Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Técnico Auxiliar de Archivo y Biblioteca, Ayuntamiento de Sant Just Desvern (Barcelona)

Técnico Auxiliar de Archivo y Biblioteca, Ayuntamiento de Sant Just Desvern (Barcelona)

1 Plaza, Concurso Oposición, Acceso Libre, Subgrupo C1, 27-08-2013


Apertura de plazo

 

Bases de la convocatoria

Per resolució de l’Alcaldia de 25 de juny de 2013, s’ha aprovat la convocatòria per a la selecció definitiva, mitjançant concurs-oposició lliure, de les places vacants en la plantilla de personal laboral de la Corporació següents: Un/a treballador/a social, subgrup A2; un/a tècnic/a auxiliar d’arxiu i biblioteca, subgrup C1; un/a tècnic/a auxiliar projectista, subgrup C1; un/a operador/a-programador/a informàtic/a, subgrup C1; un/a educador/a, subgrup C1, un/a auxiliar de compres, subgrup C2; un/a peó de paleta, subgrup AP.

Els esmentats procediments s’ajustaran a les bases aprovades a la mateixa resolució, les quals es reprodueixen a continuació:

BASES QUE HAN DE REGIR LA SELECCIÓ DEFINITIVA, MITJANÇANT CONCURS OPOSICIÓ LLIURE, DE DIVERSES PLACES. EXP. PER 2013 70

OBJECTE

És objecte d'aquesta convocatòria la selecció definitiva, mitjançant sistema selectiu de concurs oposició lliure, de les places vacants a la plantilla de personal laboral de la Corporació següents:

- Un/a tècnic/a auxiliar d’arxiu i biblioteca, subgrup C1 (L207)

La jornada de treball i la resta de condicions són les que s’indiquen en la Relació de Llocs de Treball. Aquestes places formen part de l’Oferta pública d’ocupació corresponent a l’exercici 2010.

CONDICIONS DE LES PERSONES ASPIRANTS

Per ser admeses a la realització de les proves selectives, les persones aspirants hauran de complir els requisits següents, tots ells referits a la data en què finalitzi el termini de presentació d'instàncies:

a) Ser ciutadà/ana de la Unió Europea o complir els requisits legals equivalents.

b) No haver estat separat/ada, per resolució disciplinària ferma, del servei de cap administració pública, i no trobar-se inhabilitat/ada per sentència ferma per a l'exercici de funcions públiques.

c) Posseir la capacitat funcional suficient per a l'exercici de les tasques.

d) Haver complert 16 anys en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.

e) Titulació de diplomat/a en treball social per a la plaça de treballador/a social; batxillerat, formació professional de 2on grau o equivalent per a les places de tècnic/a auxiliar d’arxiu i biblioteca i operador/aprogramador/ a informàtic/a; formació professional de segon grau, branca delineació, o equivalent per a la plaça de tècnic/a auxiliar projectista; formació professional de segon grau, especialitat llar d'infants o equivalent per a la plaça d’educador/a; graduat escolar, formació professional de 1r grau o equivalent per a les places d’auxiliar de compres i oficial/a fuster; sense que sigui necessària cap titulació específica en el cas de la persona peó de paleta.

CONEIXEMENT DE LA LLENGUA CATALANA

Les persones aspirants hauran d'acreditar els nivells següents o equivalents:

- Nivell C: Treballador/a social, tècnic/a auxiliar d’arxiu i biblioteca, tècnic/a auxiliar projectista i operador/aprogramador/ a informàtic/a, educador/a

- Nivell B: Auxiliar de compres

- Nivell A: Peó de paleta

Les persones aspirants que no aportin els certificats de la Junta Permanent de Català o equivalent, hauran d'efectuar una prova de coneixement disposada pel Tribunal amb l'assessorament de les persones tècniques del Servei Local de Normalització Lingü.stica. La prova serà qualificada com a apte/a o no apte/a i tindrà caràcter eliminatori.

PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

Les instàncies per prendre part a les proves selectives, en les quals les persones aspirants hauran de manifestar que compleixen totes i cadascuna de les condicions exigides, referides a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, s'adreçaran a la Presidència de la Corporació, i es presentaran al Registre General de l'Ajuntament en el termini de vint dies naturals, a comptar de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria al Butlletí Oficial de l'Estat. La convocatòria i les Bases es publicaran íntegrament al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i a la pàgina web de l'Ajuntament. Un extracte de la convocatòria, amb indicació del DOGC on es publiquen les bases, es publicarà igualment al Butlletí Oficial de la Província.

A la instància s'acompanyarà:

- Curriculum vitae i mèrits al·legats per tal de ser valorats en la fase de concurs, adjuntant la documentació acreditativa. Queden exceptuades d'aquesta exigència les acreditacions sobre antiguitat reconeguda i serveis efectius prestats a aquest Ajuntament, que s'efectuaran mitjançant document expedit pel Departament de Personal.

No podran ser valorats els mèrits no acreditats. En aquest sentit, el contingut del curriculum vitae no té valor provatori ni acreditatiu. En particular, l’acreditació de serveis prestats a l’administració local requerirà acreditació fefaent del període concret de la seva prestació.

- Justificant d'haver satisfet els drets d'examen o resguard original de la imposició postal, indicant el nom de la persona opositor/a, procediment selectiu i data de la imposició.

Les instàncies es podran presentar també d'acord amb l'art. 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Això no obstant, les persones que no presentin directament les instàncies al registre general de l'Ajuntament, ho hauran de comunicar telemàticament al servei de Personal (ajuntament@santjust.cat ) en el termini màxim de tres diesnaturals, comptats des de la data de presentació de la instància en qualsevol dels registres admesos en l'article 38 esmentat.

ADMISSIÓ DE PERSONES ASPIRANTS

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'òrgan competent aprovarà, en el termini màxim d'un mes, la llista provisional de les persones aspirants admeses, mitjançant resolució que es farà pública exclusivament a la seu electrònica de la Corporació, apartat “oferta pública d’ocupació”; es concedirà un termini de deu dies per presentar eventuals reclamacions i/o subsanacions.

Les al·legacions presentades es resoldran en el termini dels 30 dies següents a la finalització del termini de presentació. Transcorregut el termini esmentat sense que s'hagi dictat resolució, s'entendran desestimades. Si s'accepta alguna reclamació, la resolució es publicarà exclusivament a la seu electrònica de la Corporació, apartat “oferta pública d’ocupació”; tot seguit, s'esmenarà la llista de persones admeses i excloses i la relació definitiva es publicarà únicament a la seu electrònica de la Corporació, apartat “oferta pública d’ocupació”.

En el cas de no presentar-se reclamacions, s'entendrà elevada a definitiva la llista anterior, sense cap més tràmit.

Juntament amb la llista de persones admeses i excloses s'anunciarà, sempre que sigui possible, la composició del Tribunal qualificador, dia, hora i lloc en que s'iniciarà el primer exercici i, si escau, ordre d'actuació de les persones aspirants. La resolució serà notificada telemàticament a les persones aspirants que hagin fet constar una adreça de correu electrònic en la instància. En cas que la composició del Tribunal i la data d’inici de les proves no s’inclogui en la resolució d’aprovació de la llista de persones admeses i excloses, caldrà nou anunci específic a la seu electrònica de la Corporació, apartat “oferta pública d’ocupació”.

TRIBUNAL QUALIFICADOR

Es constituirà de la manera següent:

President en totes les convocatòries: El/la cap de contractació, gestió de personal i assessorament jurídic municipal de l'Ajuntament.

Vocals: En totes les convocatòries: Quatre persones amb coneixements suficients en les matèries objecte de cadascuna de les convocatòries que prestin servei actiu a l'Administració Pública en qualitat de funcionàries o laborals i pertanyin, com a mínim, a un subgrup superior en un nivell al de la plaça corresponent; almenys una d'aquestes persones serà designada en cada convocatòria per l'Escola d'Administració Pública de Catalunya. En la designació de les persones vocals, es tindrà en compte el principi de paritat entre dones i homes.

Secretari/a en totes les convocatòries: Una persona funcionària de la Corporació.

Podrà assistir-hi com a observador/a, amb veu i sense vot i en nom propi, un/a representant de la Junta de Personal i/o Comitè d'Empresa.

Es designaran les persones suplents corresponents.

El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'hauran d'adoptar per majoria.

Els membres del Tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, notificant-ho a l'autoritat convocant, i les persones aspirants podran recusar-los quan concorrin les circumstàncies previstes a l'art. 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Els membres del Tribunal podran requerir la presència de persones assessores amb qualificació i experiència suficients.

DATA, HORA I LLOC DE LES PROVES:

El dia, hora i lloc de celebració de les proves serà anunciat a la seu electrònica de la Corporació, apartat “oferta

pública d’ocupació”, d’acord amb el que preveu la base 5.

PROVES SELECTIVES I TAULA DE MÈRITS

Cada concurs oposició constarà de dues fases diferenciades: en primer lloc, la fase d'oposició, i, un cop finalitzada aquesta, la fase de concurs.

Els exercicis de la fase d'oposició tindran caràcter obligatori i eliminatori i es puntuaran fins a un màxim de 10 punts; les persones aspirants que no aconsegueixin un mínim de 5 punts en cada exercici, restaran eliminades.

En el cas de la selecció d’una persona peó de paleta, el procediment específic de la fase d’oposició es detalla en la base 8 bis.

La puntuació de cada persona aspirant en cadascun dels exercicis serà la mitjana aritmètica de les puntuacions atorgades per tots els membres del Tribunal presents.

El resultat es farà públic a les persones aspirants tan aviat com el Tribunal hagi finalitzat la correcció de cadascun dels exercicis. Igualment, es publicarà a la seu electrònica de la Corporació, apartat “oferta pública d’ocupació”.

En la fase de concurs, que no tindrà caràcter eliminatori ni podrà tenir-se en compte per superar la puntuació obtinguda en les proves de la fase d'oposició, el Tribunal valorarà els mèrits al·legats i acreditats.

A) FASE D'OPOSICIÓ:

Amb caràcter previ a la realització de les proves que integren la fase d'oposició, les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar el coneixement del castellà mitjançant la realització d'una prova en què es comprovarà que posseeixen un nivell adient de comprensió i expressió oral i escrita en aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ajustarà al que estableix el Reial Decret 1137/2002, de 20 de juliol, pel qual s'estableixen diplomes acreditatius del coneixement de l'espanyol com a llengua estrangera. La prova es qualificarà com apte o no apte, i serà necessari obtenir la valoració d'apte per poder realitzar les proves de la fase d'oposició. Queden exempts de realitzar aquesta prova aquelles persones que estiguin en possessió del

Diploma d'espanyol de nivell superior com a Llengua Estrangera establert pel Real Decret 1137/2002, de 20 de juliol o del certificat d'aptitud en espanyol per a les persones estrangeres expedit per les Escoles Oficials d'idiomes. Per tot això hauran d'aportar fotocòpia compulsada del diploma superior d'espanyol com a llengua estrangera o del certificat d'aptitud en espanyol per a les persones estrangeres expedit per les Escoles Oficials d'idiomes. Si no s'aporta aquesta documentació no podran ser declarades exemptes, i hauran de realitzar la prova abans esmentada.

Primer exercici: de caràcter teòric, escrit o oral, consisteix a contestar un qüestionari de resposta alternativa de 30 preguntes d'entre els temes del temari general en un temps màxim de trenta minuts.

Segon exercici: de caràcter teòric, escrit o oral, consisteix a desenvolupar durant un temps màxim de 90 minuts, un tema o diverses parts dels temes compresos en el temari específic a elegir per la persona aspirant entre els tres que proposarà el tribunal. La valoració tindrà en compte, a més dels coneixements demostrats, la capacitat de síntesi, la seva redacció i, molt especialment, la correcció ortogràfica i sintàctica.

En el cas particular de la plaça de tècnic/a auxiliar d’arxiu i biblioteca, l’exercici, de caràcter teòric, escrit o oral, consistirà a desenvolupar durant un temps màxim de 90 minuts, dos temes o diverses parts dels temes compresos en el temari específic a elegir per la persona aspirant entre els sis (tres de cada part) que proposarà el tribunal, tenint en compte que un dels enunciats haurà de referir-se als temes 1 al 18 del temari específic i l’altre dels temes 19 al 31. La valoració tindrà en compte, a més dels coneixements demostrats, la capacitat de síntesi, la seva redacció i, molt especialment, la correcció ortogràfica i sintàctica.

Cadascun dels enunciats es puntuarà d’0 a 10 punts i serà necessari obtenir un mínim de 5 punts en ambdós subtemes.

Els exercicis de la fase d'oposició tindran caràcter obligatori i eliminatori i es puntuaran fins a un màxim de 10 punts; les persones aspirants que no aconsegueixin un mínim de 5 punts en cada exercici, restaran eliminades.

Tercer exercici: de caràcter pràctic, escrit o oral, consisteix a desenvolupar durant un temps màxim de 90 minuts un o més supòsits pràctics relacionats amb les comeses específiques de cada plaça. El tribunal podrà determinar que l'exercici es realitzi directament en suport informàtic, processador de textos Word.

B) FASE DE CONCURS: Es valoraran els mèrits acreditats per les persones aspirants, d'acord amb el barem següent:

a) Serveis prestats a l'Administració Local en llocs de treball de personal funcionari o laboral amb funcions iguals o anàlogues a les de cadascuna de les places convocades: 0'10 punts per mes fins un màxim de 4 punts.

b) Assistència a cursos i seminaris de formació i perfeccionament relacionats amb les funcions objecte de cadascun dels procediments selectius, fins a 3 punts, d'acord amb el barem següent:

- Activitats formatives de fins a 20 hores de durada, 0,10 punts per activitat.

- Activitats formatives d'entre 21 i 40 hores de durada, 0,20 punts per activitat.

- Activitats formatives d'entre 41 i 60 hores de durada, 0,30 punts per activitat.

- Activitats formatives d'entre 61 i 100 hores de durada, 0,50 punts per activitat.

- Activitats formatives de més de 100 hores de durada, 0,75 punts per activitat.

c) Valoració de l'entrevista personal, que tindrà per objecte verificar l'ajustament del perfil professional de les

persones aspirants a les característiques de la plaça convocada: fins a 2 punts.

d) Altres mèrits al·legats de rellevància per a l'exercici del lloc de treball, fins a 1 punt.

8 bis.- FASE D’OPOSICIÓ DEL PROCEDIMENT SELECTIU DE LA PLAÇA D’UN/A PEÓ DE PALETA

La fase d’oposició del procediment selectiu epigrafiat consistirà a desenvolupar durant un termini màxim de 90 minuts dos o més supòsits pràctics relacionats amb les tasques pròpies de la plaça.

PUNTUACIÓ FINAL

La puntuació final serà el resultat de sumar les puntuacions obtingudes en les fases d'oposició i concurs.

LLISTA DE PERSONES APROVADES, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I LLISTA D'ESPERA

Un cop finalitzada la qualificació de les persones aspirants, el Tribunal publicarà a la seu electrònica de la Corporació, apartat “oferta pública d’ocupació” la llista de persones aprovades, per ordre de puntuació, tenint en compte que no podrà aprovar ni declarar-se que han superat les proves selectives un nombre superior de persones aspirants als de la plaça objecte de la convocatòria, i l'elevarà a l'òrgan competent per a la contractació.

La persona proposada en cadascuna de les convocatòries, presentarà al Registre General de l'Ajuntament, dins el termini de vint dies naturals a comptar del dia que es faci pública la llista de persones aprovades, els documents acreditatius de les condicions de capacitat i dels requisits exigits a la Base segona que no constin als arxius municipals o, a judici de l’òrgan competent, estiguin desactualitzats. El certificat acreditatiu de posseir la capacitat funcional per a l'exercici de les tasques que pertoquin a aquesta convocatòria serà expedit per l'entitat que presta assistència sanitària als/a les persones empleats/ades de l'Ajuntament, d'acord amb la petició que formuli el Departament de Personal.

Els períodes de prova seran els següents:

- Tres mesos per a la plaça de treballador/a social

- Dos mesos per a la resta de les convocatòries.

La persona aspirant que no presenti la documentació dins el termini indicat, tret dels casos de força major, no podrà ser contractada i s’anul·laran totes les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagués pogut incórrer per falsedat en la seva instància.

En aquest cas, l'òrgan competent, d'acord amb l'acta del tribunal qualificador, pot contractar la persona aspirant següent que en la puntuació final hagi obtingut o superat la mínima exigible per aprovar, i s'ha de concedir en aquest cas a la persona proposada, previ requeriment, un termini de 20 dies naturals per presentar la documentació.

Les persones empleades públiques restaran exemptes de justificar les condicions i els requisits que no necessitin actualització ja acreditats per obtenir els seus anteriors nomenaments i/o contractacions, i només hauran de presentar certificació de l'organisme públic de què depenguin, que acrediti la seva condició i totes les circumstàncies que constin al seu full de serveis.

Formalitzada la documentació indicada, l'òrgan competent formalitzarà el contracte laboral

LLISTA D'ESPERA

Les persones aprovades sense plaça constituiran automàticament una llista d'espera per a la cobertura temporal de places de cadascuna de les convocatòries.

La cobertura temporal, s'ajustarà als criteris següents:

a) Es formarà una llista de persones substitutes per ordre de la puntuació obtinguda

b) Les persones aspirants hauran de formular una declaració en la que s'indicarà necessàriament un únic nombre de fax o correu electrònic al qual s'adreçarà l'Ajuntament quan es produeixi la necessitat de provisió temporal. En aquesta declaració, les persones aspirants hauran de reconèixer expressament la suficiència d'aquest mitjà de comunicació com a instrument vàlid a tots els efectes per rebre informació de les vacants, deslliurant l'Ajuntament de tota responsabilitat en cas que, per qualsevol causa no derivada d'avaria tècnica o força major, no arribés al seu coneixement l'oferta de treball.

c) El termini màxim d'incorporació al lloc de treball a substituir serà de quinze dies naturals, a comptar de l'endemà de la tramesa del fax o correu electrònic a què es fa referència en l'apartat anterior. La no incorporació en el termini indicat, implicarà la renúncia a ocupar el lloc de treball ofertat, de manera que perdrà l'opció i passarà a ocupar el darrer lloc en la llista d'espera. Una segona renúncia implicarà l’eliminació definitiva de la llista d’espera.

La no incorporació a la feina després d’haver acceptat l’oferta de treball implicarà igualment l’eliminació de la llista d’espera.

d) La incorporació de les persones aspirants es produirà per l'ordre determinat en l'apartat a) precedent a mesura que les necessitats de provisió temporal es produeixin.

e) Tot i que la validesa de la llista d'espera tindrà caràcter indefinit, l'Ajuntament, avaluades, si escau, les circumstàncies concurrents, podrà declarar la seva caducitat en un termini no inferior a dos anys a partir de la publicació de la llista de persones aprovades.

En tot allò no regulat en aquesta base, seran d’aplicació els criteris de funcionament de les llistes d’espera de 2 de juliol de 2012, exp. PER 2012 55.

INCOMPATIBILITATS I RÈGIM DEL SERVEI

En l'exercici de la funció pública atribuïda a cadascuna de les places convocades serà aplicable la normativa vigent sobre el règim d'incompatibilitats al sector públic, en compliment de la qual, les persones aspirants, abans de formalitzar-se el contracte, hauran de formular una declaració de les activitats que duen a terme i sol·licitar la compatibilitat, si s'escau, en el model d'imprès que li facilitarà el Departament de Personal d'aquest Ajuntament.

Quant a la determinació i l'adscripció a llocs de treball, tasques, règim d'horari i jornada, s’aplicaran els fixats a l'Ajuntament mitjançant els acords o les resolucions que adopti o hagi adoptat la Corporació o el seu President.

ASSISTÈNCIES

D'acord amb el que preveu l’article 30 del Reial decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei, els membres del Tribunal meritaran les assistències següents:

- Un/a tècnic/a auxiliar d’arxiu i biblioteca, categoria segona

INCIDÈNCIES

Contra les propostes de contractació de les persones aspirants aprovades formulades pels Tribunals Qualificadors podrà interposar-se recurs d'alçada davant l'Alcaldia en el termini d'un mes, a comptar de la publicació de la relació corresponent a la seu electrònica de la Corporació, apartat “oferta pública d’ocupació”. Contra aquestes bases, l'aprovació de les quals és definitiva en via administrativa, podrà interposar-se, potestativament, recurs de reposició davant de l'Alcaldia en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà de la publicació de l'anunci d'aquesta convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat, o bé, directament, recurs contenciós administratiu davant els Jutjats contencioso administratius de Barcelona en el termini de dos mesos, a comptar de la publicació esmentada, si bé podrà interposar-se també qualsevol altre recurs que es consideri convenient.

Els Tribunals quedaran facultats per resoldre tots els dubtes o les discrepàncies que es produeixin durant el desenvolupament de les proves selectives.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

De conformitat amb el criteris fixats per la Comissió Nacional d’Accés, Avaluació i Tria Documental, les instàncies, documentació acompanyatòria i les proves selectives podran ser destruïdes un cop sigui ferma la resolució del procediment selectiu.

TEMARIS

TEMARIS GENERAL:

1. La Constitució Espanyola de 1978: significat. Principis generals.

2. Organització Territorial de l'Estat. Les Comunitats Autònomes.

3. L'Estatut d'Autonomia de Catalunya. Principis generals.

4. El Municipi. Organització municipal. Competències.

5. El Municipi. Funcionament dels òrgans col·legiats.

6. La funció pública local i la seva organització.

7. L'Acte Administratiu: principis generals.

8. Fases del procediment administratiu general.

9. Les Hisendes Locals. Els ingressos: les seves classes. Impostos, taxes i contribucions especials.

10. La Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, (LOPD).

TEMARIS ESPECIFICO

1. La legislació catalana en matèria d’arxius. El sistema arxivístic català.

2. El personal dels arxius municipals i les seves funcions.

3. Les principals sèries documentals en un Arxiu Municipal.

4. El quadre de classificació.

5. La descripció. Diferències entre guies, inventaris i catàlegs.

6. Els circuits documentals.

7. Les transferències.

8. Els fons documentals privats i les vies d’ingrés a l’arxiu municipal.

9. Tria i avaluació de documents.

10. L’accés a la documentació dels arxius municipals. La confecció d'indicadors sobre consultes i préstecs.

11. Característiques dels dipòsits de Conservació de documents i els aparells de reproducció de documents.

12. Les noves tecnologies. Repercussió en l’arxivística. La documentació electrònica i els repositoris digitals.

13. L’hemeroteca i la biblioteca auxiliar de l’arxiu municipal.

14. Els fons d’imatges. Tractament i descripció.

15. Els serveis de l’arxiu municipal. El préstec i la consulta de documents.

16. Tipus d’usuaris d’un arxiu. Presencials i remots

17. La conservació i la restauració dels suports documentals.

18. Destrucció de documents. Control i gestió. El paper de la Comissió Nacional d'Accès, Avaluació i Tria Documental (CNAATD)

19. Definició i missions de la biblioteca pública segons el Manifest de la UNESCO de 1994.

20. Les biblioteques públiques a Catalunya: resum històric i situació actual.

21. La biblioteca pública: un servei municipal. Marc Competencial.

22. Els serveis bàsics de la biblioteca pública. Els usuaris dels serveis.

23. Organització general d’una biblioteca pública. Espais i seccions.

24. El servei de préstec en una biblioteca pública: normativa, importància, promoció.

25. Característiques de la secció infantil: espais, tipus de fons, funcions.

26. La col·lecció local a la biblioteca.

27. Tècniques de dinamització de la lectura en les seccions infantils i juvenils.

28. La biblioteca pública com a centre de suport als centres educatius i a les biblioteques escolars.

29. Tractament i conservació del fons documental a les biblioteques públiques: criteris per a la selecció de material obsolet.

30. Accions de promoció de la lectura en una biblioteca pública. La seva integració a la realitat cultural dels municipis.