Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Técnico Superior de Biblioteca, Ayuntamiento de Blanes (Girona)

Técnico Superior de Biblioteca, Ayuntamiento de Blanes (Girona)

1 Plaza, Concurso-Oposición, Acceso libre, Grupo A1, 03-02-2011

Bases de la convocatoria

 

Objecte de la convocatòria.

És objecte d’aquesta convocatòria la selecció de personal, en règim de funcionari de carrera, per a cobrir una plaça de
Tècnic Superior de Biblioteca, enquadrada a l’Escala d’Administració Especial, Subescala Tècnica, Tècnics superiors,
vacant a la plantilla de personal funcionari d’aquest Ajuntament, dotada amb les retribucions corresponents al grup de
titulació A1 (antic grup A), complement de destinació 26 i d’altres que corresponguin d’acord amb la relació de llocs de
treball i legislació vigent.
La selecció es farà pel sistema de concurs oposició.
La convocatòria es farà pública al Butlletí Oficial de la Província de Girona i Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i
tauler d’anuncis de la Corporació. Les bases íntegres estaran exposades al tauler d’anuncis de la Corporació.
La dependència orgànica és directa de l’Àrea de Serveis Personals, i les tasques i funcions assignades a aquesta plaça seran,
entre altres:
- Dirigir i supervisar el funcionament de la biblioteca d’acord amb els objectius establerts pels responsables municipals
on està enquadrada la Biblioteca.
- O rganitzar i planificar l’activitat de la biblioteca, considerant els recursos humans, econòmics i materials disponibles.
- Gestionar l’equipament per a l’assoliment de la seva finalitat, tenint en compte els recursos humans, econòmics i
materials disponibles.
- Establir els plans d’acció a dur a terme i concretar-ho en plans d’objectius anuals.
- O rganitzar l’activitat de la biblioteca d’acord amb els plans d’objectius anuals i les línies d’actuació aprovades pels
responsables municipals.
- Gestionar els recursos humans de la biblioteca i facilitar la comunicació entre el personal.
- Planificar, organitzar i supervisar l’activitat del personal propi de la biblioteca, distribuint tasques i supervisant
l’execució.
- A valuar l’acompliment del personal al seu càrrec i elaborar les propostes de millora a partir d’activitats formatives o
d’altre tipus.
- Recollir estadístiques i elaborar indicadors que permetin el seguiment de l’activitat de la biblioteca.
- Redactar el pla d’objectius i elaborar la Memòria anual d’activitat del centre.
- Representar la biblioteca, tant davant els responsables municipals com d’altres institucions i entitats, i impulsar la
presència de la biblioteca en el municipi.
- Fer el seguiment de l’activitat del centre, conjuntament amb els responsables municipals, i vetllar per tal que els serveis
s’ajustin a les necessitats dels usuaris.
- Establir la política de col·lecció de la biblioteca. Supervisar el bon funcionament dels processos vinculants: la selecció,
adquisició i tractament del fons obsolet.
- A nalitzar les necessitats d’informació de la comunitat, incloses les d’aquells que no poden desplaçar-se a la biblioteca,
i vetllat per tal que s’hi doni resposta.
- Elaborar i promoure plans d’activitats de difusió de la biblioteca i de promoció de la lectura, d’acord amb les polítiques
municipals.
- Tenir cura de la conservació del centre i vetllar pel bon ús de la biblioteca.

- C oordinar si se li requereix, la xarxa de Biblioteques Escolars dependents del municipi i presentar propostes de millora
als responsables municipals ( Àrea de Serveis Personals).
- I , en general, totes aquelles de caràcter similar, que li siguin atribuïdes.
L’horari a realitzar s’adaptarà a les necessitats que el compliment de les tasques i funcions requereixin.

Condicions dels aspirants.

A més o en substitució de les condicions generals exposades a la Base General Segona, els aspirants hauran de complir els
següents requisits:
1. S er ciutadà espanyol o comunitari d’acord amb les lleis vigents.
2. Tenir una edat mínima de 16 anys complerts abans de la data d’acabament del termini assenyalat per la presentació de
sol·licituds.
3. Estar en possessió del títol de llicenciat en Documentació o en condicions d’obtenir-lo en la data en que finalitzi el terminí
de presentació d’instàncies.
En relació a la forma i termini de presentació d’instàncies regulada a la Base General Quarta, les instàncies presentades en
les Oficines de Correus es lliuraran abans de la finalització del termini de presentació d’instàncies, en sobre obert, per ser
datades i segellades les instàncies pel funcionari de correus. Només així entendrà que van tenir la seva entrada el dia de la
seva presentació a Correus.

Tribunal qualificador.

En aplicació de l’article 60 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’estatut Bàsic de l’Empleat Públic, el tribunal qualificador serà
col·legiat, i la seva composició s’ajustarà als principis d’imparcialitat i professionalitat dels seus membres, tendint a la paritat
entre dona i home.
No podran formar part d’aquest òrgan de selecció el personal d’elecció o designació política, els funcionaris interins, ni el
personal eventual, sent sempre la seva pertinença a títol individual i no en representació o per compte de ningú.
Es constituirà de la següent forma:
President: personal tècnic designat per l’òrgan competent.
Vocals:
Un terç és integrat per representants de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya, a proposta de la mateixa Escola.
Un altre terç és integrat per funcionaris o treballadors de la mateixa corporació.
Un altre terç és integrat per personal tècnic designat pel President de la corporació, que pot ser o no personal de la mateixa
entitat local.
Un membre designat pel Servei Regional de suport per la lectura pública.
Secretari: el de la corporació o funcionari en qui delegui.
El Tribunal podrà disposar la incorporació a les seves tasques d’assessors especialistes per a totes o algunes de les proves.
Aquests assessors es limitaran a valorar l’exercici corresponent a les seves especialitats tècniques i col·laboraran amb l’òrgan
de selecció exclusivament en matèries de la seva competència.
El Tribunal no podrà constituir se sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres titulars o suplents.

Inici i desenvolupament del concurs oposició.

El concurs oposició constarà de dues parts diferenciades a més de la realització i superació d’un període de pràctiques tal com
s’especifica a les presents bases.
A) Fase de Concurs: Els mèrits al·legats i justificats documentalment seran avaluats d’acord amb la següent escala:
a) S erveis efectius prestats en plaça o lloc de treball realitzant tasques i funcions de contingut tècnic i responsabilitat igual
o similar amb la de la plaça a cobrir, de conformitat amb la definició de tasques i funcions continguda a la base primera
de les presents bases: fins a un màxim de 2,5 punts:
- A l’Administració Local: 0,50 punts per any o fracció superior a 6 mesos.
- A altres administracions públiques: 0,35 punts per any o fracció superior a 6 mesos.
- A l’empresa privada: 0,25 punts per any o fracció superior a 6 mesos.
L a prestació de serveis a l’Administració Pública i/o a l’empresa privada s’acreditarà mitjançant informe de l’empresa
en la qual es van prestar serveis detallant exhaustivament la naturalesa de les funcions desenvolupades, i certificat estès
per la Tresoreria General de la Seguretat Social de la vida laboral del sol·licitant acompanyat dels contractes laborals o
nomenaments corresponents amb expressió de la categoria professional exercida. Si la vida laboral resulta correctament
acreditada, el Tribunal considerarà com a detall de funcions desenvolupades per l’aspirant les que figurin en l’informe
presentat per l’empresa. Complementaris als documents anteriors es podran presentar nòmines o qualsevol altre mitjà
de prova que acrediti la naturalesa dels serveis prestats, categoria i durada.
En cas de serveis prestats per compte propi, s’hauran d’acreditar a l’igual que en l’apartat anterior en quant al tipus de
serveis, jornada i durada, aportant a tals efectes documentació oficial demostrativa com: declaracions de renda o d’altres
impostos, pagaments a seguretat social, etc..
b) Per títols, cursos o diplomes relacionats amb la plaça a cobrir que es valoraran en funció de si han estat amb capacitació
determinada per la superació de proves i la seva durada d’acord amb el següent barem: fins a un màxim de 2 punts.
C ursos amb certificat d’assistència i aprofitament organitzats o homologats per centres oficials entenent-se com a tals
les universitats, Federacions de Municipis, Administracions autonòmiques i òrgans dependents, diputacions, instituts,
escoles oficials, Escola d’Administració Pública o col·legis professionals:
De durada entre 5 i 20 hores: 0,20 punts per curs
De durada entre 21 i 40 hores: 0,40 punts per curs
De durada entre 41 i 100 hores: 0,60 punts per curs
De durada superior a 100 hores: 0,80 punt per curs
C ursos, jornades o seminaris amb certificat d’assistència i cursos d’assistència i aprofitament no inclosos en l’apartat anterior:
De durada entre 5 a 20 hores: 0,05 punts per curs
De durada entre 21 a 40 hores: 0,10 punts per curs
De durada entre 41 a 100 hores: 0,15 punts per curs
De durada superior a 100 hores: 0,20 punts per curs
c) Per llicenciatures, cursos de postgrau, doctorat o de perfeccionament, impartits per Universitats, en l’àmbit propi de les
titulacions vinculades a la plaça fins a un màxim d’1 punt.
d) A ltres mèrits al·legats i justificats pels aspirants relacionats amb les característiques i especificació de la plaça i que el
Tribunal podrà valorar discrecionalment. Aquí es valoraran publicacions en l’àmbit de les biblioteques; Docència en
l’àmbit de les biblioteques; participació com a ponent a jornades, congressos i seminaris: fins a un màxim de 0,50 punts.
No es comptabilitzarà cap mèrit que no estigui degudament acreditat.
Els justificants dels cursos de formació hauran d’especificar la seva durada en hores i si han estat o no amb aprofitament. Si el
certificat no especifica la durada, no es valorarà el curs.

Si el Tribunal ho considera oportú, podrà mantenir una entrevista personal a efectes de constatar els diferents mèrits.
B) Fase d’Oposició: Els exercicis de la fase d’oposició que tindran caràcter obligatori i eliminatori, seran els següents:
Primer exercici.- Coneixements de les llengües cooficials
A. Coneixements de llengua catalana
Els aspirants que no acreditin el certificat de nivell de suficiència de català (C) de la Direcció General de Política Lingüística
o equivalent, hauran de superar una prova de català equiparable a aquest nivell. Les equivalències caldrà justificar-les
documentalment mitjançant certificació expedida per qualsevol institut d’educació secundària públic on es faci constar que
s’ha cursat de manera oficial a Catalunya la
Quedaran exempts de realitzar aquesta prova aquells aspirants que hagin participat i obtingut plaça en processos anteriors
de selecció de personal per accedir a aquest Ajuntament en que hi hagués una prova de català del mateix nivell o superior, o
que hagin superat la prova esmentada en altres processos de la mateixa oferta pública d’ocupació.
B. Coneixements de llengua castellana
Els candidats que no tinguin la nacionalitat espanyola, hauran d’acreditar coneixements de castellà orals i escrits, bé
documentalment mitjançant la presentació d’un certificat en què consti que han cursat els ensenyaments primari i secundari
i el batxillerat a l’Estat espanyol, del diploma d’espanyol (nivell superior) que estableix el Reial decret 1137/2002, de 31
d’octubre, o un d’equivalent, o del certificat d’aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d’idiomes.
Aquelles persones que no disposin de documentació acreditativa hauran de demostrar els coneixements equivalents en el
decurs de les proves que composen la segona fase del procés selectiu.
Els exercicis A i B de coneixements de les llengües oficials els aspirants seran qualificats d’aptes o no aptes.
Segon exercici. Prova de coneixements.
Consistirà en la contestació per escrit, en el temps màxim de tres hores, d’un tema del temari general Grup I i dos del temari
específic Grup II dels que figuren en l’annex de les presents bases i que el tribunal triarà per sorteig davant les persones
candidates, immediatament abans de començar l’exercici.
Es valoraran especialment en aquest exercici la facilitat de redacció i síntesi, el nivell de formació general i els coneixements
sobre els temes proposats.
Tercer exercici. Comprovació de caràcter pràctic
Consistirà en la resolució per escrit i/o mitjançant la utilització del programa Microsoft Office Professional, d’un o més
casos pràctics plantejats pel tribunal i relacionats amb les funcions pròpies de la plaça. Els casos pràctics seran proposats pel
Tribunal immediatament abans de començar l’exercici qui també assenyalarà el temps màxim per la seva realització.
En aquest exercici es valorarà la sistemàtica en el plantejament i formulació de conclusions i el coneixement i adequada
aplicació de la normativa vigent.
El Tribunal podrà disposar que cada aspirant llegeixi el seu exercici i li podrà demanar els aclariments que consideri oportuns.
El temps per a la realització d’aquest exercici el determinarà el Tribunal en funció de les proves plantejades que no podrà ser
superior a tres hores.
Quart exercici.- Avaluació conductual dels candidats.
Es realitzarà una entrevista personal. Aquest exercici no tindrà caràcter eliminatori i podrà contenir com a suport a l’avaluació
proves psicotècniques. La puntuació màxima serà d’1 punt.
L’ordre d’actuació dels aspirants en aquells exercicis que no es puguin realitzar conjuntament serà el mateix en que surti la
relació d’admesos i exclosos.

Període de pràctiques.

La fase final de l’oposició consistirà en la realització i superació d’un període de pràctiques de sis mesos. Aquestes pràctiques
es realitzaran d’acord amb el contingut de la plaça objecte de la convocatòria.
Finalitzat el període de pràctiques, el Tribunal qualificador haurà de comptar amb l’assessorament de dos avaluadors que
presentaran una proposta de valoració de l’aspirant. La proposta de valoració ha de considerar diversos factors conductuals,
bàsicament: els coneixements professionals i de procediment; les habilitats socials, de comunicació, de gestió i d’organització;
la iniciativa; la confiança en sí mateix i el judici pràctic
La qualificació d’aquest període de pràctiques serà d’apte o no apte.
L’ aspirant que no superi el període de pràctiques perdrà tots els seus drets a ser nomenat funcionari de carrera.
En cas de superar el procés selectiu, el personal d’aquest Ajuntament que hagi desenvolupat de manera interina la plaça
objecte de la present convocatòria i a proposta del Tribunal Qualificador, que es basarà en l’època, la durada d’aquest
nomenament i en els informes favorables, podrà considerar-se superat el període de pràctiques per part de l’Òrgan competent
per al nomenament definitiu.

 

Qualificacions dels aspirants i proposta de nomenament

La qualificació final de cada aspirant s’obté sumant les qualificacions obtingudes a la fase d’oposició i les obtingudes a la fase
de concurs.
Finalitzat el quart exercici, el tribunal farà pública una llista ordenada dels aspirants amb les puntuacions finals atorgades a
cada un d’ells.
L’aspirant que obtingui la més alta puntuació serà proposat a l’alcaldia per al seu nomenament com a funcionari en pràctiques.
Prèviament al nomenament haurà de presentar a la secretaria de la Corporació, dins del termini màxim de vint dies naturals
de que es faci pública la relació de proposats, els documents acreditatius de les condicions que, per prendre part en el concurs
oposició, s’exigeixen a la base segona de les bases específiques i generals, així com dels mèrits al·legats. L’acta de presa de
possessió com a funcionari en pràctiques coincidirà amb la data d’inici d’aquestes.
Els qui tinguin la condició de funcionaris públics estan exempts de justificar documentalment les condicions i els requisits
acreditats que no requereixen actualització. Únicament hauran de presentar una certificació de l’organisme que custodiï el seu
expedient personal i acreditar la seva condició i les altres circumstàncies de les quals no hi hagi constància.
Si dins del termini esmentat, i tret dels casos de força major, l’aspirant proposat no presenta la documentació o no reuneix
els requisits exigits, no podrà ser nomenat funcionari en pràctiques i quedaran anul·lades totes les seves actuacions, sens
perjudici de la responsabilitat en què pugui haver incorregut per falsedat en la instància.
En cas d’empat en la puntuació final, l’ordre s’establirà en favor de l’aspirant que hagi obtingut la puntuació més alta en la
fase d’oposició. Si l’empat es produeix a totes les fases del concurs oposició, el tribunal proposarà un sistema, seguint el criteri
de l’objectivitat, per tal de desfer-lo entre els aspirants empatats.
Tot i que el tribunal no pot proposar per l’accés a la condició de funcionari un número superior d’aprovats que al de places
convocades, aquest podrà ser requerit per l’òrgan convocant per a que estableixi una relació complementària dels aspirants
a continuació del proposat, per al seu possible nomenament com a funcionari de carrera, per casos de renúncia de l’aspirant
seleccionat abans del seu nomenament o pressa de possessió.
Les retribucions de l’aspirant durant el període de pràctiques seran les corresponents a la relació de llocs de treball de
l’Ajuntament, atès que les farà desenvolupant el lloc de treball.
La superació del període de pràctiques és condició indispensable per poder ser nomenat funcionari de carrera.
L’aspirant nomenat haurà de prendre possessió del seu càrrec en el termini d’un mes a comptar des del dia següent a aquell
en que li sigui notificat el nomenament com a funcionari de carrera i haurà de prestar el jurament o la promesa del càrrec
legalment establert.

La manca de presa de possessió dins el termini establert, llevat dels casos de força major, comporta la pèrdua de tots els
drets.

Temario

GRUP I.
1. L a Constitució Espanyola de 1978. Estructura i contingut essencial. Procediment de reforma.
2. El Tribunal Constitucional en la Constitució i en la seva Llei Orgànica. Composició, designació, organització i funcions.
El sistema espanyol de control de constitucionalitat de les lleis.
3. L ’Administració de l’Estat. Regulació constitucional. El Govern: composició i atribucions dels seus membres.
4. O rganització territorial de l’Estat. Les Comunitats Autònomes. L’Estatut d’Autonomia de Catalunya: Disposicions
generals. Organismes i competències de la Generalitat de Catalunya.
5. El sistema de distribució de competències entre l’Estat i les Comunitats Autònomes. Les relacions entre l’Estat i les
Comunitats Autònomes.
6. L es entitats locals. Principis constitucionals i regulació jurídica.
7. El municipi. Elements. Organització municipal.
8. Règim de sessions i acords dels òrgans de govern local. Actes, certificacions, comunicacions, notificacions i publicació
dels acords. El registre de documents.
9. L ’Administració Institucional. Els organismes públics. Organismes autònoms i entitats públiques empresarials.
10. L es Hisendes locals: regulació i principis constitucionals. Els tributs locals: principis. La potestat reglamentària de les
entitats locals en matèria tributària.
11. El pressupost general de les entitats locals. Estructura pressupostària. Elaboració i aprovació: especial referència a les
Bases d’Execució del Pressupost. La pròrroga del pressupost. L’execució i liquidació del pressupost.
12. El control intern de l’activitat econòmic-financera de les entitats locals i els seus ens dependents. La funció interventora:
àmbit subjectiu, àmbit objectiu, modalitats i els repares. Els controls financers, d’eficàcia i eficiència.
13. El control extern de l’activitat econòmic-financera de les entitats locals i els seus ens dependents.
14. L ’acte administratiu. Principis generals del procediment administratiu. Fases del procediment administratiu general.
15. L ’administrat: concepte i classes. La capacitat dels administrats i les seves causes modificatives. Les situacions jurídiques
de l’administrat; drets subjectius i interessos legítims.
16. Els recursos administratius. Classes.
17. L es propietats públiques: tipologia. El domini públic, concepte, naturalesa i elements. Afectació i mutacions demanials.
Règim jurídic del domini públic. Utilització: reserva i concessió.
18. El Servei Públic de l’esfera local. Les maneres de gestió dels serveis públics locals.

GRUP II .
Temari específic

Tema 1. La Llei del Sistema Bibliotecari de Catalunya (Llei 4/93): Estructura i directrius.
Tema 2. El Sistema de Lectura Pública dins la Llei del Sistema Bibliotecari de Catalunya.
Tema 3. El Mapa de la Lectura Pública de Catalunya. La seva aplicació a Girona (província) i comarca de la Selva.
Tema 4. Tipologia de les biblioteques segons la seva funció, col·lecció, usuaris i serveis.
Tema 5. Els serveis de la biblioteca pública. Situació actual i tendències. Serveis en línia i serveis presencials.
Tema 6. Les biblioteques escolars: funcions i característiques. El seu paper dins el Sistema de Lectura Pública de Catalunya.
Diferències i punts de col·laboració amb les biblioteques públiques. Programa PuntEdu
Tema 7. El servei de préstec a la biblioteca pública. Préstec interbibliotecari i serveis especials. Cooperació amb altres centres.
Servei d’obtenció de documents (SO D).
Tema 8. Avaluació de serveis: concepte. Metodologia de recollida de dades: els indicadors. Anàlisi de resultats.
Tema 9. L’equipament de biblioteca pública. Organització i distribució d’àrees i espais, en funció dels serveis, els recursos i
els usuaris. Mobiliari.
Tema 10. Els usuaris de la biblioteca. Tipologia i detecció de necessitats: estudis d’usuaris.
Tema 11. La qualitat dels serveis a l’usuari: el factor humà en l’atenció al públic, resolució de conflictes, suggeriments i queixes.
Tema12. La biblioteca pública i el seu suport a les polítiques d’aprenentatge al llarg de la vida (Life-Long Learning)
Tema 13. La biblioteca com a eina de democratització de l’accés a la informació.
Tema 14. La biblioteca pública i les polítiques de foment de la lectura al municipi.
Tema 15. La funció social de la biblioteca pública: paper dins el conjunt de l’activitat del barri o municipi, relacions amb entitats.
Tema16. La planificació i la gestió de la biblioteca pública. Planificació per objectius. Plans anuals d’actuació. Organització del
treball i administració del pressupost.
Tema 17. Les memòries o informes anuals sobre la gestió de la biblioteca: eines de valoració i eines de planificació.
Tema 18. La política de col·lecció en una biblioteca pública. Evolució: del concepte de col·lecció: del material documental
disponible a la biblioteca a l’accés a altres recursos d’informació. Organització i ordenació del fons (CDU i centres d’interès).
Tema 19. El procés tècnic de la informació: selecció i adquisició dels fons. Eines, suports,temàtica.
Tema 20. El procés tècnic de la informació: catalogació, classificació i indexació. Directrius i eines.
Tema 21. Formació de seccions en una biblioteca pública: fons generals, fons de reserva,col·leccions locals i comarcals,
col·leccions sobre temes especials.
Tema 22. Serveis bibliotecaris per a infants. L’àrea infantil de la biblioteca pública. Serveis, recursos i activitats.
Tema 23. Serveis especials de les biblioteques públiques per a usuaris amb necessitats específiques: minories lingüístiques,
persones amb discapacitats, o altres col·lectius.
Tema 24. El servei d’informació a les biblioteques. La informació local. La Difusió selectiva de la informació (DSI ).

Tema 25. Màrqueting aplicat a biblioteques. Definició d’objectius. Comunicació, imatge i relacions públiques.
Tema 26. Activitats culturals a la biblioteca per a petits i grans: Animació, exposicions,reunions, conferències, etc. Organització
i objectius.
Tema 27. Les noves tecnologies en la gestió de les biblioteques públiques. Història de la seva implantació, modificacions que
han suposat en tots els aspectes, normatives d’ús, idees per a gestionar i millorar els servei.
Tema 28. Els catàlegs col·lectius com a eines de cooperació. Situació actual a Catalunya.
Tema 29. Els formats bibliogràfics i intercanvi de registres. El format MARC 21. Estat de la qüestió en general i a Catalunya
en particular.
Tema 30. Tractament i conservació del fons: Criteris per a la selecció i eliminació del material obsolet. Documents donats de baixa.
Tema 31. La pàgina web de la biblioteca com a recurs d’informació.. Disseny de continguts i serveis.
Tema 32. El perfil del professional de la informació. Present i futur. La formació del professional.
Tema 33. L’activitat de la biblioteca pública en el marc de les polítiques culturals del municipi. Treball en xarxa en l’àmbit
local. Col·laboració amb altres agents del territori.
Tema 34. La biblioteca pública: Servei d’informació general i a col·lectius especials. Servei d’informació selectiva.
Tema 35. L’alfabetització informacional a la Biblioteca Pública AL FIN. Programes de formació d’usuaris.
Tema 36. Pla de Foment de la Lectura al Municipi de Blanes.
Tema 37. La Biblioteca Central Comarcal. Estructura, funcions i serveis.
Tema 38. Serveis d’extensió bibliotecària al municipi i a la comarca. El PEEB.
Tema 39. Relació de la Biblioteca Pública amb la xarxa associativa cultural del municipi.
Tema 40. Les noves tecnologies i l’accés a la informació.
Tema41. Sistema de Gestió Millenium aplicat a la Biblioteca Pública.
Tema 42. Les publicacions periòdiques a les biblioteques: selecció, adquisició i procés tècnic. Diaris del Món.
Tema 43. Les Biblioteques públiques en la Societat de la Informació. La Gestió de la informació i el coneixement.
Tema 44. Política de col·lecció d’una biblioteca. Evolució del concepte de col·lecció: del material documental disponible a la
biblioteca a l’accés a altres recursos telemàtics; de l’estoc a l’accés.
Tema 45. Nous suports, noves tecnologies al servei de la informació, nous recursos d’informació. Internet. Wifi.
Tema 46. La funció social de la biblioteca.Manifest UNESCO de la Biblioteca Pública.
Tema 47. La formació d’usuaris: concepte, objectius i finalitats. Els programes de formació d’usuaris.
Tema 48. Formació de la col·lecció bàsica d’una biblioteca pública: oferta editorial i realitat demogràfica i sociocultural, fonts
i mètodes.
Tema 49. La biblioteca com a eina de democratització en l’accés a la informació.
Tema 50.L’Administració local i la biblioteca pública. De la competència obligatòria a la consideració de servei cultural bàsic.

Tema 51.Informació local i municipal: servei d’informació a l’usuari.
Tema 52. Polítiques de difusió i promoció del servei bibliotecari.
Tema 53.Personal de la biblioteca pública. Categories i funcions.
Tema 54. La programació d’una biblioteca pública. Objectius, estructura i agents implicats.
Tema 55 . Organització interna del treball en una biblioteca pública comarcal.
Tema 56. La Biblioteca pública i les polítiques de cohesió social.
Tema 57. El finançament de les biblioteques públiques. Fonts de finançament. Preus públics.
Tema 58. Noves vies de finançament a les biblioteques, tarifació de serveis, mecenatge i patrocini.
Tema 59. Gestió dels recursos humans a la biblioteca pública.
Tema 60. Gestió del pressupost a la biblioteca pública.
Tema 61. La biblioteca pública com a element clau en la guia de recursos educatius del municipi. Visites escolars.
Tema 62. Subdirecció general de Biblioteques. Organigrama i eines de suport a les biblioteques: SOLA R, SIS , CEPSE. Estructura
de la web.
Tema 63. La gestió del canvi a les biblioteques. Circumstàncies que el motiven i circumstàncies que el frenen. Fases i claus de
l’èxit.
Tema 64. La col·lecció local : materials, organització i difusió. Cooperació amb l’arxiu local o comarcal.
Tema 65. La gestió del voluntariat en els serveis de la biblioteca pública.
Tema 66.El decret 124/1999, de 4 de maig sobre els serveis i el personal del sistema de lectura pública a Catalunya. Aplicació.
Tema 67 . La biblioteca comarcal i polítiques d’actuació de treball en xarxa amb les biblioteques de la comarca.
Tema 68. Polítiques de foment de la lectura per a públic infantil i adult en la biblioteca pública. Activitats per a dur-la a terme.
Tema 69.La biblioteca Comarcal de Blanes. Relació amb el Servei Regional de Suport a la lectura pública de Girona.
Tema 70. Direcció de la biblioteca central comarcal. Pautes d’actuació. Capacitat de lideratge. Sistemes de reunions
Tema 71. La biblioteca comarcal de Blanes com a agent cultural del municipi. Elaboració d’un pla d’acció cultural.
Tema 72. Direcció de la biblioteca central comarcal: sistema de control de la gestió.