Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Archivero, Ayuntamiento de Sant Feliu de Guíxols (Girona)

Archivero, Ayuntamiento de Sant Feliu de Guíxols (Girona)

1 Plaza, Concurso Oposición, Acceso libre, Grupo A1, 31-10-2013


Apertura de plazo - Hasta el 20-11-2013


  • Titulación requerida: Estar en possessió de la titulació de llicenciatura de Geografia i Història, Filosofia i lletres, humanitats i/o titulació equivalent, o en condicions d’obtenir-la abans de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. en cas de presentar titulacions equivalents a l’exigida, s’haurà d’adjuntar un certificat lliurat per l’òrgan competent que n’acrediti l’equivalència.

 

Bases de la convocatoria

BASES QUE HAN DE RE GIR EL CON CURS -OPOS ICIÓ PER A LA PRO VISIÓ DEFINITIVA D’UNA PLA ÇA D’AR XIVER /A A LA PLANTILLA DE PERSONAL FUNCIONAR I D’AQUES T AJUNTAMENT

Objecte de la convocatòria

És objecte de la present convocatòria la provisió definitiva d’una plaça d’arxiver/a, vacant en la plantilla de personal funcionari, i que es troba inclosa en inclosa en l’oferta pública d’ocupació per a l’any 2010, publicada en el BOP número 163 i en el DOGC número 5700, de 25 d’agost de 2010. La selecció es farà mitjançant el procediment de concurs-oposició lliure. El nomenament serà com a funcionari/a de carrera a temps complert i dotat de les retribucions que corresponguin de conformitat amb el pressupost municipal vigent. La plaça es troba enquadrada en l’escala d’administració especial, subescala tècnica, titulars superiors, grup de classificació A1-25 (antic A).

Condicions o requisits que hauran de reunir o complir els aspirants

Per prendre part en les proves de selecció els aspirants han de complir els requisits i les condicins següents:

a) S er ciutadà espanyol o, d’acord amb la llei 17/93, de 23 de desembre, sobre l’accés a determinats sectors de la funció pública dels nacionals de la resta d’estats membres de la Unió Europea, tenir la nacionalitat d’un país membre de la Unió Europea o la de qualsevol d’aquells Estats als que, en virtut de Tractats Internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors en els termes en que aquesta s’hagi definit en el Tractat Constitutiu de la Unió Europea. Així mateix per a les places de personal laboral fix, s’estarà al que disposa l’article 10.2 de la L.O. 4/2000, d’11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració, modificada per la L.O. 8/2000.

b) Haver complert l’edat de 16 anys en la data d’acabament del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, i no excedir de l’edat establerta com a màxima per a l’ingrés en el cos o escala.

c) E star en possessió de la titulació de llicenciatura de Geografia i Història, Filosofia i Lletres, humanitats i/o titulació equivalent, o en condicions d’obtenir-la abans de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. En cas de presentar titulacions equivalents a l’exigida, s’haurà d’adjuntar un certificat lliurat per l’òrgan competent que n’acrediti l’equivalència.

En cas de titulacions obtingudes a l’estranger s’haurà d’estar en possessió de la credencial que acrediti la seva homologació, expedida pel Ministeri d’Educació i Cultura.

d) N ivell de coneixement de la llengua catalana: comprensió i expressió oral i coneixement escrit. L’acreditació documental del nivell C de la JPC o equivalent, servirà per eximir de la realització de qualsevol altra prova de valoració.

e) Complir les condicions específiques per exercir les funcions que dins del cos i escala li puguin ser encomanades, d’acord amb el que es prevegi per reglament.

f) N o estar inhabilitat per sentència ferma per a l’exercici de les funcions públiques ni haver estat separat, per resolució ferma, del servei de cap administració pública.

g) N o patir cap malaltia ni deficiència física que impedeixi el normal exercici de la funció.

El compliment de les condicions i els requisits exigits per aquesta convocatòria, s’ha de produir en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins a la contractació com a personal indefinit fix. Aquestes condicions i requisits s’han d’acreditar de la manera i en el termini que preveu la base desena.

No obstant això, si durant el procés selectiu el tribunal considera que hi ha raons suficients, podran demanar a qualsevol dels/de les aspirants que acreditin el compliment de totes o alguna de les condicions i els requisits exigits per prendre part en el procés selectiu.

Forma i termini de presentació de sol·licituds.

Les sol·licituds per prendre part a les proves d’accés s’adreçaran a l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols i es presentaran al Registre General d’aquest Ajuntament, o en la forma establerta en l’article 38-4 de la Llei 39/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, durant el termini de vint dies naturals comptats a partir del següent al de la publicació de l’anunci de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat. Les esmentades bases es publicaran íntegrament en el Butlletí Oficial de la Província.

Si d’acord amb el previst a l’article 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, la instància no es presentés al registre d’entrada de l’Ajuntament, l’aspirant haurà de comunicar a l’Àrea de Recursos Humans la remissió de la còpia de la instància el mateix dia, mitjançant correu electrònic (rrhh@guixols.cat) adjuntant el certificat de correus que ho acrediti, com a màxim, el darrer dia del termini de presentació de les instàncies. No s’acceptarà cap instància per correu no hagi complert aquest requisit.

No obstant això, transcorregut 10 dies naturals des de l’últim dia per presentar la instància sense haver-se rebut a l’Ajuntament, aquesta no serà admesa en cap cas.

Els i les aspirants hi hauran de fer constar en les sol·licituds que accepten aquestes bases i que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides, referides sempre a la data d’acabament del termini per a la presentació de sol·licituds.

A la sol·licitud s’adjuntarà:

a) Fotocòpia del document nacional d’identitat, o del document equivalent dels països de la Unió Europea, o del NIE pels estrangers no comunitaris.

b) Fotocòpia de la titulació exigida.

c) Currículum acadèmic i professional.

d) Documentació adequada i suficient que s’hagi de tenir en compte per a la valoració de mèrits. Els Estudis, congressos, cursos, cursets i jornades i seminaris que s’al·leguen com a mèrits hauran de ser acreditats mitjançant títols oficials o homologats, fent constar el centre emissor dels mateixos, així com les hores de durada.

Caldrà aportar informe “de vida laboral” expedit per la Tresoreria de la Seguretat Social, en el cas de voler que es tingui en compte el temps treballat en tasques similars a l’empresa privada, així com el contracte laboral en què consti la categoria i el lloc de treball desenvolupat en l’empresa privada.

Caldrà aportar certificat de serveis prestats en cas de tenir experiència en l’administració pública, i/o certificat d’experiència professional expedit pels col·legis professionals adients i/o altres certificats equivalents.

Caldrà aportar el certificat acreditatiu de posseir el nivell C de la Direcció General de Política Lingüística, o un d’equivalent per quedar exempt de l’exercici corresponent.

Tots els documents es poden presentar mitjançant fotocòpies, que només seran degudament compulsades als aspirants que finalment superin totes les proves, i que serien eliminats automàticament del procés selectiu si es detectés que havien aportat cap document que no es correspongui amb l’original autèntic.

Admissió dels i les aspirants i publicitat.

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Presidència de la Corporació, en el termini màxim d’un mes, dictarà resolució aprovant la llista d’admesos i d’exclosos.

En la mateixa resolució es designaran els membres del tribunal, el lloc, la data i l’hora del començament dels exercicis i l’ordre d’actuació dels i les aspirants.

L’esmentada resolució s’exposarà en el Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament, en la pàgina web i en Butlletí Oficial de la Província, havent-hi deu dies des de l’endemà de la publicació en el BOP, perquè els qui hagin estat declarats exclosos, esmenin les faltes que calgui o acompanyin els documents que siguin preceptius, segons disposa l’art. 84 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Així mateix podran ser recusats els membres del tribunal, d’acord amb l’establert en els articles 28 i 29 de l’esmentada Llei.

Si d’acord amb el previst a l’article 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, la instància no es presentés al registre d’entrada de l’Ajuntament, l’aspirant haurà de comunicar a l’Àrea de Recursos Humans la remissió de la còpia de la instància el mateix dia, mitjançant correu electrònic (rrhh@guixols.cat) adjuntant el certificat de correus que ho acrediti, com a màxim, el darrer dia del termini de presentació de les instàncies. No s’acceptarà cap instància per correu no hagi complert aquest requisit.

No obstant això, transcorregut 10 dies naturals des de l’últim dia per presentar la instància sense haver-se rebut a l’Ajuntament, aquesta no serà admesa en cap cas.

Un cop iniciades les proves selectives no es publicaran els successius anuncis de celebració de la resta d’exercicis en els butlletins oficials, però sí en els locals on s’hagin celebrat les proves anteriors.

Tribunal qualificador:

a) Presidència: un/a tècnic/a designat/da per la Corporació, de la pròpia o d’una altra corporació.

b) Secretaria: Actuarà com a secretari/a del Tribunal la cap de Recursos Humans, o un/a funcionari/a de la Corporació en qui delegui.

c) Vocals:

Dos membres tècnics de la Corporació

Dos/dues tècnic/ques especialitzats/des designats per la Corporació, de la pròpia o d’una altra corporació.

Un/a tècnic/a designat/da per l’Escola d’Administració Pública de Catalunya.

Assistirà en qualitat d’observador/a, sense vot, un/a membre de la Representació del Personal.

Tots els membres del Tribunal tindran veu i vot, excepte el representant del personal, que només tindran veu. El Tribunal no podrà constituir-se sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, i serà necessària la presència del president/a i del/a secretari/a.

L’Ajuntament o el President del Tribunal podran disposar la incorporació d’assessors especialistes per a totes o algunes de les proves, els quals es limitaran a l’exercici de les seves especialitats tècniques, en base a les quals exclusivament, col·laboraran amb l’òrgan de selecció.

El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre de les proves en tot el que no preveuen aquestes bases.

Es declara expressament que el tribunal no podrà declarar aprovat un nombre d’aspirants superior al de les places convocades.

Sistema de selecció.

El sistema de selecció, d’acord amb les característiques de les places convocades, serà el de concurs-oposició lliure.

La fase d’oposició serà prèvia a la de concurs i no tindrà caràcter eliminatori. Les puntuacions obtingudes a la fase de concurs no podran ser aplicades, en cap cas, per superar els exercicis de la fase d’oposició.

Començament i desenvolupament dels exercicis.

L’ordre d’actuació dels i les aspirants, en aquells exercicis que no es puguin realitzar conjuntament, serà el que es determini a la llista d’admesos.

Els opositors seran cridats per a cada exercici en crida única, i seran exclosos aquells que no compareguin, llevat de casos degudament justificats i apreciats lliurement pel Tribunal.

En qualsevol moment els Tribunals podran requerir als opositors l’acreditació de la seva personalitat.

Exercicis de l’oposició i la seva qualificació.

Tots els exercicis de les diferents proves seran obligatoris i eliminatoris, quan no s’indiqui el contrari.

Cadascun dels exercicis serà qualificat, quan no s’indiqui el contrari, fins a un màxim de 10 punts, i seran eliminats els opositors que no arribin a un mínim de cinc punts a cadascun d’ells. Els punts que atorgarà cada membre del Tribunal i en cadascun dels exercicis serà de 0 a 10, i la puntuació que correspongui a l’aspirant en cada exercici, serà la mitjana d’aquestes puntuacions.

La qualificació de la fase oposició es determinarà per la suma de les puntuacions obtingudes en tots els exercicis.

Els i les aspirants hauran d’acreditar els coneixements suficients de la llengua catalana mitjançant la presentació del certificat del nivell corresponent a la plaça convocada. La qualificació d’aquesta prova, que serà la primera a realitzar, serà d’apte/a o no apte/a.

1r exercici.- Valoració dels coneixements orals i escrits de la llengua catalana, mitjançant una prova de nivell equiparable al C.

Quedaran exempts de realitzar aquesta prova els i les aspirants que aportin el certificat acreditatiu de posseir el nivell C de la Direcció General de Política Lingüística, o un d’equivalent. També quedaran exempts els i les aspirants que hagin participat i obtingut plaça en processos anteriors de selecció de personal per accedir a aquest Ajuntament en els quals hi hagués una prova de català del mateix nivell o superior. Aquest exercici es qualificarà com a apte/a o no apte/a.

2n exercici. – Consistirà a contestar per escrit deu preguntes (tres relacionades amb el temari general i set relacionades amb el temari específic), determinades pel Tribunal immediatament abans de començar l’exercici.

Els i les aspirants disposaran d’un període màxim de dues hores per contestar les esmentades preguntes.

Es valorarà especialment en aquest exercici els coneixements sobre els temes proposats, a més del nivell de formació general, la composició gramatical, ortogràfica i la claredat d’exposició.

El Tribunal podrà decidir que l’exercici sigui presentat pels aspirants davant el Tribunal, que podrà formular les preguntes que consideri necessàries a l’objecte de clarificar aquells aspectes de l’exposició que cregui oportú i comprovar els coneixements dels aspirants.

Es qualificarà fins a un màxim de 10 punts. Per superar aquest exercici s’haurà d’obtenir una puntuació mínima de 5 punts per superar-lo.

3r exercici.- Consistirà a resoldre dos supòsit de caràcter pràctic que proposarà el Tribunal, immediatament abans del començament de l’exercici, i relacionat amb les funcions, atribucions i comeses pròpies de la plaça objecte de la convocatòria, quedant a judici del tribunal el seu contingut, característiques i forma de realització.

Els i les aspirants disposaran d’un termini màxim de dues hores per contestar les esmentades preguntes.

Es valorarà en aquest exercici la resolució del supòsit, el coneixement sobre les matèries plantejades i la presentació de l’exercici.

El Tribunal podrà decidir que l’exercici sigui presentat pels aspirants davant el Tribunal, que podrà formular les preguntes que consideri necessàries a l’objecte de clarificar aquells aspectes de l’exposició que cregui oportú i comprovar els coneixements dels aspirants.

La durada màxima d’aquest exercici serà determinada pel tribunal. La puntuació màxima serà de 10 punts, i caldrà obtenir una puntuació mínima de 5 punts per superar-lo.

4t exercici. – Entrevista personal. El tribunal de qualificació efectuarà una entrevista per determinar la idoneïtat de l’aspirant així com per valorar l’experiència en tasques pròpies del lloc de treball. Es valorarà el treball realitzat en funció dels informes acreditatius de les activitats i projectes desenvolupats. L’entrevista puntuarà sobre un màxim de 3 punts, i no serà eliminatòria.

Qualificació dels mèrits en la fase de concurs:

Qualificació de mèrits:

1) Serveis prestats realitzant tasques anàlogues:

• A l’administració local .......................................................0’20 punts/mes

• E n altres adm. públiques ...................................................0’10 punts/mes

• E n una empresa privada....................................................0’05 punts/mes

Fins a un màxim de 3 punts.

No es computen els serveis prestats simultàniament amb d’altres igualment al·legats. Tampoc no es valoren els serveis prestats a les administracions públiques en qualitat de personal eventual de confiança o assessorament especial.

L’experiència professional en les administracions o empreses del sector públic s’ha d’acreditar mitjançant certificació de l’òrgan competent amb indicació expressa de l’escala i subescala o categoria professional desenvolupada, funcions, període de temps, règim de dedicació i experiència adquirida. L’antiguitat i els serveis prestats en aquesta administració no caldrà que s’acreditin documentalment i s’admetran i valoraran amb base a les dades que sobrin en els expedients personals de les persones aspirants.

L’experiència professional a l’empresa privada o com a treballador autònom s’ha d’acreditar mitjançant certificació de l’empresa que indiqui els serveis prestats, la categoria professional i les funcions, el període de temps, el règim de dedicació i l’experiència adquirida, i fotocòpia dels contractes de treball.

2) Formació:

Cursos, jornades o seminaris:

• De 5 a 20 hores: .............................. 0’20 punts.

• De 21 a 40 hores:............................. 0’40 “

• De 41 a 60 hores:............................. 0,60 “

• M és de 60 hores:............................. 0,80 “

Altres cursos, jornades o seminaris no inclosos a l’apartat anterior organitzats o homologats per centres oficials: 0,10 punts per cada un.

L’acreditació de la formació es farà mitjançant fotocòpia de la certificació, amb especificació de l’entitat organitzadora, denominació del curs i durada del curs en hores o en crèdits, quedarà a criteri del tribunal la valoració o no del mèrit.

La puntuació màxima en aquest apartat serà de 4,5 punts.

No es valoren en aquest apartat els estudis acadèmics inacabats ni les assignatures considerades individualment.

3) Altres titulacions acadèmiques: relacionades amb al lloc a proveir, sempre que no siguin les exigides a la convocatòria o les de nivell inferior necessàries per aconseguir-les.

a) Graduat superior en arxivística i gestió de documents............................................................................................... 1,5 punts

b) Superiors a l’exigida i que estiguin relacionades amb les funcions de la plaça convocada, a raó d’................... 1 punts per títol

c) Diferent a l’exigida, del mateix nivell i que no estigui relacionada amb les funcions de la plaça convocada..... 0,50 punts per títol

d) Superior a l’exigida i que no estigui relacionada amb les funcions de la plaça convocada, a raó de .................. 0,75 punts per títol

Fins a un màxim d’1,5 punt.

A efectes d’equivalència de titulació, només s’admeten les reconegudes pel Ministeri d’Educació i Ciència amb caràcter general i vàlides a tots els efectes.

4) Publicació d’estudis i treballs, així com l’activitat docent, formativa o divulgativa sobre temes rellevants

al lloc de treball..............................................................................................................................................................0,5 punts màxim.

d) Nivell de coneixement de la llengua catalana:

Es valoraran els certificats superiors al nivell de suficiència de català (C) de la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura, o altres equivalents, fins a un màxim de 1 punt.

La puntuació definitiva del concurs serà el resultat de sumar la puntuació de tots els mèrits.

La puntuació definitiva del concurs oposició serà el resultat de sumar les puntuacions obtingudes en les fases d’oposició i de concurs.

Període de pràctiques

La fase final de l’oposició consistirà en la realització i superació d’un període de pràctiques en les tasques pròpies de la plaça convocada a l’àrea a la que sigui adscrit l’aspirant. La durada de les pràctiques serà de tres mesos, i començaran en un termini màxim d’un mes a partir de la data en que es notifiqui la resolució definitiva del procés selectiu.

La qualificació d’aquest període de pràctiques serà d’apte o no apte. Els i les aspirants que no superin el període de pràctiques perdran tots els seus drets a ser contractats com a personal laboral indefinit fix.

Relació d’aprovats i presentació de documents.

Acabada la qualificació dels i de les aspirants, i abans de la realització de la última fase de l’oposició (període de pràctiques), el Tribunal publicarà la relació d’aprovats, que no podrà ultrapassar el nombre de places convocades, per ordre de puntuació, i elevarà a la Presidència de la Corporació la proposta de nomenament com a funcionaris en pràctiques dels i de les aspirants que hagin obtingut la major puntuació. Aquesta proposta tindrà caràcter vinculant.

Contra la llista de persones aprovades es pot interposar recurs d’alçada davant el/la president/a de la corporació en el termini i amb l’efecte que estableix la LR JAP i PAC.

La persona proposada presentarà a l’Àrea de Recursos Humans de la Corporació, dins el termini de vint dies naturals a partir de la publicació de la llista d’aprovats, els documents que acreditin els requisits exigits a la Base Segona per prendre part en la Convocatòria, i es realitzaran les compulses de tota la documentació aportada, amb els efectes que estableix la Base Tercera.

Aquell que tinguin la condició d’empleat públics estarà exempt de justificar documentalment les condicions i requisits ja demostrats per obtenir el seu anterior nomenament/contracte, presentant la certificació de l’Administració Pública de la qual depenguin que acrediti la seva condició i totes les circumstàncies que constin al seu full de serveis.

Si dins el termini indicat, i llevat de casos de força major, l’aspirant proposat no presentes la documentació o no reunís els requisits exigits, no podria ser nomenat, i quedarien anul·lades totes les seves actuacions, sens perjudici de la responsabilitat en què haguessin pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud, mitjançant la qual sol·licitava prendre part a les proves.

El Tribunal Qualificador emetrà una llista amb els aspirant que hagin superat el procés i no hagin obtingut la plaça, amb la finalitat de crear una borsa de treball per a cobrir necessitats temporals de personal de la categoria d’arxiver/a segons les funcions del lloc que es convoca, que es produeixin per un període de dos anys.

L’aspirant veurà decaigut el seu dret a ser cridat en l’ordre establert en la borsa de treball si, al ser cridat en temps i forma per l’organisme per un nomenament o contractació mínim de tres mesos, l’aspirant renunciés a la proposta de nomenament o contractació. En aquest cas, l’aspirant veurà modificat l’ordre inicial que tenia reconegut dins la borsa per passar a ocupar el darrer lloc dins del darrer bloc establert a efectes de prelació. Per tant, el rebuig a una oferta de treball en la que es proposi un nomenament o contractació mínim de tres mesos no suposarà l’exclusió de la borsa de treball, sinó simplement el seu pas a la darrera posició en l’ordre de prelació establert en la borsa.

No serà d’aplicació el que s’estableix en el paràgraf anterior, en cas que concorrin causes degudament justificades que impossibilitin la incorporació immediata, com per exemple circumstàncies que posin en risc la salut.

Contra la llista de persones aprovades es pot interposar recurs d’alçada davant el/la president/a de la corporació en el termini i amb l’efecte que estableix la LR JAPiPAC.

Les persones proposades presentaran a l’Àrea de Recursos Humans de la Corporació, el dia següent a partir de la notificació de la proposta de nomenament o contractació, els documents que acreditin els requisits exigits a la Base Segona per prendre part en la convocatòria, i es realitzaran les compulses de tota la documentació aportada, amb els efectes que estableix la Base Tercera.

Aquells que tinguin la condició d’empleats públics estaran exempts de justificar documentalment les condicions i requisits ja demostrats per obtenir el seu anterior nomenament o contractació, presentant la certificació de l’Administració Pública de la qual depenguin que acrediti la seva condició i totes les circumstàncies que constin al seu full de serveis.

Si dins el termini indicat, i llevat de casos de força major, els i les aspirants proposats no presentessin la documentació o no reunissin els requisits exigits, no podrien ser nomenats o contractats, i quedarien anul·lades totes les seves actuacions, sens perjudici de la responsabilitat en què haguessin pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud, mitjançant la qual sol·licitaven prendre part a les proves.

Normes supletòries. Règim d’impugnacions i al·legacions:

Contra l’acord d’aprovació d’aquestes bases generals, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs contenciós administratiu davant la sala d’aquesta jurisdicció del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l’endemà de la seva publicació íntegra al BOP, de conformitat amb el que disposa l’article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Així mateix, poden interposar potestativament recurs de reposició, previ al recurs contenciós administratiu, davant l’òrgan que ha pres l’acord en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la seva publicació al BOP, segons el que disposen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, o qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

18.2 Contra les resolucions definitives de l’Alcaldia, les persones interessades podran interposar recurs potestatiu de reposició dins el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la seva publicació o notificació, o directament recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos mesos a comptar de l’endemà de la seva publicació o notificació.

18.3 Contra els actes de tràmit del Tribunal de selecció que decideixin directament o indirectament el fons de l’assumpte, determinin la impossibilitat de continuar en el procés selectiu, produeixin indefensió o perjudici irreparable a drets o interessos legítims, les persones interessades poden interposar recurs d’alçada davant l’Alcaldia, en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la seva publicació al tauler d’anuncis de la corporació.

18.4 Contra els actes de tràmit del tribunal de selecció no inclosos en l’apartat anterior, els/les aspirants, al llarg del procés selectiu, podran formular totes les al·legacions que estimin pertinents per a la seva consideració en el moment de fer-se pública la puntuació final del procés selectiu.

18.5 Per la mera concurrència als processos selectius s’entén que l’aspirant accepta íntegrament aquestes bases, tret que, prèviament, hagi exercit el seu dret a impugnar-les.

Per a tot allò que no s’ha previst en les normes d’aquesta convocatòria unitària, serà d’aplicació la Llei 7/2007 de 12 d’abril de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, la Llei 23/88 de 28 de juliol de modificació de la Llei de mesures per a la reforma de la funció pública, la Llei municipal i de règim local de Catalunya de 15 d’abril de 1987, el Reglament de personal al servei de les entitats locals de 30 de juliol de 1990, el Reial Decret 896/1991 de 7 de juny, i altres disposicions que hi siguin d’aplicació.

ANEX PROGRAMA DE TEMES

Primera part. Matèries generals:

1.- L a Constitució espanyola de 1978: estructura, contingut i principis. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Els deures. El Tribunal Constitucional.

2.- L es Corts Generals. Composició, organització i atribucions del Congrés dels Diputats i del senat. El Defensor del Poble. El Govern: designació i remoció. Relacions del Govern amb les Corts Generals.

3.- E l municipi: el terme municipal; la població i l’empadronament. Organització municipal: òrgans necessaris i complementaris. L’alcalde: selecció, deures i atribucions. El Ple de l’Ajuntament. La Junta de Govern Local. Les comissions informatives. Els regidors delegats.

4.- L ínies generals de l’organització i competències municipals. Règims municipals especials. L’organització comarcal de Catalunya. La província. Mancomunitats. Agrupacions. Entitats d’àmbit territorial inferior al municipi.

5.- L ’organització territorial de l’estat: l’Administració central, autonòmica i local. Ens que l’integren. La llei de bases del règim local. La regularització del règim local a Catalunya.

6.- L’organització territorial de l’Estat: les comunitats autònomes. Constitució i competències. Vies d’accés a l’autonomia.

7.- L ’Estatut d’autonomia de Catalunya: estructura, contingut essencial i principis fonamentals. Els procediments de reforma. Competències de la Generalitat de Catalunya: exclusives, de desenvolupament legislatiu i executives.

8.- E l Parlament de Catalunya; composició, organització i funcions. El Síndic de Greuges. La Sindicatura de Comptes. El Consell Consultiu. El President de la Generalitat: elecció, cessament i funcions. El Govern: composició, caràcter, atribucions i funcions.

9.- A dministració pública: concepte i principis. El dret administratiu. El reglament: concepte i classes de reglaments. L’ òrgan administratiu: concepte, elements i naturalesa. Els òrgans col·legiats. La jerarquia administrativa. La delegació, l’ avocació i la substitució. La coordinació administrativa. La relació jurídico-administrativa. Els subjectes de la relació jurídicoadministrativa.

10.- E l ciutadà com a titular de drets davant l’Administració. Els drets públics subjectius. Els interessos legítims. Capacitat jurídica i capacitat d’obrar. Règim d’accés dels ciutadans a la documentació administrativa. Tractament de dades personals.

11.- L a potestat legislativa. La delegació legislativa en favor del Govern. La iniciativa legislativa. Lleis orgàniques. Lleis ordinàries.Lleis marc. Lleis d’harmonització.

12.- L ’ acte administratiu: concepte i classes. La motivació i la forma. El silenci administratiu. L’eficàcia de l’ acte administratiu: principis generals. La notificació i la publicació. Invalidesa dels actes: nul·litat de ple dret, anul·labilitat.

13.- E l procediment administratiu: concepte, principis i importància. El procediment administratiu comú: regulació. L’ estructura del procediment administratiu: iniciació, ordenació, instrucció i finalització. Els terminis administratius: regulació i jurisprudència. Revisió dels actes en via administrativa. Revisió d’ofici. Els recursos administratius: objecte i classes. El recurs contenciós administratiu.

14.- L es hisendes locals. Classificació dels ingressos. Els pressupostos locals. Modificacions pressupostàries: crèdits extraordinaris i suplements de crèdits. Transferències. Altres modificacions pressupostàries.

15.- E l dret tributari a l’Administració local: concepte i contingut. Els tributs: concepte, naturalesa. El fet imposable i l’acreditació. Els impostos: concepte i principis. Els impostos directes. Els impostos indirectes. Taxes i contribucions especials. Els preus públics.

16.- L a contractació administrativa en l’àmbit local. Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre: objecte i àmbit d’aplicació. Principis bàsics de la Llei de contractes de les administracions públiques. La selecció del contractista. Drets i deures del contractista i de l’Administració. Classificació dels contractes administratius. Execució i extinció dels contractes.

17.- E l servei públic local. Formes de prestació dels serveis públics. La gestió directa i la indirecta. La concessió. Domini públic i privat de l’Administració: règim jurídic i naturalesa. Ús del domini públic.

18.- L a responsabilitat de les administracions públiques. Responsabilitat patrimonial. L’acció de responsabilitat. La responsabilitat de les autoritats i del personal al servei de les administracions públiques. Règim d’incompatibilitats.

19.- E ls béns de les entitats locals. Classes. Béns de domini públic: Concepte, naturalesa i elements. Ús i utilització. Afectació i mutacions demanials. Prerrogatives i potestats de les entitats local en relació amb els seus bens. L’inventari. El patrimoni privat de les entitats locals. Règim jurídic.

20.- E l règim jurídic de la funció pública catalana. La funció pública local: selecció i provisió de llocs; adquisició i pèrdua de la condició de funcionari. Drets i deures del personal al servei de l’Administració pública. El sistema retributiu. Situacions administratives. Règim d’incompatibilitats del personal al servei de l’Administració pública.

Segona part. Matèries específiques:

1 E ls arxius: concepte, origen, funcions i tipologies

2 L ’arxivística: naixement i evolució, principis fonamentals

3 E l document d’arxiu: concepte, evolució i valors

4 L ’arxivística a l’era de la informació: la metodologia arxivística a l’entorn de la societat del coneixement

5 O rganitzacions arxivístiques catalanes, estatals i internacionals

6 E l sistema arxivístic de Catalunya: organització, tipologia i funcions dels òrgans i els centres que l’integren

7 E l sistema arxivístic de l’Estat espanyol: organització, tipologia i funcions dels òrgans i centres que l’integren

8 L a cooperació arxivística a l’àmbit dels arxius i el patrimoni documental

9 L a llei 10/2001, d’arxius i documents

10 L a legislació sobre el patrimoni cultural a Catalunya i a l’Estat espanyol

11 L a regulació jurídica del patrimoni documental a Catalunya i a l’Estat espanyol

12 E l règim jurídic dels documents a l’Administració local i la seva naturalesa

13 E ls diferents tipus d’arxius. Tipologies d’arxius i funcions

14 E ls arxius de l’Administració local. Origen i evolució dels arxius municipals

15 L a gestió i planificació d’un arxiu municipal: els recursos econòmics, tècnics i humans

16 E l personal de l’Arxiu Municipal: tipologia i funcions arxivístiques

17 L a gestió informatitzada de l’Arxiu Municipal: principis fonamentals per a la informatització

18 E ines normatives en un Arxiu Municipal: reglament, circular, manuals

19 L a gestió documental. Concepte, funcions i objectius fonamentals

20 E l procés d’implementació d’un sistema de gestió documental a l’Administració municipal: concepte, funcions i finalitats

21 E l procediment administratiu i l’organització de la documentació

22 L a norma ISO 15489 de gestió documental

23 L a identificació dels documents. Els quadres de fons a l’Arxiu Municipal

24 L a classificació dels documents. Concepte, objectiu i sistemes

25 E ls quadres de classificació: principis, característiques i estructura

26 L es principals tipologies documentals de l’Administració local

27 L a descripció documental. Mètodes i característiques dels diferents instruments de descripció

28 L a normalització en la descripció: la NO DAC

29 L es normes internacionals de descripció arxivística

30 M ètodes d’indexació documental

31 E l cicle de vida dels documents. Fases, valors i usos de la documentació

32 E ls arxius de gestió com a component del Servei d’Arxiu Municipal

33 L a transferència de documentació: concepte, principis, objectius. El full de transferència. Principis, procediments i usos.

34 L ’avaluació i la tria documental: concepte, principis, característiques

35 E ls procediments de valoració de les sèries documentals. Els calendaris de conservació

36 L a CNA TD: funcions, objectius, abast i regulació

37 E l règim jurídic de l’accés a la documentació

38 L a protecció dels drets dels ciutadans i la privacitat de les dades personals

39 L ’Arxiu Municipal al servei de l’Administració: planificació i control del sistema de consulta i préstec

40 L a propietat intel·lectual i els drets d’autor: incidència a l’accés i difusió de la documentació

41 L a difusió de la documentació de l’arxiu. Vessant informativa, investigadora i pedagògica

42 L ’edifici i les instal·lacions dels arxius

43 L a gestió dels dipòsits de l’arxiu. L’arxivament de la documentació

44 L a preservació, la conservació i la restauració dels documents

45 L a conservació i ús dels documents electrònics

46 Causes de degradació i mesures de prevenció per a la conservació dels documents

47 E ls canvis de suports de la documentació. La microfilmació i la digitalització

48 L ’administració electrònica: conceptes, regulació i objectius

49 E l règim jurídic del document electrònic i la signatura electrònica

50 L ’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i el paper de l’arxiver en els sistemes d’informació de les organitzacions

51 Tractament documental, conservació dels documents en altres suports diferents al paper. Els fons fotogràfics, els fons sonors i els fons audiovisuals

52 E ls documents de gran format. Concepte, el tractament documental, la conservació i ús dels documents

53 E ls documents electrònics. Concepte, tipus i característiques

54 E ls fons i les col·leccions documentals en l’Arxiu Municipal: concepte i pràctica arxivística

55 L a gestió dels fons documentals: donacions, dipòsits i política d’adquisicions en un arxiu municipal

56 E ls fons documentals patrimonials, personals i d’empreses. Concepte, característiques i finalitat

57 E ls serveis d’un arxiu municipal. La carta de serveis

58 L a gestió documental i la gestió de la qualitat en un arxiu municipal

59 O rigen i evolució del municipi a Catalunya

60 E ls jutjats de pau. Orígens, funcionament i relació amb els ajuntaments

61 Formes de dinamització cultural des d’un arxiu municipal

62 E xperiències didàctiques i pedagògiques en base als documents d’arxiu

63 L ’Arxiu Municipal de Sant Feliu de Guíxols. Organització, funcions, característiques i breu referència als seus fons i sèries documentals

64 E l Servei d’Arxiu Municipal de Sant Feliu de Guíxols: enquadrament orgànic i relacions amb els diferents serveis municipals

65 E l sistema de gestió de documents de l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols

66 E l patrimoni documental de Sant Feliu de Guíxols

67 E ls Tallers d’Història de Sant Feliu de Guíxols

68 L a Col·lecció d’Estudis Guixolencs

69 E volució històrica de Sant Feliu de Guíxols i el seu Ajuntament

70 Propostes de futur a l’entorn de l’Arxiu Municipal de Sant Feliu de Guíxols

Sant Feliu de Guíxols, 16 d’octubre de 2013

Joan Alfons Albó i Albertí

Alcalde