Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Auxiliar Administrativo de Biblioteca, Ayuntamiento de Vilanova del Vallès (Barcelona)

Auxiliar Administrativo de Biblioteca, Ayuntamiento de Vilanova del Vallès (Barcelona)

1 Plaza, Acceso libre, Concurso Oposición, Subgrupo C2, 24-02-2014


Pendiente de apertura de plazo

 

Bases generales de la convocatoria

BASES GENERALS DELS PROCESSOS SELECTIUS PER A L'ACCÉS A PLACES VACANTS DE RÈGIM LABORAL D'ACORD AMB L'OFERTA PÚBLICA DE 2011. 2.ONA CONVOCATÒRIA. 2014.

Objecte de les bases.

Aquestes bases regularan els processos selectius que conformen la 2ona Convocatòria d'accés a places vacants de

personal laboral, previstes a l'Oferta Pública d'Ocupació 2011 aprovada per la Resolució d'Alcaldia 576/2011 i a la

Plantilla de personal aprovada pel Ple municipal per a l'exercici 2014. Les places que es convoquen per la modalitat

d'accés lliure i sistema de concurs oposició són:

  • Denominació: Auxiliar administratiu/va biblioteca.
  • Grup C2.
  • Número de Places: 1.
  • Sistema selectiu: Concurs-oposició.
  • Lloc de treball: SSPP37 (segons Plantilla 2014)

 

Les funcions dels llocs de treball que s'ofereixen, la titulació específica, els requisits - si n'hi ha d'específics-, el contingut

per a cada convocatòria de la fase d'oposició (amb la concreció de les proves teòriques, pràctiques i els seus respectius

temaris) i la valoració de mèrits en la fase de concurs constaran en les Bases específiques per a cada procés selectiu.

A aquestes Bases els seran d'aplicació l'Art. 83 i resta de preceptes relacionats de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de

l'Estatut bàsic de l'empleat públic; el Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic

dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública; la Llei 7/1985, de 2 d'abril,

reguladora de les bases del règim local; el Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la

Llei municipal de règim local de Catalunya i la resta de normativa vigent en la matèria.

Condicions d'admissió.

Per participar en aquests processos s'hauran de reunir les següents condicions a la data en què finalitza el termini de

presentació de sol·licituds, i mantenir-les fins als nomenaments respectius:

a) Nacionalitat: Tenir la nacionalitat espanyola o ser membre d'algun Estat de la Unió Europea o d'algun estat al qual, en

virtut dels tractats internacionals subscrits per la UE i ratificats per Espanya, li sigui aplicable la lliure circulació dels

treballadors, sempre amb els termes i d'acord amb l'article 57 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril.

b) Haver complert 18 anys i no excedir de l'edat de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió del títol específic per a cada procés selectiu. Els/les aspirants estrangers hauran d'estar en

possessió d'algun dels títols reconeguts a Espanya de conformitat amb el que s'estableix a la normativa vigent en la

matèria.

d) No incórrer en cap causa d'incapacitat segons la normativa vigent.

e) No estar inhabilitat/da per sentència ferma per a l'exercici de les funcions públiques ni haver estat separat/a o

acomiadat/a mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques.

f) Estar en possessió de coneixements de nivell corresponent de català adient per a cada plaça convocada d'acord amb

allò marcat per la Direcció General de Política Lingü.stica de la Generalitat de Catalunya o dels reconeguts per aquesta

com a equivalents. Aquest requisit es podrà acreditar també amb la superació de la corresponent prova en la Fase

d'oposició.

g) Posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions corresponents. Aquest compliment

s'entén referit al fet de no patir cap malaltia o defecte físic que impedeixi l'exercici de les funcions pròpies de la plaça a

proveir.

Presentació de sol·licituds.

Les persones que desitgin prendre part al procés selectiu hauran de fer-ho mitjançant sol·licitud adreçada a l'Alcalde de

l'Ajuntament de Vilanova del Vallès.

La presentació de la sol·licitud suposa el consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són

necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la

normativa vigent, i l'acceptació incondicionada d'aquestes Bases.

Les sol·licituds es presentaran al Registre General de l'Ajuntament de Vilanova del Vallès o en la forma prevista a l'art.

38.4 de la Llei 30/1992 de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, dins

del termini de 20 dies naturals a comptar des de l'endemà de la darrera publicació de l'anunci de la convocatòria al BOP

i de l'extracte de la convocatòria al DOGC.

Les sol·licituds aniran acompanyades de la documentació següent:

I.- Currículum Vitae.

II.- Fotocòpia DNI, NIE.

III.- Fotocòpia del títol acadèmic (en el cas de presentar una titulació equivalent a l'exigida, s'haurà d'adjuntar a la

instància un certificat lliurat per l'òrgan competent que n'acrediti l'equivalència).

IV.- Fotocòpia de la documentació acreditativa dels mèrits al·legats en el currículum i valorables en la fase de concurs.

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, no s'acceptarà cap document als efectes del còmput de mèrits.

Per tal d'acreditar correctament el temps treballat a efectes de còmput de mèrits, caldrà obligatòriament que de la

documentació presentada se'n desprengui: data d'alta a l'empresa o administració, data de baixa o bé certificat que

encara es treballa o la última nòmina, tipus de tasques realitzades i categoria professional. És, per tant, recomanable

presentar un certificat de vida laboral o certificat de serveis prestats a l'administració, juntament, si és el cas, amb un full

de salari, contracte, presa de possessió, certificat d'empreses o altres de similars.

Per acreditar els Cursos de formació s'haurà de fer amb fotocòpia compulsada de la certificació, amb especificació de

l'entitat organitzadora, denominació del curs i durada del curs en hores. En el supòsit que no s'especifiquin les hores,

quedarà a criteri del tribunal la valoració o no del mèrit.

V.- Fotocòpia del certificat corresponent de nivell de català que s'exigeixi per cada plaça convocada, que es pot

acreditar de les següents formes:

- Presentant el certificat del nivell corresponent, de la Secretaria de Política lingü.stica, o bé algun dels títols equivalents,

d'acord amb l'ordre PRE/228/2004, de 21 de juny.

Les equivalències es poden consultar a: http://www20.gencat.cat/docs/Llengcat/Documents/Certificats%20de%20catala/Arxius/Equiv_llista.pdf

- Fent constar a la sol·licitud, que ja s'ha superat una prova del mateix nivell o superior a l'Ajuntament Vilanova del

Vallès.

- O document que acrediti estar en possessió d'algun dels títols, diplomes i certificats equivalents als certificats emesos

per la SPL de conformitat amb el que preveu l'Ordre PRE/228/2004, modificat per l'Ordre VCP/13/2007, i per l'Ordre

VCP/17/2008.

Les persones aspirants hauran de presentar la documentació acreditativa de coneixements de llengua dins del termini

de presentació de sol·licituds.

Si això no fos possible, l'acreditació es podrà fer en qualsevol moment del procés selectiu i fins el mateix dia de la prova

corresponent, però prèviament a la seva realització.

VI.- Fotocòpia del resguard justificatiu d'haver pagat els drets d'examen. Aquests drets només es retornaran a petició de

part i sempre que el participant no hagi realitzat cap prova. Els drets d'examen per tots els processos es marca en 25

EUR.

Tota la documentació serà compulsada gratuïtament, prèvia presentació dels documents en original i fotocòpia.

Si alguna de les sol·licituds no adjuntés la documentació preceptiva per formar part de la convocatòria - excepte aquella

prevista a l'apartat V -, es requerirà l'interessat per tal que en el termini de 5 dies ho esmeni o acompanyi els documents.

Si no ho fes es podrà procedir, sense cap altre tràmit, a l'arxiu de la sol·licitud i serà exclòs de possibles aspirants.

Admissió dels/de les aspirants.

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Presidència de la Corporació dictarà resolució en el termini

màxim d'un mes declarant aprovada la llista d'aspirants admesos/es i exclosos/es. Aquesta resolució, que es publicarà

al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i a la pàgina web municipal, indicarà els llocs on es troben exposades les

llistes completes certificades d'aspirants admesos/es i exclosos/es, i indicarà el dia, hora i lloc de començament de les

proves i la composició nominal de l'òrgan de selecció.

Els/les aspirants disposaran d'un termini de deu dies a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució al BOP

per formular reclamacions davant el President de la Corporació o per esmenar defectes o errors en la presentació de la

sol·licitud que n'hagin determinat l'exclusió.

Els/les aspirants que no esmenin o rectifiquin dins d'aquest termini els defectes o errors que hagin motivat la seva

exclusió, quedaran definitivament exclosos/es de la convocatòria.

Les reclamacions seran resoltes en un termini màxim de 30 dies des de la finalització del termini per la seva

presentació. Transcorregut aquest termini sense haver-se dictat resolució, les al·legacions s'entendran desestimades.

Si no es presenten esmenes a la llista provisional d'admesos/es i exclosos/es, aquesta es considerarà definitiva i no

caldrà tornar-la a publicar. Si s'accepta alguna reclamació, es notificarà al/a la recurrent i es publicarà l'esmena de la

llista d'admesos/es i exclosos/es al BOP i als altres llocs on aquella hagués estat exposada, si escau.

Tribunal de selecció.

Estarà format per cada plaça que es convoqui:

- El/la President/ a que serà funcionari de carrera, o llur suplent.

- El/la Secretari/a, sense vot, que serà el de la Corporació o en qui delegui, o llur suplent.

- Els/les Vocals:

• Un/a tècnic/a o llur suplent, designat per l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.

• Un/a tècnic/a designat per l'Alcaldia.

La designació nominal dels membres del Tribunal, i la dels seus suplents, es publicarà al BOP juntament amb la llista

provisional d'admesos/es i exclosos/es.

El Tribunal de Selecció podrà disposar la incorporació a les seves tasques d'assessors/es especialistes per a totes o

algunes de les proves, que actuaran amb dret a veu i sense vot.

El Tribunal de Selecció actuarà amb plena autonomia funcional, garantint la legalitat del procediment i l'objectivitat de la

decisió selectiva. Resoldrà tots els dubtes que puguin sorgir en aplicació de les presents bases i prendrà els acords

necessaris pel manteniment del bon ordre en el desenvolupament del procés selectiu, establint els criteris que s'hagin

d'adoptar en tot allò que no s'hagi previst a les bases de la convocatòria. Les decisions seran adoptades per majoria de

vots i en cas d'empat el vot del President/a serà de qualitat.

L'abstenció i recusació dels membres del Tribunal s'haurà d'ajustar al que preveuen els Arts. 28 i 29 de la Llei 30/1992

del Règim jurídic de les administracions públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Desenvolupament del procés selectiu.

Els processos selectius es duran a terme pel sistema de concurs - oposició. En la llista d'admissió dels aspirants de

cada procés s'indicarà el dia, hora i lloc de començament de la primera prova.

Les qualificacions de cada exercici s'exposaran al Taulell d'anuncis de l'Ajuntament. Els/les aspirants podran sol·licitar

en un termini màxim de tres dies la motivació de la qualificació obtinguda.

Cada procés selectiu tindrà les següents fases de caràcter obligatori:

a) Fase d'oposició (eliminatòria). Amb una puntuació màxima de 10 punts i una de mínima de 5 punts. Aquesta fase, si

és factible, estarà dividida en dues parts: un teòrica i una pràctica.

Prova de llengua: Si alguna persona no acredita els coneixements de català i castellà - si és el cas- realitzarà la/es

prova/es legalment previstes. Aquestes proves es qualificaran com a APTE o NO APTE essent, per tant, de caràcter

eliminatori, i es realitzaran prèviament a la Fase de concurs.

- Prova de llengua catalana. Coneixements de llengua catalana del nivell que correspongui a cada plaça convocada.

- Prova de llengua castellana. Prova obligatòria i selectiva per a aquells aspirants no espanyols que no haguessin

justificat estar-ne exempts. Consistirà en la realització d'una redacció de 100 a 150 paraules i la seva posterior exposició

davant del tribunal.

b) Fase de concurs. Amb una puntuació màxima de 8 punts. Es valoraran només els mèrits al·legats i acreditats pels/les

aspirants de conformitat amb la base tercera, i dels/les candidats/tes que hagin superat les proves selectives de la Fase

d'oposició.

Aquests mèrits podran ser de tipus formatiu, d'experiència professional o de treballs divulgatius realitzats.

Per al cas que no s'acreditessin les hores lectives del curs, el Tribunal determinarà lliurament la valoració que atorga en

funció de la documentació aportada i del seu propi criteri.

La valoració dels mèrits obtinguda pels/per les aspirants en la fase de concurs es farà pública al mateix temps i en el

mateix lloc que el resultat de la valoració de l'última prova de la fase d'oposició. La fase de concurs no tindrà caràcter

eliminatori.

c) Fase d'entrevista personal. Amb una puntuació màxima de 2 punts. El Tribunal mantindrà una entrevista amb les

persones aspirants per a valorar la seva adequació a les condicions específiques de la plaça. Per a la valoració

d'aquesta fase es tindrà en compte el currículum presentat i el perfil personal, professional i formatiu respecte al lloc de

treball a ocupar.

Llista d'aprovat/des i proposta de nomenament.

Un cop finalitzada la qualificació dels/les aspirants, el Tribunal de selecció farà pública al Taulell d'anuncis de la

Corporació la relació d'aprovats/des per ordre de puntuació final. En cas d'empat, l'ordre s'establirà valorant en primer

lloc a la persona aspirant que hagi obtingut la major puntuació en la fase d'oposició. De persistir l'empat, prevaldrà el

resultat obtingut en la prova pràctica.

Els/les aspirants que obtinguin millor nota del conjunt de les tres fases i per a cada procés selectiu, seran proposats pel

Tribunal de Selecció per al seu nomenament per al President de la Corporació. Aquests/tes hauran de lliurar al Servei

de Recursos Humans de l'Ajuntament, en el termini de vint dies, les còpies dels documents acreditatius o declaracions

per al compliment de les condicions de la Base 2.

Respecte al punt g) de la Base 2, els/les aspirants hauran d'aportar certificat mèdic per acreditar la capacitat física i

psíquica, o aportar certificació mèdica oficial que acrediti disposar de salut física i psíquica.

Han de presentar la certificació de l'administració pública de la que depenguin que n'acrediti la condició i la resta de

circumstàncies que constin en el seu full de serveis.

En tot cas, els/les aspirants quedaran eximits de la presentació dels documents que constin als arxius municipals.

En cas que no s'aporti la documentació assenyalada en el termini establert, excepte casos de força major, o bé en cas

de renúncia de l'aspirant proposat/a, el President de la Corporació nomenarà funcionari/ària en pràctiques el/la següent

aspirant aprovat/a que hagi obtingut la puntuació més alta, i així successivament.

Incompatibilitats.

En l'exercici de les funcions atribuïdes a les places a les quals han estat destinats/des, que pot ser exercida en

qualsevol dependència de l'Ajuntament, serà aplicable a l'empleat/da, la normativa vigent sobre el règim

d'incompatibilitats en el sector públic, en compliment de la qual l'aspirant, abans d'incorporar-se al servei de la

Corporació, haurà d'efectuar una declaració d'activitats i, si s'escau, sol·licitar la compatibilitat corresponent, o exercir,

altrament, l'opció prevista a l'article 10 de la Llei 53/1984 de 26 de desembre i a l'article10 de la Llei 21/1987, de 26

novembre.

Incidències i recursos.

Contra els actes que decideixin directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinin la impossibilitat de

continuar en el procés selectiu, produeixin indefensió o perjudici irreparable a drets o interessos legítims, les persones

interessades poden interposar recurs d'alçada davant l'Alcalde, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva

publicació al tauler d'anuncis i resta de mitjans de l'Ajuntament.

Contra els actes de tràmit del tribunal o òrgan tècnic de selecció no inclosos en el punt anterior, les persones candidates

podran formular, al llarg del procés selectiu, totes les al·legacions que estimin pertinents, per a la seva consideració en

el moment de fer-se pública la puntuació final del procés selectiu.

Contra les bases: D'acord amb l'article 10 del Decret 144/1994, de 14 de juny, es sotmeten aquestes bases a informació

pública durant 20 dies naturals a comptar des de l'endemà de la últim publicació, ja sigui al BOP o al DOGC de l'anunci

amb les referències d'on poden ser consultades.

Finalitzat aquest període i si no es presenten al·legacions o es desestimen les presentades, es posarà fi a la via

administrativa, poden interposar directament recurs contenciós-administratiu, davant el Tribunal Superior de Justícia de

Catalunya, en el termini de dos mesos a comptar a partir de l'endemà de la data de finalització del període d'informació

pública o de la notificació de la resolució de les al·legacions presentades.

Prèviament i de forma potestativa, pot interposar-se recurs de reposició, davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte, en

el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la data de finalització del període d'informació pública o de la

notificació de la resolució de les al·legacions presentades.

Custòdia de la documentació.

Tota la documentació del procés selectiu quedarà sota la custòdia de l'Ajuntament i no se'n podrà disposar fora d'aquest

àmbit.

Una vegada sigui ferma la resolució dels processos i la contractació del personal, les persones aspirants que hi hagin

participat tindran un termini de tres mesos per retirar la documentació aportada. Les actes del tribunal qualificador es

conservaran a l'expedient corresponent.

Disposició addicional.

En allò que no estigui previst en les bases, es procedirà d'acord amb l'establert a la normativa vigent.

Les bases de la convocatòria es publicaran íntegrament al Butlletí Oficial de la Província i al tauler d'anuncis.

 

Bases específicas de la convocatoria

PROCÉS DE SELECCIÓ D'1 PLAÇA D'AUXILIAR ADMINISTRATIU/VA BIBLIOTECA, GRUP C2, ADSCRITA A SERVEIS PERSONALS, MODALITAT D'ACCÉS LLIURE I SISTEMA SELECTIU DE CONCURS OPOSICIÓ.

Objecte.

És objecte d'aquest procés regular el sistema d'accés a una plaça d'Auxiliar Administratiu/va de Biblioteca (SSPP37),

Grup C2, de la plantilla de personal laboral, inclosa a l'Oferta Pública d'Ocupació de l'any 2011 i en la plantilla de

Personal de 2014, mitjançant el sistema de concurs-oposició lliure.

Funcions.

Assumpció de tasques d'execució pròpies de la seva formació en els àmbits d'atenció al públic, suport tècnic

administratiu intern i suport a l'animació de la lectura.

Requisit específic de participació.

Estar en possessió del títol de graduat escolar.

Procés de selecció

Acreditació del nivell C de català.

Les especificitats d'aquest procés són les que segueixen:

e) Fase d'OPOSICIÓ:

Prova test: Consistirà en resoldre un examen tipus test les preguntes del qual s'hauran de basar en el Temari que

s'adjunta.

Aquesta prova tindrà una durada màxima d'1 hora . La puntuació màxima a obtenir en aquesta Fase és de 10 punts.

b) Fase de CONCURS:

Consistirà en l'avaluació dels mèrits aportats, com a màxim fins el dia en què s'acabi el termini de presentació

d'instàncies, sempre sobre la documentació acreditativa aportada per la persona aspirant, d'acord amb el següent

barem i fins a un màxim de 8 punts:

1.- Serveis prestats en biblioteques municipals realitzant funcions com les que té encomanades aquest lloc de treball. A

raó d'1 punt per cada 6 mesos treballats, amb un màxim de 4 punts.

2.- Serveis prestats a l'empresa privada realitzant tasques pròpies d'auxiliar administratiu/va.. A raó d'un punt per any

treballat, amb un màxim d'1 punt.

3.- Valoració de la formació per la realització de cursos sobre responsabilitats que tinguin relació amb la plaça que es

convoca.

Formació complementària. Es valorarà fins a un màxim de 2 punts, a partir dels paràmetres següent segons els cursos

realitzats:

Núm. hores Puntuació

0 a 10 0.30

Més de 10 0.50

Per disposar d'un títol acadèmic superior a l'exigit de forma específica a aquest lloc de treball. 1 punt.

Temari Fase d'Oposició:

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: estructura, contingut i principis. Els drets fonamentals i les llibertats públiques.

Tema 2. Les Corts Generals. Composició, organització i atribucions del Congrés dels Diputats i del Senat. El Defensor del Poble.

Tema 3. L'organització territorial de l'Estat: l'Administració central, autonòmica i local. Ens que l'integren l'administració local. La Llei de bases del règim local.

Tema 4. El municipi. Els òrgans de representació política i la seva designació. Línies generals de l'organització i competències municipals.

Tema 5. L'Estatut d'autonomia de Catalunya; estructura, contingut essencial i principis fonamentals. Els procediments de reforma.

Tema 6. El Parlament de Catalunya; composició, organització i funcions. El President de la Generalitat: elecció, cessament i funcions. El Govern: composició, atribucions i funcions.

Tema 7. L'Administració pública: concepte i principis. El dret administratiu. El reglament: concepte i classes de reglaments. L'òrgan administratiu: concepte, elements i naturalesa.

Tema 8. El procediment administratiu: concepte, principis i importància. El procediment administratiu comú: regulació.

Tema 9. Drets i deures del personal al servei de l'Administració pública. Sistema retributiu. Situacions administratives.

Tema 10. Les relacions laborals. L'Estatut dels treballadors: estructura i contingut.

Tema 11. Les hisendes locals. Classificació dels ingressos. Els pressupostos locals. Els tributs: concepte, naturalesa.

Tema 12. Definició i missions de la Biblioteca Pública segons manifest de la Unesco 1994.

Tema 13. Les biblioteques públiques a Catalunya avui. El sistema de lectura Pública i la Llei del Sistema Bibliotecari de Catalunya.

Tema 14. La biblioteca pública un servei municipal. Marc competencial.

Tema 15. Organització general d'una biblioteca pública: seccions, serveis, etcètera.

Tema 16. L'organització dels fons: sistemes de classificació i centres d'interès.

Tema 17. Accés a la informació a les biblioteques públiques de Catalunya: els catàlegs i les bases de dades.

Tema 18. Organització d'activitats de promoció de la lectura en una biblioteca. Principals programes.

Tema 19. L'Atenció a l'usuari en una biblioteca: drets i deures.

Tema 20. Equipaments de la biblioteca: consideracions generals, distribució d'espais i característiques del mobiliari.