Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Técnico Auxiliar de Bibliotecas, Ayuntamiento de Girona

Técnico Auxiliar de Bibliotecas, Ayuntamiento de Girona

6 Plazas, Oposición, Acceso Libre, Grupo C1, 19-04-2011
Apertura de plazo

Bases Generales de la convocatoria

Objecte de la convocatòria.

És objecte d’aquesta convocatòria la provisió en propietat de les places
funcionarials i la contractació laboral indefinida, amb període de
prova de sis mesos per a les places dels grups A/A1 i B/A2 i de dos
mesos per a les places dels grups C/C1, D/C2 i E/AE.
El contingut es complementarà amb les bases específiques que
s’aprovin per a cada convocatòria, en funció de les característiques
pròpies de les places convocades, tenint en compte els criteris establerts
en l’art. 23 de la Llei 39/2010, de 22 de desembre de Pressupostos
Generals de l’Estat per a l’any 2011.
El desenvolupament d’aquests llocs de treball seran sota les condicions
d’incompatibilitat previstes per la Llei i amb els horaris que corresponguin
a cada un d’ells d’acord amb les necessitats del servei.

Condicions o requisits que hauran de reunir o complir els/les aspirants.

Per prendre part en les proves de selecció serà necessari:
a) Reunir un dels següents requisits respecte a la ciutadania:
• Ser ciutadà/na espanyol/a d’acord amb les lleis vigents.
• Ser ciutadà/na d’algun dels estats membres de la Unió Europea
o dels estats que, en virtut de tractats internacionals subscrits per
la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la lliure
circulació de treballadors.
També podran ser admesos el cònjuge de les persones espanyoles
i de les nacionals dels estats membres de la Unió Europea, sempre
que no estiguin separades de dret, així com els seus descendents
i els del seu cònjuge, sempre que no estiguin separats de dret,
menors de 21 anys o majors d’aquesta edat que visquin a les seves
expenses.
Igualment podran ser admeses les persones incloses en l’àmbit
d’aplicació dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea
i ratificats per Espanya en que sigui d’aplicació la lliure circulació
de treballadors.
Sens perjudici de l’anterior, no seran admesos aquells ciutadans/
es que malgrat reunir les condicions anteriors optin per accedir
a una plaça que comporti una participació directa o indirecta en
l’exercici de poder públic i les funcions que tinguin per objecte
la salvaguarda dels interessos de l’Estat o d’altres entitats públiques.
Els ciutadans/nes estrangers d’Estats que no pertanyen a la Unió
Europea, sempre que tinguin acreditada la condició de residents
a Espanya, podran presentar-se a les places reservades al personal
laboral.
b) Estar en possessió de la titulació exigida en les bases específiques
corresponents o en condicions d’obtenir-la en la data en què finalitzi
el termini de presentació de sol.licituds.
Les titulacions obtingudes a l’estranger hauran d’haver-se homologat
a efectes de ser títols reconeguts a Espanya, de conformitat
amb el que estableix la normativa vigent en aquesta matèria.
c) Tenir la capacitat funcional necessària pel desenvolupament de
les tasques habituals del Cos, Escala o plaça corresponent.
d) Tenir complerts setze anys i no excedir de l’edat de jubilació ordinària,
excepte en aquells Cossos o Escales que tinguin determinada
per Llei una altra edat d’ingrés o jubilació o quan les bases
específiques determini altres edats.
e) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei
de qualsevol de les Administracions Públiques, ni trobar-se
inhabilitat amb caràcter ferm per a l’exercici de funcions públiques.
f) Són requisits específics per ser admès a les proves selectives convocades
per al torn de promoció interna els següents:
-- Posseir la titulació exigida per l’accés al cos, l’escala, la subescala,
la classe i la categoria a la qual pertanyin les places convocades.
En els processos d’accés a places del grup C des de
cossos i escales del grup D de la mateixa àrea d’activitat o
funcional, aquest requisit de titulació podrà ser substituït mitjançant
l’acreditació d’una antiguitat de deu anys en un cos o
escala del grup D.
-- Haver prestat serveis efectius durant un mínim de dos anys
en places o llocs de treball del grup de titulació immediatament
inferior al del cos, escala o lloc de treball al qual es pretengui
accedir.
El compliment de les condicions i els requisits exigits per poder
participar en els diferents processos, així com els específics de les
diverses convocatòries, s’ha de produir en la data d’acabament del
termini de presentació de sol.licituds de cada convocatòria.

Forma i termini de presentació de sol·licituds.

Les sol·licituds per prendre part a les proves d'accés s'adreçaran a
l'Alcaldia-Presidència i es presentaran al Registre General d'aquest
Ajuntament, o en la forma establerta en l'article 38.4 de la Llei
30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del
procediment administratiu comú durant el termini de vint dies naturals
comptats a partir del següent al de la publicació de l'anunci
de la convocatòria corresponent en el Diari Oficial de la Generalitat.
Les esmentades bases es publicaran íntegrament en el Butlletí Oficial
de la Província.
Els/les aspirants hi hauran de fer constar que accepten aquestes
bases i que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides,
referides sempre a la data d'acabament del termini per a la presentació
de sol·licituds.
A la sol·licitud s'adjuntarà:
a) U na fotocòpia del document nacional d'identitat o equivalent
d’aquest document, en persones que no tinguin la ciutadania
espanyola d'acord amb els supòsits establerts en la base segona,
i una de la titulació exigida, així com del currículum vitae
acadèmic i professional acompanyat de la documentació acreditativa
de les dades que s’hi declaren.
b) Documentació que s'aporti per a la valoració de mèrits acompanyant
els justificants de cada un dels mèrits i amb l’especificació
que si es tracta de períodes de temps determinats han
de venir expressats el dia inicial i final de cada període, i si es
tracta de cursos han de venir expressades les hores de durada
de cada un d’ells.
Si alguna de les sol.licituds té algun defecte esmenable, aquesta circumstància
es comunicarà a la persona interessada, a fi que en un
termini de deu dies l’esmeni, de conformitat amb l’article 71 de la
LRJPAC.

Confidencialitat:

Es garanteix total confidencialitat de la participació dels/de les candidats/
es en els processos de selecció, així com de qualsevol de les
seves dades personals i professionals assegurant que la participació
dels/de les candidats/es no seleccionats/des queda en l’estricte
àmbit del tribunal qualificador, fent-se públic exclusivament el DNI
del/de la candidat/a seleccionat/da.

Admissió dels/les aspirants i publicitat.

Finalitzat el termini de presentació de sol.licituds per a cada convocatòria
, la Junta de Govern Local declararà aprovada la llista
d'admesos i exclosos. En el mateix acord s'establirà la composició
nominal del tribunal, el lloc, la data i l'hora de començament dels
exercicis i l'ordre d'actuació dels aspirants.
Seran admeses les persones amb minusvalies en igualtat de condicions
amb els demés aspirants. A aquests efectes s’establiran, per a
les persones amb minusvalia que ho sol·licitin, les adaptacions possibles
de mitjans per a la realització de les proves selectives, havent
de formular la corresponent petició concreta en la sol·licitud de participació.
El coneixement públic d’aquest acord per a tots el interessats i/o els
seus representants es farà mitjançant la seva publicació en el tauler
d'edictes de l'Ajuntament, i la publicació en el Butlletí Oficial de la
Província, per tal que es puguin esmenar els errors o fer reclamacions,
tal com disposa l'art. 84 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre,
de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment
administratiu comú.
Si no s’hi presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la
llista d’aspirants admesos/es i exclosos/es i no caldrà tornar-la a
publicar. Si s’accepta alguna reclamació, s’esmenarà la llista de persones
admeses i excloses.
Així mateix podran ser recusats els membres del tribunal d'acord
amb l'establert en els articles 28 i 29 de l'esmentada Llei.
Un cop feta la primera prova selectiva no es publicaran els anuncis
de celebració de la resta d'exercicis en els butlletins oficials, però sí
en el tauler d'edictes de la corporació.
6. Tribunals qualificadors.
Els tribunals qualificadors dels exercicis i mèrits dels aspirants, es
designaran segons disposa l'art. 72 i següents del Decret 214/1990,
de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei
de les entitats locals, i l’article 60 i següents de la Llei 7/2007 de 12
d’abril de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.
Es constituiran com a mínim amb els següent integrants i es tandirà,
sempre que sigui possible, a la paritat de gènere:
President: El/la cap de l’àrea, servei o secció de la plaça que es convoqui,
o el cap de la Secció de Personal de l’Ajuntament de Girona.
Vocals:
Un/a membre de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya,
a proposta de la mateixa Escola.
Quatre funcionaris/es o treballadors/es municipals, amb titulació
o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés a
les places convocades.
Secretari/a:
U n/a funcionari/a o treballador/a municipal.
Tots els membres del tribunal tindran veu i vot. El tribunal no podrà
constituir‑se sense l'assistència de més de la meitat dels seus
membres, titulars o suplents, i serà necessària la presència del
president/a i del secretari/a.
El president/a del tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors
especialistes per a totes o algunes de les proves, que es limitaran
a l'exercici de les seves especialitats tècniques, sobre la base
de les quals, exclusivament col·laboraran amb l'òrgan de selecció.
En les proves de coneixement de la llengua catalana l’assessor serà
designat pel Consorci de Normalització Lingüística de Catalunya.
El tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin i
prendre els acords necessaris per al bon ordre de les proves en tot el
que no preveuen aquestes bases.
Es declara expressament que els tribunals de selecció no podran
proposar l’accés a funcionari o la contractació laboral d’un número
superior d’aprovats al número de places convocades, independentment
del número d’aprovats de la convocatòria.
En el cas que existeixin aspirants que superin tots els exercicis i no tinguin
dret a plaça, l’Ajuntament podrà tenir present a aquestes persones
per a realitzar substitucions de baixes o per a possibles propostes
de contractes temporals, o nomenaments interins si procedís.

Sistemes de selecció.

El sistemes de selecció, d'acord amb les característiques de les places
convocades, seran els que s’especifiquen en la relació annexa on es
detallen les places objecte d’aquesta oferta pública.
Si el sistema utilitzat és el concurs-oposició, la fase de concurs s’efectuarà
a la finalització de la fase d’oposició, no tindrà caràcter eliminatori
i es publicarà amb posterioritat a la finalització del darrer
exercici de la fase oposició. Tampoc servirà per superar les proves
de la fase d'oposició.
8. Desenvolupament dels exercicis.
L'ordre d'actuació dels/les aspirants, en aquells exercicis que no es
puguin realitzar conjuntament, serà el determinat pel sorteig que
cada any efectua la Secretaria d’Estat per a l’Administració Pública
per determinar l’ordre d’actuació dels aspirants en els seus processos
selectius i que es publica anualment al BOE.
Els/les aspirants seran citats per a cada exercici a través d’una crida
única, i seran exclosos aquells que no compareguin, llevat de casos
degudament justificats i apreciats lliurement pel tribunal.
En qualsevol moment els tribunals podran requerir als opositors
l'acreditació de la seva identitat.

Exercicis de l'oposició i la seva qualificació

Els exercicis a desenvolupar seran els que s’especifiquin en cada
convocatòria i seran obligatoris i eliminatoris, quan no s’indiqui el
contrari.
Cadascun dels exercicis serà qualificat, quan no s'indiqui el contrari,
fins a un màxim de 10 punts, i seran eliminats els opositors que no
arribin a un mínim de cinc punts a cadascun d'ells.
Sempre que no s’indiqui el contrari, en la puntuació dels exercicis
teòrics que combinen preguntes i/o temes amb continguts de la
part general i la part específica dels temaris, la puntuació de la part
general es ponderarà al 30% i la puntuació de la part específica es
ponderarà al 70%.
La qualificació de la fase oposició es determinarà per la suma de les
puntuacions obtingudes en tots els exercicis.
Coneixement de la llengua catalana
Les persones aspirants a les proves d’accés lliure han d’acreditar
el nivell de coneixements de la llengua catalana que consta en
cada convocatòria i han de lliurar dins el termini de presentacio
de sol.licituds un dels documents següents:
a) Document que acrediti el coneixement de català dins de l’ensenyament
obligatori, cosa que resulta de la certificació que
s’ha cursat de manera oficial a Catalunya la matèria de llengua
catalana d’ensenyament obligatori i s’ha obtingut el títol
que correspon després del 1992. Aquest certificat l’expedeix
qualsevol institut d’educació secundària públic en la forma
que determina la Direcció General d’Ordenació i Innovació
Educativa.
b) Fotocòpia confrontada de la documentació acreditativa d’estar
en possessió del certificat de coneixements de llengua catalana
de la Secretaria de Política Lingüística o equivalent,
del nivell corresponent a la plaça convocada i que s’especifica
en els annexes corresponents a cada convocatòria.
Les persones candidates que no acreditin documentalment els
coneixements de llengua catalana hauran de superar una prova
específica de coneixement de llengua catalana del nivell que
s’especifica en cada convocatòria, amb caràcter obligatori i eliminatori,
la qual es qualificarà d’apta o no apta.
També estan exemptes de fer la prova de català les persones candidates
que hagin participat i obtingut plaça en processos anteriors
de selecció de personal per accedir a un lloc de treball
de caràcter fix a l’Ajuntament de Girona, en què hi hagués establerta
una prova de català del mateix nivell o superior, o que
hagin superat la prova esmentada en altres processos d’aquesta
mateixa oferta pública d’ocupació de l’any 2011.
En les convocatòries en què s’utilitzi el sistema de promoció
interna, el coneixement de la llengua catalana constituirà mèrit
preferent valorable d’acord amb el barem establert en la base
següent.

Qualificació dels mèrits en la fase de concurs:

1. Serveis.
• Serveis prestats en l’administració local.. . . 0’20 punts/any
• Serveis prestats en altres administracions. . . 0’15 punts/any
• Serveis prestats en l’empresa privada.. . . . 0’10 punts/any
La puntuació màxima dels tres apartats no superarà els 1,5 punts.
2. Experiència.
• Experiència en treballs de la mateixa naturalesa o similars als
de la plaça convocada en l’administració local. En la promoció
interna la valoració de l’experiència derivada del desenvolupament
de serveis a l’Ajuntament de Girona es podrà realitzar
segons apreciació del propi tribunal o mitjançant informe del
cap del servei.. . . . . . . . 0’25 punts/any
• Experiència fora de l’Administració Local en un lloc de la mateixa
naturalesa . . . . . 0’10 punts/any
La puntuació màxima de tot aquest apartat és de 2 punts.
Per a la valoració dels mèrits de serveis prestats i d’experiència
es tindrà en compte el que determina l’article 57 de la Llei Orgànica
3/2007 d’Igualtat efectiva de dones i homes. Així es computarà
com a treball prestat, a efectes de valoració dels mèrits, el
temps en què els/les aspirants hagin estat gaudint dels permisos
i beneficis de protecció a la maternitat i a la conciliació de la vida
personal, familiar i laboral.
3. Assistència a seminaris, cursos.
Assistència a seminaris, cursos, postgraus o masters, relacionats
amb les funcions pròpies de la plaça convocada. Es puntuarà de
la següent manera:
• Cursos de fins a 20 hores.. . . 0’05 punts
• De 21 hores a 50 hores. . . . . 0’10 punts
• De 51 hores a 100 hores. . . 0’20 punts
• Cursos superiors a 100 hores. . . 0’30 punts
• Diploma de postgrau.. . . . . 0,50 punts
• Master.. . . . . . . . 0,60 punts
Els membres del tribunal podran valorar la possessió de titulacions
en que no es pugui determinar de forma concreta el nombre
d’hores necessàries per a la seva obtenció.
La puntuació màxima és de 1 punt.
Formació continua Ajuntament de Girona.
En els processos de promoció interna es valorarà l’assistència a
cursos, tallers o seminaris inclosos en els programes de Formació
Contínua de l’Ajuntament de Girona, d’acord amb el següent
barem:
Hores del curs x 0,03 fins un màxim d’1,25 punts per curs.
La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 3 punts.
4. Titulació
Possessió de titulació superior a l’exigida que estigui relacionada
amb les funcions de la plaça que es convoca.. . . . . . . . 0’25 punts
Possessió de titulació diferent a l’exigida, del mateix nivell que
estigui relacionada amb les funcions de la plaça que es convoca.
. . . . . . . 0,10 punts
Possessió de titulació superior a l’exigida que no estigui relacionada
amb les funcions de la plaça que es convoca. . 0,05 punts
Cicles formatius equivalents al nivell de titulació exigida i directament
relacionats amb les característiques del lloc de treball
. . . .  0’10 punts.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 0,5 punts.
La puntuació obtinguda en aquesta fase incrementarà la del conjunt
de les proves de la fase oposició, sempre que s’hagin superat els
exercicis previs eliminatoris, en cas que el sistema de selecció sigui
el concurs-oposició.
El tribunal podrà, en els casos que determini i prèvia notificació als
interessats, establir la realització d’una entrevista per contrastar els
mèrits dels aspirants, la seva experiència i aptitud pel desenvolupament
de la plaça convocada.
El barem de mèrits a que es refereix la present base serà així mateix
d’aplicació en aquells procediments selectius la forma dels quals sigui
la promoció interna. En aquest sistema selectiu es valorarà també
com a mèrit preferent el coneixement de l’idioma català en les
següents formes:
• Coneixements elementals orals i escrits (nivell B) . . 0’25 punts
• Coneixements mitjans orals i escrits (nivell C). . 0,75 punt
• Coneixements superiors orals i escrits (nivell D). . 1 punt
Les puntuacions de cadascun d’aquests apartats tindran la consideració
d’excloents respecte de les demés, és a dir, no són acumulatives,
per tant la puntuació màxima serà de 1 punt.
En el cas que existeixin dues valoracions diferents per un mateix
concepte s’aplicarà només la que resulti més favorable.

Programes que regiran en les diferents proves i nombre de places.

Els programes i el nombre de places convocades seran objecte de
concreta referència en les convocatòries específiques.

Relació d'aprovats i presentació de documents.

Un cop finalitzada la qualificació dels aspirants el tribunal farà publica
en el tauler d’edictes de la corporació la relació de persones
que han superat el procés selectius per ordre de puntuació final.
En cap cas el nombre de persones proposades per a l’accés a funcionari
o per la contractació laboral pot superar el de les places
convocades. El tribunal elevarà a la presidència de la corporació la
proposta de les persones que, en funció de la puntuació obtinguda i
del número de les places convocades han de ser nomenades o contractades.
En cas d’empat, l’ordre s’establirà atenent, en primer lloc i en les
fases de concurs-oposició, a la persona aspirant que hagi obtingut la
major puntuació en la fase d’oposició. De persistir l’empat, així com
en els procediments d’oposició, segons la puntuació obtinguda en
la prova pràctica. Si encara persisteix l’empat o en el cas dels procediments
de concurs, es faculta l’òrgan de selecció per ordenar una
prova d’aptitud relacionada amb les funcions pròpies de les places
convocades que determinarà l’aspirant amb millor capacitat.
Amb caràcter previ al nomenament o contractació laboral, els aspirants
proposats s’hauran de sotmetre a la revisió mèdica necessària
per acreditar les condicions de capacitat funcional a que fa referència
l’apartat c) de la base segona de la convocatòria.
Les persones proposades presentaran a la Secretaria de la corporació,
dins el termini de vint dies naturals a partir de la publicació de
la llista d'aprovats, els documents acreditatius de les condicions que
s’exigeixen per prendre part a les proves en la base segona, excepte
que ja els haguessin presentat juntament amb la sol.licitud de participació.
També hauran de signar la declaració de no estar en cap
dels supòsits d’incompatibilitat previstos en la legislació vigent o
sol.licitar l’autorització de compatibilitat o exercir l’opció que preveu
l’article 10 de la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats
del personal al servei de l’Administració de la Generalitat.
Si dins el termini indicat, i llevat de casos de força major, els aspirants
proposats no presentessin la seva documentació o no reunissin
els requisits exigits en aquestes bases, no podrien ser nomenats en
propietat o contractats, i quedarien anul·lades totes les seves actuacions,
sens perjudici de la responsabilitat en què haguessin pogut
incórrer per falsedat de la instància en que sol·licitaven prendre part
en les proves.

Incidències.

El Tribunal Qualificador queda facultat per a resoldre els dubtes i
incidències que es presentin pel bon ordre del procediment en tot el
no previst en aquestes bases.

Normes supletòries.

Per a tot allò que no s'ha previst en les normes d'aquesta convocatòria
unitària, serà d'aplicació el Decret Legislatiu 1/1997, de 31 d’octubre,
pel qual s’aprova la refosa en un text únic dels preceptes de
determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció
pública, el Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova
el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, el
Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament del
personal al servei de les entitats locals, el Reial Decret 896/1991,
de 7 de juny, la Llei 7/2007 de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic i
altres disposicions que hi siguin d’aplicació.

Recursos.

Aquestes bases i les diferents convocatòries podran ser objecte d’impugnació
mitjançant la interposició de recurs de reposició davant la
Junta de Govern Local d’aquest Ajuntament en el termini d’un mes
a comptar de la data de la publicació en el BOP o mitjançant recurs
contenciós-administratiu en el termini de dos mesos a comptar de
la mateixa data de publicació, davant del jutjat contenciós-administratiu
de Girona.

Girona, 26 de març de 2011
Anna Pagans Gruartmoner
Alcaldessa

Bases Específicas de la convocatoia


PROVES SELECTIVES PER A LA CONTRACTACIÓ LABORAL
INDEFINIDA DE DOS/DUESTÈCNICS/QUES DE GRAU MITJÀ
D’ADMINISTRACIÓ ESPECIAL – BIBLIOTECARIS/ES


Número de convocatòria: L12
a) Sistema de selecció: oposició lliure
b) Grup de classificació: B/A2
c) Titulació necessària: Diplomatura en Biblioteconomia i Documentació,
o altra titulació amb continguts formatius equivalents.
d) Llengua catalana: coneixements mitjans. L’acreditació documental
del nivell C de la JPC o equivalent, servirà per eximir
de la realització de la prova.
e) Exercicis: seran els que s'especifiquen a continuació, amb caràcter
obligatori:
1r. exercici. Escrit, en el període màxim de dues hores, consistent en
contestar a un qüestionari de preguntes o temes relacionats amb el
programa annex, amb continguts de la part general i la part específica,
que seran determinats pel tribunal immediatament abans de
celebrar-se l’exercici.
Es valoraran especialment en aquest exercici, la facilitat de redacció,
el nivell de formació general, i els coneixements sobre els temes
proposats.
2n. exercici. De tipus pràctic, consistent en la resolució dels supòsits
pràctics plantejats pel tribunal i relacionats amb les funcions de les
places convocades, en el període màxim de dues hores. L’esmentat
exercici serà llegit pels aspirants davant el tribunal el qual podrà sol·
licitar els aclariments que consideri oportuns en relació al contingut
de la prova. Per aquesta prova es podrà plantejar algun dels supòsits
en un espai bibliotecari a fi d’avaluar la capacitat i el domini
pràctic de les tasques a desenvolupar.
3er exercici. Prova informàtica. Consistent en la demostració i domini
a nivell d’usuari de l’OFFICE, a través dels programes WORD
i EXCEL. Coneixement de programes de gestió de biblioteques (especialment
Millennium), així com de navegació i recerca a través
d’Internet.
4art. Entrevista. S’estableix la celebració d’una entrevista als aspirants
amb la finalitat de valorar la seva experiència professional i
acadèmica, així com l’aptitud pel desenvolupament de les funcions
a realitzar en la plaça convocada. La valoració de l’entrevista i currículum
podrà incrementar la puntuació obtinguda en el conjunt dels
exercicis de l’oposició fins a un màxim de 5 punts.
El 1er i 2ón exercici tindran caràcter eliminatori i seran valorats de
0 a 10 punts, necessitant-se obtenir un mínim de 5 punts per a superar-
los.
El 3er tindrà caràcter eliminatori i serà valorat com a apte o no apte.
Programa de temes:

Temario

Part general
Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978: estructura, contingut i
principis. Els drets fonamentals i les llibertats públiques.
Els deures.
Tema 2. El Tribunal Constitucional : composició i competències.
Processos. El poder judicial: funcions i principis.
Tema 3. L’organització territorial de l’Estat: l’Administració local.
Ens que l’integren. La Llei de bases de règim local. La regulació
del règim local a Catalunya.
Tema 4. El municipi. Els òrgans de representació política i la seva
designació. Línies generals de l’organització. Les competències
municipals. Competències genèriques i obligacions
mínimes. Règims municipals especials. L’organització
comarcal de Catalunya.
Tema 5. L’Estatut d’autonomia de Catalunya; estructura, contin
gut essencial i principis fonamentals. Els procediments de
reforma.
Tema 6. El Parlament de Catalunya; composició, organització i
funcions. El Síndic de Greuges. La Sindicatura de Comptes.
El Consell Consultiu.
Tema 7. Configuració de la Unió Europea. Els tractats originaris i
de modificació. La Constitució Europea.
Tema 8. L’acte administratiu: concepte, elements i classes. La motivació
i la forma. El silenci administratiu. L’eficàcia de
l’acte administratiu: principis generals. Executivitat de
l’acte administratiu. La notificació i la publicació. Invalidesa
dels actes: nul.litat de ple pret, anul.labilitat.
Tema 9. El procediment administratiu: concepte, principis i importància.
El procediment administratiu comú: regulació.
L’estructura del procediment administratiu: iniciació, ordenació,
instrucció i finalització. Els terminis administratius:
regulació i jurisprudència.
Tema 10. El servei públic local. Formes de prestació dels serveis públics.
La gestió directa i la indirecta. La concessió.
Tema 11. El personal al servei de les entitats locals: les seves classes.
Personal funcionari, interí i eventual. Drets i deures. El
personal de relació laboral. Tipologia contractual; personal
laboral indefinit i personal temporal. Drets i deures.
Tema 12. Els béns de les entitats locals. Règim d’utilització del domini
públic.
Tema 13. Competència urbanística municipal. El planejament.
L’execució del planejament. L’ús del sòl i qualificació: El
mercat del sòl.
Tema 14. Hisendes Locals. Normativa reguladora. Els ingressos: les
seves classes. Ordenances fiscals.
Tema 15. Els pressupostos locals. Procediment d’elaboració i aprovació.

Part específica
Tema 1. La funció social de la biblioteca. El Manifest de la UNESCO.
Tema 2. El Sistema Bibliotecari de Catalunya. Marc competencial i
estructura. Legislació vigent
Tema 3. Planificació de serveis bibliotecaris de tipus públic: el Mapa
de la lectura Pública de Catalunya. Estandards d’equipaments
i serveis. La seva aplicació a Girona i comarca.
Tema 4. Tipologia de les biblioteques segons llur funció, fons i
usuaris: biblioteques públiques, universitàries i especialitzades.
Tema 5. La biblioteca pública: un servei municipal. Marc competencial.
Concepte, funcions i serveis. Canvis en la concepció
de l’espai, els recursos i els serveis.
Tema 6. Les biblioteques escolars i de centres d’ensenyament secundari:
concepte, funcions i serveis. El seu paper dins
el Sistema de Lectura Pública de Catalunya. Diferències
i punts de col·laboració amb les biblioteques públiques.
Programa PuntEdu.
Tema 7. Història de les biblioteques públiques a Catalunya. Evolució
durant els darrers 15 anys.
Tema 8. Estat actual del sector del llibre. Situació a Espanya i en
especial a Catalunya.
Tema 9. Selecció del fons (llibres, Cd, DVD, etc.): criteris i instruments.
Documents donats d’alta. Política d’adquisicions.
Tema 10. Tractament i conservació del fons: criteris per a la selecció
i eliminació del material obsolet. Documents donats de
baixa.
Tema 11. Formació de la col·lecció bàsica d’una biblioteca pública:
oferta editorial i realitat demogràfica i sociocultural. Fonts
i mètodes.
Tema 12. La col·lecció local: materials, organització i difusió. Cooperació
amb l’arxiu local o comarcal.
Tema 13. Política de col·lecció en una biblioteca. Evolució del concepte
de col·lecció: del material documental disponible a
la biblioteca a l’accés a altres recursos d’informació. Organització
i ordenació del fons (CDU i centres d’interès).
Tema 14. Serveis bibliotecaris per a infants. L’àrea infantil de la biblioteca
pública. Serveis, recursos, funcionament i activitats.
Tema 15. Biblioteca pública: emplaçament, característiques de l’edifici,
equipaments, seccions i mobiliari. Consideracions generals.
Distribució d’espais i zones i la seva senyalització.
Normativa actual.
Tema 16. La planificació i la gestió de la biblioteca pública. Planificació
per objectius i planificació estratègica. Plans anuals
d’actuació. Organització del treball i administració del
pressupost.
Tema 17. El perfil del professional de la informació al segle XXI.
Present i futur. La formació del professional. Personal
d’una biblioteca pública: categories i funcions.
Tema 18. La gestió de recursos humans en una biblioteca pública.
Tema 19. L’accés a la informació en una biblioteca o centre de documentació:
els catàlegs i les bases de dades. Funcions del
catàleg col·lectiu, situació actual a Catalunya.
Tema 20. La gestió del canvi a les biblioteques. Fases. Circumstànci
es que el motiven i circumstàncies que el frenen.
Tema 21. El finançament de les biblioteques públiques. Fonts de finançament
de les biblioteques públiques catalanes. Noves
vies de finançament de les biblioteques: tarificació de serveis,
mecenatge, patrocini.
Tema 22. Màrqueting aplicat a biblioteques i polítiques de promoció
de la biblioteca pública com a servei. Definició d’objectius.
Eines de difusió, comunicació, imatge i relacions
públiques.
Tema 23. A valuació de serveis: concepte. Metodologia de recollida
de dades: els indicadors. Anàlisi de resultats.
Tema 24. Les memòries o informes anuals sobre la gestió de la biblioteca:
eines de valoració, eines de planificació.
Tema 25. Gestió de la biblioteca pública: organització del treball,
administració del pressupost.
Tema 26. El procés tècnic de la informació: catalogació i classificació.
El format MARC (Machine Readable Cataloguing) i
la seva adaptació catalana: el CATMARC. La catalogació
cooperativa.
Tema 27. L’automatització dels processos i serveis de les biblioteques:
aspectes biblioteconòmics i aspectes informàtics.
Principals programaris de gestió bibliotecària utilitzats a
les biblioteques catalanes.
Tema 28. Les biblioteques públiques i el seu paper en les polítiques
de foment de la lectura.
Tema 29. El servei d’informació a la biblioteca pública: abast i funcions.
Obres de referència. La informació local. Informació
a les empreses i a col·lectius específics (immigrants, gent
gran...)
Tema 30. La biblioteca com a centre local d’informació i municipal:
servei d’informació a l’usuari. Relació i cooperació amb
altres serveis d’informació del municipi.
Tema 31. Els serveis de la biblioteca pública. Situació actual i noves
tendències. Serveis en línia i serveis presèncials.
Tema 32. El servei de préstec en una biblioteca pública: sistemes i
característiques. El préstec interbibliotecari. Cooperació
amb altres centres.
Tema 33. A ctivitats de promoció cultural des de les biblioteques.
Programació, criteris, objectius, metodologia i avaluació.
Tema 34. La biblioteca pública en la vida cultural, formativa i social
del municipi i del barri. Oferta cultural i relació amb entitats
i col·lectius ciutadans.
Tema 35. Serveis específics de les biblioteques públiques per a col·
lectius especials: minories lingüístiques, persones amb
discapacitats, o altres col·lectius que per alguna raó no
poden utilitzar els serveis o materials habituals.
Tema 36. Material llibre i material audiovisual. Com s’equilibra,
com es compensa, com s’ofereix al lector. Situació actual i
perspectives de futur.
Tema 37. La informació sobre la biblioteca i els seus serveis: materials
i mitjans per a la difusió.
Tema 38. El usuaris de les biblioteques: tipologia i detecció de necessitats.
Programes de formació d’usuaris. Eines d’ajut
als usuaris: guies, senyalització, difusió, etc.
Tema 39. La qualitat del servei a l’usuari: el factor humà en l’atenció
al públic, els suggeriments, les queixes i els seu tractament.
Tema 40. Presència i aplicació de les Tecnologies de la Informació i
Comunicació i els nous suports a les biblioteques públiques.
Avantatges i inconvenients.
Tema 41. La biblioteca digital: continguts i serveis. Els nous suports
del format llibre (e-readers i e-books).
Tema 42. La Biblioteca 2.0. El disseny de continguts i serveis d’una
web de biblioteques i altres suports digitals al servei de la
biblioteca.
Tema 43. Les biblioteques com a eines de democratització de l’accés
a la informació.
Tema 44. Serveis d’extensió bibliotecària de la biblioteca pública:
hospitals, barris, etc.
Tema 45. Organismes internacionals en l’àmbit de les biblioteques
i del llibre: objectius i activitats. Especial referència a FESABID
(Federación Española de Sociedades de Archivística,
Biblioteconomia, Documentación i Museística), a
l’IFLA (International Federation of Library Associations) i
a l’IBBY (International Board Books for Young People).