Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Técnico Auxiliar de Biblioteca, Ayuntamiento de Riudellots de la Selva (Girona)

Técnico Auxiliar de Biblioteca, Ayuntamiento de Riudellots de la Selva (Girona)

1 Plaza, Acceso libre, Concurso Oposición, Subgrupo C1, 02-12-2013

 

Apertura de plazo
  • Requisitos académicos: Bachiller superior, FP/2 o equivalente

 

Bases de la convocatoria

BASES GENERALS QUE HAN DE REGIR LES PROVES SELECTIVES PER A LA PROVISIÓ DE LES PLACES VACANTS CORRESPONENTS A L’OFERTA PÚBLICA D’OCUPACIÓ PER A L’ANY 2013

Objecte de les bases

1.1.- Les presents bases tenen per objecte regular els processos selectius per a la provisió de les places vacants a la plantilla de l’Ajuntament de Riudellots de la Selva, corresponents a l’Oferta Pública d’Ocupació per a l’exercici 2013, aprovada per resolució de l’Alcaldia del dia 5 d’agost de 2013, a l’empara del que determina l’art. l’article 23 de la Llei 17/2012, de 27 de desembre, de Pressupostos Generals de l’Estat per l’any 2013.

1.2.- El contingut es complementarà amb les bases específiques que s’aprovin per a cada convocatòria, en funció de les característiques pròpies de les places convocades.

1.3.- Aquestes bases es publicaran íntegrament en el Butlletí Oficial de la Província i en el taulell d’edictes de l’Ajuntament; mentre que la convocatòria s’anunciarà en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i en el BOP.

1.4.- El desenvolupament dels llocs de treball oferts, serà sota les condicions d’incompatibilitat previstes a la legislació vigent, amb els horaris que correspongui a cadascun d’ells, d’acord amb les necessitats del servei i segons determinin les respectives bases específiques.

Condicions dels/de les aspirants

2.1.- Per ser admeses en el procés selectiu les persones aspirants, a més dels requisits que s’assenyalen a les bases específiques de cada procés concret, han de complir els requisits generals següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola, la d’altres estats membres de la Unió Europea o la d’aquells estats als quals, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació dels treballadors. També seran admesos el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge tant dels espanyols com dels nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea o dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguin separats de dret i els descendents siguin menors de 21 anys o majors d’aquesta edat però visquin a càrrec dels seus progenitors.

És preceptiva la nacionalitat espanyola en aquells llocs de treball que impliquin una participació en l’exercici públic o en les funcions que tenen per objecte la salvaguarda dels interessos de l’Estat o de les administracions públiques.

b) Haver complert 16 anys i no superar l’edat establerta per la jubilació forçosa, sens perjudici que per a l’accés a determinats cossos, les bases específiques determinin altres edats.

c) Estar en possessió de la titulació exigida en les bases específiques corresponents. En cas de titulacions obtingudes a l’estranger, caldrà acompanyar l’ordre ministerial corresponent de reconeixement, de conformitat amb la normativa reguladora de la homologació i consolidació de títols i estudis estrangers d’educació no universitària.

d) No trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l’exercici de funcions públiques, ni haver estat separat del servei de cap altra administració pública mitjançant expedient disciplinari.

e) Tenir capacitat funcional per a l’exercici de les places convocades.

2.2.- El compliment de les condicions i els requisits exigits per poder participar en els diferents processos, així com els específics de les diverses convocatòries, s’ha de produir en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds de cada convocatòria.

Presentació de sol·licituds

3.1.- Els/les aspirants que desitgin prendre part en les proves selectives han de presentar al registre general de l’Ajuntament (Pl. Ajuntament no 1, de dilluns a divendres de 8:00 a les 14:00 hores i els dijous a la tarda de 16:00 a les 18:00 hores) una sol·licitud en el model oficial i normalitzat que es facilitarà gratuïtament a les dependències municipals i a la pàgina web http://www.riudellots.cat, adreçada a la presidenta de la Corporació, de conformitat amb el que disposa l’article 38 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (des d’ara LRJAPiPAC), sens perjudici dels altres mitjans previstos a la norma.

Les sol·licituds que es trametin per correu hauran de lliurar-se en les dependències d’aquest servei, abans que finalitzi el termini de presentació d’instàncies i en sobre obert, per ser datades i segellades pel personal de correus abans de la seva certificació.

3.2.- El termini de presentació de sol·licituds serà de vint dies naturals comptats a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el DOGC. En l’anunci s’hi indicarà el número i data del Butlletí Oficial de la Província on s’hagin publicat les bases de la convocatòria.

3.3.- Els/les aspirants amb disminució legalment reconeguda, han d’indicar expressament en la sol·licitud aquesta circumstància, així com l’adaptació o adequació que precisin de temps i mitjans per a la realització de les proves i els exercicis previstos en la convocatòria.

3.4.- En la mateixa sol·licitud els/les aspirants han de fer constar que accepten les presents bases i que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides, referides a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

3.5.- Juntament amb la sol·licitud, s’hauran d’aportar: - Fotocòpia del D.N.I. o, en el seu cas, de la documentació acreditativa de la personalitat i del permís de treball dels aspirants

de nacionalitat estrangera. - Còpia de la documentació acreditativa (títol acadèmic o resguard d’haver abonat els drets per a la seva expedició) d’estar

en possessió de la titulació exigida. Sense aquest requisit no serà possible la participació en el procediment selectiu de que

es tracti. - Currículum vitae acompanyat de la documentació acreditativa de les dades que s’hi declaren. - Documentacióques’aportiperalavaloraciódemèrits,acompanyanteljustificantdecadaundelsmèritsiambl’especificació

que si es tracta de períodes de temps determinats, han de venir expressats el dia inicial i final de cada període, i si es tracta de cursos, han de venir expressades les hores de durada de cada un d’ells. No es tindran en compte ni podran ser valorats pel tribunal els mèrits que siguin objecte d’invocació o de justificació un cop exhaurit el termini per a la presentació d’instàncies.

- Pertald’acreditarelconeixementoraliescritdelcatalàenelnivellexigit,s’aportaràelcorresponentdocumentadministratiu mitjançant original o còpia autèntica.

Confidencialitat

4.1.- Es garanteix total confidencialitat de la participació dels/ de les candidats/es en els processos de selecció, així com de qualsevol de les seves dades personals i professionals assegurant que la participació dels/de les candidats/es

no seleccionats/des queda en l’estricte àmbit del tribunal qualificador, fent-se públic exclusivament el DNI del/de la candidat/a seleccionat/da.

Admissió dels/de les aspirants

5.1.- Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la presidenta de la Corporació, dictarà, en el termini màxim d’un mes, una resolució aprovant la relació d’admesos i exclosos, indicant així mateix, els llocs en què es troben exposades al públic les llistes completes certificades d’aspirants admesos i exclosos. S’hi indicarà així mateix, el lloc, la data i l’hora de començament de les proves, així com, l’ordre d’actuació dels aspirants.

5.2.- Aquesta resolució serà publicada al Butlletí Oficial de la Província, al Tauler d’Edictes de l’Ajuntament de Riudellots de la Selva, així com a la web municipal (www.riudellots.cat). Es concedirà un període de deu dies hàbils, comptats a partir de l’endemà de la publicació de la resolució esmentada en el BOP, per a esmenes i possibles reclamacions. Les al·legacions presentades es resoldran en el termini dels 30 dies següents a la finalització del termini per a la presentació. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució, les al·legacions s’entendran desestimades.

5.3.- Si no s’hi presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista d’aspirants admesos/es i exclosos/es i no caldrà tornar-la a publicar. La resolució de les al·legacions o reclamacions presentades, serà notificada personalment als aspirants que hagin presentat les esmenes o al·legacions, amb les formalitats detallades a l’article 58 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i el llistat definitiu es publicarà al taulell oficial de la Corporació i a la web municipal (www.riudellots.cat).

5.4.- Contra l’exclusió definitiva es podran formular els recursos que es detallen a la base desena.

5.5.-Igualment, en el termini indicat els candidats podran presentar recusació respecte dels membres del tribunal, d’acord amb el que estableix l’art. 29 de la repetida Llei 30/1992.

5.6.- Les persones discapacitades seran admeses a la realització de les proves sense necessitat de justificar les seves condicions psíquiques, físiques o sensorials. No obstant, cas de superar el procés selectiu, hauran d’acreditar capacitat per a l’exercici de les funcions i les tasques pròpies del lloc de treball a cobrir, mitjançant valoració efectuada per l’equip multiprofessional a què fa referència l’article 5.2. del Decret 66/1999, de 9 de març, sobre accés a la funció pública de les persones amb discapacitat.

Tribunal qualificador

6.1.- Els tribunals qualificadors dels exercicis i mèrits dels aspirants, es designaran segons disposa l’article 72 i següents del Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals, i l’article 60 i següents de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.

6.2.- Es constituiran com a mínim amb els següents integrants i es tendirà, sempre que sigui possible, a la paritat de gènere: - Presidenta: La Secretària de la Corporació. - Vocals:

- Un/a funcionari/ària designat per l’Escola d’Administració Pública de Catalunya, com a representant com a representant d’aquesta.

- Un/a funcionari/ària o personal laboral fix del Consell Comarcal de la Selva, designat pel President d’aquella Corporació; o bé un/a funcionari/ària o personal laboral fix de la Generalitat de Catalunya, designat pel Director del Servei Territorial o Delegació corresponent; o bé un/a funcionari/ària o personal laboral fix de la Diputació de Girona, designat pel President d’aquesta institució, com a tècnic/a amb idoneïtat necessària en relació amb el tipus de lloc a proveir.

- Secretària: La Tècnica d’Administració General de l’Ajuntament de Riudellots de la Selva.

6.3.- Es designaran el mateix nombre de suplents que de titulars hi hagi i actuaran els uns o els altres indistintament. Els vocals han de tenir una titulació igual o superior a l’exigida per a l’accés a les places objecte de convocatòria.

6.4.- El tribunal podrà disposar la incorporació al mateix amb caràcter temporal d’assessors/es especialistes per a totes o algunes de les proves.

6.5.- Els membres del Tribunal i els assessors especialistes hauran d’abstenir-se d’intervenir, mitjançant notificació formal al President de la Corporació, quan considerin que incorren en alguna de les causes que estableix l’art. 28 de la Llei 30/1992, de

26 de novembre, i també en el cas que hagin intervingut en la preparació d’algun dels aspirants declarats admesos, en els cinc anys immediatament anteriors a la present convocatòria .

6.6.- L’òrgan de selecció actuarà amb plena autonomia funcional, garantint la legalitat del procediment i l’objectivitat de la decisió selectiva, corresponent-li de resoldre tots els dubtes que puguin sorgir en l’aplicació de les presents bases i prendre els acords necessaris pel manteniment del bon ordre en el desenvolupament del procés selectiu.

6.7.- El tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l’assistència del/de la president/a, el/la secretari/ària i almenys la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents.

6.8.- A l’efecte de comunicacions i altres incidències, l’òrgan de selecció té la seva seu en l’edifici de la Casa Consistorial (Pl. Ajuntament no1, de Riudellots de la Selva).

6.9.- L’òrgan de selecció ha d’adoptar les decisions per majoria de vots. En cas d’empat el vot de la presidenta serà de qualitat.

6.10.- Correspondrà al tribunal d’adoptar les mesures necessàries perquè els aspirants discapacitats gaudeixin d’igualtat d’oportunitats, respecte de la resta de candidats, per a la realització dels exercicis. L’òrgan de selecció decidirà sobre les peticions d’adaptacions que s’efectuïn.

6.11.- Els membres del tribunal meritaran indemnitzacions i assistències, d’acord amb el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó de servei.

Setena.- Desenvolupament de les proves selectives

Normes comunes

7.1.1.- El procés selectiu s’iniciarà després de la publicació del llistat d’admesos/es i exclosos/es i tindrà una duració màxima de tres mesos, llevat que concorri una causa objectiva que ho justifiqui i que hagi estat valorada per l’autoritat convocant, un cop escoltat l’òrgan de selecció.

7.1.2.- En qualsevol moment del procés selectiu els aspirants podran ser requerits pels membres de l’òrgan de selecció per a tal que acreditin la seva personalitat.

7.1.3.- L’òrgan de selecció proposarà a l’autoritat convocant l’exclusió d’aquells aspirants que alterin el bon ordre del procés selectiu o adoptin conductes que pretenguin falsejar el resultat de les proves o valoracions.

7.1.4 Per a cada exercici els aspirants seran citats mitjançant crida única i sempre se seguirà l’ordre correlatiu que resulti de la presentació de sol·licituds de participació en el procés selectiu, segons el número atribuït de registre d’entrada del document.

Llevat de casos de força major degudament acreditats i valorats lliurement pel tribunal, la no presentació d’un aspirant a qualsevol dels exercicis en el moment de ser cridat, determinarà automàticament la pèrdua del dret a participar en aquest exercici i en els successius i, en conseqüència, quedarà exclòs del procediment selectiu.

7.1.5.- Un cop iniciat el procés selectiu, els anuncis que correspongui s’exposaran al tauler d’edictes de la Corporació i a la web (www.riudellots.cat), on també s’indicarà la data lloc i hora de la realització dels successius exercicis i, després de cada prova, la relació de puntuacions atorgades als aspirants.

En tot cas, si resulta pertinent i així ho decideix l’òrgan de selecció, les diferents proves i fases del procediment podran desenvolupar-se dins del mateix dia, fent-ho saber als aspirants que concorrin a la primera prova i respectant períodes de descans adients entre els diferents exercicis.

7.2.- Procés selectiu per concurs oposició

7.2.1.- El sistema de selecció serà el concurs-oposició, i constarà de dues fases diferenciades: en primer lloc, la fase d’oposició i, un cop finalitzades les proves i la seva qualificació, es desenvoluparà la fase de concurs.

La puntuació total dels/de les aspirants serà la suma obtinguda, en les proves que es detallaran, valoració de mèrits i, entrevista personal, si s’efectua.

7.3.- Fase d’oposició

És prèvia a la de concurs i està constituïda per les proves i exercicis que s’indiquen a les bases específiques de cada lloc de treball i seran obligatoris i eliminatoris.

Els exercicis es puntuaran de 0 a 10 punts, precisant-ne obtenir un mínim de 5 punts en cada un per a superar-los, fora que a les bases específiques s’estableixi un altre criteri.

7.4.- Fase de concurs

7.4.1.- Consistirà en l’examen i valoració dels mèrits al·legats i acreditats pels aspirants i s’efectuarà assignant a cadascun d’ells els punts que li puguin correspondre de conformitat amb els barems que es detallaran a les bases específiques annexes, així com en la realització de l’entrevista. En cap cas es podran valorar mèrits que no hagin estat degudament al·legats i acreditats en el termini establert per a la seva presentació.

La fase de concurs no tindrà caràcter eliminatori. La puntuació atribuïda en la mateixa incrementarà la del conjunt de la fase d’oposició, però no podrà tenir-se en compte per a superar les proves d’aquesta, ni suposar més de la tercera part de la puntuació màxima assolible en el conjunt del concurs oposició.

7.4.2.- El resultat de la valoració dels mèrits obtinguts pels aspirants en la fase de concurs es farà pública al mateix temps i en el mateix lloc que el resultat de la valoració de l’última prova, junt amb el llistat detallat al punt 8.2 següent.

Qualificació i llistat d’aprovats

8.1.- La qualificació total de cada aspirant restarà determinada per la suma de la puntuació total de la fase d’oposició, més la atorgada en la fase de concurs que inclou l’entrevista.

8.2.- El tribunal confeccionarà un llistat ordenat atenent la qualificació total indicada i de major a menor nombre de punts aconseguits, que es publicarà al tauler municipal un cop finalitzades ambdues fases -concurs i oposició-, tal com preveu el paràgraf 7.4.2 anterior.

Atesa l’existència d’una única vacant a cobrir per cada lloc de treball, en cada cas, es considerarà aprovat únicament l’aspirant que hagi obtingut la major puntuació total i que, en conseqüència, encapçali la llista esmentada.

8.3.- L’òrgan de selecció formularà proposta de nomenament a favor de l’aspirant que hagi obtingut la puntuació més elevada.

En cas d’empat, l’ordre s’establirà atenent, en primer lloc, la major puntuació obtinguda en la fase d’oposició. Si malgrat l’aplicació del criteri determinat, encara persisteix l’empat, es faculta a l’òrgan de selecció per a ordenar una prova d’aptitud relacionada amb les funcions pròpies de les places convocades que determinarà l’aspirant amb millor capacitat.

En cas que amb posterioritat a la realització i conclusió dels processos selectius referits en aquesta convocatòria i durant el període de 2 anys es produeixin noves vacants en llocs de treballs idèntics als que es pretenen cobrir, els/les aspirants que hagin superat la fase d’oposició, restaran incorporats a una llista d’espera, amb el mateix ordre establert en quant a puntuació obtinguda, per a cobrir els esmentats llocs mitjançant nomenament interí o contracte temporal si resulta oportú.

Presentació de documentació, formalització de contractes i incorporació

9.1.- Els candidats/les candidates seleccionats/des presentaran a la Secretaria de la Corporació, en el termini de vint dies naturals a partir de l’endemà de l’exposició de la llista de persones aprovades expressada al punt 8.2, i sense requeriment previ, els documents acreditatius de les condicions de capacitat i dels requisits exigits que es detallen a continuació: a) Originals de tots els documents detallats al paràgraf cinquè de la base tercera, inclosos els relatius als mèrits al·legats, en el

cas que els aportats al moment de la sol·licitud no restessin degudament compulsats o certificats. b) Certificat mèdic oficial acreditatiu de no patir cap malaltia o limitació física o psíquica que l’impossibiliti per a l’exercici

normal de les tasques i funcions pròpies del lloc de treball a ocupar. En el cas de persones amb disminució legalment reconeguda, tal com s’ha esmentat al punt 5.6 de les presents bases, hauran d’acreditar llur capacitat mitjançant valoració efectuada per l’equip multiprofessional a què fa referència l’article. 5.2 del Decret 66/1999, de 9 de març, sobre accés a la funció pública de les persones amb discapacitat.

c) Declaració jurada o promesa, de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques, ni de trobar-se inhabilitat per sentència ferma, per a exercir càrrecs o funcions públiques.

d) Declaració de no estar inclòs en cap dels supòsits d’incompatibilitat previstos en la legislació vigent o declaració que se sol·licitarà l’autorització de compatibilitat o que s’exercirà l’opció que preveu l’article 10 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre.

e) Els aspirants la nacionalitat dels quals no sigui l’espanyola hauran de presentar, a més a més, de la declaració relativa a l’Estat espanyol, una declaració jurada o promesa de no estar inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en el seu estat, en els mateixos termes, l’accés a una ocupació pública.

9.2.- Si dins del termini indicat, i llevat els casos de força major, els aspirants proposats no presenten els documents al·ludits o resulta que no reuneixen els requisits exigits, no es podrà procedir a la formalització dels contractes i quedaran suspeses totes les actuacions practicades, sense perjudici de les responsabilitats que s’hagin pogut generar per falsedat de la instància subscrita per a participar en el procediment selectiu.

En aquest cas l’Alcaldessa, a proposta del tribunal, podrà formalitzar el contracte amb el/la següent aspirant que figuri al llistat final amb més bona puntuació, sempre que n’hagi obtingut o superat la mínima exigible; si això succeís el/la nou aspirant proposat serà requerit a fi que, igualment en el termini de vint dies naturals, aporti la documentació exposada al paràgraf 9.1.

9.3.- L’Alcaldessa haurà de procedir a la formalització per escrit dels contractes en el termini d’un mes des de que se li hagi elevat la proposta de candidats.

9.4.- Fins que no es formalitzin els contractes, els aspirants no tindran dret a cap percepció econòmica.

9.5.- Els/les aspirants seleccionats, s’incorporaran als llocs de treball en la data que es fixi en el contracte i restaran sotmesos/ es al període de prova de dos mesos, sota la supervisió directa d’un/a regidor/a encarregat d’àrea de la Corporació que a l’efecte serà designat, igualment, per l’Alcaldia.

Abans de finalitzar el període indicat, el regidor supervisor lliurarà informe d’avaluació respecte de la diligència i l’eficàcia demostrada per l’aspirant en el desenvolupament de les diferents funcions i tasques encarregades, l’aplicació dels coneixements i capacitats adduïts i l’adaptació palesada al lloc de treball.

El sentit negatiu de l’avaluació exposada suposarà la no superació del període de prova, i, per tant, es resoldrà el contracte de treball a l’empara del que determina l’article 14.2 del RDL 1/1995, de 24 de març, de l’Estatut dels Treballadors.

En aquest cas, l’Alcaldessa podrà disposar igualment, la contractació del/de la següent aspirant que figuri al llistat final definit al paràgraf 8.2 anterior amb més bona puntuació, sempre que n’hagi obtingut o superat la mínima exigible en la fase d’oposició, i això amb acompliment dels tràmits i formalitats determinats a la base 9.1.

Normes supletòries

En tot allò no previst a les presents bases serà d’aplicació el que disposen la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local que va ser aprovat pel Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, el Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s’estableixen les regles bàsiques i els programes mínims del procediment de selecció dels funcionaris de l’administració local, el Reglament general d’ingrés del personal al servei de l’administració general de l’Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l’administració general de l’estat que va ser aprovat pel Reial decret 364/1995, de 10 de març, la Llei 7/2007 de 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic; el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya (aprovat per Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril), el Decret 214/1990, de 30 de juliol, d’aprovació del Reglament de personal al servei de les entitats locals; el Decret Legislatiu 1/1997, de 31 d’octubre, pel qual s’aprova el text únic dels preceptes legals vigents a Catalunya sobre funció pública i altres disposicions legals vigents en aquesta la matèria; la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i la resta de disposicions vigents en la matèria.

Recursos

Contra aquestes bases es podrà interposar recurs contenciós administratiu en el termini de DOS MESOS comptats a partir del dia següent a la seva publicació en el BOP de Girona, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior

de Justícia de Catalunya (pel que fa a les places de funcionaris) i el Jutjat Contenció Administratiu de Girona (pel que fa a les places laborals).

Potestativament es podrà interposar prèviament recurs de reposició davant de l’òrgan que hagi dictat l’acte, en el termini d’UN MES, a comptar del dia següent al de la seva publicació. Si transcorre el termini d’un mes a comptar del dia següent al de la data d’interposició del recurs de reposició, sense que hagi estat dictada i notificada la resolució expressa, el recurs de reposició s’entendrà desestimat, i en aquest cas, el recurs contenciós administratiu podrà interposar-se en el termini de SIS MESOS a comptar del dia següent al de la data en què presumptament s’hagi desestimat el recurs de reposició. Tot això sens perjudici de qualsevol altre recurs o reclamació que considereu convenient d’interposar.

ANNEX II.- BASES ESPECÍFIQUES QUE HAN DE REGIR LES PROVES SELECTIVES PER A LA PROVISIÓ D’UN LLOC DE TREBALL DE PERSONAL LABORAL FIX DE TÈCNIC/A AUXILIAR DE BIBLIOTECA, GRUP C1

Objecte de la convocatòria

És objecte de la present convocatòria la provisió d’un lloc de treball en règim laboral indefinit de TÈCNIC/A AUXILIAR DE BIBLIOTECA, vacant a la plantilla de personal municipal, dotada amb les retribucions corresponents al grup de titulació C1, nivell de complement de destí 20 i els altres que li corresponguin segons relació de llocs de treball de la Corporació i legislació vigent aplicable (oferta pública d’ocupació, aprovada per Decret de l’Alcaldia de data 5 d’agost de 2013).

Les tasques i funcions assignades al lloc de treball indicat són les de suport operatiu a nivell auxiliar, amb l’objectiu de garantir el funcionament global de la Biblioteca municipal (control i arxiu de fons; control d’usuaris i préstecs, etc.), els serveis complementaris d’aquesta (Bibliopiscina, fons dels centres escolars municipals i del Centre de Serveis per a la gent gran, etc.), les altres activitats complementàries de la biblioteca (hora del conte, concurs literari, etc.), i de l’arxiu històric municipal.

L’horari de treball s’adaptarà al de compliment de les tasques i funcions concretes que se li atribueixin, respectant el còmput legal total corresponent al personal d’administració local i podrà comportar tant jornada partida com dissabtes i festius, això últim amb caràcter ocasional i amb les condicions retributives i de recuperació pertinents.

Requisits dels aspirants

A part dels requisits establerts a les bases generals, caldrà que els aspirants estiguin en possessió de la titulació de Batxillerat, de Cicle Formatiu de Grau Superior –o títol equivalent-, o en condicions d’obtenir-lo abans de la data de finalització del termini de presentació d’instàncies.

En cas de titulacions obtingudes a l’estranger, caldrà acompanyar també a la sol·licitud l’ordre ministerial corresponent de reconeixement, de conformitat amb la normativa reguladora de la homologació i consolidació dels títols i estudis estrangers d’educació no universitària.

Procés selectiu

3.1.- Fase d’oposició És prèvia a la de concurs i està constituïda per les proves i exercicis obligatoris i eliminatoris següents:

1r. Exercici.- Consistirà en desenvolupar per escrit, en el període màxim de dues hores, diferents preguntes formulades pel tribunal qualificador relacionades amb els continguts del programa annex. Es valoraran especialment en aquest exercici, la facilitat de redacció, la capacitat de síntesi, el nivell de formació general i els coneixements sobre els temes proposats.

2n. Exercici.- Consistirà en realitzar un o més supòsits pràctics plantejats pel Tribunal, que hauran de referir-se al contingut propi del lloc de treball a proveir. Podran utilitzar-se textos normatius. El temps per a la realització d’aquest exercici serà determinat pel Tribunal, atenent el contingut concret que en determini, sense que pugui excedir del màxim de 2 hores.

Els dos exercicis anteriors seran obligatoris i tindran caràcter eliminatori. Seran puntuats de 0 a 10 punts cadascun, essent necessària una puntuació mínima de 5 punts en cadascun per a superar-los.

3r. Exercici.- També de caràcter eliminatori, consistirà en l’acreditació de coneixements orals i escrits de la llengua catalana, mitjançant una prova escrita que es qualificarà d‘apte o no apte. Restaran exempts de la realització d’aquest exercici els/les aspirants que al moment de la sol·licitud de participació en el procediment selectiu, hagin acreditat disposar del certificat del nivell C o superior de la Junta Permanent de Català o altre certificat o titulació equivalent.

L’òrgan de selecció publicarà al tauler municipal el llistat d’aspirants exempts, conjuntament amb l’anunci referit al punt 5.1 de les bases generals reguladores de la convocatòria (relació de candidats/candidates admesos i exclosos).

3.2 - Fase de concurs

3.2.1.- Barems:

- Experiència professional: Es valorarà fins a un màxim de 6 punts l’experiència en llocs de treball d’igual o similar categoria i funcions anàlogues a les de la plaça a cobrir.

- Per serveis prestats a l’administració pública i sector privat, realitzant les funcions similars del lloc de treball objecte de la convocatòria: 0,30 punts per trimestre complert de treball.

No es tindran en compte els serveis prestats a les administracions públiques en qualitat de personal d’ocupació eventual.

L’acreditació documental dels mèrits exposats s’efectuarà mitjançant certificat de l’òrgan corresponent de l’administració i/o de l’empresa en la qual s’hagin prestat serveis o informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social de la vida laboral de l’aspirant, acompanyat dels contractes laborals o resolucions de nomenament corresponents; a falta dels anteriors documents, es podran aportar nòmines o altres mitjans en els que constin la naturalesa dels serveis prestats, així com la categoria laboral i la durada d’aquests, corresponent al tribunal de decidir respecte de la seva suficiència a efectes acreditatius.

Formació: - Es valorarà fins un màxim de 2 punts, la realització de cursos de formació sobre temes relacionats amb la plaça i/o lloc de

treball a ocupar, i que s’hagin impartit per: - L’Escola d’Administració Pública de Catalunya - Altres òrgans de les administracions públiques - Centres d’ensenyament públics - Centres privats, sempre i quan els cursos formin part de programes de formació homologats per organismes públics o

estiguin oficialment reconeguts.

El barem a seguir serà el següent: - Cursos d’assistència i/o aprofitament relacionats amb les funcions a desenvolupar: - Finsa10hores:.............................................0,10punts - D’ 11 a 20 hores:............................................ 0,20 punts - De 21 a 30 hores:........................................... 0,30 punts - De 31 a 60 hores:........................................... 0,40 punts - De 61 a 100 hores:......................................... 0,80 punts - Més de 100 hores:......................................... 1,00 punts

- Titulació acadèmica superior a l’exigida Es valorarà fins a un màxim de 1,5 punts, les titulacions acadèmiques superiors a l’exigida per participar a la convocatòria, sempre i quan siguin rellevants per la plaça i/o lloc de treball a ocupar.

El barem a seguir serà el següent: - Per a diplomatures, llicenciatures, graus i equivalents, s’atorgarà 1 punt. - Per a màsters, postgraus i equivalents, s’atorgarà 0,5 punts.

Entrevista

Consistirà en mantenir una conversa amb l’aspirant, en la qual el tribunal formularà preguntes en relació al currículum-vitae, a efectes de contrastar l’experiència i aptitud acreditats, podent atribuir una puntuació complementària de fins a 0’5 punts.

TEMARI

Part general

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: Estructura, contingut i principis. Els drets i deures fonamentals i les llibertats públiques.

Tema 2. Les fonts del Dret Administratiu. El Reglament.

Tema 3. La potestat reglamentària de les administracions locals: Ordenances i Reglaments.

Tema 4. El Dret Administratiu. L’Administració pública: Concepte i principis. El Dret Administratiu. El Reglament. L’acte administratiu: concepte, classes i elements. El Procediment Administratiu: concepte, principis, regulació, estructura i terminis.

Tema 5. L’organització territorial de l’Estat en la Constitució. Comunitats Autònomes: estatuts d’autonomia. L’Estatut d’Autonomia de Catalunya: Estructura i contingut.

Tema 6. El règim local a Catalunya. La província, la comarca i el municipi. Relacions entre ens territorials.

Tema 7. El municipi: concepte i elements. El terme municipal. Alteracions dels termes municipals.

Tema 8. L’organització municipal. Òrgans necessaris i òrgans complementaris, Les atribucions i competències dels òrgans municipals.

Tema 9. Les competències municipals. Competències pròpies, compartides i delegades. Els serveis mínims. La reserva de serveis.

Tema 10. Els recursos de les hisendes locals en el marc del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes locals. La imposició i ordenació de tributs i l’establiment de recursos no tributaris.

Part específica

Tema 11. La funció social de la biblioteca. El manifest de la UNESCO.

Tema 12. La biblioteca pública al servei de la comunitat: paper dins el conjunt de l’activitat del municipi. Buscar sinergies en la comunitat.

Tema 13. Les biblioteques a Catalunya: la llei del sistema bibliotecari de Catalunya: estructura i directrius.

Tema 13. La biblioteca pública: un servei municipal. Marc competencial.

Tema 14. El Mapa de Lectura Pública de Catalunya. La seva aplicació a Riudellots de la Selva i al seu entorn.

Tema 15. Història de les biblioteques públiques a Catalunya: de la Mancomunitat al Sistema de Lectura Pública.

Tema 16. Organització general d’una biblioteca pública. Seccions, serveis i tasques.

Tema 17. Els diferents tipus de biblioteques segons la seva funció, fons, usuaris i serveis.

Tema 18. Les biblioteques escolars i de centres d’ensenyament no universitari: funcions i característiques. Diferències i punts de col·laboració amb les biblioteques públiques.

Tema 19. Equipament de la biblioteca: consideracions generals, distribució d’espais i característiques del mobiliari.

Tema 20. Els usuaris de la biblioteca: tipologia i detecció de necessitats. Programes de formació d’usuaris. Eines d’ajut: guies, senyalització, difusió, etc.

Tema 21. La qualitat dels serveis a l’usuari: el factor humà en l’atenció al públic, resolució de conflictes, suggeriments i queixes, etc.

Tema 22. L’àrea infantil de la biblioteca pública. Fons i funcionament. Serveis, recursos i activitats.

Tema 23. Serveis especials de la biblioteca pública per a usuaris amb necessitats específiques: invidents, gent gran, malalts, immigrants, neolectors, hospitals, presons.

Tema 24. El servei d’informació a la biblioteca pública. La informació local i municipal. Servei d’informació a l’usuari.

Tema 25. El servei de préstec a la biblioteca: sistemes, condicions i característiques. El servei de préstec interbibliotecari.

Tema 26. Punts d’accés al fons de la biblioteca: catàleg automatitzat i base de dades. Els catàlegs col·lectius com a eines de cooperació. Situació actual a Catalunya.

Tema 27. Tractament i conservació del fons: criteris per a selecció i eliminació del material obsolet. Documents donats de baixa.

Tema 28. Formació de la col·lecció bàsica: oferta editorial i realitat demogràfica i sociocultural. Fonts i mètodes.

Tema 29. Publicacions periòdiques: tractament i seguiment.

Tema 30. Accions generals de promoció dels fons bibliogràfic i documental. Eines de difusió.

Tema 31. La biblioteca pública com a centre d’aprenentatge obert: el seu suport a les polítiques d’aprenentatge al llarg de la vida.

Tema 32. La funció social de la biblioteca pública: paper dins el conjunt de l’activitat del municipi.

Tema 33. La biblioteca pública i el treball en xarxa en l’àmbit local. Cooperació amb altres agents del territori. Política local d’informació a la comunitat: servei d’informació a l’usuari.

Tema 34.- La biblioteca pública i les polítiques de foment de la lectura.

Tema 35. Les biblioteques en la societat de la informació. La gestió de la informació i el coneixement.

Tema 36. La biblioteca virtual.

Tema 37. Noves tecnologies al servei de la biblioteca pública: nous suports, nous recursos d’informació.

Tema 38. Màrqueting bibliotecari i polítiques de promoció de la biblioteca pública com a servei. Eines de difusió: comunicació, imatge, relacions públiques.

Tema 39. El finançament de les biblioteques públiques. Fonts de finançament. Preus públics.

Tema 40.Gestió del pressupost a la biblioteca pública.