Auxiliar de Biblioteca, Ayuntamiento de La Selva del Camp (Tarragona)
- Contenidos
Apertura de Plazo
- Requisitos académicos: Titulació: graduat en ESO
- Plazo de presentación de solicitudes: Hasta el 23/11/2011
Bases de la convocatoria, BOPT nº 253 de 03-11-2011
Foro de la convocatoria
- Información Oficial
- Ver Mapa / Cómo llegar
Bases Generales de la convocatoria
D’ASPIRANTS PER A CONTRACTACIONS DE TEMPORALS
BASES GENERALS
Objecte de la convocatòria.
L’objecte de la convocatòria és la constitució de diferents borses
de treball d’aspirants per a contractacions de temporals, tant de
l’Ajuntament de la Selva del Camp com dels seus organismes
autònoms i societat mercantil de capital íntegrament públic.
Aquestes contractacions s’efectuaran per tal de cobrir necessitats
concretes urgents i prioritàries de caràcter temporal i/o vacants sobrevingudes
amb caràcter temporal als llocs de treball específics que
consten en els annexos de les presents bases.
2. Funcions a desenvolupar.
Les funcions a desenvolupar en cada un dels llocs de treball es
defineixen als annexos de les presents bases.
Condicions de treball.
Són d’aplicació als treballadors laborals de caràcter temporal les
condicions de jornada, horari, categoria i retribució anual previstes al
Conveni Col·lectiu de l’Ajuntament de la Selva del Camp.
Els annexos de les presents bases defineixen, a títol informatiu la
categoria i retribució bruta anual per jornada completa corresponent
a l’any 2011.
Requisits comuns dels aspirants.
Per ser admès i, en els seu cas, prendre part a les convocatòries,
els aspirants han de reunir amb anterioritat a la finalització del termini
de presentació de les sol·licituds els requisits següents:
- Ser ciutadà espanyol o ser nacional d’algun dels altres estats
membres de la Unió Europea o dels estats als quals, en virtut
de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats
per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de
treballadors. Les previsions de l’apartat anterior seran d’aplicació
per qualsevol que sigui la seva nacionalitat, al cònjuge
dels espanyols i dels nacionals d’altres Estats membres de la
Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret, siguin
menors de 21 anys o majors d’aquesta edat dependents. Els
aspirants estrangers han d’acreditar la seva nacionalitat i un
coneixement adequat del castellà.
- Haver complert els setze anys i no excedir, en el seu cas, de
l’edat màxima de jubilació forçosa.
- No estar inhabilitat per a l’exercici de les funcions públiques ni
estar separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de
qualsevol administració pública ni haver estat acomiadat disciplinàriament
a l’àmbit del sector públics.
- Estar en possessió de la titulació acadèmica que per cada
plaça s’indica en els annexos de les presents bases, o estar en
condicions d’obtenir-la en data de finalització del termini d’admissió
de sol·licituds. En cas d’aspirants que no tinguin la
nacionalitat espanyola hauran d’acreditar l’homologació de la
titulació.
- Acreditar el coneixement de la llengua catalana que per cada
plaça s’indica en els annexos de les presents bases.
- No patir cap malaltia, deficiència o limitació en la seva capacitat
física, psíquica o sensorial que impedeixi o sigui incompatible
amb l’exercici normal de les corresponents funcions.
- No trobar-se afectat per causa d’incompatibilitat establerta per
la Llei 53/1984 de 26 de desembre d’incompatibilitats del
personal al servei de les administracions.
Sol·licituds.
Les sol·licituds per prendre part en el procés de selecció s’han de
presentar al Registre General de l’Ajuntament de la Selva del Camp,
dins del termini improrrogable de 20 dies naturals a comptar des del
següent al de la publicació de la convocatòria al BOP de Tarragona,
al web i al tauler d’anuncis de l’Ajuntament.
Adreça i horari del Registre General de l’Ajuntament de la Selva
del Camp:
Registre General
Pl. Major, 4
43470 La Selva del Camp
Dilluns a divendres, de 08:00 a 15:00 h. Dilluns de 17:00 a
19:00 h.
Telefon: 977844007
Fax: 977844714
Correu electrònic: aj.selva@altanet.org
També poden presentar-se en qualsevol de les altres formes
previstes a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre,
de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment
administratiu comú. Per tal de tenir coneixement de la presentació per
aquest sistema, paral·lelament caldrà enviar escanejada tota la documentació
presentada a l’adreça electrònica aj.selva@altanet.org fent
esment en el correu electrònic de la data de presentació i el lloc de
presentació.
La presentació fora de termini produeix l’exclusió de la convocatòria.
Les bases i la convocatòria es publicaran a la web www.laselvadelcamp.
cat i en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament.
Els aspirants han de manifestar en aquesta sol·licitud que
reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits en les presents bases,
d’acord amb les condicions establertes en la legislació vigent.
No s’estableixen drets d’examen.
Les sol·licituds aniran acompanyades de la següent documentació:
a) Currículum de l’aspirant
b) Fotocòpia del DNI
c) Fotocòpia del títol acadèmic
d) Fotocòpia dels justificants acreditatius dels mèrits que al·leguin
per la seva valoració en la fase de concurs. El tribunal qualificador
no podrà tenir en compte altres mèrits que els que es
presentin i justifiquin en aquest tràmit. Caldrà aportar informe
de “vida laboral” expedit per la Tresoreria de la Seguretat
Social i/o certificats de serveis prestats en cas de tenir experiència
en l’administració pública.
e) Adaptacions necessàries que es creguin adients per realitzar
les proves en el supòsit de persones disminuïdes.
f) Certificació acreditativa del nivell de català exigit, expedit pel
centre oficial, en el cas de trobar-se exempt de realitzar
l’exercici de català.
Admissió d’aspirants.
Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es
dictarà resolució en què declarà aprovada la llista provisional d’admesos
i exclosos. L’esmentada llista serà publicada en el tauler
d’edictes de la corporació i a la seva pàgina web (www.laselvadelcamp.
cat), concedint un termini de 10 dies hàbils des de la publicació
per a que s’hi pugin fer esmenes, segons l’art. 71 de la Llei
30/1992, de 26 de novembre, “de Regimen Jurídico de las administraciones
públicas y del procedimiento administrativo común”.
En la mateixa resolució es determinarà el lloc, data i l’hora del
començament de les proves. La llista provisional s’elevarà a definitiva,
sense necessitat d’una nova publicació, si en el termini de 10 dies
establert no s’hi presenten reclamacions.
El president de la corporació estimarà o desestimarà les reclamacions
formulades. Si se n’acceptes alguna, es procedirà a notificar
–la personalment al recurrent en els termes de la Llei 30/1992, i tot
seguit, s’esmenarà la llista provisional d’admesos i exclosos i s’exposarà
al tauler d’anuncis de l’Ajuntament.
Tribunal qualificador
Els tribunals qualificadosr estaran constituïts per un president/a,
tres vocals titulars i un secretari/a (amb veu i vot), amb els corresponents
membres suplents. La designació del tribunal s’indicarà
juntament amb la llista d’admesos i exclosos de cadascuna de les
borses. El tribunal haurà de tenir una titulació igual o superior a la que
s’exigeix per a l’accés a les places objecte de la convocatòria.
L’abstenció i la recusació els membres del tribunal s’han d’ajustar
al que preveuen els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de
novembre.
El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de la
meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions
s’adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del
president/a i del secretari/a.
Inici i desenvolupament del procediment de selecció
La fixació de les dates de les proves correspondrà al tribunal i es
publicarà en el tauler d’edictes i la web de l’Ajuntament de la Selva
del Camp.
Els aspirants seran convocats per a cada exercici en crida única,
llevat de casos de força major, degudament justificats i valorats lliurement
pel tribunal, i a través dels mitjans (tauler d’edictes, web)
abans esmentats. Els aspirants que no hi compareguin seran exclosos
de la prova, i conseqüentment, de la selecció.
A efectes d’identificació els aspirants hauran de concórrer a cada
exercici amb el DNI o similar.
Procediment de selecció
El procés de selecció es regirà per la modalitat de concurs amb
proves de capacitació i constarà d’aquestes fases:
1a. Fase: exercici de coneixements de català (els aspirants que
no hagin acreditat la titulació)
2a. Fase: prova pràctica
3a. Fase: valoració de mèrits
4a. Fase: entrevista personal
Es cridarà les persones en convocatòria única, a través del web
i del tauler d’anuncis ,i si no es presentessin a qualsevol de les proves
a que se’ls convoqui quedarien eliminats del procés selectiu. En
benefici del respecte al principi constitucional d’igualtat entre els aspirants,
el procés selectiu no podrà ser interromput en cap cas.
9.1. Exercici de coneixements de català
Per a totes les categories convocades, s’haurà de realitzar una
prova d’acreditació del coneixement del Català exigint el nivell de
coneixement de la llengua catalana que per cada plaça s’indica en
els annexos de les presents bases. Aquest exercici tindrà un caràcter
eliminatori (apte/no apte). Quedaran exempts de la realització
d’aquest exercici els aspirants que presentin juntament a la sol·licitud
el certificat acreditatiu del nivell atorgat per la Secretaria de Política
Lingü.stica de la Generalitat de Catalunya o dels reconeguts com a
equivalents.
9.2. Exercici pràctic
L’exercici pràctic és obligatori i eliminatori: consistirà en una
prova pràctica proposada pel tribunal i directament relacionada amb
les funcions pròpies de la categoria i/o professió. Aquesta prova
tindrà una puntuació de 0 a 15 punts i essent eliminats els aspirants
que no obtinguin un mínim de 7,5 punts.
9.3. Valoració de mèrits
Les bases de valoració i puntuació són les que per cada plaça
s’indica en els annexos de les presents bases i consisteixen en:
a) Valoració de les experiències professionals relacionades
amb les funcions pròpies de la categoria professional.
b) Valoració de la formació professional: cursos, seminaris
i/o jornades relacionats amb el lloc de treball a ocupar.
c) Altres mèrits curriculars rellevants per al lloc a proveir diferents
dels exigits a la convocatòria i que tinguin relació
amb la plaça a proveir. La puntuació màxima que es
podrà assolir en les valoracions dels mèrits serà de 10
punts. Per a la puntuació dels mèrits al·legats caldrà que
els aspirants els acreditin fefaentment, i així mateix el
Tribunal podrà mantenir entrevistes amb els candidats.
9.4. Entrevista personal
Si el tribunal ho considera adient per assegurar la objectivitat, la
racionalitat del procés selectiu i el requeriments funcionals del lloc de
treball, podrà completar-se amb una entrevista personal que es fonamentarà
en els aspectes curriculars dels aspirants amb una puntuació
màxima de 5 punts.
Relació d’aprovats i presentació de documents
Finalitzat el procés de selecció, el tribunal publicarà la relació de
candidats per ordre de puntuació, i elevarà la relació esmentada a
la Presidència de la Corporació.
En el supòsit que alguns aspirants resultin amb la mateixa
puntuació, els empats es resoldran a favor de l’aspirant que hagin tret
millor puntuació en la prova de pràctica. Si persisteix l’empat entre els
aspirants es podrà fer alguna prova o exercici o entrevista complementària.
Els aspirants proposats es trobaran a l’espera de ser cridats per
l’Ajuntament de la Selva del Camp (o els seus organismes autònoms
o societat municipal) per ordre de puntuació quan es produeixi la
necessitat de contractació temporal i/o interinitat, segons el supòsit
que es produeixi, i tanmateix, hauran de presentar en el Servei de
Recursos Humans de la corporació, els documents acreditatius de les
condicions de capacitat i requisits en la convocatòria.
Contractacions temporals i/o nomenaments interins
L’ordre de preferència per a la contractació o el nomenament que
correspongui vindrà determinat per l’ordre de puntuació. Si una
vegada cridat per treballar no s’accepta la contractació i no existeix
causa motivada, passarà a ocupar l’últim lloc de la borsa de treball
i es cridarà per ordre de puntuació al següent de la llista.
Les contractacions laborals temporals seran en alguna de les
modalitats de durada determinada previstes a l’art. 15 del Reial
Decret Legislatiu 1/1995, de 24 de març.
En les contractacions l’horari laboral serà flexible, segons les
necessitats del servei que es produeixi en cada moment.
Abans d’efectuar les contractacions, i per tal de ratificar l’acompliment
de les condicions dels aspirants en relació a “no tenir cap
malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament de les
funcions corresponents”, segons el que estableix la Base 4, se li pot
efectuar revisió mèdica per valorar l’aptitud pel lloc de treball, si es
considerat apte es procedirà a la seva contractació.
La vigència d’aquesta borsa de treball s’estableix com indefinida.
La permanència del personal seleccionat en aquesta borsa resta
supeditada a la seva disponibilitat immediata per cobrir les
incidències que es presentin i a la valoració adequada del desenvolupament
de les tasques realitzades.
La cobertura de les incidències es farà tenint en compte les necessitats
del lloc a cobrir i el perfil del personal seleccionat.
Podrà ser causa d’exclusió temporal o definitiva de la borsa de
treball els absentismes reiterats en el lloc de treball que fan inviable
l’atenció urgent de la necessitat que justifica la contractació.
Causes de cessament
El cessament com a personal contractat laboral temporal es podrà
produir per les causes generals previstes en la normativa laboral
vigent. Les contractacions laborals es realitzaran amb el tipus de
contracte més adient per atendre les necessitats de caràcter temporal
que puguin produir-se, amb respecte a la normativa laboral vigent en
cada cas, i en especial en quant a la seva durada.
Incompatibilitats i règim de servei
En l’exercici de les funcions atribuïdes a la plaça s’aplicarà la
normativa vigent sobre el règim d’incompatibilitats en el sector públic.
Pel que fa a la determinació i adscripció al lloc de treball,
comeses, jornada laboral, etc. el personal s’atindrà a les resolucions
que adopti la Presidència.
Incidències
EL tribunal queda facultat per resoldre qualsevol dubte que es
presenti durant aquesta convocatòria.
La convocatòria de les proves selectives, l’aprovació d’aquestes
bases i tots els actes administratius que se’n derivin podran ser
impugnats pels interessats en els casos i forma establerts per la Llei
30/1992, de 26 de novembre del règim jurídic de les
Administracions públiques i procediment administratiu comú.
Per tot allò que no sigui previst en aquestes bases, es procedirà
en virtut de la normativa aplicable a la funció pública local de
Catalunya i, amb caràcter supletori, per la normativa pròpia de la
Generalitat de Catalunya i de l’Estat.
Bases Específicas de la convocatoria
ANNEX 2. REGULADOR DE LES CONDICIONS ESPECÍFIQUES
DE LA CONVOCATÒRIA D’UNA BORSA DE TREBALL D’AUXILIAR
DE BIBLIOTECA
Funcions.
Les funcions a desenvolupar consisteixen en les funcions de suport
tècnic en l’àmbit de la biblioteconomia, documentació, dinamització
cultural i els processos i serveis d’informació, d’acord amb les directrius del departament de cultura:
- Informar i assessorar a l’usuari sobre el funcionament general
de la biblioteca i els serveis que s’ofereixen.
- Realitzar les tasques derivades del préstec de documents.
- Col·laborar en el manteniment de la secció de diaris i
revistes.
- Donar suport a les activitats de difusió de la biblioteca i de
promoció de la lectura i dinamització cultual
- Col·laborar en l’organització i realització d’activitats de
difusió i promoció.
- Aquelles altres funcions pròpies de la categoria que es considerin necessàries per al bon funcionament de la biblioteca.
Condicions de treball
- Tipus de contracte i durada: d’acord amb la legislació
vigent i en funció de la necessitat que origini la demanda
d’ocupació
- Jornada i horari: segons necessitats.
- Categoria: auxiliar administratiu específic.
Requisits específics dels aspirants
- Titulació: graduat en ESO
- Llengua catalana: tenir coneixement de nivell C de llengua
catalana.
Procés selectiu. Aspectes específics.
b. Segona fase: Prova pràctica. Consistirà en respondre per
escrit un qüestionari sobre aspectes bàsics de les funcions
d’auxiliar de biblioteques i/o sobre les competències
professionals requerides (fins 10 punts) i una prova pràctica
d’informàtica a nivell d’usuari (fins a 5 punts)