Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Técnico Auxiliar de Bibliotecas, Ayuntamiento de Lloret de Mar (Girona)

Técnico Auxiliar de Bibliotecas, Ayuntamiento de Lloret de Mar (Girona)

2 Plazas, Concurso Oposición, Acceso Libre, Grupo C1, 08-04-2011
Pendiente de apertura de plazo
  • Requisitos de los aspirantes: título de bachiller o técnico

Bases de la convocatoria


BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN EL PROCÉS DE SELECCIÓ, MITJANÇANT CONCURS-OPOSICIÓ, PER COBRIR DUES PLACES
DE TÈCNIC/A AUXILIAR DE BIBLIOTECA, VACANTS A LA PLANTILLA DE PERSONAL FUNCIONARI DE L’AJUNTAMENT DE LLORET DE MAR

 

OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L’objecte de la present convocatòria és cobrir, pel procediment de

concurs-oposició, les següents places vacants a la Plantilla de personal

funcionari d’aquest Ajuntament, enquadrades dins de l’Escala

d’Administració Especial, Subescala Tècnica, dotades amb un sou

anual corresponent al Grup C1, C.D. 16, amb pagues extraordinàries,

triennis i altres emoluments establerts per la legislació vigent.

– Escala Administració Especial.

Subescala Tècnica

Tècnic/a Auxiliar Biblioteca

Dues places. N.Pr. C1 - C.D. 16

Concurs-oposició

La convocatòria es publicarà íntegrament en el Butlletí Oficial de

la Província de Girona. Un extracte d’aquesta, amb els requisits

exigits a l’art. 6.2 del RD 896/91, de 7 de juny, es publicarà en el

Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i en el Butlletí Oficial de

l’Estat, tot incloent-hi l’avís que els successius anuncis es publica

ran en el BOP de Girona. Igualment, es farà pública la convocatòria

en el Tauler d’Edictes de l’Ajuntament.

Aquestes bases específiques regiran la present convocatòria de les

places de Tècnic/a Auxiliar de Biblioteca, juntament amb les bases

generals aprovades per acord de Junta de Govern Local de data 28

de març de 2008 i publicades en el Butlletí Oficial de la Província de

Girona núm. 66 de 04/04/08. En cas de discrepància, prevaldran les

bases específiques sobre les generals.

 

REQUISITS ESPECÍFICS QUE HAURAN DE COMPLIR ELS ASPIRANTS

A més de les condicions generals exposades a la base segona de

les “bases generals que regiran els processos de selecció del personal

funcionari de carrera i laboral fix de l’Ajuntament de Lloret de

Mar”, els aspirants han de complir els requisits específics següents:

a) Estar en possessió del títol de Batxillerat o Tècnic o titulació equivalent.

Si es tracta d’un títol obtingut a l’estranger, cal disposar de la corresponent

homologació.

La titulació haurà d’acreditar-se, com a màxim, en la data

d’acabament del termini de presentació d’instàncies.

b) Per quedar exempt de la prova de català: Posseir el certificat de

coneixements de nivell de suficiència de Català (certificat C) de la

Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya

o els reconeguts per aquesta com a equivalents o superiors.

Així mateix, d’acord amb el que estableix el Decret 161/2002, d’11

de juny, quedaran exemptes les persones aspirants que hagin participat

i obtingut plaça en processos anteriors de selecció de personal

a l’Ajuntament de Lloret de Mar, en que hi hagués establerta una

prova de català del mateix nivell o superior o que hagin superat la

prova esmentada en altres processos de la mateixa oferta pública

d’ocupació.

c) Els estrangers, que la llengua del seu país d’origen no sigui el castellà,

per quedar exempts de la prova de castellà: Posseir el diploma

de nivell superior d’acord amb el que estableix el RD 1137/2002 o la

documentació equivalent d’acord amb el que estableixen les bases

generals.

 

TRIBUNAL QUALIFICADOR

Tots els membres del Tribunal Qualificador tindran veu i vot i estarà

constituït de la següent manera:

President:

El Secretari General de l’Ajuntament o funcionari en qui delegui.

Vocals:

La Cap d’Organització i Recursos Humans.

La Directora de la Biblioteca Municipal.

Un Tècnic Bibliotecari del Servei Regional de suport a la lectura pública

de Girona)

Secretari: El TAG de Serveis Jurídics o funcionari en qui delegui.

 

DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU

A) Fase de concurs.

En la fase de concurs es valoraran els mèrits en la forma següent:

• Serveis prestats (màxim 3 punts): 0’2 punts/mes fins a un màxim

de 3 punts, si es tracta de serveis prestats a l’Administració Local,

i de 0’1 punts/mes fins a un màxim de 2 punts, si es tracta

de serveis prestats a qualsevol altre lloc públic o privat, desenvolupant

funcions que el tribunal consideri anàlogues amb les que

es desenvoluparan en aquesta plaça.

• Estudis o cursets relacionats amb les tasques pròpies del lloc de

treball, fins a un màxim de 2 punts, d’acord amb el següent barem:

Cursos d’assistència:

- de 15 a 20 hores lectives..................................................................0.10

- de 21 a 40 hores lectives..................................................................0.20

- de 41 hores o més.............................................................................0.30

Cursos d’assistència i aprofitament:

- de 15 a 20 hores lectives..................................................................0.20

- de 21 a 40 hores lectives..................................................................0.40

- de 41 hores o més.............................................................................0.60

Els cursos que no superin les 15 hores lectives es puntuaran a raó de

0.05 punts per curs.

Els cursos o seminaris que no s’especifiqui o no es pugui acreditar

la durada dels mateixos, seran valorats amb la puntuació mínima

en cada cas, segons es tracti de cursos d’assistència (0.10) o

d’assistència i aprofitament (0.20).

Les diferents edicions d’un mateix curs o seminari seran valorats

un sol cop.

• Titulació Superior: per titulació superior a l’exigida en la convocatòria

fins un màxim de 1 punt, d’acord amb el següent barem:

Diplomatura Universitària................................................. 0,50 punts.

Llicenciatura Universitària..................................................... 1,-- punt.

Cap d’aquestes puntuacions serà acumulable; és puntuarà sempre

la titulació superior.

Els mèrits s’hauran de justificar documentalment i s’aportaran amb

la instància de sol·licitud de participació en la convocatòria.

La puntuació de la fase de concurs, se sumarà a l’obtinguda en la

fase d’oposició solament si aquesta és prèviament superada.

B). Fase d’oposició.

a) Prova de català: Efectuar una prova específica per tal d’acreditar

un coneixement de la llengua catalana corresponent al Nivell de

Suficiència (Nivell C) de la Direcció General de Política Lingüística.

Aquesta prova serà efectuada per la Tècnica de l’Oficina de

Català de Lloret de Mar.

b) Prova de castellà: Els aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola,

i que les llengua del seu país d’origen no sigui el castellà,

han d’acreditar documentalment els seus coneixements

de nivell superior de castellà, d’acord amb el que estableixen

les bases generals, mitjançant certificat conforme han cursat la

primària i/o la secundària i/o el batxillerat a l’Estat espanyol o

diploma d’espanyol que estableix el Reial decret 1137/2002, de

31 d’octubre, o equivalent, o certificació acadèmica que acrediti

haver superat totes les proves dirigides a l’obtenció d’aquest, o

bé certificat d’aptitud en espanyol per a estrangers expedit per

les escoles oficials d’idiomes. Cas de no presentar la documentació

esmentada hauran d’efectuar una prova específica per demostrar

un nivell de coneixements equivalent al que caldria per

a l’obtenció del certificat esmentat, excepte que, d’acord amb el

que estableix l’art. 9 del RD 543/2001, de 18 de maig, les proves

selectives impliquin per si mateixes la demostració de l’esmentat

coneixement.

c) Prova de coneixements: La prova de coneixements consisteix en

dos subproves:

1) Contestar, un qüestionari tipus test de 15 preguntes multiopció

( 7 del temari general i 8 del temari específic) durant el període

de 20 minuts,relacionades amb el temari de l’annex I.

2) Desenvolupar per escrit i durant el període màxim de 10 minuts

una pregunta determinada per el Tribunal, immediatament

abans de celebrar-se l’exercici,i relacionat amb el temari

específic de l’ Annex I.

La prova de coneixements puntuarà en un total de 10 punts amb

la següent distribució:

- 6 punts per la subprova 1 i 4 punts per la subprova 2.

Cal superar, de forma independent, cada una de les subproves

per poder puntuar la prova de coneixement en la seva totalitat.

d) Prova pràctica: Resoldre, en el termini màxim de 45 minuts, un o

més supòsits pràctics, sobre tasques pròpies de la plaça convocada.

e) Test Psicotècnic: Qüestionari de personalitat per avaluar el perfil

del candidat i la seva adequació al del lloc de treball. Aquesta prova

es valorarà conjuntament amb l’entrevista personal. En aquest

sentit, es tindrà en compte els resultats obtinguts en els factors de:

extraversió, afabilitat, autocontrol, estabilitat emocional i capacitat

d’adaptació als canvis. S’utilitzarà per a la realització d’aquest

psicotècnic una prova estandaritzada que compleix amb els requisits

de fiabilitat i validesa corresponents.

f) Entrevista personal, on es tindrà en compte, tant el currículum

com els resultats obtinguts en les diferents proves. En aquest sentit,

els membres del Tribunal podran sol·licitar els aclariments que

sobre aquests aspectes considerin adients, tant relacionats amb el

seu currículum com amb els resultats del test psicotècnic.

g) Període de pràctiques, d’acord amb el que estableixen les bases

generals.

 

QUALIFICACIÓ

Tots els exercicis seran obligatoris i eliminatoris (excepte l’entrevista

i el psicotècnic que seran obligatoris però no eliminatoris), i es puntuaran

en la forma següent:

• a) prova de català, en cas de fer-se, es qualificarà com a APTE o

NO APTE.

• b) prova de castellà, en cas de fer-se, es qualificarà com a APTE o

NO APTE.

c) prova de coneixements, les dues parts es qualificaran separadament.

1a part: de 0 a 6 punts; 2a part: de 0 a 4 punts. Per superar la

prova caldrà obtenir una puntuació mínima de 3 punts a la primera

part, i de 2 a la segona. Es tindrà en compte la capacitat de síntesi

i la correcta redacció a l’hora de valorar la segona subprova.

• d) prova pràctica, es puntuarà de 0 a 10 punts i serà necessari per

superar-la obtenir una puntuació mínima de 5 punts).

• e) test psicotècnic, es valorarà conjuntament amb l’entrevista personal.

• f) l’entrevista personal, es puntuarà de 0 a 5 punts.

• g) el període de pràctiques és obligatori i eliminatori, i la qualificació

final serà d’apte o no apte. Els i les aspirants que obtinguin

la qualificació de no apte quedaran exclosos del procés selectiu.

Els mèrits al·legats s’hauran de justificar documentalment i, hauran

de presentar-se juntament amb la instància sol·licitant prendre part

en la convocatòria.

El nombre de punts que podrà ser atorgat per cada membre del Tribunal

serà de 0 a 20, de 0 a 10 i de 0 a 5 punts.

Les qualificacions s’adoptaran sumant les puntuacions atorgades

pels diferents membres del Tribunal, i dividint el total pel nombre

d’assistents al mateix.

Es farà una llista amb les persones que, havent superat el procés

selectiu d’aquesta convocatòria, no hagin estat l’aspirant o aspirants

proposats pel Tribunal per ocupar la plaça o lloc de treball, les quals

passaran a formar part de la borsa de treball per cobrir possibles

interinatges o contractes temporals.

 

RECURSOS

Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit de l’Alcalde

i/o la Junta de Govern Local, si aquests actes decideixen directament

o indirectament el fons de l’assumpte, determinen la impossibilitat

de continuar el procés selectiu, o produeixen indefensió o

perjudici irreparable a drets i interessos legítims, els interessats podran

interposar, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26

de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i

del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999,

de 13 de gener, potestativament, recurs de reposició en el termini

d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació,

davant de l’òrgan que hagi dictat l’acte, o bé recurs contenciós

administratiu d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13

de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en

el termini de dos mesos a comptar a partir de l’endemà de la seva

publicació o notificació, al jutjat contenciós administratiu corresponent,

d’acord amb el que preveu l’article 10 de la Llei esmentada.

Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit del tribunal

qualificador, si aquests últims decideixen directament o indirectament

el fons de l’assumpte, determinen la impossibilitat de continuar

el procés selectiu, o produeixen indefensió o perjudici irreparable

a drets i interessos legítims, els interessats podran interposar

en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la seva

publicació o notificació, recurs d’alçada davant de l’alcalde.

Igualment els interessats poden interposar qualsevol altre recurs

que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

 

ANNEX I :TEMARI

TEMARI GENERAL:

D’acord amb el que estableix l’annex I de les

Bases Generals per al Grup C1.

 

1. La Constitució espanyola de 1.978. Estructura i principis Generals.

Drets i deures fonamentals.

2. Organització municipal: Òrgans necessaris i complementaris.

Breu estudi d’aquests. Atribucions dels òrgans necessaris.

3. Funcionament dels òrgans col·legiats locals: Convocatòria i ordre

del dia. Debats, votacions i quòrums. Actes i certificats d’acords.

4. El procediment administratiu comú: Concepte d’interessat. Fases

del procediment.

5. Contractació administrativa: Concepte de contracte administratiu.

Diferents tipus de contractes administratius. Contractes subjectes

i no subjectes a regulació harmonitzada.

6. Formes de gestió del servei públic. gestió directa i indirecta.

7. Drets i deures dels empleats públics.

8. Hisendes locals: Recursos dels municipis. Els tributs propis dels

municipis: Impostos, taxes i contribucions especials.

 

TEMARI ESPECÍFIC:

 

9. Manifest de la UNESCO de 1994. Funció social de la Biblioteca

Pública.

10. La Biblioteca Pública a Catalunya: legislació i marc competencial.

Funció dels Ajuntaments.

11. Biblioteques públiques, nacionals i universitàries. Similituds i

diferències.

12. Les biblioteques públiques a Catalunya: història i situació actual.

Xarxes.

13. La Llei del sistema bibliotecari de Catalunya: tipus de biblioteques.

El Mapa de Lectura Pública de Catalunya.

14. La cadena documental.

15. Catalogació descriptiva. Les ISBD.

16. Llenguatges documentals: classificació i indexació. Llistes

d’encapçalaments i thesaurus.

17. La CDU. Estructura i classes. Nombres i signes auxiliars: tipus.

Ordenació.

18. Principals serveis d’una biblioteca pública.

19. Organització general d’una biblioteca pública. Espais i seccions.

20. La secció infantil: característiques. Espais, tipus de fons , funcions

i activitats.

21. El servei de préstec a la biblioteca pública.

22. Diferents tipus de préstec. Préstec interbibliotecari.

23. Format MARC 21

24. La formació d’usuaris.

25. El servei d’informació a la biblioteca. Obres de referència: tipus

i funcions. Bases de dades i cerca a internet.

26. La biblioteca com a centre local d’informació.

27. Les noves tecnologies a la biblioteca pública: la xarxa internet.

Els nous suports: CDs, CD-Roms, DVDs, etc....

28. La secció d’audiovisuals: tipus de fons. Organització.

29. Les publicacions periòdiques.

30. La col·lecció local.

31. L’atenció a l’usuari.

32. Difusió i promoció de la biblioteca.

33. Projectes culturals a partir de la biblioteca pública: algunes

idees. Organització.

34. L’estadística aplicada a la biblioteca.

35. Màrqueting bibliotecari.

36. Les biblioteques escolars: característiques i funcions. Diferències,

punts comuns i col·laboració amb les biblioteques públiques.

37. Adquisicions: criteris i finançament.

38. Biblioteques digitals i biblioteques virtuals.

39. La “Carta de Serveis”.

40. Webs bibliotecàries. Requeriments mínims d’informació i serveis.

El web 2.0

 

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.

Lloret de Mar, 28 de febrer de 2011