Subalterno de Biblioteca, Consorcio de Bibliotecas de Barcelona
- Requisitos de los aspirantes: Estar en possessió del certificat d’escolaritat o titulació equivalent o superior.
- Plazo de presentación de solicitudes: hasta el 03/01/2011
- PDF de las bases de la convocatoria, Bibliotecas de Barcelona
- Foro de la convocatoria
- Información Oficial
Bases de la convocatoria
BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA PER A LA PROVISIÓ DE 22 PLACES DE SUBALTERN D’ADMINISTRACIÓ GENERAL DEL CONSORCI DE BIBLIOTEQUES DE BARCELONA
CARACTERÍSTIQUES DE LA CONVOCATÒRIA
1.1. Nombre de places convocades: 22 1.2. Règim de les places convocades: Laboral fix. 1.3. Categoria: Subaltern d’administració general 1.4. Sistema selectiu: Concurs-oposició lliure. 1.5. Integració social de persones amb disminució: De les places convocades, se’n reservarà 1 per al torn especial d’integració de persones amb disminució. En el cas de que aquesta plaça no sigui coberta en el torn especial, passarà a formar part de l’oferta en torn lliure. Només podran accedir a aquesta plaça els i les aspirants que ho sol·licitin expressament i que, d’acord amb la normativa vigent, tinguin reconeguda pels organismes competents una discapacitat de grau igual o superior al 33%, sense que això suposi cap exempció dels requisits exigits a l’apartat 2.
REQUISITS EXIGITS.
Els/les aspirants han de reunir, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents:
2.1. Tenir la nacionalitat espanyola o la d’altres estats membres de la Unió Europea o la dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la lliure circulació de treballadors.
També podran ser admesos el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge, tant dels ciutadans espanyols com dels nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea, o dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la lliure circulació de treballadors,independentment de la seva nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguin separats de dret i, pel que fa als descendents, siguin menors de 21 anys o més grans d’aquesta edat però que visquin a càrrec dels seus progenitors, d’acord amb el que estableixen els articles 2 i 4 del Reial decret 766/1992 de 26 de juny sobre l’entrada i permanència a Espanya de nacionals d’estats membres de la Unió Europea i d’altres estats que han estat part en l’Acord sobre l’espai econòmic europeu, signada a Porto el 2 de maig de 1992, i ratificat per Espanya el 26 de novembre de 1993, modificat posteriorment pel Reial decret 737/1995 de 5 de maig. En qualsevol cas, els aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola han d’acreditar documentalment la seva nacionalitat
2.2. Haver complert setze anys i no excedir de l’edat de jubilació forçosa.
2.3. Estar en possessió del certificat d’escolaritat o titulació equivalent o superior. Els/les aspirants d’Estats membres de la Unió Europea hauran d’estar en possessió de la titulació equivalent reconeguda a Espanya de conformitat amb el que s’estableix a la normativa vigent en la matèria.
2.4. No haver estat separat per causa d’expedient disciplinari del servei de cap de les administracions públiques, ni trobar-se inhabilitat per al desenvolupament de les funcions públiques. Si es tracta de persones amb nacionalitat d’algun dels estats membres restants de la Unió Europea hauran d’acreditar mitjançant declaració jurada o promesa que no es troben sotmesos a sanció disciplinària o condemna penal que impedeixi, en el seu Estat, l’accés a la funció pública.
2.5. Exclusivament per als aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola ni la dels altres estats membres de la Unió Europea ni la dels altres estats els quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la lliure circulació de treballadors. Aquests aspirants han de presentar la documentació corresponent expedida per les autoritats competents que acrediti: La seva nacionalitat. El vincle de parentiu amb el nacional d’un estat membre de la Unió Europea o dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la lliure circulació de treballadors. Pel que fa als descendents majors de 21 anys, el fet de viure a càrrec del nacional d’un estat membre de la Unió Europea o dels estats als quals en virtut de tractats internacionals subscrits per la UnióEuropea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la lliure circulació de treballadors Declaració jurada o promesa feta pel nacional de l’estat membre de la Unió Europea o dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la lliure circulació de treballadors, en la qual manifesti, de manera fefaent, que no està separat de dret del seu cònjuge. Hauran d’acreditar mitjançant declaració jurada o promesa que no es troben sotmesos a sanció disciplinària o condemna penal que impedeixi, en el seu Estat, l’accés a la funció pública.
2.6. Els/les nacionals d’altres Estats membres de la Unió Europea hauran de demostrar coneixements suficients de castellà i català, per a la qual cosa es pot exigir la superació de proves amb aquesta finalitat. 2.5. Les persones que s’acullin al torn especial hauran de presentar un dictamen actualitzat vinculant de les seves condicions psíquiques, físiques o sensorials, expedit per Equip de Valoració i Orientació Laboral de la Generalitat de Catalunya. Aquest dictamen s’haurà d’aportar dins del període de presentació d’instàncies o, com a màxim, en el període dels 10 dies posteriors a la publicació de la llista provisional d’admesos i exclosos.
PROCÉS SELECTIU El sistema selectiu serà el de concurs-oposició
3.1 FASE d’oposició
Constarà de tres proves de caràcter obligatori i eliminatori.
3.1.1. PRIMERA PROVA. Consistirà en respondre per escrit un qüestionari sobre el contingut dels 5 primers temes del temari que s’adjunta com annex a les bases. La prova es valorarà tenint en compte els resultats obtinguts per tots els/les aspirants presentats, de manera que les dades seran processades estadísticament i el Tribunal determinarà el mínim necessari per superar la prova. La prova serà qualificada fins a un màxim de 10 punts, i seran eliminats els/les aspirants que no aconsegueixin un mínim de 5 punts.
3.1.2. SEGONA PROVA. Consistirà en respondre per escrit a les qüestions plantejades sobre els temes 6 a 10 del temari que s’adjunta com annex a les bases de la convocatòria. La prova es valorarà tenint en compte els resultats obtinguts per tots els/les aspirants presentats, de manera que les dades seran processades estadísticament i el Tribunal determinarà el mínim necessari per superar la prova. La prova serà qualificada fins a un màxim de 20 punts, i seran eliminats els/les aspirants que no aconsegueixin un mínim de 10 punts.
3.1.3. TERCERA PROVA. CONEIXEMENTS DE LLENGUA CATALNA. Consistirà en la realització d’un exercici de coneixements de llengua catalana. Per superar la prova els aspirants hauran de demostrar un nivell de coneixements similar al que caldria per a l’obtenció del certificat de coneixements de nivell intermedi de català (certificat B), atorgat per la Junta Permanent de Català. Restaran exempts de realitzar la prova els aspirants que acreditin estar en possessió del certificat esmentat al paràgraf anterior o titulació equivalent o superior. La validació d’equivalències entre el nivell exigit i els títols d’ensenyaments reglats no universitaris obtinguts a partir del mes de gener de 1992, segons especifica el decret 161/2002 d’11 de juny sobre l’acreditació del coneixement del català, requereixen una certificació de l’institut d’educació secundària públic corresponent. La documentació acreditativa que dóna dret a l’exempció de realitzar la prova haurà de presentar-se amb la resta de documentació que ha d’acompanyar a la instància per participar en el procés o, en tot cas, abans de l’inici de la prova de coneixements de català. També restaran exempts de realitzar la prova les persones que hagin superat una prova de nivell equivalent o superior en algun procés selectiu a l’Administració local, la Generalitat de Catalunya o el Consorci de Biblioteques de Barcelona. En aquest darrer cas, hi haurà una acreditació dofici. Els/les aspirants seran qualificats com a APTES o NO APTES, quedant aquests últims eliminats del procés selectiu.
El resultat final de la fase d’oposició serà la suma de les puntuacions de totes les proves que la composen.
3.2. FASE DE CONCURS
Participaran en la fase de concurs aquells/es aspirants que hagin superat la puntuació mínima exigida per a cada prova de la fase d’oposició. Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels candidats o candidates. La presentació de la documentació acreditativa dels mèrits es realitzarà als registres especificats al punt 4.1, en el termini de 10 dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació dels resultats de la tercera prova de la fase d’oposició. Els mèrits al·legats s'han d'entendre sempre referits a la data d'acabament del termini per a la presentació d’instàncies La fase de concurs no tindrà caràcter eliminatori, i puntuarà fins a un màxim de 12 punts, segons els criteris següents.
3.2.1. EXPERIÈNCIA LABORAL Experiència professional en el desenvolupament de funcions d’informació bàsica al públic, tasques de magatzem o suport logístic a activitats, a raó de 0,1 punts/mes en el sector privat i de 0,2 punts/mes en qualsevol Administració Pública, fins a un màxim de 3 punts.
Experiència professional en el desenvolupament de funcions pròpies de la categoria realitzades a les Biblioteques públiques, a raó de 0,2 punts/mes, fins a un màxim de 3 punts.
Aquest apartat es refereix exclusivament a la tipologia de “biblioteca pública” pertanyent al Sistema de Lectura Pública de Catalunya (o a les biblioteques equivalents en altres territoris) i no inclou les biblioteques universitàries, les escolars, especialitzades o qualsevol altres. Serveis efectius prestats al Consorci de Biblioteques de Barcelona, a raó de 0,2 punts/mes, fins a un màxim de 3 punts.
En la valoració de l’experiència laboral, en cap cas es puntuaran els períodes contractuals que hagin obtingut una avaluació insuficient o negativa, en els termes que s’especifiquen en els “Criteris generals per a la gestió de borses de contractació del Consorci de Biblioteques de Barcelona” o en altres sistemes d’avaluació formalitzada que hagin estat vigents a les institucions corresponents.
Els períodes treballats al Consorci de Biblioteques de Barcelona, a la Diputació de Barcelona o a l’Ajuntament de Barcelona s’acreditaran d’ofici, però han de fer-se constar en el currículum presentat. L'experiència a l'Administració Pública, podrà acreditar-se mitjançant certificat emès pel Secretari/ària de l'Administració en que s'hagin prestat els serveis La resta d’experiència professional s'acreditarà mitjançant Informe de vida laboral, atorgat per l'Institut Nacional de la Seguretat Social, i aportació dels contractes de treball, essent necessaris ambdós documents. Per tal de valorar correctament els mèrits, cal que l’acreditació de l’experiència laboral faci referència expressa a les funcions desenvolupades per l’aspirant quan la plaça no sigui coincident amb la convocada, amb l’objectiu de determinar si són susceptibles de ser valorades segons el barem establert.
3.2.2. FORMACIÓ Cursos de formació que tinguin un contingut directament relacionat amb les funcions de la plaça a proveir, a raó de 0,1 punts per cada 10 hores acreditades i un màxim de 0,6 punts per curs, fins a un màxim de 2 punts. Per a la valoració dels cursos de formació caldrà aportar certificació expedida per l’entitat organitzadora del curs en la qual consti la seva durada en hores lectives.
3.2.3. ALTRES MÈRITS Altres mèrits rellevants per a l’exercici professional propi de la plaça a proveir i que no hagin estat valorats en els apartats anteriors, fins a un màxim de 1 punts. Entre aquests mèrits es valorarà el nivell de coneixements de català superior al requerit com a mínim per a la plaça objecte de la convocatòria.
NORMES GENERALS:
4.1.-Les persones que desitgin participar en aquest concurs-oposició hauran de presentar instància, en el termini de vint dies naturals a comptar de l'endemà de la publicació de la convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, en el Registre del Consorci de Biblioteques de Barcelona (La Rambla 88-94, 3a. planta), en el Registre General de l’Ajuntament de Barcelona (Pl. Sant Miquel 4), en el Registre de l’Institut de Cultura de Barcelona (La Rambla 99), en els registres municipals desconcentrats (seus dels Consells de Districte), o bé en els registres de la Diputació de Barcelona ubicats al carrer Rambla de Catalunya, 126 (Can Serra), Urgell 187 (Edifici del Rellotge), carrer Londres 55 (Edifici Londres) o Passeig de la Vall d'Hebron ,171 (Recinte Mundet-Edifici Serradell Trabal). A la instància s’haurà de manifestar expressament que es reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a les bases de la convocatòria. És un requisit que la instància vagi acompanyada de la documentació següent: Fotocòpia del D.N.I. Fotocòpia de l’acreditació dels estudis acadèmics. Fotocòpia de la documentació acreditativa necessària per a l’exempció de la prova de llengua catalana, si és el cas, segons el que s’especifica al punt 3.1.3 d’aquestes bases. Exclusivament les persones que opten a la plaça reservada al torn especial de persones amb disminució, dictamen actualitzat de les condicions psíquiques, físiques o sensorials, expedit per Equip de Valoració i Orientació Laboral de la Generalitat de Catalunya.
No és necessària la presentació de la documentació acreditativa dels mèrits avaluables, atès que només caldrà que la presentin aquelles persones que hagin superat la fase d’oposició. En aquest cas, la presentació de la documentació acreditativa dels mèrits es realitzarà als registres especificats a l’inici d’aquesta base, en el termini de 10 dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació dels resultats de la tercera prova de la fase d’oposició.
4.2. Els aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent.
4.3. La llista d'aspirants admesos i exclosos, així com els successius anuncis i convocatòria de proves, s’exposaran al taulell d’anuncis del Palau de la Virreina (La Rambla 99) i simultàniament es publicaran també al web de Biblioteques de Barcelona http:/www.bcn.cat/biblioteques/ (Biblioteques de Barcelona\sobre les biblioteques\recursos humans) 4.4. Un cop publicades les llistes d’aspirants admesos i exclosos es concedirà un termini de deu dies hàbils per a subsanacions i possibles al·legacions.
4.5. El Tribunal podrà determinar la realització de dos o més proves en una sola sessió; en aquest cas, la correcció de l'exercici posterior quedarà condicionada a la superació de tots els anteriors quan aquests siguin eliminatoris.
4.6. El Tribunal podrà disposar la incorporació als seus treballs d'assessors especialistes, per a totes o algunes de les proves. Els esmentats assessors es limitaran a l'exercici de les especialitats tècniques, en base exclusivament a les quals col·laboraran amb el Tribunal. 4.7. El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon funcionament del concurs oposició, en tot allò insuficientment previst en aquestes bases, sempre amb subjecció a la normativa vigent.
4.8. Acabada la qualificació dels aspirants, el Tribunal publicarà la relació d’aspirants per ordre de puntuació. Les persones seleccionades no podran ultrapassar el nombre de places convocades. Els i les aspirants que superin la fase d’oposició però no siguin seleccionats per ocupar plaça, passaran a formar part de la borsa de treball per a contractacions temporals. Les borses de treball es regiran pels “Criteris de gestió de les borses de contractació”, acordats amb el Comitè d’Empresa. El Tribunal elevarà la relació de persones seleccionades a la direcció del Consorci a fi de formalitzar la contractació laboral indefinida.
4.9. Els aspirants proposats hauran d'aportar al Departament de Recursos Humans del Consorci de Biblioteques de Barcelona (La Rambla 88-94, 3ª. planta), en el termini de vint dies naturals següents a la publicació de l'anunci final, original i fotocòpia de la titulació exigida i dels mèrits al·legats, així com tota la documentació que sigui requerida per acreditar l’adequació als requisits exigits en les bases de la convocatòria. En el supòsit en que algun dels aspirants proposats no complís tots els requisits, serà exclòs de la relació de seleccionats i serà proposat en el seu lloc l’aspirant que segueixi per ordre de puntuació.
4.10. El Tribunal tindrà la composició següent: Presidenta: Sra. Anna Estruch Duran, administradora del Consorci de Biblioteques de Barcelona, com a titular, i Sra. Margarita Tossas Marqués, administradora de l’Institut de Cultura de Barcelona, com a suplent. Vocals: Sr. Juan José Arranz Martín, director de programes i cooperació del Consorci de Biblioteques de Barcelona, com a titular, i Sra. Neus Castellano Tudela, directora de la biblioteca Xavier Benguerel, com a suplent.
Sr. Josep Maria Sans Rodríguez, cap del Departament de Selecció i Promoció de Recursos Humans de l’Ajuntament de Barcelona, com a titular, i Sr. José Maria Martínez de Eulate Garralda, assessor tècnic de recursos humans de l’Ajuntament de Barcelona. Sra. Núria Ventura Bosch, Cap de Secció de Serveis Bibliotecaris de la Gerència de Serveis de Biblioteques de la Diputació de Barcelona, com a titular, i Sra. Josefa Martínez Jurado, cap de la Unitat de Suport Professional de la Gerència de Biblioteques de la Diputació de Barcelona, com a suplent. Sr. Lluís Salvador Ugalde, cap de recursos humans del Consorci de Biblioteques de Barcelona, com a titular, i Sr. Ferran Agelet Ordobàs, tècnic de recursos humans del Consorci de Biblioteques de Barcelona, com a suplent.
Un/a observador/a sindical representant del Comitè d’Empresa del Consorci de Biblioteques de Barcelona.
ANNEX. TEMARI
1. La Constitució Espanyola de 1978. Principis generals. Drets fonamentals i llibertats públiques. Els deures. El Tribunal Constitucional. Les Corts Generals: composició i funcions. El Govern: composició i funcions. El poder judicial: regulació constitucional.
2. L’Estatut d’Autonomia de Catalunya. La Generalitat de Catalunya. Competències. Institucions de la Generalitat de Catalunya: el Parlament, el President, el Govern. El Síndic de Greuges. La Sindicatura de Comptes.
3. L’Administració Pública a l’ordenament espanyol. Organització de l’Administració pública espanyola: Administració central, Administració autonòmica i Administració local.
4. El personal al servei de les Administracions Públiques. Tipologies. Drets i deures.
5. L’Ajuntament de Barcelona, competències i organització (política, executiva, territorial i funcional). La Diputació de Barcelona., competències i organització.
6. El Consorci de Biblioteques de Barcelona.
7. La funció de la Biblioteca pública. Tipus de fons que es troben a una biblioteca pública.
8. Els diferents serveis de les biblioteques públiques de Barcelona. L’organització general d’una biblioteca pública.
9. Els programes d’activitats culturals i de promoció de la lectura a Biblioteques de Barcelona.
10. Les funcions del personal subaltern a les bibloteques públiques de la ciutat de Barcelona.