Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Auxiliar de Biblioteca, Ayuntamiento de Silla (Valencia)

Auxiliar de Biblioteca, Ayuntamiento de Silla (Valencia)

1 Plaza, Concurso-Oposición Libre, Grupo C, 15-06-2010

 

 Boletín Oficial de la Provincia de Valencia número 124, de 27 de mayo de 2010

 

 

L'Ajuntament de Silla mitjançant decret 813/2010, de 10 de maig, de la regidora de personal, ha aprovat les bases per a la convocatòria per a la cobertura d'una plaça d'auxiliar de biblioteca, Grup C2, per concurs oposició lliure per a la consolidació d'ocupació temporal

Objecte de la convocatòria


Aquesta convocatòria té per objecte la cobertura d'una plaça vacant que pertany a la plantilla d'aquesta corporació que s'indica a continuació.

DENOMINACIÓ GRUP I SUBGRUP NOMBRE SISTEMA DE SELECCIÓ OFERTA D'OCUPACIÓ PÚBLICA NATURALESA ENQUADRAMENT

Auxiliar de biblioteca Grup C2 1 Concurs Oposició lliure 1998 Funcionarial Escala d'Administració Especial. Auxiliars tècnics

La cobertura d'aquesta plaça es considera necessària de conformitat amb l'article 70 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, mitjançant el sistema de concurs oposició i en el marc del procés de consolidació d'ocupació pública establert en la disposició transitòria quarta de la Llei esmentada.

L'accés comportarà la corresponent adscripció al lloc de treball previst en la vigent relació de llocs de treball, classificat com a reservat a funcionaris i la resta de determinacions incloses en la classificació.

Normativa aplicable i recursos


Títol IV de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic,

Títol VII de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local

Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel que s'aprova el Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local,

El Reial decret 896/1991, de 7 de juny, sobre regles bàsiques i programes mínims aplicables a la selecció dels funcionaris d'Administració local.

Decret legislatiu de 24 d'octubre de 1995, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de funció pública valenciana

Decret 33/1999, de 9 de març, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal comprés en l'àmbit d'aplicació de la Llei de la funció pública valenciana

Reial Decret 364/1995, de 10 de març, Reglament general d'ingrés i provisió de llocs de treball del personal al servei de l'Administració de l'Estat.

Aquesta convocatòria i les bases poden ser impugnades per les persones interessades d'acord amb allò que s'indica en els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o bé interposant recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos.

Aquestes bases vinculen el tribunal, però en allò que s'ha referit a les incidències no previstes durant el desenvolupament del procés selectiu s'aplicarà el que dispose el tribunal qualificador en l'exercici de les seues competències. Les resolucions del tribunal seran vinculandes per a la corporació.

Drets d'examen


Les taxes en concepte de formació d'expedient s'estableixen en 13,00 :

L'import satisfet en concepte de drets d'examen solament serà tornat quan alguna de les persones aspirants no siga admesa a les proves per falta de requisits per a participar-hi.

Estaran exemptes del pagament de la taxa o gaudiran de bonificació les persones que es troben en algun dels casos establerts en l'article 18 de la Llei 66/1997, de 30 de desembre, de mesures fiscals, administratives i de l'ordre social amb les modificacions de la Llei 50/1998, de 30 de desembre, i de la Llei 55/1999, de 29 de desembre.

El compte bancari on s'han d'ingressar els drets d'examen és en la Caixa Rural de Torrent, Entitat 3118, Oficina 0037 dígit de control 96 i número de compte 1007939927

Requisits dels aspirants


De conformitat amb els articles 56 i següents de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, per a prendre part en les proves selectives, les persones aspirants hauran de reunir els requisits següents:

a) Haver complit 16 anys d'edat i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa.

b) Tenir la nacionalitat d'un dels estats membres de la Unió Europea o la nacionalitat d'un dels estats inclosos en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals signats per la Unió Europea i ratificats per Espanya en què siga d'aplicació la lliure circulació de treballadors.

c) Estar en possessió del títol de graduat escolar, Batxiller Elemental, Formació Professional de primer grau o Mòdul professional equivalent.

d) Posseir capacitat funcional suficient per a l'exercici de les funcions encomanades.

e) No haver sigut separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques, ni estar inhabilitat per al desenvolupament de les funcions públiques.

El compliment dels requisits exigits s'entendrà referit al dia en què concloga el termini de presentació d'instàncies.

Instàncies i esmenes


Els aspirants que desitgen prendre part en el procés selectiu hauran de presentar una instància de sol·licitud en què declararan complir tots els requisits fixats en aquestes bases i l'adreçaran a l'Alcaldia d'aquest Ajuntament. Hauran de presentar-la en el Registre General o bé en la forma prevista en l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Així mateix, per a valorar els mèrits, els aspirants hauran de presentar, juntament amb la instància, els mèrits al·legats per a la fase de concurs, que hauran de ser originals o en cas de presentar-se fotocòpia ha d'estar compulsada.

El termini serà de vint dies naturals comptadors a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds es dictarà una resolució, que aprovarà la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, nom i cognoms i, si escau, causa d'exclusió.

Una vegada conclòs el termini per a l'esmena d'instàncies (es donarà un termini de 10 dies hàbils) es dictarà una nova resolució que publicarà la llista definitiva d'aspirants d'admesos i exclosos, la qual es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província i inclourà la composició del Tribunal i la data i el lloc de realització del primer exercici, l'ordre d'actuació dels aspirants, prèviament determinat per sorteig públic efectuat per l'Ajuntament o la Generalitat Valenciana per a la selecció del seu personal.

Contra la resolució aprovatòria de la llista definitiva, els interessats podran interposar recurs contenciós administratiu, encara que, prèviament, si escau, podran interposar el recurs potestatiu de reposició previst en l'article 116 de la Llei 30/1992, segons redacció de la Llei 4/1999, de 13 de gener.

Tribunal qualificador


De conformitat amb el que disposen els articles 55.2 i 60 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, l'òrgan de selecció és l'òrgan col·legiat de caràcter tècnic, professional i independent encarregat de qualificar les persones aspirants d'aquesta convocatòria. La pertinença és a títol individual, sense que s'admeta cap actuació per representació o a compte d'òrgans o instàncies alienes a la convocatòria.

La designació del tribunal procurarà una presència equilibrada de gènere, d'acord amb el que disposa l'article 51.d) de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i es motivarà, si escau, l'incompliment del precepte.

La composició del tribunal que ha de jutjar les proves selectives serà la següent:

President/a: El gerent o secretari de la corporació o el/la cap del departament corresponent, o funcionari/a que procedisca designar

Secretari: El/la funcionari que ocupe el lloc de treball de cap de Recursos Humans o funcionari/a en qui delegue, que actuarà amb veu i sense vot

Vocals:

Un/a representant de l'administració del Consell de la Generalitat Valenciana o altra Administració, designat per l'òrgan competent de la Conselleria.

Un/a empleat/ada públic/a que ocupe la direcció del servei respectiu dins de l'especialitat, o si no és posible, un/a tècnic/a superior designat/ada pel president de la Corporació.

Un/a empleat/ada públic/a segons corresponga a la naturalesa de la plaça convocada, el qual serà designat pel president de la corporació municipal.

Un/a empleat/ada públic/a segons corresponga a la naturalesa de la plaça convocada, el qual serà designat pel president de la corporació municipal

El tribunal podrà incorporar, si així ho decideix, assessors especialistes a les proves.

Se li aplicarà en el seu funcionament, atesa la seua condició d'òrgan col·legiat, així com en matèria d'abstenció i recusació dels seus membres, el que disposa la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Sistema selectiu


La selecció de la plaça d'auxiliar de biblioteca es realitzarà pel sistema de concurs oposició lliure per a consolidació d'ocupació temporal.

Els exercicis de la fase d'oposició són els que s'estableixen en la base novena d'aquestes bases reguladores. Cada exercici serà de caràcter obligatori i eliminatori.

Les bases tenen establert com a primer exercici, de caràcter obligatori i eliminatori, el de valencià, atés el predomini lingüístic d'aquesta llengua al municipi de Silla i l'obligatorietat de l'Ajuntament de disposar de funcionaris capacitats per a atendre els ciutadans que desitgen fer ús de la seua llengua vernacla.

Desenvolupament del procés selectiu


Les persones aspirants seran convocades nominalment en crida pública i seran excloses les que no compareguen, excepte en cas de força major degudament justificada i lliurement apreciada pel tribunal.

El tribunal podrà acordar, motivadament, la concentració de les proves en un o més dies, sense subjecció al termini general de setanta-dues hores entre exercicis.

De cada sessió, el secretari o la secretària estendrà una acta i diferenciarà si es tracta d'acta de realització d'exercicis, de correcció i avaluació o, si és el cas, de deliberació.

Les qualificacions de les diverses proves es publicaran en el tauler d'edictes de la corporació, així com en el lloc on es van realitzar les proves.

En els exercicis orals de desenvolupament i composició i, si és el cas, el pràctic, si així ho acorda el tribunal, la lectura o exposició serà pública. La no compareixença de l'aspirant ocasionarà el decaïment en la convocatòria i serà eliminat.

Per a la correcció de l'exercici de valencià, el tribunal comptarà amb l'assessorament especialitzat de la tècnica de Promoció Lingüística encarregada de les funcions de normalització, redacció i correcció lingüística o el suplent corresponent.

El tribunal no podrà, en la seua proposta de nomenament, superar el nombre de places objecte del procediment selectiu

El tribunal podrà requerir als aspirants, en qualsevol moment, que acrediten la seua personalitat, per la qual cosa han d'anar previstos del document nacional d'identitat.

Exercicis de la fase d'oposició


1. La fase d'oposició constarà dels exercicis que s'indiquen a continuació, tots amb caràcter obligatori i eliminatori.

Primer exercici. Prova de valencià: consistirà en una prova escrita i/o una oral sobre coneixements de valencià. El nivell exigible serà equivalent al mitjà de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià. El temps de realització de la prova serà determinat prèviament pel Tribunal.

Segon exercici: Consistirà a respondre un qüestionari de preguntes amb respostes alternatives en què només una serà la correcta, en el temps que determinarà el tribunal. El qüestionari constarà de 50 preguntes. Cada resposta correcta es computarà a raó de 0,20 punts El qüestionari serà sobre el programa general i específic. El temps de realització de la prova serà determinat prèviament pel Tribunal.

Tercer exercici. Exercici de desenvolupament: consistirà a desenvolupar, en un temps màxim de 90 minuts, dos temes de caràcter general, d'entre tres proposats pel tribunal, relacionats amb el programa específic que s'adjunta a aquesta convocatòria.

Els aspirants exposaran els temes en sessió pública i el tribunal valorarà la correcció d'aquests i la seua fonamentació, així com la pulcritud i la presentació de l'exercici. En l'exposició, el tribunal podrà formular alguna aclariment a l'aspirant.

Quart exercici. Supòsit pràctic: Consistirà en la realització d'un supòsit pràctic entre dos proposats pel tribunal referits a la part específica del programa i relacionat amb les funcions atribuïbles al lloc de treball en què es troba relacionada la plaça.

La qualificació dels quatres exercicis, serà de 0 a 10 punts cadascun d'ells. Serà necessari obtenir per a superar-los un mínim de 5 punts en cada un d'ells per a no ser eliminats.

La puntuació final de la fase d'oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en els quatre exercicis (màxim 40 punts).

El tribunal qualificador queda facultat per a la determinació del nivell mínim exigit per a l'obtenció de les esmentades qualificacions de conformitat amb el sistema de valoració que s'adopte en cada prova.

FASE DE CONCURS

La fase de concurs només serà aplicable a les persones aspirants que hagen superat amb èxit l'oposició, d'acord amb el barem següent:

Per experiència professional (fins a un màxim de 15 punts).

- Per serveis prestats en llocs amb funcions iguals o semblants en l'Ajuntament de Silla, 2 punts per any treballat.

- Per serveis prestats en llocs amb funcions iguals o semblants en altres administracions públiques, 0,50 punts per any treballat.

- Per serveis prestats en llocs amb funcions iguals o semblants en l'empresa privada, 0,25 punts per any treballat.

Si el treball s'ha prestat a temps parcial, es reduirà proporcionalment la puntuació.

Per a acreditar l'experiència professional cal adjuntar l'informe de vida laboral a la documentació corresponent.

Formació (fins a un màxim de 3 punts)

Titulació acadèmica: Qualsevol altra titulació acadèmica de nivell igual o superior a l'exigida per a pertànyer al respectiu grup de titulació. Puntuarà com a màxim 1 punt, distribuït de la forma següent:

a) per cada titulació d'igual nivell acadèmic a l'exigida: 0,50 punts

b) per cada titulació superior, acadèmicament, a l'exigida: 1,00 punts.

Cursos de formació. (Fins a un màxim de 2 punts). Es valoraran aquells cursos de formació i perfeccionament que tinguen relació amb les funcions a desenvolupar. La valoració d'aquest apartat no podrà excedir de 2 punts. S'aplicarà, com a escala de valoració dels cursos, la prevista en l'article 17 del barem general d'aplicació als concursos de provisió de llocs de treball de la Generalitat Valenciana, Ordre de 20 de gener de 2000, d'acord amb l'escala següent:

a) de 100 o més hores: 2,00 punts

b) de 75 o més hores: 1,50 punts

c) de 50 o més hores: 1,00 punts

d) de 25 o més hores: 0,50 punts

e) de 15 o més hores: 0,20 punts

Altres mèrits. La puntuació no podrà excedir de 2 punts

- Coneixement del valencià. Acreditat per mitjà de certificat oficial expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixement de Valencià. La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

Certificat de Coneixements Orals: 0,50 punts

Certificat de Grau Elemental: 1,00 punts

Certificat de Grau Mitjà: 1,50 punts

Certificat de Grau Superior: 2,00 punts

- Es tindran en compte els coneixements d'idiomes diferents del valencià i, especialment, els de la Comunitat Europea acreditats documentalment, d'acord amb el nivell acadèmic i el reconeixement del centre que expedeix la titulació o el certificat. La valoració del coneixement dels idiomes esmentats s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut:

Escola Oficial d'Idiomes:

Nivell elemental 1 punt

Nivell superior 2 punts

Universitat de Cambridge:

Nivell elemental 1punt

Nivell mitjà 1,5 punts

Nivell superior 2 punts

- Així mateix, es valorarà fins a un màxim de 1 punt, el fet d'haver impartit classes i haver participat com a conferenciant en cursos, congressos, jornades, etc., relacionats amb les funcions que s'han de desenvolupar, o amb caràcter general, en matèries d'administració pública i s'hi aplicarà el mateix criteri quan es tracte de publicacions acreditades per l'aspirant.

Entrevista. De caràcter curricular. Es valorarà la idoneïtat de l'aspirant i la seua aptitud en relació amb les funcions a desenvolupar. La puntuació no excedirà de 5 punts.

La relació definitiva dels aspirants es formarà sumant la puntuació total obtinguda en cadascuna de les dues fases.

La puntuació màxima total serà de 40 punts en la primera fase i de 25 punts en la fase de concurs.

Borsa de Treball


Es faculta el Tribunal per a proposar a l'Ajuntament la constitució d'una borsa de treball per a possibles interinatges o contractacions laborals temporals.

El Tribunal farà constar una relació nominal de les persones aspirants. El seu ordre estarà en funció de la puntuació obtinguda pels aspirants aptes.

El temps de vigència d'aquesta borsa serà de dos anys o fins que la corporació done per finalitzada aquesta borsa de treball.

Nomenaments


Una vegada finalitzat el procediment, el tribunal proposarà el nomenament de la persona aspirant seleccionada segons una prelació, l'ordre de la qual s'efectuarà d'acord amb la puntuació obtinguda en les proves. Després d'elevar la proposta i verificar el que preveu la base següent, l'Alcaldia procedirà al nomenament com a funcionari de carrera de la plaça convocada

El tribunal no podrà declarar que han superat el procés selectiu un nombre més gran d'aspirants que el de places convocades. En cas contrari, serà nul·la de ple dret qualsevol proposta.

Aportació de documentació


La persona aspirant proposada pel tribunal qualificador aportarà a l'Àrea de Recursos Humans, en el termini de vint dies naturals, comptadors a partir de la publicació de la proposta en el tauler d'edictes de la corporació, els documents acreditatius de les condicions de capacitat i de compliment dels requisits previstos en aquestes bases.

Si dins del termini previst, excepte cas de força major apreciada per l'Alcaldia, no presentarà la documentació exigible o d'aquesta es deduira que no té algun dels requisits, no podrà ser nomenat i quedaran anul·lades totes les seues actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què haguera pogut incórrer.

L'aspirant nomenat haurà de formalitzar jurament o promesa d'acord amb allò que s'ha previst en la legislació.

Tretzena.- -Adscripció a llocs de treball

La Presidència dictarà una resolució en què adscriurà, amb caràcter definitiu el funcionari de carrera al lloc de treball vacant ofertat,

TEMARI:

 

Temari general


Tema 1. La Constitució espanyola de 1978. Característiques. Principis generals. Estructura. Reforma de la Constitució.

Tema 2. Organització de l'Estat: l'estat autonòmic. Organització institucional. Competències.

Tema 3. L'Estatut d'autonomia de la Comunitat Valenciana. Procediment d'elaboració. Estructura. Reformes. Continguts i competències.

Tema 4. El Municipi. El terme municipal. La població i l'empadronament. Competències.

Tema 5. Procediment administratiu local. El registre d'entrada i d'eixida. Requisits en la presentació de documents. Notificacions i comunicacions.

Tema 6. Les hisendes locals a Espanya. Principis constitucionals. La reserva de llei en matèria tributària. Llei d'hisendes locals.

Temari específic


Tema 7.- Concepte actual de la biblioteconomia. La formació professional dels bibliotecaris

Tema 8.- La formació de la col·lecció i procés tècnic, selecció i adquisició de documents. L'expurgació

Tema 9.- Els catàlegs de les biblioteques com a instruments de recuperació de la informació.

Tema 10.- La Xarxa de Lectura Pública Valenciana.

Tema 11.- Informació bibliogràfica. Orientació al lector. La secció de referència.

Tema 12.-Les biblioteques públiques. La biblioteca pública municipal de Silla.

Tema 13.- La biblioteca pública com espai de integració social. Extensió cultural a les biblioteques públiques.

Tema 14.- La secció local en les biblioteques públiques.

Tema 15.- Sistemes integrals de biblioteques. Absys

Tema 16.- Les noves tecnologies a la biblioteca pública: Internet

Tema 17.- Les revistes, els periòdics i els còmics. La seua importància i lectura en la biblioteca.

Tema 18.- L'animació a la lectura: concepte, tècniques i àmbits d'actuació.

Tema 19.- Multiculturalitat i biblioteques

Tema 20.- El llibre infantil. Obres de referència i bibliografia

Tema 21.- Formació d'usuaris

Tema 22.- Les biblioteques en l'antiguitat.

Tema 23.- El llibre en el segle XX

Tema 24.- La impremta, panorama històric general. Impremta valenciana

Tema 25.- Silla, situació geogràfica, habitants, barris, places, carrers, arquitectura i monuments locals

Tema 26.- Història de Silla

Tema 27.- Escrits i obres sobre Silla.

El que es fa públic per al general coneixement.

 


Silla, a 10 de maig del 2010.-La regidora de Personal, M. Roser Saborit Roca.