Técnico Auxiliar de Bibliología / Conductor de Bibliobus, Diputación Provincial de Barcelona
Apertura de plazo
- Requisitos académicos: Estar en possessió del títol de formació professional de segon grau grau o batxiller superior.
Els/les aspirants d’Estats membres de la Unió Europea hauran d’estar en possessió d’algun dels títols reconeguts a Espanya de conformitat amb el que s’estableix a la normativa vigent en la matèria.
- Plazo de presentación de solicitudes: hasta el 17-06-2012
Bases de la convocatoria, BOPB de 04-06-2012
Anuncio de la apertura de plazo, DOGC nº 6144 de 07-06-2012
Foro de la convocatoria
- Información Oficial
- Ver Mapa / Cómo llegar
Bases de la convocatoria
La Diputació de Barcelona convoca procés selectiu per tal de cobrir, mitjançant nomenament interí de durada
determinada per un període de sis mesos prorrogables, un lloc de TÈCNIC/A AUXILIAR BIBLIOLOGIA –
CONDUCTOR/A BIBLIOBÚS.
Característiques del lloc
Funcions bàsiques: les funcions detallades a continuació es realitzaran amb el grau de complexitat, autonomia i
responsabilitat que correspongui al nivell de desenvolupament professional de cada ocupant d’aquest lloc.
Conduir unitats mòbils bibliotecàries (bibliobús), tant per vies urbanes com interurbanes, en les millors condicions
possibles de seguretat, puntualitat, comoditat i eficàcia, d’acord amb els itineraris prefixats pel Servei de
Coordinació Bibliotecària.
Reparar petites avaries, danys o desperfectes en el bibliobús, quan aquestes es produeixin en el transcurs d’un
servei per tal de donar continuïtat al mateix.
Tenir cura del manteniment, de la inspecció i posta a punt del bibliobús assignat, així com del seu correcte estat de
neteja interior i exterior.
Informar i assessorar els usuaris sobre aspectes d’ús i funcionament del bibliobús, així com dels recursos i activitats
que s’hi ofereixen tant al centre com al municipi.
Donar suport en aspectes relacionats amb la recerca documental i l’avaluació de la satisfacció dels clients/usuari.
Col·laborar en l’adequació del bibliobús, així com d’aquells espais habilitats per a la celebració d’actes, exposicions,
cursos i qualsevol altra activitat de naturalesa anàloga, encarregant-se de la instal·lació dels equips i dispositius
audiovisuals necessaris per al desenvolupament de l’activitat.
Integrar en el desenvolupament de les seves funcions, eines i metodologia, aplicades a la millora contínua i a la
gestió de la qualitat, que permetin l’assoliment de l’excel·lència en la prestació del servei.
Facilitar als responsables del manteniment dels webs municipals i/o corporatives, dades i informació actualitzada
sobre el bibliobús, així com aquella relativa a les activitats programades.
Realitzar la gestió del préstec d’acord amb la normativa establerta pel Servei.
Preparar el material que el bibliobús posa a disposició dels usuaris (col·locar etiquetes i dispositius de seguretat,
registrar documents, segellar, folrar, etc.).
Desenvolupar activitats programades o promogudes pel bibliobús, aplicant en cadascuna de les actuacions les
tècniques de dinamització sociocultural més adients.
Ordenar i mantenir endreçat el material documental del bibliobús (llibres, publicacions, audiovisuals, etc.), d’acord
amb el sistema de classificació establert.
Recollir i processar dades sobre recursos, interessos, usuaris, i/o altra informació d’interès per la gestió del centre
que ajudi a la presa de decisions respecte l’orientació i característiques del fons del bibliobús.
Registrar les entrades i sortides de material, fent la comprovació dels documents associats, així com del nombre i
l’estat dels productes o materials, a fi de facilitar l’inventari i garantir un correcte aprovisionament.
Elaborar material de difusió (guies, dossiers, etc.), d’acord amb les orientacions del Servei o del responsable del
bibliobús.
Recercar i seleccionar, en fonts especialitzades, informació específica del seu àmbit de treball.
Vetllar per la seguretat i salut en el seu lloc de treball, utilitzant adequadament maquinària, eines o substàncies
relacionades amb la seva activitat, així com els mitjans i equips de protecció posats a la seva disposició, d’acord
amb els procediments establerts per la Corporació i la normativa vigent en matèria de prevenció de riscos laborals.
I, en general, totes aquelles de caràcter similar que li siguin atribuïdes.
Tip. Jornada: Horari especial condicionat (HEC).
Categoria: EG – tècnic/a auxiliar especialista.
Servei: de Coordinació Bibliotecària.
Ubicació: Bibliobús “Guilleries” de Vic.
Requisits
Tenir nacionalitat espanyola o de qualsevol dels països membres de la Unió Europea o la dels estats als quals, en
virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, és aplicable la lliure circulació
de treballadors.
També podran ser admesos/es el cònjuge, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, tant dels ciutadans espanyols
com dels nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea, sempre que els cònjuges no estiguin separats
de dret, així com els seus descendents i els del seu cònjuge, sempre que no estiguin separats de dret, siguin
menors de vint-i-un anys o majors d’aquesta edat dependents.
Els/les nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea hauran d’acreditar la seva nacionalitat.
Els/les nacionals d’altres Estats membres de la Unió Europea hauran de demostrar coneixements suficients de
castellà i català, podent-se exigir la superació de proves amb aquesta finalitat.
Haver complert 16 anys i no excedir de l’edat màxima de jubilació forçosa.
Possibilitat d’incorporació immediata.
Estar en possessió del títol de formació professional de segon grau grau o batxiller superior.
Els/les aspirants d’Estats membres de la Unió Europea hauran d’estar en possessió d’algun dels títols reconeguts a
Espanya de conformitat amb el que s’estableix a la normativa vigent en la matèria.
Estar en possessió del permís de conducció de classe C.
No haver estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública, ni trobar-se en
inhabilitació absoluta o especial per desenvolupar ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de
ser nacional d’un altre Estat, no trobar-se inhabilitat/ada o en situació equivalent ni haver estat sotmès/esa a sanció
disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes, l’accés a l’ocupació pública.
Presentació de sol·licituds
Els/les interessats/des hauran de presentar sol·licitud en l’oficina de registre del carrer Urgell, 187 - Edifici del Rellotge -
Recinte de l’Escola Industrial - Barcelona (de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores), en l’oficina de registre de les Llars
Mundet, Edifici Serradell Trabal, Pg. de la Vall d’Hebron, 171 – Barcelona (de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores), en
l’Oficina de registre del carrer Londres, 55 – Barcelona (de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores) o bé en el Registre
General de la Diputació, Rbla. de Catalunya, 126, planta baixa - Barcelona (de dilluns a dissabtes, de 9 a 14), en el
termini comprès entre l’endemà de la data d’aquesta convocatòria i fins a 10 dies naturals comptadors a partir de la
publicació del corresponent anunci de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.
La sol·licitud anirà acompanyada de la següent documentació:
- Fotocòpia del títol corresponent,
- Fotocòpia del DNI,
- Fotocòpia del permís de conducció de classe C,
- “Currículum vitae” i documentació acreditativa dels aspectes valorables, sense que l’òrgan seleccionador en pugui
valorar d’altres que no siguin aportats en aquest moment. Els mèrits al·legats però no acreditats documentalment en
el moment de presentar la sol·licitud, no es tindran en compte a l’hora de fer la corresponent valoració.
La sol·licitud s’ha de presentar en model normalitzat, que faciliten les oficines de registre ja esmentades.
Tancada l’admissió de sol·licituds i en el termini màxim d’un mes, el president delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos
Interns dictarà resolució per la qual es declararà aprovada la llista d’admesos/es i exclosos/es.
La llista esmentada s’exposarà al tauler d’anuncis de la Direcció dels Serveis de Recursos Humans, c/ de Minerva, 4 -
Barcelona, i es podrà consultar igualment a Internet. Es concedirà un termini de deu dies hàbils per a esmenes i
possibles reclamacions. Les al·legacions presentades es resoldran en el termini dels 30 dies següents a comptar des de
la data de presentar-les. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució, les al·legacions s’entendran
desestimades.
Òrgan seleccionador
L’òrgan de selecció corresponent estarà integrat pels vocals que s’indiquen tot seguit:
Gerent de Serveis de Biblioteques o persona que el substitueixi.
Cap del Servei de Coordinació Bibliotecària o persona que la substitueixi.
Dos vocals tècnics/ques designats/ades a proposta de la Direcció dels Serveis de Recursos Humans.
Cap de l’Oficina d’Accés i Gestió de la Contractació o persona que la substitueixi, que actuarà com a secretari/ària.
L’òrgan seleccionador no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de la majoria absoluta dels seus membres, i
podrà disposar la incorporació a les seves tasques d’assessors/es especialistes.
L’abstenció i recusació dels membres de l’òrgan seleccionador s’haurà d’ajustar al que preveuen els articles 28 i 29 de
la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i de Procediment Administratiu Comú.
Procés selectiu
El procés selectiu es regirà per la modalitat de concurs i constarà d’aquestes fases:
1ª. fase: valoració de mèrits
2ª. fase: exercici de coneixements de català
3ª. fase: entrevista i/o prova pràctica
5.1. Valoració de mèrits
Consisteix en la valoració del currículum dels/de les aspirants, d’acord amb el següent barem i sempre sobre la
documentació acreditativa que hauran aportat dins el termini de presentació de sol·licituds, a excepció de l’apartat b),
que s’expedirà d’ofici.
a) Experiència professional en l’exercici de funcions, coincidents o anàlogues en contingut professional i nivell tècnic,
amb les del lloc a proveir, a raó de 0,50 punts/any en el sector privat i d’1 punt/any en qualsevol Administració Pública,
fins a un màxim de 3 punts.
L’experiència professional en altres administracions o empreses del sector públic o privat s’ha d’acreditar mitjançant
l’aportació de fotocòpies dels nomenaments, contractes de treball o fulls de nòmina acompanyats del certificat de vida
laboral expedit per la Seguretat Social, i en el termini que preveu el punt 3 d’aquestes bases reguladores.
b) Serveis efectius prestats a la Diputació de Barcelona, als seus organismes autònoms, consorcis o altres ens en què
participa, per personal funcionari de carrera o personal interí d’aquesta Diputació, o bé com a personal laboral fix adscrit
a la plantilla de la Diputació de Barcelona, o bé personal laboral fix subrogat de la Diputació de Barcelona, amb una
valoració del desenvolupament adequada, a raó de 0,50 punts/any, fins a un màxim de 3 punts.
c) Altres titulacions acadèmiques o cursos de formació adients al lloc a proveir, fins a un màxim de 2 punts.
Preferentment quant a cursos de formació, es valoraran els corresponents a l’àmbit d’/de:
Desenvolupament de fons i col·leccions
Dinamització sociocultural
Disseny, programació i actualització web
Gestió de compres i magatzem
Gestió de la qualitat
Gestió documental
Organització de centres i equipaments
Suport audiovisual i multimèdia
Tractament i difusió de la informació
Transport i conducció de vehicles
Ús i suport d’aplicacions ofimàtiques
Manteniment i reparació de vehicles
d) Altres mèrits específics d’aquesta convocatòria adequats al lloc convocat, fins a 2 punts.
En aquest apartat es valoraran aquells altres mèrits lliurement considerats per l’òrgan seleccionador.
5.2. Exercici de coneixements de català
Per tal de poder prendre part en aquesta convocatòria cal posseir els coneixements de nivell intermedi de català
(certificat B) de la secretaria de Política Lingü.stica de la Generalitat de Catalunya o dels reconeguts per aquesta com a
equivalents.
Feta la valoració del currículum, a criteri de l’òrgan seleccionador i en funció de la puntuació atorgada en la primera fase
del procés selectiu, els/les aspirants hauran d’acreditar estar en possessió del certificat de coneixements de llengua
catalana del nivell assenyalat. En el cas que els/les aspirants no estiguin en possessió del certificat acreditatiu
corresponent, l’òrgan seleccionador avaluarà aquests coneixements mitjançant la superació d’una prova específica de
coneixements de llengua catalana. La qualificació d’aquest exercici serà d’apte/a o no apte/a, restant eliminats/des del
procés aquells/es aspirants que siguin considerats/des no aptes.
No obstant l’anterior, restaran exemptes de realitzar la prova de coneixements de català les persones aspirants que
hagin participat i obtingut plaça en processos anteriors de selecció de personal per accedir a la Diputació de Barcelona,
en què hi hagués establerta una prova de català del mateix nivell o superior a l’exigit en la corresponent convocatòria, o
que hagin superat la prova esmentada en altres processos selectius.
5.3. Entrevista i/o prova pràctica
En funció de la puntuació obtinguda en la valoració de mèrits, i a criteri de l’òrgan seleccionador, els/les aspirants
declarats/des aptes en la fase anterior podran ser convocats/des a la realització d’una entrevista personal.
Aquesta entrevista consistirà en mantenir un diàleg amb l’òrgan seleccionador sobre qüestions vinculades a les funcions
a desenvolupar i a l’experiència professional de l’aspirant, podent-se demanar comprovacions de caràcter pràctic i/o
proves de caràcter psicotècnic per valorar la capacitat i l’adequació al lloc a proveir.
En el supòsit d’incloure una prova pràctica, aquesta tindrà caràcter eliminatori, havent d’obtenir un mínim del 50% de la
seva valoració per poder ser proposat/ada per l’òrgan seleccionador.
La puntuació màxima a atorgar en aquesta fase serà de 5 punts en el cas d’entrevista i de 10 quan es demani una prova
de comprovació de coneixements.
Altres aspectes
Un cop finalitzat el procés selectiu, els resultats de les diferents proves convocades i valoracions de mèrits, es faran
públics en el tauler d’anuncis de la Direcció dels Serveis de Recursos Humans (c/ de Minerva, 4 - Barcelona), i, a més,
es podran consultar a l’adreça d’Internet http://www.diba.cat.
En el supòsit de consultes fetes per Internet, i per garantir el respecte i la confidencialitat de les dades dels/de les
aspirants en el marc del dret fonamental a l’autoderminació informativa, resultant de l’entrada en vigor de la Llei
orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, el número corresponent al registre
d’entrada de la sol·licitud presentada en qualsevol dels registres de la Corporació per participar en la convocatòria
constituirà la referència per a cada aspirant, a l’efecte d’informar-se de les qualificacions i/o valoracions obtingudes.
En totes les incidències no previstes en aquesta convocatòria, s’aplicaran supletòriament, en allò que sigui possible, les
bases generals de les convocatòries de personal incloses en la darrera oferta pública d’ocupació de la Diputació de
Barcelona.
Per impugnar aquesta convocatòria, les bases reguladores d’aquest procés selectiu i les llistes definitives d’admesos/es
i exclosos/es s’ha d’interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona,
en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent de la notificació o publicació en els diaris oficials.
Alternativament i potestativa, es pot interposar recurs de reposició davant el president de la Diputació de Barcelona, en
el termini d’un mes a comptar des del dia següent de la publicació o notificació.
Contra els actes de tràmit de l’òrgan seleccionador que decideixen directament o indirectament el fons de l’assumpte,
que determinen la impossibilitat de continuar en el procés selectiu, que produeixen indefensió o perjudici irreparable als
drets i interessos legítims, les persones interessades poden interposar recurs d’alçada davant el president de la
Diputació de Barcelona, en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la publicació, exposició en el tauler d’anuncis
o notificació individual.
Contra els actes de tràmit de l’òrgan seleccionador no inclosos en el punt anterior, al llarg del procés selectiu, els/les
aspirants poden formular totes les al·legacions que estimin pertinents perquè siguin preses en consideració en el
moment de fer pública la puntuació final del procés selectiu.
Nomenament
L’aspirant que resulti seleccionat/ada haurà de presentar, abans del seu nomenament com a personal interí, certificat
mèdic acreditatiu de complir les condicions físiques o psíquiques específiques per a l’exercici de les funcions pròpies del
lloc a proveir.
Aquest nomenament es farà inicialment per un període de sis mesos, durant el qual es procedirà a valorar el grau
d’adequació de la persona nomenada al lloc de treball, considerant-se aquest període com a part integrant del procés
selectiu.
En el supòsit que el procés d’adequació al lloc hagi estat valorat positivament per la Corporació, i si persisteix la
necessitat, es procedirà a efectuar un nou nomenament que restarà sense efectes un cop transcorregut el període fixat
per al nomenament interí, o bé en el cas que es produeixi alguna de les causes de cessament a que fa referència
l’article 7 del Decret 214/1990, de 30 de juliol, de la Generalitat de Catalunya.
Incompatibilitats
A la persona seleccionada en aquesta convocatòria, li serà d’aplicació la normativa vigent en matèria d’incompatibilitats,
que figura a l’article 321 del Decret 214/1990 abans esmentat.