Dinamizador Biblioaccés, Ayuntamiento de les Masies de Voltregà (Barcelona)
- Titulación requerida: títol de batxiller, formació professional de segon grau o equivalent o qualsevol altre nivell superior o estar en condicions d’obtenir-lo.
- Plazo de presentación de solicitudes: hasta el 06/09/2010
- PDF del anuncio de la convocatoria BOP de Barcelona de 04-08-2010
- PDF del anuncio de presentación de solicitudes DOGC nº 5694 de 17-08-2010
- Foro de la convocatoria
- Información oficial
Anuncio BOP de Barcelona de 04-08-2010
Ajuntament de les Masies de Voltregà
ANUNCI
Per Resolució d’Alcaldia de 30 de juny de 2010 es van aprovar les bases reguladores del procés selectiu per a la
provisió d’una plaça de personal laboral de la plantilla de personal de l’Ajuntament de Les Masies de Voltregà, categoria
Dinamitzador/a Biblioaccés inclosa en l’Oferta Pública d’Ocupació corresponent a l’any 2010, mitjançant concursoposició.
Les Masies de Voltregà, 30 de juny de 2010
Sergi Vilamala Bastarras
Alcalde-President
ANNEX
BASES REGULADORES DEL PROCÉS SELECTIU PER A LA PROVISIÓ D’UNA PLAÇA DE DINAMITZADOR/A
BIBLIOACCÉS, DE L’ÀREA DE SERVEIS PERSONALS, DE LA PLANTILLA DE PERSONAL LABORAL DE
L’AJUNTAMENT DE LES MASIES DE VOLTREGÀ, MITJANÇANT CONCURS – OPOSICIÓ
Objecte
És objecte d’aquesta convocatòria la provisió, amb caràcter indefinit, mitjançant concurs-oposició, d’una plaça de
personal laboral de la plantilla de personal de l’Ajuntament de Les Masies de Voltregà, categoria Dinamitzador/a
Biblioaccés inclosa en l’Oferta Pública d’Ocupació corresponent a l’any 2010, d’acord amb el que es detalla a
continuació:
Denominació de la plaça: Dinamitzador/a Biblioaccés
Codi: SP-DB-01
Escala: C1
Règim jurídic: Personal laboral.
Jornada: 20 hores/setmana
Nombre de vacants: 1
Sistema selectiu: Concurs – oposició
Requisits dels aspirants
Per prendre part en el procés de selecció és necessari que els aspirants compleixin en la data de finalització del termini
de presentació de sol·licituds, els requisits següents:
Requisits generals
· Ésser espanyol/a, nacional d’Estat membre de la Unió Europea, persona inclosa en l’àmbit d’aplicació dels Tractats
Internacionals celebrats per la CE i ratificats per Espanya en els que sigui d’aplicació la lliure circulació de
treballadors o estranger/a amb residència legal a Espanya, d’acord amb el què preveu l’article 56 i següents de la
Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.
· Haver complert setze anys i no excedir de l’edat màxima de jubilació.
· No patir cap malaltia o defecte físic que impedeixin exercir normalment les funcions que corresponguin.
· No haver estat inhabilitat per sentència ferma per a l’exercici de les funcions públiques, ni haver estat separat,
mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap Administració Pública.
· No estar sotmès a cap causa d’incapacitat o d’incompatibilitat previstes en la legislació vigent sobre la matèria.
Estar en possessió del títol de batxiller, formació professional de segon grau o equivalent o qualsevol altre nivell
superior o estar en condicions d’obtenir-lo. Les titulacions obtingudes a l’estranger hauran de justificar-se amb la
documentació que acrediti l’homologació i convalidació corresponent.
· Conèixer la llengua catalana amb un nivell de suficiència equivalent al nivell C de la Junta Permanent de Català.
Els aspirants que no puguin acreditar que posseeixen el nivell requerit s’hauran de sotmetre a les proves de
coneixements de català que preveuen aquestes bases.
· Posseir els coneixements de llengua castellana de nivell superior, aquells aspirants que no tinguin la nacionalitat
espanyola.
Presentació de les sol·licituds
Els aspirants que desitgin prendre part en les proves selectives hauran de presentar en el Registre General de
l’Ajuntament, en horari d’oficina, en el termini improrrogable de 20 dies naturals comptats des del dia següent al de la
última publicació de l’extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.
També poden presentar-se en qualsevol de les altres formes previstes en l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de
novembre, de règim jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment administratiu Comú.
Les sol·licituds s’adreçaran a l’Alcalde – President de la Corporació i els aspirants hauran de manifestar que reuneixen
totes i cadascuna de les condicions exigides en les bases d’aquesta convocatòria en la data en què expira el termini per
la presentació d’instàncies.
S’haurà d’acompanyar la sol·licitud amb la següent documentació:
- Fotocòpia compulsada del Document Nacional d’Identitat o document acreditatiu de la identitat i nacionalitat d’acord
amb la base 2. En el cas d’estrangers, fotocòpia compulsada del DNI o passaport.
- Fotocòpia compulsada del títol exigit a les bases, acompanyat del document d’homologació expedit pel Ministeri
d’Educació i Cultura, en el cas de tractar-se d’un títol no expedit per les autoritats espanyoles.
- Fotocòpia compulsada del títol acreditatiu del coneixement del català nivell C equivalent o superior.
- Els estrangers que la llengua del seu país d’origen no sigui l’espanyol, per a quedar exempts de la prova de
castellà, fotocòpia compulsada del diploma bàsic d’espanyol o superior, de l’Institut Cervantes.
- Currículum vitae de l’aspirant.
- Documentació acreditativa dels mèrits al·legats, els quals hauran de ser originals o còpies compulsades.
Els mèrits insuficientment justificats no seran valorats. La justificació de mèrits s’haurà de presentar dins del termini de
presentació de sol·licitud per prendre part en el procés selectiu. Qualsevol document fora d’aquest termini, excepte a
requeriment de subsanació per part d’aquest Ajuntament, no serà tingut en compte pel Tribunal qualificador.
Admissió dels aspirants
Un cop finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds i prèvia comprovació dels requisits exigits, l’Alcalde –
President dictarà resolució, en el termini màxim d’un mes, declarant aprovada a llista d’admesos i exclosos. En aquesta
Resolució s’indicarà el lloc on es troba exposada al públic la llista completa d’aspirants admesos i exclosos amb
indicació, en aquest últim supòsit, de la causa de no admissió. També hi constarà el lloc, la data i l’hora de
començament de les proves i l’ordre d’actuació dels aspirants, segons l’ordre de presentació de les instàncies.
Aquesta resolució es publicarà al tauler d’anuncis de la Corporació i es concedirà un termini de deu dies hàbils per a
esmenes i possibles reclamacions.
Les al·legacions presentades es resoldran en el termini màxim d’un mes a la finalització del termini per a la presentació.
Transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució, les al·legacions s’entendran desestimades.
Si no es presenten reclamacions es considerarà elevada a definitiva la llista d’aspirants admesos i exclosos sense
necessitat de nova publicació.
Els restants i successius anuncis de la convocatòria es faran públics únicament en el tauler d’edictes de la Corporació.
5.- Període de les proves
Les proves selectives es duran a terme en un termini màxim de sis mesos des de la data de la publicació d’aquestes
bases selectives en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.
6.- Tribunal Qualificador
1.- El Tribunal qualificador es constituirà de la següent manera:
President/a:
- La Coordinadora de Serveis Personals, o la persona que legalment la substitueixi.
Vocals:
- 1 tècnic de la Corporació amb titulació igual o superior a l’exigida per l’accés al lloc de treball objecte de la
convocatòria.
- 1 tècnic d’una altra Administració amb titulació igual o superior a l’exigida per l’accés al lloc de treball objecte de la
convocatòria.
Secretari/a: Actuarà com a Secretari/a del Tribunal un dels vocals nomenats per una altra Administració Pública.
2.- La designació dels membres del Tribunal haurà d’incloure la dels seus respectius suplents i es farà en la mateixa
resolució que es dicta per a l’aprovació de les llistes d’admesos i exclosos.
3.- El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de la majoria absoluta dels seus membres titulars o
suplents. Les decisions s’hauran d’adoptar per la majoria dels membres.
Els aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan concorrin les circumstàncies assenyalades en l’article 28
de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions Públiques i de procediment administratiu
comú.
4.- Els membres del Tribunal hauran d’abstenir-se d’intervenir i els aspirants podran recusar-los quan concorrin les
circumstàncies previstes en els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre.
5.- El Tribunal podrà disposar la incorporació en les seves tasques d’assessors especialistes, per a les proves
corresponents dels exercicis que estimin pertinents, limitant la seva actuació a prestar la seva col·laboració en les
respectives especialitats tècniques.
Procés de selecció
El procés és el de concurs oposició i constarà de dues fases diferenciades: la fase d’oposició i la fase de concurs.
Fase d’oposició
Constarà de tres proves, amb caràcter obligatori i eliminatori i una entrevista personal de caràcter obligatori i no
eliminatori.
1a. Prova: Coneixements generals i específics. De caràcter obligatori i eliminatori
Consistirà en l’exposició d’un tema escollit entre els dos proposats pel Tribunal, en el termini màxim de 45 minuts,
relacionats amb el temari de l’Annex d’aquesta convocatòria.
Aquest exercici es puntuarà de 0 a 10 i quedaran exclosos de manera automàtica els aspirants que no obtinguin la
qualificació mínima de 5 punts.
2a. Prova. Coneixements generals i específics. De caràcter obligatori i eliminatori
Consistirà en la resolució, en el termini màxim de 60 minuts, d’un supòsit pràctic escollit pels aspirants entre els dos
supòsits que plantejarà el Tribunal, relacionats amb el temari de coneixements específics de l’Annex d’aquesta
convocatòria.
Aquest exercici es puntuarà de 0 a 10 i quedaran exclosos de manera automàtica els aspirants que no obtinguin la
qualificació mínima de 5 punts.
3a. Prova. Coneixements de llengua catalana i castellana. De caràcter obligatori i eliminatori
Llengua catalana
Consistirà en la realització d’exercicis de coneixements gramaticals i de comprensió escrita i oral que acreditin el
coneixement de llengua catalana exigit en la convocatòria.
La qualificació dels aspirants en aquesta prova serà d’apte o no apte.
Els aspirants que acreditin el nivell exigit o un de superior, mitjançant la presentació de la documentació acreditativa,
restaran exempts de la realització d’aquest exercici i la seva qualificació serà d’apte.
Per realitzar aquesta prova el Tribunal podrà comptar amb l’assessorament d’una persona tècnica especialitzada en
normalització lingüística.
Llengua castellana
Consistirà en la realització d’exercicis de coneixements gramaticals i de comprensió escrita i oral que acreditin el
coneixement de llengua castellana exigit en la convocatòria.
La qualificació dels aspirants en aquesta prova serà d’apte o no apte.
Els aspirants que acreditin, mitjançant la presentació de la documentació acreditativa, que estan en possessió d’un
certificat conforme han cursat la primària, secundària i el batxillerat a l’Estat espanyol, del diploma espanyol (nivell
superior) que estableix el Reial Decret 1137/2002, de 31 d’octubre, o equivalent, o certificació acadèmica que acrediti
haver superat totes les proves dirigides a l’obtenció d’aquest, o del certificat d’aptitud en espanyol per estrangers expedit
per les escoles oficials d’idiomes, restaran exempts de la realització d’aquest exercici i la seva qualificació serà d’apte.
Per realitzar aquesta prova el Tribunal podrà comptar amb l’assessorament d’una persona tècnica especialitzada en
normalització lingüística.
Entrevista personal. De caràcter obligatori i no eliminatori
Aquesta consistirà en un diàleg amb el Tribunal sobre qüestions específiques vinculades amb les funcions pròpies del
lloc de treball i amb l’experiència professional de l’aspirant.
Puntuació de la prova serà d’entre 0 i 2 punts.
Fase de concurs
Consistirà en la valoració dels mèrits aportats documentalment pels aspirants, en el moment de la presentació de les
sol·licituds, d’acord amb els barems següents:
A) Per cada mes complert de serveis prestats a l’Administració Pública o entitats dependents, en règim funcionarial
interí o de carrera, mitjançant contracte laboral o administratiu o a través de qualsevol altra forma admesa
legalment, desenvolupant tasques relacionades amb la plaça: 0,10 punts per mes treballat, fins un màxim de 2
punts.
B) Per cada mes complert de serveis prestats a l’empresa privada mitjançant contracte laboral o a través de qualsevol
altra forma admesa legalment desenvolupant tasques relacionades amb la plaça: 0,05 punts per mes treballat, fins
un màxim de 2 punts.
C) Formació (cursos, seminaris, jornades) relacionats amb els àmbits de la convocatòria: 0,05 punts per cada 10 hores
de curs, fins un màxim de 4 punts.
D) Per titulacions superiors a la requerida pel l’accés: 1 punt.
E) Altres mèrits d’apreciació discrecional del Tribunal a la vista del currículum professional fins un màxim d’1 punt.
Per l’acreditació dels serveis prestats a l’Administració Pública o entitats dependents i serveis prestats en l’àmbit privat
caldrà aportar document original o còpia compulsada en el qual consti de forma clara i expressa el grup o la categoria
professional ocupada per l’aspirant.
No es valorarà com a mèrit tot el que sigui requisit d’accés (base segona de la convocatòria).
La valoració de mèrits de cada aspirant constituirà la classificació de la fase de concurs.
Puntuació de la prova serà d’entre 0 i 10 punts.
Llista d’aprovats
La superació del procés de selecció vindrà determinat per la suma total de les puntuacions obtingudes en cadascuna de
les fases.
Un cop finalitzat el procés selectiu, el Tribunal publicarà al tauler d’anuncis de l’Ajuntament el resultat del concurs
oposició, amb el nom de l’aspirat que hagi obtingut major puntuació ja que el nombre de seleccionats no pot excedir el
de les places convocades.
Així mateix el Tribunal farà públics els resultats de cada prova de l’oposició i de la puntuació del concurs.
Contra el resultat del procés selectiu es podran formular al·legacions a l’empara de l’article 107.1 de la Llei 30/1992, de
26 de novembre.
L’aspirant proposat haurà de presentar-se a la Secretaria de l’Ajuntament en el termini de vint dies naturals, comptadors
a partir de l’endemà de la llista de l’exposició de la llista d’aspirants al tauler d’anuncis i sense requeriment previ, els
documents acreditatius de les condicions i requisits exigits a la base 2a.
Si l’aspirant proposat no presenta la documentació dins del termini indicat, excepte casos de força major, o no reuneix
els requisits exigits, no podrà ser contractat i quedarà anul·lada la seva actuació. En aquest cas s’entendrà efectuada la
proposta de contractació a favor de l’aspirant que havent superat les proves, segueixi en l’ordre de puntuació.
Període de prova
S’estableix un període de prova de tres mesos.
El període de prova es realitzarà a la mateixa seu corporativa, sota la tutoria del titular de la Secretaria-Intervenció.
Aquesta persona serà la responsable de fer l’avaluació de les funcions pròpies del lloc de treball durant el període de
prova, i al llarg d’aquest i sense necessitat d’esgotar-lo, emetrà informe de seguiment i informe de conclusions, del qual
se’n donarà trasllat a la persona afectada.
Aquest període de prova forma part del procés selectiu, i si algun dels aspirants no el superés, perdrà tots els drets
derivats del procés selectiu i es cridarà en les mateixes condicions a la persona que el segueixi en l’ordre de puntuació,
sempre que hagi superat el procediment de selecció.
No obstant això, seran nomenats directament els aspirants que acreditin haver prestat serveis a la Corporació dins l’any
immediatament anterior a la corresponent convocatòria.
Incompatibilitats, règim de servei i incidències
Serà aplicable la normativa vigent sobre règim d’incompatibilitat en el sector públic.
Pel que fa a la determinació i adscripció del lloc de treball, comeses i règim horari, el treballador se subjectarà als
acords i resolucions que adopti l’Ajuntament.
El Tribunal està qualificat per resoldre els dubtes i discrepàncies que s’originin durant el desenvolupament del procés de
selecció.
Tot allò que no estigui previst a les bases, es procedirà segons el què determina la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut
Bàsic de l’Empleat Públic, i la resta de disposicions aplicables.
Recursos
Aquestes bases es sotmeten a informació pública durant 10 dies naturals a comptar des de la publicació de l’extracte de
la convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, pel seu examen i presentació d’al·legacions, mitjançant
escrit adreçat al Registre General de l’Ajuntament termini en què l’expedient podrà ser consultat a la secretaria
municipal. Finalitzat aquest termini sense que s’hagin presentat al·legacions, aquestes bases s’entendran aprovades
definitivament i posaran fi a la via administrativa
La convocatòria i bases aprovades definitivament, poden ser objecte d’impugnació mitjançant la interposició de recurs
potestatiu de reposició en el termini d’un mes des de la data de la seva publicació. Contra la desestimació expressa del
recurs de reposició o bé directament es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a
comptar des de l’endemà de la seva publicació en extracte en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.
Tractament de dades
La presentació de la sol·licitud suposa el consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són
necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d’acord amb la
normativa vigent.
Tota la documentació del procés selectiu quedarà sota custòdia de l’Ajuntament i no se’n podrà disposar fora d’aquest
àmbit.
La persona interessada tindrà la possibilitat d’exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, en els termes
inclosos a la legislació vigent, mitjançant escrit presentat en el Registre de l’Ajuntament.
ANNEX
Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978. Estructura i principis generals.
Tema 2. Drets i deures fonamentals dels espanyols. La seva garantia i suspensió. El Tribunal Constitucional.
Tema 3. El poder legislatiu, el poder executiu i el poder judicial.
Tema 4. Organització territorial de l’Estat. Les comunitats autònomes: distribució de competències entre l’Estat i les
Comunitats Autònomes.
Tema 5. L’Estatut d’Autonomia de Catalunya. Contingut. Els òrgans de govern de la Generalitat de Catalunya.
Tema 6. L’Administració local. Ens que l’integren.
Tema 7. El municipi: concepte i elements. El terme municipal. La població i l’empadronament.
Tema 8. L’organització municipal: òrgans de l’Ajuntament. Les competències municipals. Funcionament i competències
dels òrgans col·legiats municipals.
Tema 9. L’Administració Pública: Conceptes i principis. El dret administratiu. Les fonts del dret administratiu.
Tema 10. L’acte administratiu. Concepte i elements. Actes nuls i anul·lables. L’eficàcia dels actes administratius. La
notificació i la publicació.
Tema 11. El procediment administratiu: Estructura. Iniciació, instrucció i finalització.
Tema 12. El personal al servei de l’Administració local. El personal funcionari. El personal laboral.
Tema 13. Les hisendes locals: recursos dels municipis.
Tema 14. El municipi de Les Masies de Voltregà. Característiques físiques, socioeconòmiques i demogràfiques.
Organització o funcionament de l’Ajuntament de Les Masies de Voltregà.
Tema 15. L’animador sociocultural: Concepte, atribucions i competències.
Tema 16. La dinamització sociocultural. Criteris d’intervenció pública en aquest camp.
Tema 17. Estructuració d’un projecte de dinamització: planificació, gestió i àmbits d’actuació.
Tema 18. Gestió cultural i animació sociocultural. Oci i temps lliure.
Tema 19. La infància i la adolescència. Informació i sensibilització.
Tema 20. La gent gran. Informació i sensibilització.
Tema 21. Educació ètica i cívica.
Tema 22. Educació i pluriculturalitat. Problemàtica actual i perspectives.
Tema 23. Equipaments municipals polivalents i específics. Concepte i classes.
Tema 24. Gestió dels equipaments culturals: Concepte i principis. Formes de gestió.
Tema 25. Elements que configuren la gestió d’una organització. Organització formal i real.
Tema 26. Elements d’anàlisi per a una optimització dels recursos organitzacionals.
Tema 27. La pedagogia en el lleure i l’animació sociocultural.
Tema 28. El lleure en la societat actual. Activitats culturals en el camp del lleure per diferents col·lectius.
Tema 29. Direcció d’activitats de lleure. Col·lectius als que va adreçada l’activitat. Classes d’activitats.
Tema 30. Direcció d’activitats de lleure. Requisits, característiques, programació i formes d’organització.
Tema 31. Disseny d’un projecte d’intervenció en el lleure per infants i adolescents: Principals característiques, serveis i
requisits.
Tema 32. Disseny d’un projecte d’intervenció en el lleure per persones adultes: Principals característiques, serveis i
requisits.
Tema 33. Disseny d’un projecte d’intervenció en el lleure per gent gran: Principals característiques, serveis i requisits.
Tema 34. La comunicació amb els diferents agents que intervenen en un projecte. La relació entre els diferents
col·lectius.
Tema 35. Mètodes d’anàlisi de les necessitats dels diferents col·lectius.
Tema 36. La dinàmica de grup. Relacions interpersonals. El lideratge.
Tema 37. L’atenció al públic. Acolliment i informació. Drets dels ciutadans a la informació. Els serveis d’informació i
reclamació administrativa.
Tema 38. El llenguatge com a mitjà de comunicació. Utilització de llenguatge específic. Tècniques de comunicació i
atenció al públic: cara a cara i telefònicament.
Tema 39. Els drets i deures dels ciutadans en l’àmbit local. Informació i participació ciutadana.
Tema 40. Ofimàtica: Concepte i aplicacions. Agenda electrònica. Full de càlcul. Gràfics. Sistemes de tractament de
textos.
Les Masies de Voltregà, 30 de juny de 2010
L'alcalde-president, Sergi Vilamala Bastarras