Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Auxiliar de Biblioteca, Ayuntamiento de Cunit (Tarragona)

Auxiliar de Biblioteca, Ayuntamiento de Cunit (Tarragona)

1 Plaza, Subgrupo C1, Acceso Libre, Concurso Oposición, 11-02-2013

 

Apertura de plazo
  • Requisitos académicos: Estar en possessió d’alguna de les titulacions següents: Batxillerat, FP2 o qualsevol altra acreditada com equivalent, la qual s’haurà d’adjuntar a la instància sol·licitant prendre part al concurs. En el cas de titulacions obtingudes a l’estranger s’haurà de presentar la credencial que n’acrediti la corresponent homologació.

 

Bases de la convocatoria

BASES QUE HAN DE REGIR EL PROCÉS DE SELECCIÓ PER A LA PROVISIÓ

D’UNA PLAÇA D’AUXILIAR DE BIBLIOTECA DE L’AJUNTAMENT

DE CUNIT, EN RÈGIM LABORAL FIX DE PLANTILLA, MITJANÇANT EL

SISTEMA DE CONCURS OPOSICIO

Objecte de la convocatòria

Constitueix l’objecte d’aqueste bases regular la provisió d’una plaça en règim

laboral fix de plantilla d’auxiliar de biblioteca, de règim laboral de caràcter fix,

de l’Ajuntament de Cunit, grup C1 de titulació, codi L17/1, mitjançant el sistema

de concurs-oposició i incloses dins de l’oferta de treball públic corresponent a

l’exercici 2010.

Les plaça a cobrir està dotada amb les retribucions bàsiques corresponents, dues

pagues extraordinàries i les retribucions complementàries establertes per aquesta

Corporació, d’acord amb la legislació vigent.

Requisits dels aspirants

Per a ser admesos/es a la realització de les proves selectives, els/les aspirants

hauran de complir els requisits següents:

a) Ser ciutadà/ana espanyol/a, tenir la nacionalitat d’algun dels Estats membres

de la Unió Europea, tenir la nacionalitat de qualsevol dels altres Estats, en virtut

dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya,

els sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors en els termes en què s’hagi

definit en el tractat constitutiu de la Unió Europea o els estrangers amb residència

legal a Espanya d’acord amb allò establert a la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut

Bàsic de l’Empleat Públic.

El que s’estableix en el paràgraf anterior també serà d’aplicació al cònjuge dels

espanyols i dels nacionals d’altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que

no estiguin separats de dret, així com als seus descendents i als del seu cònjuge,

sempre que no estiguin separats de dret, així com als seus descendents i als del

seu cònjuge, sempre que no estiguin separats de dret, menors de 21 anys o majors

d’aquesta edat que visquin al seu càrrec.

Els/les aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d’acreditar

documentalment la seva nacionalitat.

Els/les aspirants de nacionalitat diferent a la dels Estats membres de la Unió

Europea hauran d’aportar els permisos de residència i treball necessaris segons la

normativa vigent.

b) Haver complert 16 anys d’edat i no excedir de l’edat establerta com a màxima

de jubilació forçosa legal per l’accés a l’ocupació pública.

c) Posseir capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques.

d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol

de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les

Comunitats Autònomes ni trobar-se inhabilitat de manera absoluta o especial per a

l’exercici de funcions públiques o per exercir funcions similars a les que desenvolupava

en el cas del personal laboral, en el què hagués estat separat o inhabilitat. En el

cas de ser nacional d’un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent

ni haver estat sotmès a sanció disciplinaria o equivalent que impedeixi, al seu Estat,

l’accés a funcions públiques.

e) No estar afectat per cap dels motius d’incompatibilitat continguts a la Llei

53/1984, de 26 de desembre i la Llei 21/1987, de 26 de novembre, del Parlament de Catalunya,

que es refereixen al personal al servei de les administracions públiques.

f) Complir les condicions especifiques per exercir les funcions que dins el cos i

l’escala li poden ésser encomanades, d’acord amb el que s’estableixi legalment.

g) Estar en possessió d’alguna de les titulacions següents: Batxillerat, FP2 o

qualsevol altra acreditada com equivalent, la qual s’haurà d’adjuntar a la instància

sol·licitant prendre part al concurs. En el cas de titulacions obtingudes a l’estranger

s’haurà de presentar la credencial que n’acrediti la corresponent homologació.

h) Tenir coneixements de llengua catalana de nivell C. Les persones que no

presentin certificat, ni acreditin trobar-se exempts, hauran de realitzar una prova

específica.

i) Els/les aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran de demostrar

coneixements de nivell superior de castellà. En cas que no s’acrediti documentalment

el coneixement exigit de la llengua castellana, s’haurà de superar una prova.

Per prendre part en les proves selectives, totes aquestes condicions s’hauran de

reunir en la data en que finalitzi el període de presentació de sol·licituds i mantenirles

fins el moment de la contractació.

Presentació de sol·licituds

Les persones que desitgin prendre part en les proves selectives, hauran de sol·licitarho

mitjançant instància que es lliurarà al Registre General de l’Ajuntament, adreçada

a l’Il·lma. senyora alcaldessa-presidenta de l’Ajuntament de Cunit, en la qual ha de

constar el següent:

-Manifestar que compleixen les condicions i requisits exigits a la base 2ª.

Les instàncies es presentaran al Registre General de l’Ajuntament dins l’horari

d’atenció al públic, a les oficines de correus en la forma reglamentàriament establerta

o per qualsevol altre modalitat establerta a l’article 38.4.c) de la Llei de Règim Jurídic

de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, en el termini

de VINT DIES NATURALS, comptats des de l’endemà de la última publicació

de l’anunci de convocatòria Butlletí Oficial de la Província de Tarragona. En cas

que l’últim dia de presentació d’instàncies fos festiu, el termini es perllongarà fins

el dia hàbil següent.

Les instàncies hauran d’anar acompanyades dels següents documents:

- Fotocopia compulsada del títol exigit a la base segona de la convocatòria o resguard

del pagament dels drets per a la seva expedició. En cas de no poder aportar

títol ni resguard, s’acceptarà la certificació acadèmica acreditativa que s’han acabat

íntegrament els estudis exigits i que es trobi en condicions d’obtenir la titulació.

- Resguard original del pagament dels drets d’examen, que s’estableixen a

l’ordenança municipal vigent.

- Fotocopia compulsada dels documents acreditatius que s’al·leguin al concurs

de mèrits.

- Fotocopia compulsada del DNI de l’aspirant, NIE o altres documents oficials

on es fa constar la nacionalitat.

- Fotocòpia compulsada de la documentació acreditativa d’estar en possessió del

nivell de coneixements de llengua catalana que es requereix, nivell C, a fi de restar

exempt de la realització d’aquesta prova.

- Fotocòpia compulsada de la documentació acreditativa del nivell superior de

castellà per a les persones que no tinguin nacionalitat espanyola i vulguin restar

exemptes de realitzar la corresponent prova de nivell.

- Currículum vitae.

- els/les aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola, ni la dels altres Estats

membres de la Unió Europea, ni la dels Estats als quals en virtut dels tractats internacionals

subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la

lliure circulació de treballadors, hauran de presentar la corresponent documentació

expedida per les autoritats competents que acrediti el vincle de parentiu amb una

persona de nacionalitat d’un Estat membre de la Unió Europea o d’un dels Estats als

quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats

per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors. També hauran de

presentar una declaració jurada o promesa efectuada pel cònjuge en la qual aquest

manifesti fefaentment que no està separat/ada de dret de l’aspirant.

- Declaració de no estar inhabilitat/da per a l’exercici de les funcions públiques,

ni estar separat/ada mitjançant expedient disciplinari de qualsevol Administració

Pública. Els aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d’acreditar,

mitjançant declaració jurada o promesa, que no estan sotmesos a cap sanció disciplinària

o condemna penal que els impedeixi l’accés a la funció pública en el seu

Estat d’origen.

- Declaració de no estar afectat per cap dels motius d’incompatibilitat continguts

a la Llei 53/1984, de 26 de desembre i la Llei 21/1987, de 26 de novembre, del

Parlament de Catalunya, que es refereixen al personal al servei de les administracions

públiques o declaració que es sol·licitarà l’autorització de compatibilitat o

que s’exercirà l’opció que preveu l’art.10 de la llei 21/1987, de 26 de novembre, del

Parlament de Catalunya.

- Declaració de tenir capacitat funcional per a l’exercici de les places convocades.

Els aspirants restaran exempts de presentar la documentació que ja consti als

arxius de personal de l’Ajuntament de Cunit, tot així per tal d’evitar omissions

s’haurà d’especificar a la instància quina és la documentació que es guarda als

arxius de personal i que el/la candidat/a vol que es prengui en consideració per al

procés selectiu. Tota aquella documentació que s’hi vulgui afegir quedarà arxivada

al seu expedient personal

Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, els/les aspirants donen el seu

consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per

prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu,

d’acord amb la normativa vigent.

Admissió dels aspirants

Acabat el termini de presentació d’instàncies, l’Alcaldia, en el termini màxim

d’un mes, aprovarà la llista provisional d’aspirants admesos/es i exclosos/es, que

es farà pública en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament, concedint-se un termini

de deu dies hàbils per esmenar els defectes d’acord amb allò previst a l’article 71

de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment

Administratiu Comú. Les reclamacions presentades s’acceptaran o rebutjaran a la

resolució aprovatòria de la llista definitiva d’admesos i exclosos que es farà pública

al tauler d’anuncis de l’Ajuntament.

Cas de no presentar-se reclamacions, la llista provisional d’admesos i exclosos

es considerarà elevada a definitiva sense necessitat de nova publicació.

A la mateixa resolució s’establirà la designació nominal del Tribunal i es determinarà

el lloc, la data i hora de constitució del Tribunal Qualificador i del començament

del procés selectiu.

De conformitat amb l’article 59.5.b) de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, a partir

d’aquest moment, totes les notificacions i tràmits que requereixin ser publicats, ho

seran únicament en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament.

Començament i desenvolupament de les proves

Els/les aspirants hauran de comparèixer a les diferents proves proveïts del DNI/

NIE. La manca de presentació d’aquest document determinarà l’exclusió automàtica

de l’/de la aspirant del procediment selectiu.

Els aspirants que no compareguin en el lloc, la data i l’hora assenyalada, fins i tot

per raons de força major, seran definitivament exclosos del procés selectiu.

Les proves selectives es duran a terme, sempre que sigui possible, una a continuació

de l’altra, de manera que en un mateix dia es podrà portar a terme més

d’una prova.

El Tribunal efectuarà la publicació de l’anunci del segon i successius exercicis

en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament de Cunit.

Si en qualsevol moment del procés selectiu arribés a coneixement del Tribunal

que alguna de les persones aspirants no posseeix la totalitat dels requisits exigits en

aquesta convocatòria, amb l’audiència prèvia de la persona interessada, haurà de

proposar-ne l’exclusió. El Tribunal indicarà les inexactituds o falsedats formulades

per la persona aspirant en la sol·licitud d’admissió a aquestes proves selectives, als

efectes escaients.

El procés serà per la modalitat de concurs-oposició, amb període de prova i

contindrà les següents FASES:

FASE D’OPOSICIÓ

La fase d’oposició consisteix en la realització de tres exercicis obligatoris i eliminatoris:

Primer exercici: Consistirà en realitzar una prova de llengua catalana de nivell C.

Queden exempts d’aquesta prova les persones que acreditin documentalment, en

el moment de presentar la sol·licitud, que estan en possessió del nivell C o superior

de la Junta Permanent de Català.

Aquesta prova és eliminatòria, i la qualificació d’apte o no apte.

Realització d’una prova de llengua castellana: serà obligatòria només per a les

persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola. Estaran exempts les

persones aspirants que hagin acreditat que han cursat la primària, secundària i el

batxillerat a l’Estat espanyol; també aquelles persones que estan en possessió del

Diploma de nivell superior d’espanyol que estableix el RD 1137/2002 de 31 d’octubre

o que han superat totes les proves adreçades a la seva obtenció, o les que disposin

del Certificat d’aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials

d’idiomes.

Aquesta prova és també eliminatòria, i la qualificació d’apte o no apte.

Segon exercici. Prova tipus test:

Consistirà en la realització d’un test de 50 preguntes relacionades amb els temes

que formen part del temari del concurs-oposició. Corresponent, com a mínim, 29

temes al temari específic, i 11 temes al temari general.

La qualificació de l’exercici és de 5 a 10 punts. El número de respostes correctes

necessàries per superar l’exercici és de 30 respostes que equivaldrà a una puntuació

de 5 punts. Per cada resposta correcta, sempre que es superin les 30 respostes

vàlides, es computaran 0,25 punts fins a un màxim de 10 punts. Les persones que

no superin les 30 respostes correctes seran eliminades del concurs-oposició amb

una qualificació de no apte.

Tercer exercici. Cas pràctic:

Consistirà en una prova escrita sobre un supòsit pràctic, a desenvolupar durant

un període màxim de 90 minuts, que inclourà les preguntes que determini el

Tribunal immediatament abans de la celebració de la prova, sobre un o diferents

temes que formen part del temari específic. Aquest exercici és eliminatori, tindrà

una puntuació màxima de 10 punts, i caldrà una puntuació mínima de 5 per a

superar-lo.

FASE DE CONCURS.

El procés de selecció en la fase de concurs es farà mitjançant valoració dels

mèrits al·legats i degudament documentats per cada aspirant segons els següents

criteris de valoració:

A) Experiència professional

A.1. Serveis prestats a qualsevol Administració Pública, com a personal funcionari

o laboral amb funcions i continguts iguals o similars als de la convocatòria,

0,50 punts per cada semestre treballat fins a un màxim de 4 punts.

A.2. Per acreditació d’experiència en llocs de treball similar en l’empresa privada,

0,50 punts per any treballat, fins a 2 punt.

Per tal d’acreditar correctament el temps treballat, caldrà que de la documentació

presentada es desprengui: data d’alta a l’empresa i data de baixa o bé certificat que

encara es treballa, tipus d’activitat realitzada i categoria professional.

B) Nivell de formació:

Cursos relacionals amb el lloc de treball convocat fins a un màxim de 3 punts

- Si la seva durada es fins a 10 hores, 0,25 punts. - Si la seva durada està entre 11

i 20 hores, 0,50 punts. - Si la seva durada està entre 21 i 30 hores, 0,75 punts. - Si

la seva durada està entre 31 i 40 hores, 1 punt. - Si la seva durada es superior a 40

hores, 1,25 punts.

Els cursos de formació s’hauran d’acreditar mitjançant còpia de la certificació o

títol, amb especificació de l’entitat organitzadora, denominació del curs, programa

formatiu i duració del curs en hores. En el supòsit que no s’especifiqui la duració

en hores es valorarà amb la puntuació mínima.

La valoració d’aquests mèrits no té caràcter eliminatori. El Tribunal no podrà

valorar mèrits no acreditats i en aquest sentit, el currículum presentat pels i per les

aspirants no té valor acreditatiu dels mèrits al·legats ( Base General 7.2.2 Publicada

al BOP de Tarragona núm.107 de 11 de maig de 2010 ).

FASE PROVA

Els/Les aspirants proposats pel Tribunal, s’incorporaran a la plaça que se’ls designi,

amb el règim laboral fix de plantilla que es determinarà en el corresponent Decret

de contractació i es formalitzarà en el corresponent contracte, i hauran de superar

un període de prova de 2 mesos de conformitat amb l’establerta la Base General

9.2 Publicada al BOP de Tarragona núm.107 de 11 de maig de 2010.

Les persones responsables de fer el seguiment del període de prova dels/les

aspirants seran les components de l’equip directiu del centre, les quals hauran

d’emetre informe valorant els ítems que a continuació es determinen : capacitat de

treball i rendiment professional, el sentit de la responsabilitat i l’eficiència, l’interés

per l’aprenentatge, la disposició i la iniciativa, la integració en l’equip de treball i

l’adequació en les seves relacions internes i externes.

Un cop emès l’esmentat informe, el Tribunal es reunirà per determinar, mitjançant

acord, la relació definitiva de persones que han superat el procés selectiu.

Aquest període de prova forma part del procés selectiu i si alguna persona aspirant

no el superés, perdrà tots els drets derivats del procés de selecció, i es cridarà en les

mateixes condicions a la persona que el segueixi en l’ordre de puntuació, sempre

que hagin superat el procediment de selecció.

Relació d’aprovats i presentació de documents

Finalitzada la qualificació dels aspirants i un cop establerta la puntuació final,

el Tribunal publicarà al taulell d’anuncis de la Casa Consistorial la llista d’aprovats

per odre de puntuació i elevarà l’esmentada relació a l’Alcaldessa-Presidenta de la

Corporació com a proposta de contractació.

L’aspirant o aspirants proposats hauran de presentar en el Departament de Recursos

Humans de la Corporació en el termini de vint dies naturals a partir de l’endemà

de la publicació de la llista d’aprovats, i sense requeriment previ, els documents

i requisits que es detallen a la Base General 8.2 Publicada al BOP de Tarragona

núm.107 de 11 de maig de 2010.

La manca presentació de l’esmentada documentació en temsp i forma, excepte

els supòsits de força major, o bé si en presentar-ne la mateixa es comprovés que

no compleix els requisits assenyalats a la base especifica segona, comportarà la

perdua del dret a ser nomenats i l’anul·lació de les sevs actuacions sens perjudici

de la responsabilitat en la que pugui haver incorregut per falsejar la sol·licitud inicial.

En aquest casos, l’autoritat convocant a proposta del tribunal podrà nominar

l’aspirant exclòs amb més bona puntuació final, sempre que hagi superat el procés

de selecció.

Tribunal qualificador

De conformitat amb l’art.60 de la Llei 7/2.007, de 12 d’abril, el Tribunal Qualificador

per a les proves de selecció regulades a aquestes bases es constituirà de la

forma següent:

President.- Cap de Recursos Humans de la Corporació o un funcionari o treballador

laboral fix de la Corporació de la mateixa categoría.

Vocals.-

- Un representant de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya, proposat

per aquesta,

- Un funcionari de carrera o treballador laboral fix de la Corporació de la mateixa

categoría o superior a l’exigida a la present convocatoria

- Dos tècnics experts que podran ser o no de la pròpia Corporació, amb titulació

o especialització igual o superior a l’exigida per a l’accés a la plaça convocada.

La designació dels membres dels Tribunals inclourà la dels respectius suplents.

El funcionament del Tribunal qualificador bé determinat a la Base General 5

Publicada al BOP de Tarragona núm.107 de 11 de maig de 2010.

Borsa de treball

Els /les aspirants que havnt superat totes les proves corresponents no hagin obtingut

suficient puntuació per obtenir plaça, formaran part de la borsa de treball per a la

provisió de places d’educadores de llars d’infants creda per l’Ajuntament als efectes

de cobrir provisionalment les vacants que es puguin produir per qualsevol motiu.

A tal efecte pasaran a formar part de l’esmentada borsa per l’ordre de major a

menor puntuació obtinguda en el procés i amb carácter preferent a la resta de persones

que integren la borsa de treball.

La vigència de la borsa de treball és l’establerta en l’expedient corresponent, i per

tant un cop vençut el termini de vigència de la borsa, s’haura de presentar una noval

sol·licitud per poder formar part de la borsa de treball en el procediment selectiu

corresponent per a la creació de l’esmentada borsa.

El funcionament de la borsa de treball be determinat per les bases aprovades per

l’Ajuntament per al funcionament de l’esmentada borsa.

Incidències

El Tribunal quedarà facultat per resoldre els dubtes i incidències que es presentin

per al bon ordre del procediment, d’acord amb la normativa vigent. En tot el que

no estigui previst en aquestes Bases, es tindrà en compte el que determina la Ley

7/2007, de 12 de abril, del Estatut Bàsic del Empleat Públic, la Llei 7/1985, de 2

d’abril, de bases del règim local, amb la redacció actualitzada, el Decret Legislatiu

2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei Municipal i de

Règim Local de Catalunya, el Reial Decret Legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel

qual s’aprova la Llei de l’Estatut dels Treballadors, el Decret Legislatiu 1/1997, pel

qual s’aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals

vigents a Catalunya en matèria de funció pública, i el Decret 214/1990, de 30 de

juliol, pel qual s’aprovà el Reglament del Personal al servei de les Entitats Locals,

i altres disposicions concurrents.

Recursos

Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit de l’alcalde o òrgan en el

que hagi delegat les seves competències, si aquests actes decideixen directament

o indirectament el fons de l’assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el

procés selectiu, o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos

legítims, els interessats podran interposar, d’acord amb l’article 116 de la Llei

30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del

procediment administratiu comú, potestativament, recurs de reposició en el termini

d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació, davant

de l’alcalde, o bé recurs contenciós administratiu d’acord amb l’article 46 de la Llei

29/1988, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa,

en el termini de dos mesos a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o

notificació, davant els Tribunals de l’ordre jurisdiccional contenciós administratiu

competents, d’acord amb el que preveu l’article 8 de la Llei sementada.

Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit del Tribunal qualificador,

si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l’assumpte,

determinen la impossibilitat de continuar el procés selectiu, o produeixen indefensió

o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, els interessats podran interposar

en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o

notificació, recurs d’alçada davant de l’alcalde o òrgan el que hagi delegat la seva

competència.

Igualment els interessats poden interposar qualsevol altre recurs que considerin

convenient per a la defensa dels seus interessos.

ANNEX 1 ( TEMARI FASE OPOSICIÓ )

TEMARI GENERAL

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: estructura, contingut i principis. Els

drets fonamentals i les llibertats públiques. Els deures. El Tribunal Constitucional.

Tema 2. Les Corts Generals. Composició, organització i atribucions del Congrés

dels Diputats i del Senat. El Defensor del Poble. El Govern de l’Estat: designació i

remoció. Relacions del Govern amb les Corts Generals.

Tema 3. L’Administració de les Comunitats Autònomes. Constitució de les

Comunitats Autònomes. Vies d’accés a l’autonomia. Els Estatuts d’autonomia.

Organització institucional de les Comunitats Autònomes. Competències. El control

sobre l’activitat de les Comunitats Autònomes. Convenis entre les Comunitats

Autònomes.

Tema 4. L’Estatut d’Autonomia de Catalunya: estructura i contingut essencial.

Drets, deures i principis rectors. El Síndic de Greuges. Garanties dels drets estatutaris.

Tipologia de les competències. Els procediments de reforma.

Tema 5. El Parlament de Catalunya: composició, organització i funcions. El President

de la Generalitat: elecció, cessament i funcions. El Govern de la Generalitat:

composició, atribucions i funcions.

Tema 6. El municipi: concepte i elements. El terme municipal. Alteracions de

termes municipals. Legislació bàsica i legislació autonòmica. La població municipal.

El padró d’habitants. L’estatut dels veïns. Drets dels estrangers.

Tema 7. Òrgans de govern municipals. L’alcalde. El Ple: composició i funcions.

La Junta de Govern Local i els tinents d’alcalde. Òrgans complementaris. Els grups

polítics. Règim de sessions i acords municipals.

Tema 8. L’acte administratiu: concepte i classes. La motivació i la forma. El silenci

administratiu. L’eficàcia de l’acte administratiu: principis generals. La notificació

i la publicació. Invalidesa dels actes: nul·litat de ple dret i anul·labilitat.

Tema 9. El procediment administratiu: concepte, principis i importància. El procediment

administratiu comú: regulació. L’estructura del procediment administratiu:

iniciació, ordenació, instrucció i finalització. Els terminis administratius: regulació

i jurisprudència. La responsabilitat de l’Administració Pública.

Tema 10. Els contractes administratius a l’esfera local. Concepte i classes. La

preparació dels contractes. Formes d’adjudicació. Lliure concurrència. Elements

del contracte administratiu. La revisió de preus i altres modificacions contractuals.

Resolució contractual. La invalidesa dels contractes administratius.

Tema 11. Les hisendes locals. Classificació dels ingressos. Els pressupostos

locals. Els tributs: concepte, naturalesa. Impostos, taxes, contribucions especials.

Preus públics. Les ordenances fiscals.

TEMARI ESPECÍFIC

Tema 12. El sistema Bibliotecari de Catalunya. Marc competencial i estructura.

Legislació vigent.

Tema 13. Història de les biblioteques a Catalunya. De la Mancomunitat al Sistema

de Lectura Pública.

Tema 14. L’evolució de les biblioteques públiques a Catalunya en els darrers 15

anys.

Tema 15. La planificació territorial de la biblioteca pública a Catalunya. El Mapa

de Lectura Pública. Estàndards d’equipaments i serveis.

Tema 16. El sistema de Lectura Pública de Catalunya. Tipologia de Biblioteques

i de serveis bibliotecaris que s’estableixen: centrals, urbanes (xarxes municipals),

biblioteques de districte/barri, biblioteques locals, etc.

Tema 17. Tipologia de les biblioteques segons la seva funció, fons i usuaris.

Tema 18. Les biblioteques nacionals: concepte, funcions i serveis.

Tema 19. Les biblioteques públiques: concepte, funcions i serveis.

Tema 20. Les biblioteques escolars: concepte, funcions i serveis.

Tema 21. Les biblioteques universitàries: concepte, funcions i serveis.

Tema 22. Les biblioteques especialitzades: concepte, funcions i serveis.

Tema 23. La Biblioteca de Catalunya. Història. Organització. Missió. Objectius

i serveis.

Tema 24. Organismes espanyols, europeus i internacionals en l’àmbit de les

biblioteques, la informació i la documentació. Objectius i activitats.

Tema 25. L’activitat de la biblioteca pública en el marc de les polítiques culturals

del municipi. La cooperació amb altres agents del territori.

Tema 26. Els serveis de biblioteca pública. Situació actual i tendències. Serveis

en línia i serveis presencials.

Tema 27. Avaluació de serveis: concepte. Metodologia de recollida de dades: els

indicadors. Anàlisi de resultats.

Tema 28. Els usuaris de la biblioteca. Tipologia i detecció de necessitats: estudis

d’usuaris.

Tema 29. El servei d’informació a la Biblioteca Pública. La formació d’usuaris.

Tema 30. La qualitat dels serveis a l’usuari: El factor humà en l’atenció al públic,

resolució de conflictes, suggeriments i queixes, etc.

Tema 31. La biblioteca pública i el seu suport a les polítiques d’aprenentatge al

llarg de la vida.

Tema 32. La biblioteca pública i les polítiques de foment a la lectura.

Tema 33. La biblioteca pública i les polítiques d’inclusió social

Tema 34. La política de col·lecció en una biblioteca pública. Evolució del concepte

de col·lecció.

Tema 35. Tractament i conservació dels fons. Criteris per a la selecció i eliminació

del material obsolet.

Tema 36. Serveis bibliotecaris per a infants. L’àrea infantil de la biblioteca pública.

Serveis, recursos i activitats.

Tema 37. La cooperació entre la biblioteca pública i l’escola. Diferències i punts

de col·laboració amb les biblioteques escolars.

Tema 38. Serveis especials de les biblioteques públiques per a usuaris amb necessitats

específiques.

Tema 39. El servei de prèstec en una biblioteca pública. El prèstec interbibliotecari.

Cooperació amb d’altres centres.

Tema 40. Formació de seccions en una biblioteca pública: fons generals, fons de

reserva i col·leccions sobre temes especials.

Cunit, 29 de gener de 2013