Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Técnico Auxiliar de Archivística y Gestión Documental, Diputación de Tarragona

Técnico Auxiliar de Archivística y Gestión Documental, Diputación de Tarragona

1 Plaza, Concurso Oposición, Subgrupo C1, Acceso libre, 04-07-2013

 

Apertura de plazo

 

Bases específicas de la convocatoria

Objecte de la convocatòria

  • Denominació de la plaça segons plantilla: Tècnic auxiliar d’arxivística i gestió documental.
  • Adscripció: Organisme Autònom BASE - Gestió d’Ingressos.
  • Règim jurídic: Laboral.
  • Caràcter: Fix.
  • Grup de classifi cació: Grup C1, categoria C1 de la relació de categories professionals del vigent Conveni del
  • personal laboral de BASE - Gestió d’Ingressos (DOGC núm. 4.918 de 04.07.2007).
  • Retribució: Segons el grup de classifi cació.
  • Nombre de llocs convocats: 1
  • Sistema selectiu: Concurs oposició.
  • Torn: Lliure.

Requisits específi cs exigits

A més a més dels requisits establerts a la base tercera de les Bases Generals publicades en el BOP núm. 139, de 17 de juny de 2009 (modifi cades parcialment per acord del Ple de 27 de novembre de 2009 – BOP núm. 72, de 27 de març de 2010; i per acord del Ple de 30 de juliol de 2010 – BOP núm. 260, de 12 de novembre de 2010 i per acord del Ple de 24 de febrer de 2012 – BOP núm. 108, de 10 de maig de 2012)), les persones aspirants han de reunir els requisits específi cs següents:

a) Posseir el títol de batxillerat, de formació professional de segon grau o equivalent, tenir superades les proves d’accés a la Universitat per a majors de 25 anys (en aquest cas i d’acord amb l’Ordre EDU/520/2011, de 7 de març, s’ha d’acreditar estar en possessió del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent a efectes acadèmics o a efectes professionals, o bé haver superat al menys 15 crèdits ECTS dels estudis universitaris).

Si es tracta d’un títol obtingut a l’estranger, cal disposar de l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació.

b) Posseir el certifi cat de nivell de sufi ciència de català (certifi cat C) de la Secretaria de Política Lingü.stica o alguna de les titulacions equivalents d’acord amb el Decret 152/2001, de 29 de maig, sobre avaluació i certifi cació de coneixements de català i l’Ordre VCP/491/2009, de 12 de novembre, pel qual es refonen i actualitzen els títols, diplomes i certifi cats equivalents als certifi cats de coneixement de català de la Secretaria de Política Lingü.stica (modifi cada parcialment per l’Ordre VCP/233/2010, de 12 d’abril). Així mateix, és d’aplicació el Decret 161/2002, d’11 de juny, sobre l’acreditació del coneixement del català i l’aranès en els processos de selecció de personal i de provisió de llocs de treball de les administracions públiques de Catalunya.

Cas que no es pugui acreditar el nivell de català establert, l’aspirant haurà de realitzar la prova de català en els termes establerts a la base 5.1.1.1 d’aquestes bases específi ques.

c) Els/Les aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola i no siguin originaris/àries de països en què el castellà sigui llengua ofi cial hauran d’acreditar posseir coneixements de llengua castellana de nivell superior.

L’acreditació d’aquest coneixement es realitzarà mitjançant la superació de la prova o exercici establert a la base 5.1.1.2 d’aquestes bases específi ques, o la presentació d’un dels documents que s’indiquen a continuació:

- Certifi cat conforme han cursat la primària i/o la secundària i/o el batxillerat a l’Estat espanyol.

- Diploma d’espanyol de nivell superior que estableix el Reial decret 1137/2002, de 31 d’octubre, o equivalent, o certifi cació acadèmica que acrediti haver superat totes les proves dirigides a l’obtenció d’aquest.

- Certifi cat d’aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles ofi cials d’idiomes.

Drets d’examen

De conformitat amb l’Ordenança fi scal reguladora de les taxes de la Diputació de Tarragona, que estableix la taxa per expedició i tramitació de documents administratius publicada al BOP núm. 292 de data 20 de desembre de 2012, es fixen els drets d’examen per accedir a aquesta convocatòria en la quantitat de 18 euros.

Exempcions i bonifi cacions

La base quarta de les Bases Generals publicades en el BOP núm. 139, de 17 de juny de 2009 (modifi cades parcialment per acord del Ple de 27 de novembre de 2009 – BOP núm. 72, de 27 de març de 2010; per acord del Ple de 30 de juliol de 2010 –BOP núm.260 de 12 de novembre de 2010 i per acord del Ple de 24 de febrer de 2012  – BOP núm. 108, de 10 de maig de 2012) en el seu apartat 4.2.2 estableix les exempcions i bonifi cacions en el casos següents:

- Persones amb discapacitat igual o superior al 33 per 100.

- Persones que fi gurin com a demandants de treball durant el termini, com a mínim, d’un mes anterior a la data de la convocatòria en què sol·licitin la seva participació. Són requisits per gaudir de l’exempció que en aquell termini no hagin rebutjar cap oferta d’ocupació adequada ni s’hagin negat a participar, llevat de causa justifi cada, en accions de promoció, formació o reconversió professionals i que, així mateix, no tinguin rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional.

Caldrà acreditar aquesta condició amb un certifi cat emès per les Ofi cines d’Ocupació de Catalunya o organisme equivalent.

Finalització de termini per a la presentació d’instàncies

D’acord amb el que s’estableix en la base general quarta, apartat quart, el termini per a la presentació de sol·licituds comença l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Ofi cial de la Província i fi nalitza als vint dies naturals comptats a partir de l’endemà de la publicació en el Diari Ofi cial de la Generalitat de Catalunya, de l’extracte de la convocatòria.

Proves selectives i barem de mèrits

5.1. Fase d’oposició

5.1.1. Primer exercici. Coneixement de llengües

5.1.1.1 Llengua catalana: Consisteix en una prova de coneixements de llengua catalana, que consta de dues parts:

Primera part. S’hi avaluaran el domini de l’expressió escrita, per mitjà de la redacció d’un text, i els coneixements pràctics de llengua, per mitjà de preguntes sobre aspectes lingü.stics.

Segona part. S’hi avaluarà l’expressió oral amb la lectura en veu alta d’un text i una conversa sobre temes generals d’actualitat.

La durada màxima d’aquesta prova serà determinada pel tribunal.

El resultat de l’exercici serà d’APTE o de NO APTE i caldrà obtenir la qualifi cació d’APTE per participar en el procés selectiu.

Queden exemptes de la realització d’aquesta prova les persones que acreditin documentalment, fi ns al moment de realització d’aquesta prova, estar en possessió del certifi cat de nivell de sufi ciència de català (certifi cat C) de la Secretaria de Política Lingü.stica o alguna de les titulacions equivalents i es consideraran com a aptes.

5.1.1.2 Llengua castellana: Només en el cas de persones que no tinguin la nacionalitat espanyola i no siguin originàries de països en què el castellà sigui llengua ofi cial. Consisteix en una prova de coneixements de llengua castellana, en què l’aspirant haurà de realitzar un exercici que consistirà en una redacció de 200 paraules, com a mínim, i a mantenir una conversa amb membres del tribunal. La qualifi cació de la prova serà APTA o NO APTA i caldrà obtenir la qualifi cació d’APTA per a participar en el procés selectiu.

Resten exempts/es de la realització d’aquesta prova les persones que acreditin documentalment, fi ns al moment de la realització d’aquesta prova, estar en possessió dels coneixements de llengua castellana de nivell superior o nivell C2.

5.1.2. Segon exercici. Consisteix en desenvolupar, per escrit, un tema de caràcter general determinat pel tribunal immediatament abans de començar l’exercici i relacionat amb les matèries compreses a la segona part del temari annex, encara que no s’ajusti a un epígraf concret d’aquest.

Els/Les aspirants tenen àmplia llibertat pel que fa a la forma d’exposició.

En aquest exercici es valoren la formació general, la claredat i ordre d’idees, la facilitat d’exposició escrita, l’aportació personal de l’aspirant i la seva capacitat de síntesi.

Aquesta prova tindrà una durada, com a màxim, de 2 hores.

La valoració d’aquest exercici és de 0 a 10 punts, i s’ha d’obtenir un mínim de 5 punts per a superar-lo.

El Tribunal podrà determinar que els aspirants llegeixin els corresponents exercicis una vegada fi nalitzada la prova.

5.1.3. Tercer exercici. Consisteix en desenvolupar, per escrit, dos temes extrets a l’atzar dels compresos al temari annex, un de la primera part i un altre de la segona.

En aquest exercici es valoren els coneixements sobre els temes exposats i la capacitat de síntesi.

Aquesta prova tindrà una durada, com a màxim, de 2 hores.

Cada tema té una valoració de 10 punts, i s’ha d’obtenir un mínim de 5 punts en cadascun d’ells per a superar l’exercici. El resultat fi nal serà la mitjana dels dos temes.

Cas que no es pugui fer la mitjana per no superar un tema amb un mínim de 5 punts, el resultat fi nal serà de NO APTE.

El Tribunal podrà determinar que els aspirants llegeixin els corresponents exercicis una vegada fi nalitzada la prova.

5.1.4. Quart exercici. Consisteix en la realització per escrit d’un supòsit de caràcter pràctic proposat pel tribunal, immediatament abans del començament de l’exercici, i relacionat amb les funcions, atribucions i comeses pròpies de la plaça objecte de la convocatòria, quedant a judici del tribunal el seu contingut, característiques i forma de realització.

En aquest exercici es valoren fonamentalment la capacitat de raciocini, la sistemàtica en el plantejament i formulació de conclusions i el coneixement i adequada aplicació dels continguts teòrics.

La durada màxima d’aquest exercici serà determinada pel tribunal. En qualsevol cas, la durada d’aquesta prova no serà inferior a una hora.

La valoració d’aquest exercici és de 0 a 10 punts. S’ha d’obtenir un mínim de 5 punts per a superar-lo.

5.2. Fase de concurs

Els mèrits es qualifi quen segons l’escala graduada que fi gura com annex II d’aquesta convocatòria.

Període aproximat d’inici de les proves

Les proves s’iniciaran aproximadament durant el segon semestre de 2013.

Annex I. Temari

Primera part
Matèries comunes

Tema 1. Constitució espanyola: Principis. Drets fonamentals i llibertats públiques.

Tema 2. Organització territorial de l’Estat: Les comunitats autònomes.

Tema 3. Les entitats locals: L’administració local.

Tema 4. El municipi en el Règim local. L’ajuntament: la seva composició i competències. El Ple, la comissió de Govern i les Comissions informatives. L’alcalde i els regidors.

Tema 5. Administració pública: Concepte i principis.

Tema 6. El ciutadà com a titular de drets davant l’Administració.

Tema 7. L’acte administratiu. Concepte. Elements. Classes, fases i requisits.

Tema 8. Els contractes del sector públic: tipologia i característiques essencials.

Tema 9. Atenció al ciutadà i a la ciutadania.

Tema 10. La Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic: estructura, objecte, àmbit d’aplicació. Classes de personal. Sistemes de selecció i de provisió.

Segona Part

Matèries específi ques

Tema 11. La Llei 10/2001, de 13 de juliol, d’Arxius i Documents.

Tema 12. Els principis de l’arxivística. El paper dels “nous arxivers”. Principals característiques de l’arxivística actual.

Tema 13. Defi nicions, funcions, i els diferents tipus d’arxiu.

Tema 14. Els arxius de les diputacions. Organització, funcions i fons documentals que els integren.

Tema 15. El document d’arxiu. L’expedient administratiu.

Tema 16. El cicle de vida de la documentació.

Tema 17. Tipus de documents d’arxiu.

Tema 18. Concepte, característiques i tractament del document electrònic.

Tema 19. Tipus de transferències documentals o ingressos.

Tema 20. La classifi cació documental i el quadre de classifi cació.

Tema 21. Les sèries documentals i els seus codis. Mètodes d’indexació dels documents.

Tema 22. La Norma de Descripció Arxivística de Catalunya.

Tema 23. El dret d’accés a la documentació. Òrgans que regulen l’accés.

Tema 24. Instal·lacions i aspectes de l’arxiu en relació a la custòdia i preservació documental.

Tema 25. Mesures de conservació dels documents. Possibles causes i agents que degraden la documentació. Condicions d’emmagatzematge i instal·lació de la documentació.

Tema 26. L’avaluació i tria dels documents. La Comissió Nacional d’Accés Avaluació i Tria Documental.

Tema 27. Mètodes d’avaluació documental.

Tema 28. Condicions de la destrucció de documents d’arxiu.

Tema 29. Eines i procediments per a difondre els fons documentals.

Tema 30. El pas de l’arxiu a la gestió documental.

Tema 31. Principis i benefi cis de l’Administració electrònica.

Tema 32. Principals processos per a implantar un Sistema de Gestió Documental.

Tema 33. La norma ISO 15489, informació i documentació. Gestió documental.

Tema 34. La digitalització de la documentació.

Tema 35. El registre electrònic. La signatura electrònica, el certifi cat digital i el segell de temps.

Tema 36. Les seus i subseus electròniques de les administracions públiques.

Tema 37. L’esquema de metadades, el quadre d’accés i el calendari de conservació i eliminació.

Tema 38. El servei d’iArxiu.

Tema 39. La llei 11/2007, d’accés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics.

Tema 40. L’Ordenança d’Administració electrònica de BASE-Gestió d’Ingressos.

Annex II. Barem de mèrits

1. Entrevista (màxim 5 punts):

a) El Tribunal de qualifi cació efectuarà una entrevista per competències per determinar la idoneïtat de l’aspirant així com per valorar l’experiència en tasques pròpies del lloc de treball. La valoració és de 0 a 3 punts.

b) El treball realitzat es valorarà en base als informes acreditatius de les tasques i projectes desenvolupats. La valoració és de 0 a 2 punts.

2. Antiguitat (màxim 2,5 punts):

a) Es computen els serveis efectius prestats en administracions públiques, a raó de 0,20 punts per any complet de serveis, o fracció mensual que proporcionalment li correspongui. El temps de serveis prestats simultàniament només s’ha de computar una vegada.

b) Altres treballs realitzats en empreses privades, sempre que siguin en llocs relacionats amb el que es convoca. A raó de 0,10 punts per any complet o fracció mensual que proporcionalment li correspongui.

No es computen els serveis prestats simultàniament amb d’altres igualment al·legats.

L’antiguitat en serveis prestats a l’administració pública i/o empresa privada s’ha d’acreditar mitjançant certifi cat de la vida laboral del/de la sol·licitant estès per la Tresoreria General de la Seguretat Social. En el cas de treballs a una administració pública s’acompanyarà, a més a més, un certifi cat expedit per l’Administració pública on s’hagin prestat els serveis; i en el cas de treballs a l’empresa privada s’acompanyarà, a més a més, contractes de treball o fulls de nòmina o qualsevol altre mitjà que acrediti la naturalesa dels serveis prestats.

3. Formació i perfeccionament (màxim 2,5 punts):

Es valora l’assistència als cursos, jornades i seminaris de formació, d’especialització o de perfeccionament, en funció de la seva homologació o nivell acadèmic i de la relació amb les funcions pròpies del lloc de treball que es convoca, o amb habilitats que aquests llocs requereixen.

Només es tenen en compte les activitats formatives dels últims 10 anys, llevat dels postgraus i màsters relacionats amb el lloc de treball, i els coneixements d’idiomes.

Les persones interessades han d’aportar, a més de la corresponent certifi cació, documentació que acrediti els següents extrems: nombre d’hores, assistència o, en el seu cas, aprofi tament.

3.1. Jornades de fi ns a 9 hores 0,05 punts.

3.2. De deu a dinou hores 0,15 punts.

3.3. De vint a trenta-nou hores 0,25 punts.

3.4. A partir de quaranta hores 0,35 punts.

3.5. Postgraus 0,75 punts.

3.6. Màsters 1,50 punts.

Idiomes

Per a la valoració del coneixement de la llengua anglesa cal acreditar el nivell superior de l’Escola Ofi cial d’Idiomes o titulació reconeguda equivalent. La puntuació serà de 0,35 punts.

En els casos en què l’acreditació de coneixement de la llengua anglesa sigui diferent del de l’Escola Ofi cial d’idiomes o titulació reconeguda equivalent, així com en el cas d’altres idiomes, la puntuació serà de 0,15 punts.

En cas que s’acreditin diversos certifi cats de la mateixa activitat formativa (Ofi màtica i idiomes), només es valorarà el de l’última edició.

4. Titulacions acadèmiques (màxim 1 punt):

Només es valoraran les titulacions acadèmiques ofi cials diferents a la presentada com a requisit. Es valoren en funció dels coneixements requerits, competència i especialització d’aquests llocs.

No es valoren com a mèrits les titulacions acadèmiques de nivell inferior que siguin necessàries per assolir-ne altres de nivell superior que es puguin al·legar com a requisit o com a mèrit.

A efectes d’equivalència de titulació, només s’admeten les reconegudes pel Ministeri d’Educació amb caràcter general i vàlides a tots els efectes.

4.1. Per cada títol de llicenciat/diplomat universitari, enginyer tècnic, arquitecte tècnic o equivalent, directament relacionat amb el lloc de treball

1 punt

4.2. Per cada títol de llicenciat/diplomat universitari, enginyer tècnic, arquitecte tècnic o equivalent, no relacionats directament amb el lloc de treball

0,5 punts

5. Coneixements de la llengua catalana (màxim 1 punt):

Es valoren els certifi cats de llengua catalana de la Secretaria de Política Lingü.stica o alguna de les titulacions equivalents d’acord amb el Decret 152/2001, de 29 de maig, sobre avaluació i certifi cació de coneixements de català i l’Ordre 2 VCP/491/2009, de 12 de novembre, per la qual es refonen i actualitzen els títols, diplomes i certifi cats equivalents als certifi cats de coneixement de català de la Secretaria de Política Lingü.stica (modifi cada parcialment per l’Ordre VCP/233/2010, de 12 d’abril).

Certifi cat de nivell superior de català . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .0,75 punts

Es valorarà també:

Certifi cat de coneixements de llenguatge administratiu . . . . . . . . . . . . .0,25 punts

Tarragona, 30 de maig de 2013.