Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Técnico Medio de Biblioteca, Ayuntamiento de Granollers (Barcelona)

Técnico Medio de Biblioteca, Ayuntamiento de Granollers (Barcelona)

1 Plaza, Concurso-Oposición, Grupo A2, Acceso Libre, 16-02-2011

Bases de la convocatoria


"BASES QUE HAN DE REGIR EL PROCÉS SELECTIU PER A LA PROVISIÓ DE FORMA INTERINA, D’UNA PLAÇA
DE TÈCNIC/A MITJÀ/ANA EN BIBLIOTECA DE LA PLANTILLA DE PERSONAL FUNCIONARI DE L’AJUNTAMENT DE
GRANOLLERS, GRUP DE CLASSIFICACIÓ A2, PEL PROCEDIMENT DE CONCURS OPOSICIÓ LLIURE.

 

Objecte de la convocatòria.

L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció, pel procediment de concurs oposició lliure, d’una persona per proveir de

forma interina, per substituir la baixa maternal de la titular de la plaça i el que sol·liciti segons els permisos previstos a la

Llei de conciliació familiar, una plaça de tècnic/a mitjà/ana en biblioteca, de la plantilla de personal funcionari de

l'Ajuntament de Granollers, grup de classificació A2 segons l’article 76 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic

de l’empleat públic.

 

Lloc de treball. Funcions.

Lloc de treball:

Tècnic/a mitjà/ana en biblioteca.

Funcions:

Planificar, gestionar i, en alguns casos produir, programes i projectes de cooperació bibliotecària d'àmbit de ciutat:

programes d'extensió bibliotecària, de cooperació amb les biblioteques escolars de la ciutat, de cooperació amb agents

sectorials de la ciutat i de cooperació entre les biblioteques de la xarxa local.

 

Tipus de relació.

Funcionari/ària interí/ina, per substituir la baixa maternal de la titular de la plaça i el que sol·liciti segons els permisos

previstos a la Llei de conciliació familiar, de l'escala d'administració especial, subescala tècnica, classe tècnica de grau

mitjà, grup de classificació A2, de l'Ajuntament de Granollers.

 

Jornada de treball.

Jornada de treball de 35 hores setmanals amb dedicació horària especial, flexible en funció de les característiques i

necessitats del servei.

 

Titulació mínima exigida.

Estar en possessió del títol de diplomatura en Biblioteconomia i Documentació, del títol de llicenciatura en

Documentació o del títol de grau corresponent.

 

Coneixement de les dues llengües oficials de Catalunya.

Llengua catalana: conèixer la llengua catalana amb un nivell de suficiència (nivell C). Aquest coneixement s’acredita

documentalment o mitjançant la superació d'una prova de coneixements corresponent al nivell exigit, que té caràcter

obligatori i eliminatori.

Llengua castellana: conèixer la llengua castellana amb un nivell superior. Les persones admeses al procés selectiu que

no tinguin la nacionalitat espanyola han d'acreditar aquest coneixement documentalment o mitjançant la superació d'una

prova de coneixements corresponent al nivell exigit, que té caràcter obligatori i eliminatori.

 

Requisits de participació a la convocatòria.

A més de la titulació exigida a la base cinquena i del coneixement de les dues llengües oficials de Catalunya amb el

nivell exigit a la base sisena, per prendre part en aquesta convocatòria l'aspirant ha de reunir els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici d'allò disposat en l'article 57 de la Llei 7/2007 de l'Estatut bàsic de

l'empleat públic pel que fa a l'accés dels nacionals d'altres estats.

b) Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques.

c) Tenir complerts 16 anys i no excedir, si escau, l'edat màxima de jubilació forçosa.

d) No haver estat separat/da mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o

dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial

per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir

funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en què hagi estat separat/da o inhabilitat/da.

En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitat/da o en situació equivalent ni haver estat sotmès/esa a

sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.

e) Posseir la titulació exigida i estar en condicions de tenir l'acreditació corresponent en la data en què acaba el termini

de presentació de sol·licituds. Si aquesta titulació s’ha obtingut en un altre país, caldrà que estigui homologada pel

Ministeri d’Educació.

f) Satisfer la quantitat de 21,75 euros en concepte de drets d'examen, tal com figura en l'Ordenança fiscal 2.1, epígraf 3.

El compliment de les condicions i els requisits exigits per poder participar en els processos selectius, així com els

requisits específics dels diversos torns i convocatòries, s'ha de produir en la data d'acabament del termini de presentació

de sol·licituds i mantenir-se fins a la data de presa de possessió o contractació, segons el cas.

 

Presentació de sol·licituds.

Les persones que desitgin prendre part en les proves selectives han de presentar una sol·licitud al registre general de

l'Ajuntament: per internet a través de l'OVAC, Oficina Virtual d'Atenció Ciutadana (www.granollers.cat / OVAC),

personalment a l'OAC, Oficina d'Atenció Ciutadana (carrer Sant Josep, 7, 08401 Granollers) o pels mitjans que estableix

l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment

administratiu comú (RJAPPAC), en la redacció donada per la Llei 4/1999, de 13 de gener. Es poden obtenir

gratuïtament exemplars de sol·licituds a l'OVAC i a l'OAC.

L'aspirant ha de fer constar a la sol·licitud que reuneix tots i cadascun dels requisits que s'exigeixen per prendre part a la

convocatòria, signar-la i adreçar-la a l'Alcaldia. La veracitat de les dades que es fan constar a la sol·licitud és

responsabilitat de qui ho signa.

La sol·licitud haurà d'acompanyar-se de la documentació següent:

a) Fotocòpia del document nacional d'identitat o del passaport i de la titulació exigida a la base cinquena d'aquesta

convocatòria.

b) Fotocòpia del document que acrediti el coneixement de la llengua catalana que l'aspirant al·legui per a l'exempció de

la realització de la prova de nivell corresponent.

c) Currículum de la persona concursant que ha de contenir totes les dades que es desitgi fer constar per ser valorades

pel tribunal qualificador i fotocòpia dels documents que les acrediten. Els mèrits que no s'acreditin documentalment en el

moment de presentar la sol·licitud no podran ser tinguts en compte pel tribunal.

d) Justificant d'haver satisfet a l'Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) la quantitat de 21,75 euros en concepte de drets

d'examen.

Termini d'admissió:

El termini d’admissió de sol·licituds per participar en aquest procés selectiu és de deu dies naturals comptats a partir de

l’endemà de la data de la publicació d'aquestes bases en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.

Tractament de les dades personals:

Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, la persona aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les

dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del

procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.

 

Llista d’admissió i exclusió al procés selectiu.

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds s'exposa, en el termini màxim d'un mes, al tauler d'anuncis de la

Direcció de Recursos Humans situat a la plaça de la Porxada, 6 1r. pis, i en el web de l'Ajuntament: www.granollers.cat

(Ajuntament/exposició pública/oferta pública d'ocupació) la resolució per la qual es fa pública la llista de persones

admeses i excloses, amb indicació de si la persona aspirant està exempta de fer la prova de llengua catalana, així com

el dia, l'hora i el lloc de l'inici de les proves i/o entrevistes que s'hagin de realitzar.

L'admissió al procés selectiu no implica el reconeixement a les persones interessades de la possessió dels requisits

exigits a les bases.

Es concedeix a les persones interessades un termini de deu dies, a comptar de l'endemà de l'exposició pública de la

llista, per formular les reclamacions oportunes i esmenar els defectes que s'hagin produït exclusivament respecte a la

sol·licitud, el document identificatiu i l'exempció de la prova de llengua catalana.

Les possibles reclamacions s'han de resoldre en els 30 dies següents a la finalització del termini per a la seva

presentació. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les reclamacions s'entenen desestimades.

 

Publicitat.

Les bases que regeixen aquest procés selectiu es publiquen de forma íntegra al tauler d'anuncis de la Direcció de

Recursos Humans, al web de l’Ajuntament: www.granollers.cat (Ajuntament/exposició pública/oferta pública d'ocupació)

i al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.

S’exposen al tauler d'anuncis de la Direcció de Recursos Humans i al web de l'Ajuntament les resolucions que aproven

la convocatòria i les bases del procés selectiu, la llista d'admissió i exclusió al procés selectiu, la composició del tribunal

i la data d'inici de les proves, així com les puntuacions obtingudes per les persones aspirants que hagin superat cada

una de les proves, juntament amb la data, hora, i lloc de realització de la prova següent, i el resultat final del procés.

La publicació dels actes derivats del desenvolupament del procés selectiu al tauler d'anuncis de la Direcció de Recursos

Humans i al web de l'Ajuntament tenen tots els efectes de notificació als interessats d'acord amb allò que estableix

l'article 59.5.b) de la Llei de RJAPPAC.

 

Tribunal qualificador.

Presidència: Un/a tècnic/a responsable de l'Àrea de Cultura i Educació de l'Ajuntament de Granollers.

Secretaria: La responsable de programes de formació i selecció de l'Ajuntament de Granollers.

Vocalia: La directora d'una de les biblioteques de Granollers.

Els/les respectius/ves suplents.

La composició nominal del tribunal qualificador es determina en la resolució que declara aprovada la llista d’admissió i

exclusió al procés selectiu.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'han d'ajustar al que preveuen els articles 28 i 29 de la Llei

30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú,

modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.

El tribunal no es pot constituir ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, i sense la presència

de la presidència i la secretaria.

Es comptarà durant tot el procés amb una persona designada per la Junta de Personal, en qualitat d'observador/a, que

tindrà veu però no vot.

Es requerirà la participació d'un/a tècnic/a del Centre de Normalització Lingüística del Vallès Oriental, per a la prova de

català, si s'escau.

El tribunal disposarà, si així ho creu convenient, la incorporació d'assessors/es especialistes perquè col·laborin amb els

seus membres en la valoració de les proves. L'informe que emetin no tindrà caràcter vinculant, però serà tingut en

compte a l'hora de determinar la puntuació dels/de les aspirants.

 

Procediment de selecció: concurs oposició.

Fase primera. Oposició.

Primera prova: Coneixements de la llengua catalana i castellana.

Primer exercici: Llengua catalana.

Exercici obligatori i eliminatori per a totes les persones aspirants, que consisteix en la realització d’exercicis de

coneixements gramaticals i de comprensió escrita i oral que acreditin el coneixement de la llengua catalana amb un

nivell de suficiència, d’acord amb els criteris emprats per la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de

Catalunya. La qualificació dels/de les aspirants en aquesta prova és la d'apte o no apte.

Estan exemptes de realitzar aquesta prova les persones que aportin alguna de la documentació següent:

- Certificat de coneixement del català expedit per la Direcció General de Política Lingüística o d’un dels altres títols,

diplomes i certificats que són considerats equivalents.

- Certificat d’haver superat una prova de nivell igual o superior al requerit en procés de selecció convocat per

l’Ajuntament de Granollers dins del mateix any o haver participat i obtingut plaça en processos anteriors en què hi hagi

establerta una prova de català de nivell igual o superior al requerit.

Segon exercici: Llengua castellana.

Exercici obligatori i eliminatori per a les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola, que consisteix en la

realització d’una redacció de 200 paraules en el termini màxim de 45 minuts, i a mantenir una conversa amb membres

del tribunal durant un termini màxim de 15 minuts i, si s’escau, amb els assessors especialistes que el tribunal designi.

La qualificació dels/de les aspirants en aquesta prova és la d'apte o no apte.

Estan exemptes de realitzar aquesta prova les persones que aportin alguna de la següent documentació:

- Acreditació documental d’haver cursat la primària, la secundària i el batxillerat a Espanya.

- Diploma de nivell superior d’espanyol que estableix el Reial decret 1137/2002, de 31 d’octubre, o certificació

acadèmica que acrediti haver superat totes les proves adreçades a la seva obtenció.

- Certificat d’aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d’idiomes.

Segona prova: Coneixements específics.

Exercici obligatori i eliminatori que consisteix en la realització d’una prova pràctica en el termini màxim d’una hora,

relacionada amb la plaça objecte de la convocatòria i amb les funcions del lloc de treball que l'aspirant haurà d'ocupar.

La puntuació màxima d'aquesta prova és de 20 punts. La puntuació mínima per superar-la és de 10 punts.

Fase segona. Concurs.

A aquesta fase accedeixen aquelles persones que hagin superat la fase d’oposició. Consisteix en valorar els mèrits

acreditats, que es qualifiquen fins a un màxim de 6 punts, de conformitat amb el barem següent:

1. Experiència professional.

Pels serveis prestats a l'administració pública en lloc o plaça de similars característiques a la plaça objecte de la

convocatòria, fins a 2 punts. Aquests punts es compten a raó de 0,20 punts per any. El prorrateig es fa per mesos

complets.

L’experiència professional s’acredita mitjançant l’informe de vida laboral emès per la Tresoreria General de la Seguretat

Social i còpia del contracte laboral i/o del nomenament i, en el cas de serveis prestats a l’administració pública, certificat

de l’especialitat de les funcions, jornada desenvolupada i període concret de la prestació de serveis.

2. Formació.

Cursos de formació i perfeccionament, fins a 3 punts. Es valoren només les activitats de formació que tinguin relació

directa amb les funcions de la plaça a proveir, segons el barem següent:

- Cursos d'assistència:

fins a 20 hores: 0,10 punt

de 21 hores a 40 hores: 0,20 punt

a partir de 41 hores: 0,30 punt

- Cursos d'assistència i aprofitament:

fins a 20 hores: 0,20 punt

de 21 hores a 40 hores: 0,40 punt

a partir de 41 hores: 0,60 punt

- Cursos de postgrau i mestratges:

Cursos de postgrau: 1 punt

Mestratges: 1,5 punt

No es valoren les accions formatives realitzades fa més de 10 anys comptats a partir del darrer dia hàbil de presentació

de sol·licituds. Tampoc es valoren els cursos o estudis que formen part de carreres o titulacions. No es tenen en compte

les jornades, trobades o activitats similars.

Els cursos de formació dels quals no s’acreditin les hores, s’han de valorar amb la puntuació mínima. De les accions

formatives de similar contingut temàtic, encara que siguin edicions diferents, es valora únicament la que meriti més.

3. Altres mèrits a tenir en compte i a judici del tribunal, fins a 1 punt.

Fase tercera. Entrevista personal.

L’entrevista personal es mantindrà amb els/les aspirants millor qualificats/des a judici del tribunal i consistirà a mantenir

un diàleg amb el tribunal qualificador sobre les funcions pròpies de la plaça objecte de la convocatòria i el perfil

professional que requereix el lloc de treball.

L’entrevista serà qualificada amb un màxim de 5 punts.

 

Resultat final. Proposta de nomenament.

Un cop finalitzat el procés selectiu el tribunal exposarà al tauler d'anuncis de la Direcció de Recursos Humans i al web

de l'Ajuntament els resultats globals i la llista definitiva de persones aprovades en una relació ordenada segons la

puntuació total obtinguda, i efectuarà la proposta de nomenament a favor de l'aspirant que hagi obtingut la major

puntuació.

El tribunal no pot declarar que ha superat les proves selectives un nombre superior d'aspirants al de les places objecte

de la convocatòria.

Les persones que, tot i haver superat les proves de les fases d'oposició i concurs no siguin proposades per ser

nomenades, s'incorporen a una borsa de treball que l'Ajuntament de Granollers utilitza per cobrir les possibles vacants

temporals que es puguin produir.

 

Presentació de documents.

En el termini de vint dies naturals a partir de la publicació dels resultats finals del procés selectiu la persona

seleccionada haurà de presentar a la Direcció de Recursos Humans els documents originals dels requisits exigits a les

bases de la convocatòria i dels mèrits al·legats en la fase de concurs.

Si dins del termini esmentat l’aspirant proposat/da no presenta la documentació o no reuneix la totalitat dels requisits

exigits, perdrà tots els drets que es puguin derivar de la seva participació a aquesta convocatòria, sens perjudici de la

responsabilitat en què pugui haver incorregut i de les actuacions que puguin recaure sobre seu.

 

Nomenament.

Exhaurit el període de presentació de documents, la regidora delegada d'Organització i Recursos Humans nomenarà

l'aspirant que hagi proposat l'òrgan de selecció i que hagi presentat la documentació pertinent. Un cop l'aspirant hagi

estat nomenat/ada haurà d’incorporar-se al servei de la corporació quan sigui requerit/ida.

La resolució de nomenament preveurà un període de pràctiques per al personal de nou ingrés que es fixa en dos mesos

i té la consideració de fase final del procés selectiu.

Durant aquest període l'aspirant exerceix la seva tasca sota la tutoria o la supervisió del/ de la cap de la unitat

administrativa a la qual sigui destinat/da, qui vetllarà perquè l'aspirant adquireixi la formació pràctica que demana el lloc

de treball i assumeixi progressivament les funcions que li han de correspondre.

Mentre duri el període de pràctiques, l'aspirant tindrà dret a percebre les mateixes retribucions que la resta de personal

d’igual categoria i lloc de treball.

 

Incidències. Recursos.

Mentre estigui constituït, el tribunal qualificador està facultat per resoldre els dubtes que sorgeixin en l'aplicació

d'aquestes bases i podrà adoptar els acords que corresponguin en tots els supòsits no previstos en elles per tal de

facilitar el desenvolupament normal del procés selectiu, els quals podran ser objecte de recurs d’alçada davant de

l’Alcaldia, en el termini màxim d’un mes a comptar des de l’endemà a la data de la seva notificació o publicació. Abans

de la constitució del tribunal i després que aquest hagi efectuat la seva proposta aquesta facultat correspondrà a

l’Alcaldia.

Contra les resolucions de l'Alcaldia, les persones interessades poden interposar potestativament recurs de reposició en

el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva notificació o publicació, directament recurs contenciós

administratiu davant la sala d'aquesta jurisdicció del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos

mesos a comptar de l'endemà de la seva notificació o publicació, o qualsevol altre recurs que considerin convenient per

a la defensa dels seus interessos.

Per la mera concurrència als processos selectius s'entén que l’aspirant accepta íntegrament aquestes bases, tret que,

prèviament, hagi exercit el seu dret a impugnar-les."

Segon. Convocar les proves selectives pel procediment de concurs oposició lliure.

Tercer. Donar compliment a la resta de tràmits reglamentaris."

Els següents anuncis referits a aquest procés selectiu es faran públics al tauler d’anuncis de Recursos Humans de

l’Ajuntament de Granollers: plaça Porxada, 6, 1a i al web municipal.


Granollers, 9 de febrer de 2011
El secretari general accidental, per delegació, José Cañas Caballero