Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Auxiliar de Biblioteca, Ayuntamiento de Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Auxiliar de Biblioteca, Ayuntamiento de Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

1 Plaza, Concurso Oposición, Acceso libre, Subgrupo C1, 10-03-2014

 

Apertura de plazo

 

Bases de la convocatoria

EDICTE sobre convocatòria de proves selectives i bases reguladores del procés selectiu de personal auxiliar de biblioteca (convocatòria NP06/2014).

Objecte de la convocatòria:

L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció de personal, AUXILIAR de BIBLIOTECA, Grup de classificació C1, per ocupar amb caràcter transitori llocs de treball o places reservats a personal laboral o funcionari i/o llocs de treball que no es corresponguin amb l’existència de places, mitjançant concurs oposició, a fi i efectes d’establir un ordre de preferència per proveir les vacants i les necessitats d’ocupació que es produeixin.

Condicions de les persones aspirants i drets d’examen

a) Haver complert setze anys i no excedir, en el seu cas, de l’edat màxima de jubilació forçosa.

b) Tenir nacionalitat espanyola o la de qualsevol dels estats membres de la Unió Europea o d’aquells estats membres, en què, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els hi sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors, en els termes en que aquesta es troba definida en el Tractat Constitutiu de la Comunitat Europea. D'acord amb allò que estableix l’article 4 del Decret 389/1996, de 2 de desembre, els/les nacionals d’altres Estats membres de la Unió Europea hauran d’acreditar la seva nacionalitat. Els/les nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea hauran de demostrar coneixements suficients de castellà i català, exigint-ne la superació de proves amb aquesta finalitat.

c) Titulació: Batxillerat Superior, BUP o FP2.

d) No patir cap malaltia ni limitació física o psíquica incompatible amb l’acompliment de les corresponents funcions.

e) No estar inhabilitat per sentència ferma per a l’exercici de les funcions a l’Administració Pública ni haver estat separat, per resolució disciplinària ferma, del seu servei.

f) Haver satisfet els drets d’examen per aquesta convocatòria: 20,56€, o les que es determinin en les ordenances fiscals vigents en el moment de la presentació de la sol·licitud

Sol·licituds

D’acord amb els requisits que es determinen a la base general segona, les sol·licituds per prendre part en aquesta convocatòria s'han d'adreçar a l'alcaldessa, en la qual caldrà manifestar que es reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona, i que hauran d'anar acompanyades del currículum vitae i de fotocòpia dels documents acreditatius dels requisits al·legats (DNI, titulació, nivell de llengua catalana i comprovant d’haver satisfet els drets d’examen). S’hauran de presentar al registre general d’aquest Ajuntament o trametre per qualsevol dels mitjans que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre (LRJPAC), en el termini de vint dies naturals a comptar de l’endemà de la data de publicació de l’anunci d’aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, les persones aspirants donen el consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de tramitació del procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent.

Tribunal Qualificador.

El Tribunal tindrà la composició següent:

a) Un terç estarà integrat per funcionaris al servei d’aquesta Corporació.

b) Un altre terç estarà integrat per personal tècnic

c) estarà integrat per representants de l’EAPC, a proposta de la mateixa escola.

Secretari/a: Un/a funcionari/ària adscrit/a a la secció de gestió de RRHH, per delegació de la Secretària de la Corporació.

El Tribunal podrà disposar la incorporació a les seves tasques d’assessors especialistes per a totes o algunes de les proves.

El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament i, en tot cas, del president o presidenta i del secretari o secretària o de les persones que les substitueixin.

Procés selectiu

El procediment de selecció serà el de concurs-oposició, amb el desenvolupament següent:

a) Fase d’oposició

Constarà de dos exercicis de caràcter obligatoris i eliminatoris cadascú d’ells, un de teòric i un altre de pràctic.

1. Exercici teòric

Consistirà en contestar un qüestionari de 30 preguntes amb respostes alternatives basades en el contingut del programa d’aquesta convocatòria. El temps per a la realització d’aquest exercici serà de 30 minuts.

L’exercici es valorarà de 0 a 10 punts. Per a la superació de la prova, les `persones aspirants hauran d’obtenir una puntuació mínima de 5 punts. Per a la puntuació d’aquesta prova s’utilitzarà la fórmula següent:

Puntuació = [C - (E x 0,25)/P] x 10 C= Respostes correctes E= Respostes errònies P= Total de preguntes

2. Prova pràctica.

Consistirà en resoldre un o més supòsits teòric-pràctics vinculats amb les funciones de la plaça a proveir, durant el temps que estableixi el tribunal.

L’exercici es valorarà de 0 a 10 punts. Per a la superació de la prova, les persones aspirants hauran d’obtenir una puntuació mitjana mínima de 5 punts. Aquesta prova té caràcter obligatori i eliminatori.

A l’efecte de la valoració dels concurs i d’orientar el contingut de la prova pràctica i la valoració del concurs, són funcions genèriques del lloc de treball d’adscripció de la plaça d’aquesta convocatòria les següents:

- Les assignades amb caràcter general per la normativa bàsica d’aplicació i per les normes sobre estructura i funcions d’aquest Ajuntament.

- Les assignades amb caràcter general per la normativa vigent en matèria de prevenció de riscos laborals i en particular col·laborar, d’acord amb l’estructura organitzativa, en l’establiment i execució de les mesures corresponents en aquesta matèria.

- Realització de tasques relacionades amb la informació al públic sobre la situació i ubicació dels llibres, funcionament de catàlegs, etc.; registre de llibres i alfabetització de fitxes; fer carnets als lectors e inscripció o control del préstec; reposar el llibres a les prestatgeries i, en general, ajudar en les tasques necessàries pel bon funcionament del servei.

- D’altres funcions relacionades amb les anteriors. Formació i/o mèrits rellevants:

- Coneixements d’informàtica a nivell d’usuari.

- Coneixements bàsics de biblioteconomia.

b) Fase de concurs (barem de mèrits)

La fase de concurs no tindrà caràcter eliminatori. La seva valoració es realitzarà un cop finalitzada la fase d’oposició què només s’aplicarà a les persones aspirants que hagin superat aquesta i d’acord amb el barem següent:

1) Expedient acadèmic i/o titulacions, fins a un màxim de 1 punt 1.1- Superior a l’exigida en dos nivells i relacionada amb la plaça o lloc de treball: 1 punt 1.2- Superior a l’exigida en un nivell i relacionada amb la plaça o lloc de treball: 0,5 punts 2) Experiència professional:

2.1- Serveis prestats a l'Administració Local, com a personal funcionari o laboral en lloc o plaça d’igual o similar categoria i/o funcions en biblioteques: 0,75 punts per any, la fracció inferior a l’any es computarà proporcionalment, fins a un màxim de 3 punts.

2.2- Serveis prestats a l'Administració Pública, com a personal funcionari o laboral, en lloc o plaça d’igual o similar categoria i/o funcions en biblioteques: 0,50 punts per any, la fracció inferior a l’any es computarà proporcionalment, fins a un màxim de 2 punts.

2.3- Serveis prestats a l'empresa privada en lloc o plaça d’igual o similar categoria i/o funcions en biblioteques: 0,25 punts per any, la fracció inferior a l’any es computarà proporcionalment fins a un màxim d’1 punt.

La prestació de serveis a l’administració Pública i/o a l’empresa privada s’acreditarà mitjançant fotocòpies dels contractes, nòmines o qualsevol altre mitjà que acrediti la naturalesa dels serveis prestats amb indicació de l’inici i fi de la prestació de serveis, per l’acreditació de l’inici i fi de la prestació s’aportarà certificat estès per la Tresoreria General de la Seguretat Social de la vida laboral del sol·licitant, o amb la última nòmina on consti antiguitat i naturalesa del servei prestat.

3) Nivell de formació i estudis:

3.1- Realització de cursos de formació i de perfeccionament que tinguin relació directa amb la plaça objecte de la convocatòria, fins a un màxim de 2 punts.

3.2- Realització de cursos de formació i de perfeccionament que no tinguin relació directa amb la plaça objecte de la convocatòria, fins a un màxim de 1 punts.

La valoració de cada curs es farà segons la duració d’aquest i d’acord l’escala següent: - Jornades, seminaris i cursos inferiors a 10 hores: 0,05 punts. - Cursos entre 10 i 24 hores: 0,10 punts. - Cursos de igual o major de 25 hores: 0,20 punts.

- Cursos de igual o major de 50 hores: 0,30 punts. - Cursos de igual o major de 100 hores: 0,50 punts.

Els cursos, cursets i jornades que s’al·leguin com a mèrits hauran de ser acreditats mitjançant fotocòpies dels títols oficials o homologats, fent constar el centre emissor dels mateixos, així com la durada en hores.

4) D’altres mèrits:

4.1- Valoració d’altres mèrits i estudi conjunt del currículum de l’aspirant a l’objecte d’una més bona adequació amb la plaça a proveir, valorats lliurement pel Tribunal i fins un màxim d’1 punt.

Els mèrits insuficientment justificats no seran valorats. 5) Entrevista personal

A criteri del Tribunal i en funció de la puntuació obtinguda, els/les aspirants poden ser convocats/des, el mateix dia de la prova o un altre dia diferent, a una entrevista personal.

Aquesta entrevista consistirà en mantenir un diàleg amb el Tribunal sobre qüestions vinculades a les funcion

desenvolupar i a l’experiència professional de l’aspirant. La puntuació màxima a atorgar serà de 2 punts.

El número i noms dels aspirants que han de realitzar l’entrevista, així com el dia, l’hora i el lloc de celebració es faran públics i es comunicarà personalment als concursants afectats.

Coneixement de la llengua catalana

Els aspirants hauran d’acreditar, en el moment de presentació de la sol·licitud per a prendre part en el procés selectiu, el coneixement de la llengua catalana mitjançant el nivell de Suficiència C.

En el cas de que no es compti amb el certificat esmentat, es realitzarà una prova de llengua catalana de caràcter obligatori i eliminatori.

De conformitat amb el que preveu la base general dotzena, aquesta prova es qualificarà com apte o no apte.

Relació d’aprovats, presentació de documents i nomenament

L’ordre definitiu dels aspirants aprovats es determinarà sumant els punts obtinguts en la fase d’oposició a la de concurs.

Acabada la qualificació del procés selectiu, el Tribunal publicarà la relació d’aprovats per ordre de puntuació i elevarà l'esmentada relació a la Presidència de la Corporació a fi que formuli la corresponent proposta de nomenament o contractació en el moment que es produeixin les necessitats.

Condicions del nomenament i circumstàncies de cessament.

Els aspirants seleccionats es cridaran d’acord amb l’ordre de preferència establert i segons les necessitats que es produeixin i sempre que existeixi consignació pressupostària suficient i adequada i podran ser nomenats o contractats amb caràcter no permanent segons les necessitats del servei i els requisits dels llocs de treball, en fase de pràctiques per un període màxim de 6 mesos. Durant aquest període es realitzarà una avaluació per part del responsable del servei o secció, que tindrà en compte l’aplicació de coneixements pràctics i de la formació, la capacitat per a la realització de tasques i grau de fiabilitat en aquestes, disposició de complir o acceptar suggeriments i indicacions, la relació i integració en equips de treball i col·laboració amb la resta de treballadors, capacitat d’assumir tasques encomanades i acceptar com a propis els resultats, capacitat de prendre decisions i el nivell de dedicació efectiva al compliment de les seves funcions, aquesta avaluació serà tutelada pel tribunal qualificador, considerant-se part del procés de selecció. Si no es supera el període de pràctiques es produirà el cessament del treballador.

Els supòsits de contractació laboral, aquesta tindrà caràcter laboral de duració determinada, de conformitat amb els supòsits contemplats a l’article 15 de RD Legislatiu 1/1995, de 24 de març, desenvolupat pel RD 2720/98, de 18 de desembre. El període de prova serà el mateix.

El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu, en tot allò no previst en aquestes bases.

Impugnacions i recursos

Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit de l’alcaldessa, si aquests actes decideixen directament o indirectament en el fons de l’assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procés selectiu, o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, les persones interessades podran interposar, potestativament, recurs de reposició en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació, davant de l’alcaldessa, o be recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.

Contra les resolucions definitives i actes de tràmit del tribunal, les persones interessades podran interposar en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació, recurs d’alçada davant de l’alcaldessa.

Igualment les persones interessades poden interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

ANNEX - TEMARIO

1. L’organització municipal: òrgans necessaris i òrgans complementaris. Organització de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès. Funcionament dels òrgans col·legiats locals. Convocatòria i ordre del dia. Actes i certificats d’acords.

2. L’acte administratiu. Concepte. Elements Actes nuls i anul·lables. Procediment administratiu. Fases. Notificació.

3. Concepte d’informació, coneixement, document i registre: funcions i classes.

4. L’atenció al públic: normativa aplicable. La imatge de l’administració. La comunicació en l’atenció al ciutadà. Resolució de conflictes i gestió de queixes i suggeriments.

5. Web 2.0 a les biblioteques públiques. La biblioteca virtual a la Diputació de Barcelona.

6. La Biblioteca Ca n’Altimira: serveis i missions.

7. El servei de préstec en una biblioteca pública. EL servei de préstec interbibliotecari.

8. Els fons documentals de la biblioteca: seccions, fons especials, centres d’interès.

9. Classificació decimal. L’adaptació catalana de la CDU.

10. El foment de la lectura en les biblioteques públiques.

11. El catàleg col·lectiu de la xarxa de biblioteques de la Diputació de Barcelona.

12. El sistema de gestió bibliotecària Millennium. Característiques i mòduls.

Cerdanyola del Vallès, 27 de febrer de 2014. Miquel Àngel Garcia Gómez Secretari general