Auxiliar de Biblioteca, Ayuntamiento de Silla (Valencia)
- Fecha de publicación: 15-06-2010
- Titulación requerida: Bachiller, FP2
- Plazo de presentación de solicitudes: hasta el 05-07-2010
- PDF de la convocatoria
- Foro de la convocatoria
Boletín Oficial de la Provincia de Valencia número 124, de 27 de mayo de 2010
L'Ajuntament de Silla mitjançant decret 813/2010, de 10 de maig, de la
regidora de personal, ha aprovat les bases per a la convocatòria per a
la cobertura d'una plaça d'auxiliar de biblioteca, Grup C2, per concurs
oposició lliure per a la consolidació d'ocupació temporal
Objecte de la convocatòria
Aquesta convocatòria té per objecte la cobertura d'una plaça
vacant que pertany a la plantilla d'aquesta corporació que s'indica a
continuació.
DENOMINACIÓ GRUP I SUBGRUP NOMBRE SISTEMA DE SELECCIÓ OFERTA D'OCUPACIÓ PÚBLICA NATURALESA ENQUADRAMENT
Auxiliar de biblioteca Grup C2 1 Concurs Oposició lliure 1998 Funcionarial Escala d'Administració Especial. Auxiliars tècnics
La cobertura d'aquesta plaça es considera necessària de
conformitat amb l'article 70 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de
l'Estatut bàsic de l'empleat públic, mitjançant el sistema de concurs
oposició i en el marc del procés de consolidació d'ocupació pública
establert en la disposició transitòria quarta de la Llei esmentada.
L'accés comportarà la corresponent adscripció al lloc de treball
previst en la vigent relació de llocs de treball, classificat com a
reservat a funcionaris i la resta de determinacions incloses en la
classificació.
Normativa aplicable i recursos
Títol IV de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic,
Títol VII de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local
Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel que s'aprova
el Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim
local,
El Reial decret 896/1991, de 7 de juny, sobre regles bàsiques i
programes mínims aplicables a la selecció dels funcionaris
d'Administració local.
Decret legislatiu de 24 d'octubre de 1995, del Consell de la
Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de
funció pública valenciana
Decret 33/1999, de 9 de març, del Govern Valencià, pel qual
s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i
carrera administrativa del personal comprés en l'àmbit d'aplicació de
la Llei de la funció pública valenciana
Reial Decret 364/1995, de 10 de març, Reglament general d'ingrés i
provisió de llocs de treball del personal al servei de l'Administració
de l'Estat.
Aquesta convocatòria i les bases poden ser impugnades per les
persones interessades d'acord amb allò que s'indica en els articles 116
i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les
administracions públiques i del procediment administratiu comú, o bé
interposant recurs contenciós administratiu davant del Jutjat
Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos.
Aquestes bases vinculen el tribunal, però en allò que s'ha referit
a les incidències no previstes durant el desenvolupament del procés
selectiu s'aplicarà el que dispose el tribunal qualificador en
l'exercici de les seues competències. Les resolucions del tribunal
seran vinculandes per a la corporació.
Drets d'examen
Les taxes en concepte de formació d'expedient s'estableixen en 13,00 :
L'import satisfet en concepte de drets d'examen solament serà
tornat quan alguna de les persones aspirants no siga admesa a les
proves per falta de requisits per a participar-hi.
Estaran exemptes del pagament de la taxa o gaudiran de bonificació
les persones que es troben en algun dels casos establerts en l'article
18 de la Llei 66/1997, de 30 de desembre, de mesures fiscals,
administratives i de l'ordre social amb les modificacions de la Llei
50/1998, de 30 de desembre, i de la Llei 55/1999, de 29 de desembre.
El compte bancari on s'han d'ingressar els drets d'examen és en la
Caixa Rural de Torrent, Entitat 3118, Oficina 0037 dígit de control 96
i número de compte 1007939927
Requisits dels aspirants
De conformitat amb els articles 56 i següents de l'Estatut bàsic
de l'empleat públic, per a prendre part en les proves selectives, les
persones aspirants hauran de reunir els requisits següents:
a) Haver complit 16 anys d'edat i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa.
b) Tenir la nacionalitat d'un dels estats membres de la Unió
Europea o la nacionalitat d'un dels estats inclosos en l'àmbit
d'aplicació dels tractats internacionals signats per la Unió Europea i
ratificats per Espanya en què siga d'aplicació la lliure circulació de
treballadors.
c) Estar en possessió del títol de graduat escolar, Batxiller
Elemental, Formació Professional de primer grau o Mòdul professional
equivalent.
d) Posseir capacitat funcional suficient per a l'exercici de les funcions encomanades.
e) No haver sigut separat, mitjançant expedient disciplinari, del
servei de qualsevol de les administracions públiques, ni estar
inhabilitat per al desenvolupament de les funcions públiques.
El compliment dels requisits exigits s'entendrà referit al dia en què concloga el termini de presentació d'instàncies.
Instàncies i esmenes
Els aspirants que desitgen prendre part en el procés selectiu
hauran de presentar una instància de sol·licitud en què declararan
complir tots els requisits fixats en aquestes bases i l'adreçaran a
l'Alcaldia d'aquest Ajuntament. Hauran de presentar-la en el Registre
General o bé en la forma prevista en l'article 38 de la Llei 30/1992,
de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i
del procediment administratiu comú.
Així mateix, per a valorar els mèrits, els aspirants hauran de
presentar, juntament amb la instància, els mèrits al·legats per a la
fase de concurs, que hauran de ser originals o en cas de presentar-se
fotocòpia ha d'estar compulsada.
El termini serà de vint dies naturals comptadors a partir de la
publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de
l'Estat
Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds es
dictarà una resolució, que aprovarà la llista provisional d'aspirants
admesos i exclosos, nom i cognoms i, si escau, causa d'exclusió.
Una vegada conclòs el termini per a l'esmena d'instàncies (es
donarà un termini de 10 dies hàbils) es dictarà una nova resolució que
publicarà la llista definitiva d'aspirants d'admesos i exclosos, la
qual es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província i inclourà la
composició del Tribunal i la data i el lloc de realització del primer
exercici, l'ordre d'actuació dels aspirants, prèviament determinat per
sorteig públic efectuat per l'Ajuntament o la Generalitat Valenciana
per a la selecció del seu personal.
Contra la resolució aprovatòria de la llista definitiva, els
interessats podran interposar recurs contenciós administratiu, encara
que, prèviament, si escau, podran interposar el recurs potestatiu de
reposició previst en l'article 116 de la Llei 30/1992, segons redacció
de la Llei 4/1999, de 13 de gener.
Tribunal qualificador
De conformitat amb el que disposen els articles 55.2 i 60 de la
Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic,
l'òrgan de selecció és l'òrgan col·legiat de caràcter tècnic,
professional i independent encarregat de qualificar les persones
aspirants d'aquesta convocatòria. La pertinença és a títol individual,
sense que s'admeta cap actuació per representació o a compte d'òrgans o
instàncies alienes a la convocatòria.
La designació del tribunal procurarà una presència equilibrada de
gènere, d'acord amb el que disposa l'article 51.d) de la Llei orgànica
3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i es
motivarà, si escau, l'incompliment del precepte.
La composició del tribunal que ha de jutjar les proves selectives serà la següent:
President/a: El gerent o secretari de la corporació o el/la cap
del departament corresponent, o funcionari/a que procedisca designar
Secretari: El/la funcionari que ocupe el lloc de treball de cap de
Recursos Humans o funcionari/a en qui delegue, que actuarà amb veu i
sense vot
Vocals:
Un/a representant de l'administració del Consell de la Generalitat
Valenciana o altra Administració, designat per l'òrgan competent de la
Conselleria.
Un/a empleat/ada públic/a que ocupe la direcció del servei
respectiu dins de l'especialitat, o si no és posible, un/a tècnic/a
superior designat/ada pel president de la Corporació.
Un/a empleat/ada públic/a segons corresponga a la naturalesa de la
plaça convocada, el qual serà designat pel president de la corporació
municipal.
Un/a empleat/ada públic/a segons corresponga a la naturalesa de la
plaça convocada, el qual serà designat pel president de la corporació
municipal
El tribunal podrà incorporar, si així ho decideix, assessors especialistes a les proves.
Se li aplicarà en el seu funcionament, atesa la seua condició
d'òrgan col·legiat, així com en matèria d'abstenció i recusació dels
seus membres, el que disposa la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de
règim jurídic de les administracions públiques i del procediment
administratiu comú.
Sistema selectiu
La selecció de la plaça d'auxiliar de biblioteca es realitzarà pel
sistema de concurs oposició lliure per a consolidació d'ocupació
temporal.
Els exercicis de la fase d'oposició són els que s'estableixen en
la base novena d'aquestes bases reguladores. Cada exercici serà de
caràcter obligatori i eliminatori.
Les bases tenen establert com a primer exercici, de caràcter
obligatori i eliminatori, el de valencià, atés el predomini lingüístic
d'aquesta llengua al municipi de Silla i l'obligatorietat de
l'Ajuntament de disposar de funcionaris capacitats per a atendre els
ciutadans que desitgen fer ús de la seua llengua vernacla.
Desenvolupament del procés selectiu
Les persones aspirants seran convocades nominalment en crida
pública i seran excloses les que no compareguen, excepte en cas de
força major degudament justificada i lliurement apreciada pel tribunal.
El tribunal podrà acordar, motivadament, la concentració de les
proves en un o més dies, sense subjecció al termini general de
setanta-dues hores entre exercicis.
De cada sessió, el secretari o la secretària estendrà una acta i
diferenciarà si es tracta d'acta de realització d'exercicis, de
correcció i avaluació o, si és el cas, de deliberació.
Les qualificacions de les diverses proves es publicaran en el
tauler d'edictes de la corporació, així com en el lloc on es van
realitzar les proves.
En els exercicis orals de desenvolupament i composició i, si és el
cas, el pràctic, si així ho acorda el tribunal, la lectura o exposició
serà pública. La no compareixença de l'aspirant ocasionarà el decaïment
en la convocatòria i serà eliminat.
Per a la correcció de l'exercici de valencià, el tribunal comptarà
amb l'assessorament especialitzat de la tècnica de Promoció Lingüística
encarregada de les funcions de normalització, redacció i correcció
lingüística o el suplent corresponent.
El tribunal no podrà, en la seua proposta de nomenament, superar el nombre de places objecte del procediment selectiu
El tribunal podrà requerir als aspirants, en qualsevol moment, que
acrediten la seua personalitat, per la qual cosa han d'anar previstos
del document nacional d'identitat.
Exercicis de la fase d'oposició
1. La fase d'oposició constarà dels exercicis que s'indiquen a continuació, tots amb caràcter obligatori i eliminatori.
Primer exercici. Prova de valencià: consistirà en una prova
escrita i/o una oral sobre coneixements de valencià. El nivell exigible
serà equivalent al mitjà de la Junta Qualificadora de Coneixements de
Valencià. El temps de realització de la prova serà determinat
prèviament pel Tribunal.
Segon exercici: Consistirà a respondre un qüestionari de preguntes
amb respostes alternatives en què només una serà la correcta, en el
temps que determinarà el tribunal. El qüestionari constarà de 50
preguntes. Cada resposta correcta es computarà a raó de 0,20 punts El
qüestionari serà sobre el programa general i específic. El temps de
realització de la prova serà determinat prèviament pel Tribunal.
Tercer exercici. Exercici de desenvolupament: consistirà a
desenvolupar, en un temps màxim de 90 minuts, dos temes de caràcter
general, d'entre tres proposats pel tribunal, relacionats amb el
programa específic que s'adjunta a aquesta convocatòria.
Els aspirants exposaran els temes en sessió pública i el tribunal
valorarà la correcció d'aquests i la seua fonamentació, així com la
pulcritud i la presentació de l'exercici. En l'exposició, el tribunal
podrà formular alguna aclariment a l'aspirant.
Quart exercici. Supòsit pràctic: Consistirà en la realització d'un
supòsit pràctic entre dos proposats pel tribunal referits a la part
específica del programa i relacionat amb les funcions atribuïbles al
lloc de treball en què es troba relacionada la plaça.
La qualificació dels quatres exercicis, serà de 0 a 10 punts
cadascun d'ells. Serà necessari obtenir per a superar-los un mínim de 5
punts en cada un d'ells per a no ser eliminats.
La puntuació final de la fase d'oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en els quatre exercicis (màxim 40 punts).
El tribunal qualificador queda facultat per a la determinació del
nivell mínim exigit per a l'obtenció de les esmentades qualificacions
de conformitat amb el sistema de valoració que s'adopte en cada prova.
FASE DE CONCURS
La fase de concurs només serà aplicable a les persones aspirants
que hagen superat amb èxit l'oposició, d'acord amb el barem següent:
Per experiència professional (fins a un màxim de 15 punts).
- Per serveis prestats en llocs amb funcions iguals o semblants en l'Ajuntament de Silla, 2 punts per any treballat.
- Per serveis prestats en llocs amb funcions iguals o semblants en
altres administracions públiques, 0,50 punts per any treballat.
- Per serveis prestats en llocs amb funcions iguals o semblants en l'empresa privada, 0,25 punts per any treballat.
Si el treball s'ha prestat a temps parcial, es reduirà proporcionalment la puntuació.
Per a acreditar l'experiència professional cal adjuntar l'informe de vida laboral a la documentació corresponent.
Formació (fins a un màxim de 3 punts)
Titulació acadèmica: Qualsevol altra titulació acadèmica de nivell
igual o superior a l'exigida per a pertànyer al respectiu grup de
titulació. Puntuarà com a màxim 1 punt, distribuït de la forma següent:
a) per cada titulació d'igual nivell acadèmic a l'exigida: 0,50 punts
b) per cada titulació superior, acadèmicament, a l'exigida: 1,00 punts.
Cursos de formació. (Fins a un màxim de 2 punts). Es valoraran
aquells cursos de formació i perfeccionament que tinguen relació amb
les funcions a desenvolupar. La valoració d'aquest apartat no podrà
excedir de 2 punts. S'aplicarà, com a escala de valoració dels cursos,
la prevista en l'article 17 del barem general d'aplicació als concursos
de provisió de llocs de treball de la Generalitat Valenciana, Ordre de
20 de gener de 2000, d'acord amb l'escala següent:
a) de 100 o més hores: 2,00 punts
b) de 75 o més hores: 1,50 punts
c) de 50 o més hores: 1,00 punts
d) de 25 o més hores: 0,50 punts
e) de 15 o més hores: 0,20 punts
Altres mèrits. La puntuació no podrà excedir de 2 punts
- Coneixement del valencià. Acreditat per mitjà de certificat
oficial expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixement
de Valencià. La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà
puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.
Certificat de Coneixements Orals: 0,50 punts
Certificat de Grau Elemental: 1,00 punts
Certificat de Grau Mitjà: 1,50 punts
Certificat de Grau Superior: 2,00 punts
- Es tindran en compte els coneixements d'idiomes diferents del
valencià i, especialment, els de la Comunitat Europea acreditats
documentalment, d'acord amb el nivell acadèmic i el reconeixement del
centre que expedeix la titulació o el certificat. La valoració del
coneixement dels idiomes esmentats s'efectuarà puntuant exclusivament
el nivell més alt obtingut:
Escola Oficial d'Idiomes:
Nivell elemental 1 punt
Nivell superior 2 punts
Universitat de Cambridge:
Nivell elemental 1punt
Nivell mitjà 1,5 punts
Nivell superior 2 punts
- Així mateix, es valorarà fins a un màxim de 1 punt, el fet
d'haver impartit classes i haver participat com a conferenciant en
cursos, congressos, jornades, etc., relacionats amb les funcions que
s'han de desenvolupar, o amb caràcter general, en matèries
d'administració pública i s'hi aplicarà el mateix criteri quan es
tracte de publicacions acreditades per l'aspirant.
Entrevista. De caràcter curricular. Es valorarà la idoneïtat de
l'aspirant i la seua aptitud en relació amb les funcions a
desenvolupar. La puntuació no excedirà de 5 punts.
La relació definitiva dels aspirants es formarà sumant la puntuació total obtinguda en cadascuna de les dues fases.
La puntuació màxima total serà de 40 punts en la primera fase i de 25 punts en la fase de concurs.
Borsa de Treball
Es faculta el Tribunal per a proposar a l'Ajuntament la
constitució d'una borsa de treball per a possibles interinatges o
contractacions laborals temporals.
El Tribunal farà constar una relació nominal de les persones
aspirants. El seu ordre estarà en funció de la puntuació obtinguda pels
aspirants aptes.
El temps de vigència d'aquesta borsa serà de dos anys o fins que la corporació done per finalitzada aquesta borsa de treball.
Nomenaments
Una vegada finalitzat el procediment, el tribunal proposarà el
nomenament de la persona aspirant seleccionada segons una prelació,
l'ordre de la qual s'efectuarà d'acord amb la puntuació obtinguda en
les proves. Després d'elevar la proposta i verificar el que preveu la
base següent, l'Alcaldia procedirà al nomenament com a funcionari de
carrera de la plaça convocada
El tribunal no podrà declarar que han superat el procés selectiu
un nombre més gran d'aspirants que el de places convocades. En cas
contrari, serà nul·la de ple dret qualsevol proposta.
Aportació de documentació
La persona aspirant proposada pel tribunal qualificador aportarà a
l'Àrea de Recursos Humans, en el termini de vint dies naturals,
comptadors a partir de la publicació de la proposta en el tauler
d'edictes de la corporació, els documents acreditatius de les
condicions de capacitat i de compliment dels requisits previstos en
aquestes bases.
Si dins del termini previst, excepte cas de força major apreciada
per l'Alcaldia, no presentarà la documentació exigible o d'aquesta es
deduira que no té algun dels requisits, no podrà ser nomenat i quedaran
anul·lades totes les seues actuacions, sense perjudici de la
responsabilitat en què haguera pogut incórrer.
L'aspirant nomenat haurà de formalitzar jurament o promesa d'acord amb allò que s'ha previst en la legislació.
Tretzena.- -Adscripció a llocs de treball
La Presidència dictarà una resolució en què adscriurà, amb
caràcter definitiu el funcionari de carrera al lloc de treball vacant
ofertat,
TEMARI:
Temari general
Tema 1. La Constitució espanyola de 1978. Característiques. Principis generals. Estructura. Reforma de la Constitució.
Tema 2. Organització de l'Estat: l'estat autonòmic. Organització institucional. Competències.
Tema 3. L'Estatut d'autonomia de la Comunitat Valenciana.
Procediment d'elaboració. Estructura. Reformes. Continguts i
competències.
Tema 4. El Municipi. El terme municipal. La població i l'empadronament. Competències.
Tema 5. Procediment administratiu local. El registre d'entrada i
d'eixida. Requisits en la presentació de documents. Notificacions i
comunicacions.
Tema 6. Les hisendes locals a Espanya. Principis constitucionals.
La reserva de llei en matèria tributària. Llei d'hisendes locals.
Temari específic
Tema 7.- Concepte actual de la biblioteconomia. La formació professional dels bibliotecaris
Tema 8.- La formació de la col·lecció i procés tècnic, selecció i adquisició de documents. L'expurgació
Tema 9.- Els catàlegs de les biblioteques com a instruments de recuperació de la informació.
Tema 10.- La Xarxa de Lectura Pública Valenciana.
Tema 11.- Informació bibliogràfica. Orientació al lector. La secció de referència.
Tema 12.-Les biblioteques públiques. La biblioteca pública municipal de Silla.
Tema 13.- La biblioteca pública com espai de integració social. Extensió cultural a les biblioteques públiques.
Tema 14.- La secció local en les biblioteques públiques.
Tema 15.- Sistemes integrals de biblioteques. Absys
Tema 16.- Les noves tecnologies a la biblioteca pública: Internet
Tema 17.- Les revistes, els periòdics i els còmics. La seua importància i lectura en la biblioteca.
Tema 18.- L'animació a la lectura: concepte, tècniques i àmbits d'actuació.
Tema 19.- Multiculturalitat i biblioteques
Tema 20.- El llibre infantil. Obres de referència i bibliografia
Tema 21.- Formació d'usuaris
Tema 22.- Les biblioteques en l'antiguitat.
Tema 23.- El llibre en el segle XX
Tema 24.- La impremta, panorama històric general. Impremta valenciana
Tema 25.- Silla, situació geogràfica, habitants, barris, places, carrers, arquitectura i monuments locals
Tema 26.- Història de Silla
Tema 27.- Escrits i obres sobre Silla.
El que es fa públic per al general coneixement.
Silla, a 10 de maig del 2010.-La regidora de Personal, M. Roser Saborit Roca.