Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Bibliotecario, Diputación Provincial de Barcelona

Bibliotecario, Diputación Provincial de Barcelona

Bolsa de Trabajo, Acceso Libre, Subgrupo A2, Concurso, 30-04-2012
Pendiente de apertura de plazo

Bases de la convocatoria

 

CONVOCATÒRIA S-02/12 DE SELECCIÓ DE PERSONAL.

La Diputació de Barcelona convoca procés selectiu per tal de cobrir, mitjançant nomenament interí, possibles suplències del personal de plantilla i per a llocs de treball de BIBLIOTECARI/ÀRIA.

1.- Característiques dels llocs.

Funcions bàsiques: les funcions detallades a continuació es realitzaran amb el grau de complexitat, autonomia i

responsabilitat que correspongui al nivell de desenvolupament professional de cada ocupant d’aquests llocs.

 Fer propostes d’adequació del fons bibliogràfic, que integrant els interessos i característiques dels usuaris,

equipament, entorn i recursos, garanteixin la prestació d’un servei de qualitat.

 Dissenyar i avaluar les actuacions recollides al pla d’activitats de la Biblioteca, així com desenvolupar-lo aplicant en

cadascuna de les actuacions, les tècniques d’animació sociocultural més adients.

 Col·laborar en l’actualització i disseny dels webs en els quals intervé el Servei, així com vetllar perquè els seus

continguts siguin coherents, estructurats i accessibles.

 Desenvolupar accions formatives i/o informatives relacionades amb la seva activitat i en l’àmbit de coneixement

professional.

 Tenir cura de la conservació i vetllar pel bon ús del fons de la biblioteca.

 Redactar propostes de contractació i col·laborar en l’establiment dels plecs de condicions tècniques, així com

supervisar la qualitat dels serveis i/o materials subministrats.

 Participar activament en una correcta gestió dels stocks de la biblioteca, elaborant i trametent, a la unitat responsable,

comandes de material d’acord amb la freqü.ncia i quanties establertes pel Servei.

 Recollir dades que permetin l’actualització i el manteniment dels indicadors qualitatius i quantitatius d’activitat

establerts pel servei amb l’objectiu d’assolir una millora contínua en els processos de treball emprat.

 Organitzar, catalogar i fer el manteniment del fons bibliogràfic i documental de la biblioteca.

 Participar en el procés de selecció, compra, recepció i revisió dels documents adquirits per la Biblioteca.

 Organitzar i participar en reunions de treball, comissions i d’altres activitats programades per la Biblioteca, Servei o

Municipi.

 Informar i assessorar els usuaris sobre aspectes d’ús i funcionament de la Biblioteca, així com dels recursos i

activitats que s’hi ofereixen tant al centre com al municipi.

 Organitzar i controlar el servei de préstec d’acord amb la normativa establerta pel Servei.

 Donar suport al director de la Biblioteca i aportar suggeriments per a la millora del servei.

 Elaborar informes, materials de difusió, gràfics, estadístiques i indicadors, que permetin el seguiment de les activitats

pròpies de la seva especialitat, analitzant, sintetitzant i adaptant la informació a les característiques del missatge i el

destinatari.

 Vetllar per la seguretat i salut en el seu lloc de treball, utilitzant adequadament maquinària, eines o substàncies

relacionades amb la seva activitat, així com els mitjans i equips de protecció posats a la seva disposició, d’acord amb els

procediments establerts per la Corporació i la normativa vigent en matèria de prevenció de riscos laborals.

 I, en general, totes aquelles de caràcter similar que li siguin atribuïdes.

Tip. Jornada: Segons necessitats.

Categoria: DE – tècnic/a mitjà/ana bibliologia.

Ubicació: Qualsevol biblioteca de la Xarxa – província de Barcelona.

2.- Requisits.

 Tenir nacionalitat espanyola o de qualsevol dels països membres de la Unió Europea o la dels estats als quals, en

virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, és aplicable la lliure circulació de

treballadors.

També podran ser admesos/es el cònjuge, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, tant dels ciutadans espanyols com

dels nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea, sempre que els cònjuges no estiguin separats de dret,

així com els seus descendents i els del seu cònjuge, sempre que no estiguin separats de dret, siguin menors de vint-i-un

anys o majors d’aquesta edat dependents.

Els/les nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea hauran d’acreditar la seva nacionalitat.

 Els/les nacionals d’altres Estats membres de la Unió Europea hauran de demostrar coneixements suficients de

castellà i català, podent-se exigir la superació de proves amb aquesta finalitat.

 Haver complert 16 anys i no excedir de l’edat màxima de jubilació forçosa.

 Possibilitat d’incorporació immediata.

 Estar en possessió del títol de diplomat/ada universitari/ària en biblioteconomia i documentació o llicenciat/ada

universitari/ària en documentació.

Els/les aspirants d’Estats membres de la Unió Europea hauran d’estar en possessió d’algun dels títols reconeguts a

Espanya de conformitat amb el que s’estableix a la normativa vigent en la matèria.

 No haver estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública, ni trobar-se en

inhabilitació absoluta o especial per desenvolupar ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser

nacional d’un altre Estat, no trobar-se inhabilitat/ada o en situació equivalent ni haver estat sotmès/esa a sanció

disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes, l’accés a l’ocupació pública.

3.- Presentació de sol·licituds.

Els/les interessats/des hauran de presentar sol·licitud en l’oficina de registre del carrer Urgell, 187 - Edifici del Rellotge -

Recinte de l’Escola Industrial - Barcelona (de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores), en l’oficina de registre de les Llars

Mundet, Edifici Serradell Trabal, Pg. de la Vall d’Hebron, 171 – Barcelona (de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores), en

l’Oficina de registre del carrer Londres, 55 – Barcelona (de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores) o bé en el Registre

General de la Diputació, Rbla. de Catalunya, 126, planta baixa - Barcelona (de dilluns a dissabtes, de 9 a 14), en el

termini comprès entre l’endemà de la data d’aquesta convocatòria i fins a 10 dies naturals comptadors a partir de la

publicació del corresponent anunci de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

La sol·licitud anirà acompanyada de la següent documentació:

- Fotocòpia del títol corresponent.

- Fotocòpia del DNI.

- “Currículum vitae” i documentació acreditativa dels aspectes valorables, sense que l’òrgan seleccionador en pugui

valorar d’altres que no siguin aportats en aquest moment. Els mèrits al·legats però no acreditats documentalment en el

moment de presentar la sol·licitud, no es tindran en compte a l’hora de fer la corresponent valoració.

La sol·licitud s’ha de presentar en model normalitzat, que faciliten les oficines de registre ja esmentades.

Tancada l’admissió de sol·licituds i en el termini màxim d’un mes, el president delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos

Interns dictarà resolució per la qual es declararà aprovada la llista d’admesos/es i exclosos/es.

La llista esmentada s’exposarà al tauler d’anuncis de la Direcció dels Serveis de Recursos Humans, c/ de Minerva, 4 -

Barcelona, i es podrà consultar igualment a Internet. Es concedirà un termini de deu dies hàbils per a esmenes i

possibles reclamacions. Les al·legacions presentades es resoldran en el termini dels 30 dies següents a comptar des de

la data de presentar-les. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució, les al·legacions s’entendran

desestimades.

4.- Òrgan seleccionador.

L’òrgan de selecció corresponent estarà integrat pels vocals que s’indiquen tot seguit:

 Gerent de Serveis de Biblioteques o persona que el substitueixi.

 Cap del Servei de Coordinació Bibliotecària o persona que la substitueixi.

 Dos vocals tècnics/ques designats/ades a proposta de la Direcció dels Serveis de Recursos Humans.

 Cap de l’Oficina d’Accés i Gestió de la Contractació o persona que la substitueixi, que actuarà com a secretari/ària.

Formarà part de l’òrgan seleccionador, amb veu però sense vot, un/a vocal designat/ada per cadascuna de les centrals

sindicals signants del vigent Acord sobre condicions de treball.

L’òrgan seleccionador no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de la majoria absoluta dels seus membres, i

podrà disposar la incorporació a les seves tasques d’assessors/es especialistes.

L’abstenció i recusació dels membres de l’òrgan seleccionador s’haurà d’ajustar al que preveuen els articles 28 i 29 de

la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i de Procediment Administratiu Comú.

5.- Procés selectiu.

El procés selectiu es regirà per la modalitat de concurs i constarà d’aquestes fases:

1ª. fase: exercici de coneixements de català.

2ª. fase: valoració de mèrits.

5.1.- Exercici de coneixements de català.

Per participar en aquesta convocatòria cal estar en possessió del certificat de coneixements de nivell de suficiència de

llengua catalana (certificat C) de la Direcció General de Política Lingü.stica de la Generalitat de Catalunya o qualsevol

dels reconeguts oficialment com a equivalents.

En el cas que els/les aspirants no estiguin en possessió del certificat acreditatiu corresponent, l’òrgan seleccionador

avaluarà aquests coneixements mitjançant una prova específica de coneixements de llengua catalana. La qualificació

d’aquest exercici serà d’apte/a o no apte/a; seran eliminats/ades del procés els/les aspirants que no obtinguin la

qualificació d’apte/a.

No obstant això, estan exemptes de la prova de coneixements de llengua catalana les persones aspirants que hagin

participat i obtingut plaça en processos anteriors de selecció de personal per accedir a la Diputació de Barcelona, si

aquests processos incloïen una prova de català del mateix nivell o superior, o les que hagin superat la prova esmentada

en altres processos selectius.

També seran considerades aptes als efectes d’acreditació de coneixements de llengua catalana aquelles persones que

tinguin una edat igual o superior a 55 anys i que acreditin 8 anys de serveis efectius prestats a la Corporació, amb una

permanència en el desenvolupament de llocs de treball de bibliotecari/ària igual o superior a 3 anys.

5.2.- Valoració de mèrits.

Consisteix en la valoració del currículum dels/de les aspirants, d’acord amb el següent barem i sempre sobre la

documentació acreditativa que hauran aportat dins el termini de presentació de sol·licituds, a excepció de l’apartat b),

que s’expedirà d’ofici.

a) Experiència professional en l’exercici de funcions, coincidents o anàlogues en contingut professional i nivell tècnic,

amb les del lloc a proveir, a raó de 0,50 punts/any en el sector privat i d’1 punt/any en qualsevol Administració Pública,

fins a un màxim de 4 punts.

L’experiència professional en altres administracions o empreses del sector públic o privat s’ha d’acreditar mitjançant

l’aportació de fotocòpies dels nomenaments, contractes de treball o fulls de nòmina acompanyats del certificat de vida

laboral expedit per la Seguretat Social, i en el termini que preveu el punt 3 d’aquestes bases reguladores.

b) Serveis efectius prestats a la Diputació de Barcelona, als seus organismes autònoms, consorcis o altres ens en què

participa, per personal funcionari de carrera o personal interí d’aquesta Diputació, o bé com a personal laboral fix adscrit

a la plantilla de la Diputació de Barcelona, o bé personal laboral fix subrogat de la Diputació de Barcelona, amb una

valoració del desenvolupament adequada i sense cap informe desfavorable en el desenvolupament de les tasques, a

raó de 0,50 punts/any, fins a un màxim de 2 punts.

c) Altres titulacions acadèmiques o cursos de formació adients al lloc a proveir, fins a un màxim de 2 punts.

Preferentment quant a cursos de formació, es valoraran els corresponents a l’àmbit d’/de:

 Desenvolupament de fons i col·leccions.

 Dinamització sociocultural.

 Gestió de la qualitat.

 Gestió documental.

 Tractament i difusió de la informació.

 Formació.

 Gestió de projectes i programes.

 Idiomes.

 Noves tecnologies aplicades a la informació.

 Disseny i creació de bases de dades.

 Organització i gestió d’equips de treball.

 Màrqueting de serveis.

d) Altres mèrits específics d’aquesta convocatòria adequats al lloc convocat, fins a 2 punts.

En aquest apartat es valoraran aquells altres mèrits lliurement considerats per l’òrgan qualificador.

5.3.- En els supòsits d’empat en les puntuacions obtingudes, per establir l’ordre es tindran en compte els següents

criteris:

1. Antiguitat a la Diputació de Barcelona en el desenvolupament de funcions anàlogues a les dels llocs convocats.

2. Serveis prestats a l’Administració pública en el desenvolupament de qualsevol lloc de treball.

3. Experiència en funcions anàlogues al sector privat.

5.4.- Un cop finalitzada la qualificació dels/de les aspirants, l’òrgan seleccionador farà pública en el tauler d’anuncis de

la Direcció dels Serveis de Recursos Humans, c/ Minerva, 4 – Barcelona, i en la següent adreça d’internet:

http://www.diba.cat, la relació de personal que integrarà la borsa de treball.

6.- Altres aspectes.

Un cop finalitzat el procés selectiu, els resultats de les diferents proves convocades i valoracions de mèrits, es faran

públics en el tauler d’anuncis de la Direcció dels Serveis de Recursos Humans (c/ de Minerva, 4 - Barcelona), i, a més,

es podran consultar a l’adreça d’Internet http://www.diba.cat.

En el supòsit de consultes fetes per Internet, i per garantir el respecte i la confidencialitat de les dades dels/de les

aspirants en el marc del dret fonamental a l’autoderminació informativa, resultant de l’entrada en vigor de la Llei

orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, el número corresponent al registre

d’entrada de la sol·licitud presentada en qualsevol dels registres de la Corporació per participar en la convocatòria

constituirà la referència per a cada aspirant, a l’efecte d’informar-se de les qualificacions i/o valoracions obtingudes.

En totes les incidències no previstes en aquesta convocatòria, s’aplicaran supletòriament, en allò que sigui possible, les

bases generals de les convocatòries de personal incloses en la darrera oferta pública d’ocupació de la Diputació de

Barcelona.

Per impugnar aquesta convocatòria, les bases reguladores d’aquest procés selectiu i les llistes definitives d’admesos/es

i exclosos/es s’ha d’interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona,

en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent de la notificació o publicació en els diaris oficials.

Alternativament i potestativa, es pot interposar recurs de reposició davant el president de la Diputació de Barcelona, en

el termini d’un mes a comptar des del dia següent de la publicació o notificació.

Contra els actes de tràmit de l’òrgan seleccionador que decideixen directament o indirectament el fons de l’assumpte,

que determinen la impossibilitat de continuar en el procés selectiu, que produeixen indefensió o perjudici irreparable als

drets i interessos legítims, les persones interessades poden interposar recurs d’alçada davant el president de la

Diputació de Barcelona, en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la publicació, exposició en el tauler d’anuncis

o notificació individual.

Contra els actes de tràmit de l’òrgan seleccionador no inclosos en el punt anterior, al llarg del procés selectiu, els/les

aspirants poden formular totes les al·legacions que estimin pertinents perquè siguin preses en consideració en el

moment de fer pública la puntuació final del procés selectiu.

7.- Nomenament.

7.1.- La permanència del personal seleccionat en aquesta borsa resta supeditada a la seva disponibilitat immediata per

cobrir les incidències que es presentin i a la valoració adequada del desenvolupament de les tasques realitzades.

7.2.- La cobertura de les incidències es farà tenint en compte les necessitats del lloc a cobrir i el perfil del personal

seleccionat.

7.3.- Podrà ser causa d’exclusió temporal o definitiva de la borsa de treball els absentismes reiterats en el lloc de treball

que fan inviable l’atenció urgent de la necessitat que justifica el nomenament.

7.4.- La vigència d’aquesta borsa de treball s’estableix en dos anys.

7.5.- A les persones seleccionades en aquesta convocatòria, els serà d’aplicació la normativa vigent en matèria

d’incompatibilitats, que figura a l’article 321 del Decret 214/1990 abans esmentat.