

Normes supletòries.

Per a tot allò que no s’ha previst en les normes d’aquesta convocatòria unitària, serà d’aplicació la Llei 7/2007 de 12 d’abril

de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, la Llei 23/88 de 28 de juliol de modificació de la Llei de mesures per a la reforma de

la funció pública, la Llei municipal i de règim local de Catalunya de 15 d’abril de 1987, el Reglament de personal al servei de

les entitats locals de 30 de juliol de 1990, el Reial Decret 896/1991 de 7 de juny, i altres disposicions que hi siguin d’aplicació.

Sant Feliu de Guíxols, 8 d’abril de 2013

ANNEX 1: Funcions genèriques d’un Tècnic Auxiliar de Biblioteques

MISSIÓ

Suport tècnic al funcionament de la biblioteca, d’acord amb les directrius tècniques establertes per la direcció.

FUNCIONS BÀSIQUES

- Donar suport a la gestió general de la biblioteca.

- Informar als usuaris sobre aspectes generals de funcionament, organització i recursos de la biblioteca.

- Informar sobre els recursos i activitats al municipi.

- Realitzar les tasques vinculades al servei de préstec.

- Donar d’alta al sistema als nous usuaris de la biblioteca.

- Donar suport a les activitats culturals i de dinamització del servei.

- Preparar les dades estadístiques.

- Preparar guies, dossiers i informació específica segons les necessitats de la biblioteca.

- Ordenar el material de la biblioteca, segons el sistema de classificació utilitzat.

- Mantenir l’àrea de diaris i revistes.

- Atendre el funcionament i manteniment dels equips informàtics i audiovisuals, i assessorar al públic sobre l’ús d’aquests

mitjans.

- Realitzar els processos materials relatius al tractament dels documents.

- Donar suport a les tasques administratives del centre.

- Mantenir-se al dia en els avenços en el camp de les biblioteques i els serveis d’informació.

- I, en general, totes aquelles de caràcter similar que li siguin assignades per la direcció del centre.