Auxiliar de Biblioteca, Ayuntamineto de Pals (Girona)
Apertura de plazo
- Requisitos académicos: Título de graduado escolar, formación profesional de primer grado o equivalente.
- Plazo de presentación de solicitudes: hasta el 04/12/2011
Bases de la convocatoria BOPG nº 209 de 02-11-2011
Anuncio de la apertura de plazo, DOGC nº 6004 de 14-11-2011
Foro de la convocatoria
- Información Oficial
- Ver Mapa / Cómo llegar
Bases de la convocatoria
BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA PER A LAPROVISIÓ, MITJAN ÇAN T CONCUR S OPOSICIÓ, D’UNA PLAÇA
D’AU XILIAR DE BIBLIOTECA (GRU P C, SUBGRU P C2), A
MITJA JORNA DA, VACAN T A LA PLAN TILLA DE PERSONA L
LABORA L DE L’AJUN TAM ENT DE PALS
OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
1. L’objecte de la present convocatòria és la selecció, pel procediment
de concurs oposició lliure, d’una plaça d’auxiliar de biblioteca
(grup C, subgrup C2), a mitja jornada, vacant a la plantilla
de personal laboral de l’Ajuntament de Pals.
2. Aquestes bases seran de compliment obligatori, en el moment en
que s’efectuï la convocatòria per a cobrir les places vacants, per
totes aquelles persones que d’una o altra manera participin en el
procés de selecció.
3. Fins la resolució d’aquesta convocatòria, no es poden amortitzar,
transformar ni modificar substancialment les places convocades, si
no és en compliment de les normes de procediment administratiu.
4. Les persones aspirants donen el seu consentiment al tractament
de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre
part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del
procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent i, especialment
la Llei orgànica de protecció de dades.
CONDICIONS DE LES PERSONES ASPIRAN TS
1. Per prendre part en aquesta convocatòria, les persones aspirants
han de complir els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola, d’acord amb les lleis vigents, o
tenir la nacionalitat de qualsevol dels estats membres de la Unió
Europea o d’aquells estats als quals, en virtut de tractats internacionals
celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors, de conformitat
amb l’article 57 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic
de l’empleat públic, i amb el que estableixen la Llei 4/2000 d’11
de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya, i la
Llei 14/2003, de 20 de novembre, sobre els drets i llibertats dels
estrangers a Espanya i la seva integració social, i disposicions
concordants.
Els aspirants estrangers han d’acreditar la seva nacionalitat.
Els aspirants estrangers han d’acreditar un coneixement de nivell
intermig o superior del castellà. En cas que els aspirants no
puguin acreditar documentalment la possessió d’un coneixement
adequat del castellà, el procés de selecció ha de contenir
una prova o l’exercici de coneixements orals i escrits de llengua
castellana, en un nivell intermig o superior per al desenvolupament
de la plaça a cobrir, que han de superar aquests aspirants;
a no ser que les proves selectives impliquin per sí mateixes la
demostració d’aquest coneixement. La prova, si escau, s’ha de
qualificar d’”apte” o “no apte”, sent necessari obtenir la valoració
d’”apte” per passar a realitzar les proves restants de la fase
d’oposició o per passar a la fase de concurs.
b) Tenir els setze anys complerts i no exercir l’edat de jubilació
forçosa en la data que finalitzi el termini de presentació de sol·
licituds.
c) Estar en possessió del títol de Batxiller Superior (pla antic), Batxillerat
(pla nou), Formació Professional de segon grau o equivalent.
Els aspirants d’Estats membres de la Unió Europea hauran
d’estar en possessió d’algun dels títols reconeguts a Espanya de
conformitat amb el que s’estableix a la normativa vigent en la
matèria.
d) Posseir el certificat de coneixements de nivell C de llengua catalana
orals i escrits, segons certificació de la Junta Permanent
de Català o alguna de les titulacions equivalents d’acord amb el
Decret 152/2001, de 29 de maig, sobre avaluació i certificació de
coneixements de català, i l’Ordre 228/2004, de 21 de juny, sobre
els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements
de català de la Secretaria de Política Lingüística.
A ixí mateix, és d’aplicació el Decret 161/2002, d’11 de juny, sobre
l’acreditació del coneixement del català i l’aranès en els processos
de selecció de personal i de provisió de llocs de treball de les
administracions públiques de Catalunya.
En cas que els aspirants no puguin acreditar documentalment
la possessió del nivell de català exigit, el procés de selecció ha
de contenir una prova o l’exercici de coneixements de llengua
catalana del mateix nivell al requerit a la convocatòria, que han
de superar aquests aspirants.
e) No haver estat condemnat/da per cap delicte o, en cas d’haverho
estat, tenir extingida la responsabilitat penal i cancel·lats els
antecedents.
f) No estar inhabilitat per a l’exercici de les funcions públiques
ni estar separat mitjançant expedient disciplinari del servei de
cap administració pública. Serà aplicable, tanmateix, el benefici
de la rehabilitació, sempre que l’aspirant ho acrediti mitjançant
el corresponent document oficial.
f) No patir cap malaltia ni estar afectat per cap impediment físic o
psíquic que impossibiliti el normal exercici de les funcions pròpies
de la categoria.
2. Tots els requisits s’han de complir el darrer dia de presentació de
sol·licituds i han de mantenir-se durant tot el procés.
CARACTERÍSTIQUES DEL LLOC DE TREBALL
1. Funcions:
- Assumció de les tasques d’execució pròpies de la seva formació
en els àmbits d’atenció al públic, suport tècnic administratiu intern
i suport a l’animació a la lectura.
- Altres funcions bàsiques: en general, atenció als usuaris, tasques
derivades del préstec de documents, manteniment de la secció
de diaris i revistes, processos de gestió de nous lots de materials,
recollida de dades estadístiques, elaboració de materials de
difusió del fons, suport a l’organització i realització d’activitats
culturals o de difusió, suport a les tasques administratives generals
de la biblioteca i, en general, totes aquelles de caràcter
similar que li siguin atribuïdes.
2. M odalitat contractual:
La modalitat de contractació serà laboral indefinida.
3. Jornada:
La jornada laboral serà de mitjà jornada.
4. R etribució:
Serà la que s’estableix al pressupost de la Corporació, en vigor.
INSTÀNCIES I ADMISSIÓ
1. Les sol·licituds per prendre part en el procés de selecció han
de presentar instància normalitzada en el Registre General de
l’Ajuntament, dins el termini improrrogable de 20 dies naturals,
a comptar des del següent al de la publicació de la convocatòria
al Butlletí Oficial de la Província, i s’han d’adreçar al president
de la Corporació. També poden presentar-se en qualsevol de les
altres formes previstes a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de
novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i
del procediment administratiu comú.
2. A les instàncies els aspirants han de manifestar que reuneixen
tots i cadascun dels requisits exigits en la base segona.
3. Les sol·licituds han d’anar acompanyades de la documentació
següent:
- Fotocòpia del document nacional d’identitat o del document oficial
acreditatiu de la nacionalitat.
- Currículum vitae acadèmic i professional.
- Fotocòpia del títol acadèmic requerit. En cas de presentar una
titulació equivalent a les exigides, s’haurà d’adjuntar a la instancia
un certificat lliurat per l’òrgan competent que n’acrediti
l’equivalència.
- Documents acreditatius del mèrits al·legats per a la fase de concurs.
- Document acreditatiu de coneixement de la llengua catalana de
nivell C de la Junta Permanent de Català, Direcció General de
Política Lingüística o equivalent, si el té.
- Resguard de pagament conforme han satisfet les taxes corresponents
per prendre part en el procés selectiu, que s’han establert
en la quantitat de 20 euros.
Tots els documents s’han de presentar mitjançant fotocòpies degudament
compulsades.
La no presentació de qualsevol d’aquesta documentació comporta
la exclusió automàtica de l’aspirant del procés selectiu, llevats
dels mèrits que no seran tinguts en compte.
4. La presentació de la sol·licitud suposa el consentiment al tractament
de les dades de caràcter personal que són necessàries per
prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació
del procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent.
5. N o podran prendre part en el concurs de mèrits els funcionaris
suspesos fins al compliment de la sanció. A tal efecte, els aspirants
procedents d’altres administracions públiques presentaran, amb
la seva sol·licitud, un certificat acreditatiu de l’existència, o no,
de sancions o notes desfavorables en el seu expedient personal.
LLISTA DE PERSONES ASPIRAN TS
1. U n cop finalitzat el termini de presentació d’instàncies, el President
de la Corporació, en el termini màxim d’un mes, aprovarà
la llista provisional d’aspirants admesos i exclosos, mitjançant
resolució que es farà pública en el BOPG i en el tauler d’anuncis
de la Corporació.
2. Les errades materials de fet es podran esmenar, en qualsevol moment,
d’ofici o a petició dels interessats. Les al·legacions presentades
seran resoltes en el termini màxim de quinze dies, transcorregut el
qual, sense que s’hagi dictat resolució, les al·legacions s’entendran
desestimades i es considerarà elevada a definitiva la llista d’aspirants
admesos i exclosos i no caldrà tornar a publicar-la.
3. U na vegada publicada la convocatòria i sens perjudici del que
s’ha dit respecte la llista d’admesos i exclosos, la resta d’anuncis
es faran públics a la seu de la corporació.
TRIBUNA L QUA LIFICADOR
1. El Tribunal es constituirà d’un president i quatre vocals, un dels
quals serà proposat per l’Escola d’Administració Pública de Catalunya.
Actuarà com a secretari el de la Corporació o el funcionari
d’aquesta en qui delegui.
2. La designació dels membres del Tribunal inclourà la dels membres
suplents respectius. El Tribunal no pot constituir-se ni actuar
sense la presencia del seu president i secretari o, si s’escau,
de qui els substitueixin, i de la meitat almenys dels seus membres.
3. Els membres del Tribunal hauran d’abstenir-se de prendre part
quan concorrin les circumstàncies previstes en els articles 28 i 29
de la Llei 30/1992,d e 26 de novembre.
4. Les decisions s’adoptaran per majoria de vots. En cas d’empat, el
president podrà exercir el seu vot de qualitat.
5. La composició del tribunal es farà pública en BOPG i en el tauler
d’anuncis de la Corporació, juntament amb la llista definitiva aspirants
admesos i exclosos, així com el lloc, la data i l’hora d’inici
dels exercicis. Els tràmits successius es publicaran únicament en
el tauler d’anuncis de la Corporació.
6. El tribunal pot disposar la incorporació a les seves tasques de
tècnics i tècniques especialistes per a totes o algunes de les proves,
els quals actuaran amb veu però sense vot per debatre, en les
sessions del tribunal, les qüestions que se’ls sotmetin relatives a
les matèries de la seva competència.
7. A ls efectes previstos en el Real Decret 462/2002, de 24 de maig,
sobre indemnitzacions per raó del servei (BOE 30/05/02), el tribunal
qualificador és classifica en la categoria tercera.
PROCÉS DE SELECCIÓ
1. La selecció pel sistema de concurs oposició consisteix en la valoració
de determinades condicions de formació, mèrits o nivell
d’experiència relacionats amb la tasca a exercir i en la superació
de les proves corresponents. La puntuació obtinguda en la fase
de concurs no podrà aplicar-se per superar els exercicis de la fase
d’oposició.
2. El dia, l’hora i el lloc de l’inici de la primera prova es publicarà al
BOPG i al tauler d’anuncis de la Corporació, com a mínim, amb
15 dies d’antel·lació.
3. La data, l’hora i el lloc de realització de la segona prova i següents
seran determinades pel Tribunal i se’n donarà publicitat
juntament amb els resultats de la prova anterior, i per qualsevol
mitjà, si així ho creu necessari, per tal de facilitar-ne la màxima
divulgació. Amb aquesta publicació es considerarà realitzada
l’oportuna notificació a les persones interessades.
4. L’ordre d’actuació de les persones aspirants serà la mateixa que
per a la llista definitiva d’aspirants admesos i exclosos.
5. Per cadascuna de les proves es realitzarà una única crida. Les
persones aspirants que no compareguin en el lloc, la data i l’hora
assenyalats, fins i tot per raons de força major, seran definitivament
exclosos del procés selectiu.
6. Si el Tribunal té coneixement que alguna de les persones aspirants
no reuneix íntegrament els requisits per participar en la convocatòria,
en qualsevol moment del procés selectiu podrà proposar,
amb audiència prèvia de la persona interessada, la seva exclusió
i, si escau, es posaran en coneixement de les autoritats pertinents
les inexactituds o falsedats comprovades als efectes pertinents.
EXERCICIS I PROVES
Els exercicis i les proves de l’oposició es podran desenvolupar en
qualsevol dels dos idiomes oficials a Catalunya, a elecció de la persona
aspirant.
1. Fase d’OPOSICIÓ
Primer exercici. De coneixements de la llengua catalana i castellana.
De caràcter obligatori i eliminatori. Consta de dos exercicis:
a) Llengua catalana. De caràcter obligatori i eliminatori per a totes
les persones aspirants.
Consistirà en la realització d’exercicis de coneixements gramaticals
i de comprensió escrita i oral que acreditin el coneixement
de la llengua catalana, adaptat al nivell de suficiència de català,
d’acord amb els criteris emprats per la Secretaria de Política
Lingüística de la Generalitat de Catalunya i d’acord amb les
necessitats de comprensió i expressió corresponents al lloc de
treball.
La qualificació de les persones aspirants en aquest exercici serà
la d’apte o no apte.
Les persones aspirants que acreditin el nivell exigit, o d’un superior,
mitjançant la presentació d’un document emès per la Secretaria
de Política Lingüística o per part d’un altre organisme
equivalent quedaran exempts de la realització d’aquest exercici
i la seva qualificació serà la d’apte.
Per realitzar aquesta prova el Tribunal comptarà amb l’assessorament
d’una persona tècnica especialitzada en normalització
lingüística.
b) Llengua castellana. De caràcter obligatori i eliminatori per a totes
les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola.
Per tal d’acreditar els coneixements de llengua castellana les
persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola
hauran de realitzar un exercici, que consistirà en una redacció
de 200 paraules en el termini màxim de 45 minuts i, si s’escau,
amb els assessors especialistes que el Tribunal designi. Aquest
exercici serà avaluat pel Tribunal.
La qualificació d’aquest exercici serà d’apte/a o no apte.
Les persones aspirants que acreditin documentalment davant el
tribunal que està en possessió d’un certificat conforme han cursat
la primària, la secundària i el batxillerat a l’Estat espanyol;
del diploma d’espanyol (nivell superior) que estableix el Reial
Decret 1137/2002, de 31 d’octubre, o d’equivalent o certificació
acadèmica que acrediti haver superat totes les proves dirigides
a l’obtenció d’aquest, o del certificat d’aptitud en espanyol per
a estrangers expedit per els escoles oficials d’idiomes, restaran
exempts de realitzar aquest exercici i la seva qualificació serà
d’apte/a.
Segon exercici. Coneixements generals i específics. De caràcter obligatori
i eliminatori. Consta de 3 exercicis:
a) Examen tipus test. Consistirà en respondre un qüestionari de
40 preguntes (tipus test) amb respostes alternatives, relatives al
contingut del programa que s’adjunta en l’annex.
La puntuació màxima serà de 10 punts, puntuant-se 0,25 punts
per pregunta resolta favorablement. Les respostes incorrectes
no es penalitzaran.
A quest exercici tindrà una durada màxima de 30 minuts.
b) Pregunta a desenvolupar. Consistirà en desenvolupar per escrit
un dels dos temes proposats pel Tribunal, en relació amb el programa
que s’adjunta en l’annex.
La puntuació màxima serà de 5 punts.
A quest exercici tindrà una durada màxima de 60 minuts.
c) Supòsit pràctic. Consistirà en la resolució per escrit d’un exercici
de caràcter pràctic, a escollir per l’aspirant entre els dos plantejats
pel Tribunal i relacionats amb les funcions pròpies de les
places objecte de la convocatòria.
En aquest exercici es valorarà el nivell de formació general, el
rigor de la resposta i la facilitat de redacció.
La puntuació màxima serà de 5 punts.
A quest exercici tindrà una durada màxima de 90 minuts.
Finalitzada la prova, el Tribunal podrà disposar que seguidament
les persones aspirants procedeixen a la seva lectura davant
el mateix. Finalitzada la lectura de la prova, el tribunal
podrà dialogar amb l’aspirant sobre qüestions relatives amb
l’objecte de la mateixa i demanar-li qualsevol altra explicació
complementària o els aclariments que estimi oportuns.
La totalitat de l’exercici es valorarà de 0 a 20 punts i quedaran
eliminats automàticament les persones aspirants que no obtinguin
la qualificació mínima de 10 punts en el resultat global de
la prova, que s’obtindrà de realitzar la mitjana aritmètica de la
puntuació obtinguda en cadascun de les proves d’aquest segon
exercici.
Tercer exercici. Informàtica
Consistirà en una prova pràctica de treballs informàtics relatius
als coneixements d’ofimàtica respecte els programes Microsoft
Word, Microsoft Excel i Microsoft Acces. La puntuació màxima
serà de 10 punts, essent eliminats les persones aspirants que no
assoleixin la puntuació mínima de 5 punts.
Aquesta prova tindrà una durada màxima de 60 minuts.
2. Fase de CONCUR S
Consistirà en l’avaluació dels mèrits sempre sobre la documentació
acreditativa aportada per la persona aspirant en el moment
de presentar la instància, i es valorarà d’acord amb el següent
barem:
a) Experiència professional (fins a un màxim de 6 punts):
- Per serveis efectius prestats en lloc de treball d’auxiliar de biblioteca
o de similars característiques o amb funcions relacionades
amb les d’aquesta categoria en una administració pública
local, fins a un màxim de 4 punts, a tenor de 0,10 punts per
cada mes complet de servei actiu i/o d’1,2 punts per cada any
complet.
- Per serveis efectius prestats en lloc de treball d’auxiliar de biblioteca
o de similars característiques o amb funcions relacionades
amb les d’aquesta categoria en una altra administració pública,
fins a un màxim de 2 punts, a tenor de 0,05 punts per mes
complet de servei actiu i/o de 0,60 punts per cada any complet.
Els serveis prestats a temps parcial computaran amb el percentatge
de dedicació contemplats en l’informe de vida laboral i/o
el contracte de treball.
b) Formació professional (fins a un màxim de 2 punts). Cursos de
formació i/o perfeccionament en tasques pròpies del lloc a proveir
impartits per l’Escola d’Administració Pública de Catalunya,
altra ens o òrgan de la Generalitat de Catalunya, Diputaci
ons catalanes o Ajuntaments. Es valorarà fins a 2 punts, només
els que tinguin relació directa i rellevant amb les funcions de la
plaça a proveir, segons la següent escala graduada:
- Per cursos, jornades o sessions de durada entre 0 i 5 hores, per
cadascun 0,10 punts.
- Per cursos, jornades o sessions de durada entre 5 i 9 hores , per
cadascun 0,20 punts.
- Per cursos, jornades o sessions de durada entre 10 i 24 hores,
per cadascun 0,30 punts.
- Per cursos, jornades o sessions de durada entre 25 i 50 hores,
per cadascun 0,50 punts.
- Per cursos, jornades o sessions de durada igual o superiors a
50 hores, per cadascun 1 punt.
Els aspirants han d’acreditar documentalment la durada, en hores,
dels cursos al·legats. Si no ho fan així és computaran com
cursos de durada inferior a 5 hores.
c) Titulacions acadèmiques (fins a un màxim de 2 punts):
- Títol universitari de Biblioteconomia i Documentació, o de Documentació:
1 punt.
- Altres titulacions universitàries o de Formació Professional de
Grau Superior: 0,50 punts per cada titulació.
Si es tracta d’una titulació obtinguda a l’estranger, només es valoraran
aquelles homologades corresponentment pel Ministeri
d’Educació i Ciència.
Aquesta fase no serà eliminatòria.
LLISTA D’APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUM ENTACIÓ I PROPOSTA DE NOMENAM ENT
1. No es podrà declarar superat en el procés selectiu un nombre de
persones aspirants superior al de les places convocades.
2. Un cop finalitzada la qualificació de les persones aspirants, el Tribunal
publicarà en el tauler d’anuncis de la Corporació la relació
dels aprovats per ordre de puntuació, i elevarà la proposta corresponent
a l’òrgan competent, per ordre descendent de puntuació.
3. La persona aspirant que superi les proves serà nomenada per ocupar
la plaça i lloc de treball d’aquesta convocatòria, i a la resta s’integraran
a una borsa de treball de la qual seran nomenats interins,
per ordre de puntuació, a mesura que restin places vacants.
4. La persona aspirant proposada haurà de presentar a les dependències
municipals, dins el termini de 10 dies naturals, previ
requeriment, els documents esmentats a la base segona de la
convocatòria i que encara no hagués aportat. La manca de presentació
d’aquesta presentació dins el termini indicat, llevat dels
casos de força major degudament acreditada, no podrà ésser pro
posat per a formalitzar el nomenament i determinarà l’anul·lació
de totes les actuacions de la persona afectada, sense perjudici de
les responsabilitats en què hagués pogut incórrer per falsedat en
la instància inicial. En aquest cas, el President de la Corporació
formularà la proposta de nomenament a favor de la persona aspirant
que hagués superat la selecció seguint l’ordre de puntuació
obtinguda.
5. Una vegada aprovada la proposta de nomenament per l’òrgan
competent, la persona aspirant nomenada haurà de prendre possessió
de la plaça o lloc de treball en el termini màxim d’un mes,
a comptar de la data de la notificació del nomenament. La manca
de presa de possessió, llevat dels casos de força major degudament
justificats, comportarà que la persona aspirant quedi en situació
cessant, amb pèrdua de tots els drets derivats del procés
selectiu i del següent nomenament.
FORMA LITZACIÓ DEL CONTRA CTE
La relació contractual entre aspirant contractat i l’Ajuntament de
Pals es formalitzarà mitjançant contracte laboral indefinit amb
caràcter fix en plantilla.
Es podrà fixar un període de prova d’acord amb el que estableix
la legislació laboral.
INCOMPATIBILITATS I RÈGIM DE SERVEI
En l’exercici de les funcions atribuïdes a la plaça per a la qual
es nomeni l’aspirant, serà aplicable la normativa vigent sobre el
règim d’incompatibilitats al sector públic, en compliment de la
qual l’aspirant en el moment de prestar el jurament o la promesa,
haurà de fer una declaració de les activitats que duu a terme o
sol·licitud de compatibilitats si s’escau.
Quant a la determinació i l’adscripció del lloc de treball, les tasques,
el règim de l’horari i la jornada, s’aplicaran els que s’hagin
fixat mitjançant els acords o les resolucions que hagin pres la Corporació
o l’Alcalde.
BORSA DE TREBALL
Tots els aspirants aprovats que no hagin obtingut plaça, per ordre
de puntuació, integraran la borsa de treball de l’ajuntament
de Pals. La Corporació haurà d’utilitzar aquesta borsa per altres
contractacions interines o temporals, en el supòsit que no decideixi
obrir un nou procés selectiu. Integrar la borsa de treball no
constitueix cap dret ni cap mèrit. La duració màxima de la borsa
de treball és de 3 anys.
INCIDÈNCIES
La convocatòria i les seves bases, i els actes administratius que
se’n derivin i de les actuacions del Tribunal podran ésser impugnats
pels interessats en els casos i la forma establerta per la Llei
30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administra
cions públiques i del procediment administratiu comú
El Tribunal està facultat per resoldre els dubtes o discrepàncies que
es produeixin durant el desenvolupament de les proves selectives.
DESTRU CCIÓ DE DOCUM ENTACIÓ
De conformitat amb allò que es disposa a l’Ordre de 17 de gener
de 1994, per la qual s’aproven diferents taules d’avaluació documental,
una vegada sigui ferma la resolució de la convocatòria i
el nomenament de personal, els aspirants que hi hagin participat
tindran un termini de tres mesos per tal de retirar la documentació
aportada, advertint-los que passat aquest termini es procedirà a la
destrucció total de les instàncies, currículums i proves de selecció.
DRET SUPLETORI
En tot el que no estigui previst en aquestes bases es tindrà en
compte el que determina la Llei 30/1984, de 2 d’agost, de Mesures
per a la Reforma de la Funció Pública, el Decret legislatiu
2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei
municipal i de règim local de Catalunya, i el Decret 214/1990, de
30 de juliol, pel qual s’aprovà el Reglament del Personal al servei
de les Entitats Locals.
RECURSOS
Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit de l’Alcalde,
si aquests actes decideixen directament o indirectament els
fons de l’assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el
procés selectiu, o produeixen indefensió o perjudici irreparable
a drets i interessos legítims, els interessats podran interposar,
d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre,
de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment
administratiu comú, potestativament, recurs de reposició
en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la seva
publicació o notificació, davant de l’alcalde, o bé recurs contenciós-
administratiu d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1988, de 13
de juliol, reguladora de la jurisdicció Contenciosa i Administrativa,
en el termini de dos mesos a comptar a partir de l’endemà
de la seva publicació o notificació, davant la Sala Contenciosa i
Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya,
d’acord amb el que preveu l’article 10 de la Llei esmentada. Contra
les resolucions definitives i els actes de tràmit del tribunal, si
aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de
l’assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procés
selectiu, o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i
interessos legítims, els interessats podran interposar en el termini
d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o
notificació, recurs d’alçada davant de l’alcalde. Igualment els interessats
poden interposar qualsevol altre recurs que considerin
convenient per a la defensa dels seus interessos.
ANNEX
Temari GENERAL
Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978. Principis generals. Drets
i deures fonamentals.
Tema 2. L’Estatut d’Autonomia de Catalunya. La generalitat de Catalunya
i els seus òrgans de govern.
Tema 3. L’acte administratiu. Concepte, elements, classes, eficàcia.
Procediment administratiu.
Tema 4. Règim local. Organització municipal bàsica. Competències
dels ajuntaments.
Tema 5. Els personal al servei dels ajuntaments. Drets i deures dels
empleats públics.
Temari ESPECÍFIC
Tema 1. Definició i missions de la Biblioteca Pública segons manifest
de la Unesco 1994.
Tema 2. Les biblioteques públiques a Catalunya avui. El sistema de
Lectura Pública i la Llei del Sistema Bibliotecari de Catalunya.
Tema 3. La biblioteca pública un servei municipal. Marc competencial.
Tema 4. Organització general d’una biblioteca pública: seccions, serveis,
etcètera.
Tema 5. L’organització dels fons: sistemes de classificació i centres
d’interès.
Tema 6. La col·lecció de les biblioteques: tipologia, selecció i adquisició.
Tema 7. Accés a la informació a les biblioteques públiques de Catalunya:
els catàlegs i les bases de dades.
Tema 8. Les àrees infantils i juvenils: organització, serveis i recursos.
Tema 9. Organització d’activitats de promoció de la lectura en una
biblioteca. Principals programes.
Tema 10. El servei de préstec a les biblioteques públiques. El préstec
interbibliotecari. Ús i dinamització.
Tema 11. L’atenció a l’usuari en una biblioteca: drets i deures.
Tema 12. Les publicacions periòdiques: organització, ús i dinamització.
Tema 13. Els indicadors d’avaluació a les biblioteques públiques.
Tipologia i ús.
Tema 14. Accions de promoció de la lectura en una biblioteca pública.
La seva integració a la realitat cultural del municipi.
Tema 15. Equipaments de la biblioteca: consideracions generals, distribució
d’espais i característiques del mobiliari.”.
Pals, 27 d’octubre de 2011