Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Técnico Auxiliar de Biblioteca, Ayuntamiento de Castelldefels (Barcelona)

Técnico Auxiliar de Biblioteca, Ayuntamiento de Castelldefels (Barcelona)

2 Plazas, Acceso Libre, Concurso Oposición, Subgrupo C1, 11-11-2010
Apertura de plazo

Bases de la convocatoria

CONVOCATÒRIA QUE HA DE REGIR EL PROCÉS DE SELECCIÓ per a la provisió, de 2 places de la plantilla de personal funcionari, de l'escala administració especial, subescala Tècnic Auxiliar, grup C1, nivell 12.

OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA (Bases Generals 1)

Es la provisió mitjançant concurs oposició i entrevista personal de 2 places de Tècnic Auxiliar, grup C1, nivell 12 incloses en l'Oferta Pública d'Ocupació d'enguany (DOGC número 5826 de 25/02/2011 modificada en sessió de la JGL de data. 06/10/2011) per a la nova biblioteca municipal.

L'adscripció inicial al lloc de treball concret s'efectuarà per decret de l'alcalde o regidor delegat.

L'aspirant seleccionat haurà de prestar serveis en els horaris i jornades generals i específiques establertes per la direcció de l'àrea de cultura i la biblioteca, de dilluns a dissabte, matí i/o tarda, d'acord am la programació de serveis de la Biblioteca, i allò estipulat en l'Acord de Condicions de treball i la Relació de Llocs de Treball. La jornada laboral serà de 35 hores setmanals i les retribucions de 1.683,40 euros bruts mensuals per 14 pagues.

Les funcions, tasques, comeses, i retribucions seran les contemplades en la Relació de Llocs de Treball d'aquest Ajuntament, aprovada pel Ple. Això no obstant, les funcions i comeses expressades en la relacions de llocs de treball s'han d'entendre amb caràcter general, enunciatiu i no limitatiu, i , per tant, la seva concreció i amplitud es produirà a través de les ordres o instruccions que li siguin dictades pel superior jeràrquic i per les actualitzacions posteriors de la RLLT o l'Organigrama, així com per les necessitats i el desenvolupament del lloc de treball.

Resten excloses les bases 7.5, 8.1 , 8.5 I 18 de les bases generals, sent d'aplicació les bases generals no expressament excloses o regulades en aquestes bases específiques.

L'Ajuntament podrà augmentar el nombre de places ofertades derivat de les possibles vacants que es produeixi en el procés de la mateixa categoria mitjançant el sistema de promoció interna/mobilitat i, a l'inrevés, dintre dels límits de l'oferta pública  d'ocupació, abans  del  començament de les proves selectives, mitjançant un decret del president de la Corporació.

REQUISITS DELS ASPIRANTS  (Bases Generals 2)

1) Estar en possessió del títol de Batxillerat o equivalent.

2) Altres requisits establerts a la base general 2.

INSTÀNCIES (Bases Generals 3)

Les instàncies s'hauran de presentar en el model normalitzat formulari RRHH0001, publicat a la web municipal (www.castelldefels.org) i també a l'abast en l'Oficina d'Atenció Ciutadana d'aquest Ajuntament (horari: de dilluns a divendres de 8 a 19:30 h. i dissabtes de 10 a 13 hs) La instància s'ha de presentar en l'esmentada Oficina, identificant amb claredat la referència de la convocatòria, juntament amb: el currículum vitae i fotocòpies del DNI, de la titulació exigida, i dels mèrits, en el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de la publicació del corresponent anunci de convocatòria en el DOGC.

TRIBUNAL QUALIFICADOR (Base General 5)

 Remissió a la base general 5.

DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU (Bases Generals 6)

Remissió al que disposa la Base General 6.

EXERCICI DE L'OPOSICIÓ  (Bases Generals 7)

Els establerts en les bases:

7.1. Prova de coneixements

Remissió a la base 7.1 de les bases generals i a l'Annex I d'aquestes bases.

Fins a 10 punts

7.2 Prova de nivell de català

Nivell C de català o equivalent.

Remissió a la base 7.2 de les bases generals

Apte o no apte

7.3. Prova de coneixements de llengua castellana

Remissió a la base 7.3 de les bases generals

Apte o no apte

7.4. Prova de caràcter pràctic

Remissió a la base 7.4 de les bases generals i a l'Annex I d'aquestes bases.

Fins a 10 punts

FASE CONCURS (Bases Generals 8)

Els mèrits establerts en les bases 8.2, 8.3, 8.4, amb els criteris de concreció i aplicació següents:

8.2) El Tribunal valorarà especialment cursos relacionats amb biblioteconomia i documentació, arxiu documental i similars fins a 2 punts.

La puntuació s'obtindrà a raó de 0.10 punts per cada 12 hores de formació degudament acreditades. En el càlcul d'hores de formació no computaran les jornades o sessions formatives, que individualment o de forma acumulada, siguin iguals o inferiors a 5 hores.

Puntuació màxima 2 punts.

8.3) Experiència professional. Per haver prestat serveis professionals a l'administració pública o a l'empresa privada en un lloc d'igual o similar categoria i en funcions anàlogues a les de la plaça a cobrir,  el tribunal atorgarà 0,5 punt per cada any complet  de serveis fins a un màxim de 2 punts.

Acreditació segons base 8.3 de les bases generals.

8.4) Per la valoració conjunta del curriculum vitae, especialment la trajectòria professional de l'aspirant que acrediti una coherència curricular i una idoneïtat per ocupar  la plaça convocada i en relació amb el lloc de treball  concret al qual serà destinat a prestar servei. El Tribunal podrà atorgar fins a  2 punts.  S'acreditarà per mitjà del currículum vitae amb la documentació acreditativa corresponent.

ENTREVISTA PERSONAL I/O PROVES PSICOTÈCNIQUES (Bases Generals 9)

Remissió al que disposa la Base General 9.

PERÍODE DE PRÀCTIQUES (Bases Generals 14)

Remissió al que disposa la Base General 14.

No obstant, els/les aspirants seleccionats hauran de superar un curs de formació com una part més del procés. Durant aquest període els/les aspirants seran nomenats com a funcionaris en pràctiques. Hauran de realitzar un curs de formació sobre el programa de gestió informàtica “Millenium”, i superar la corresponent prova. La valoració d'aquesta prova la portarà a terme la direcció de la Biblioteca municipal i membres especialitzats del tribunal, que emetrà informe d'apte o no apte.

Superat el curs de formació, els/les aspirants restaran en pràctiques durant un període de sis mesos. Aquest període es veurà interromput si el funcionari es trobés dins d'aquest període en situació IT . Començarà a comptar a partir que el/la funcionari/a presti els serveis efectius com a Tècnic Auxiliar de Biblioteca, coincidint amb les funcions d'atenció al públic.

Els aspirants que no superin el curs de formació o el període de pràctiques quedaran eliminats del procés. La direcció de la Biblioteca emetrà un informe al respecte indicant si els/les aspirants han superat aquesta fase.

Superat el curs de formació i aquest període de pràctiques, els/les aspirants seran nomenats funcionaris de carrera de l'escala administració especial, subescala Tècnic Auxiliar, grup C1, nivell 12.

Annex 1. Temari

PART ESPECÍFICA

  1. Definicions i missions de la Biblioteca Pública segons el Manifest de la UNESCO de 199. 
  1. La llei del sistema bibliotecari de Catalunya. Les biblioteques a Catalunya. 
  1. El servei bibliotecari a la província de Barcelona: paper de la Diputació de Barcelona i dels ajuntaments. 
  1. La biblioteca pública com a centre local d'informació. 
  1. La biblioteca pública i les seves funcions 
  1. La funció social de la biblioteca pública: cohesió social i interculturalitat 
  1. La biblioteca pública com a centre d'aprenentatge obert. La funció educativa de la biblioteca pública. 
  1. La cooperació entre la biblioteca pública i l'escola. 
  1. La funció cultural de la biblioteca pública dins del municipi. 
  1. El tractament de la col·lecció de la biblioteca. Manteniment de la col·lecció i tractament d'obsolets. 
  1. El catàleg de la biblioteca. Característiques, funcions i seveis. 
  1. La classificació decimal. L'adaptació catalana de la CDU. 
  1. La col·lecció de una biblioteca pública. 
  1. Els suports digitals a la biblioteca pública. 
  1. La col·lecció local a la biblioteca pública 
  1. Les col·leccions especials a la biblioteca pública. Centres d'interès i especialitzacions. 
  1. La secció de revistes i diaris. Organització. 
  1. Els fons audiovisuals. Tipologia. 
  1. Les novel·les per a joves i adults i la seva dinamització. 
  1. L'àrea infantil de la biblioteca pública: serveis, recursos i activitats. 
  1. Els serveis bàsics de la biblioteca pública. 
  1. El servei de préstec en una biblioteca pública. L'obtenció de documents i el préstec interbibliotecari. 
  1. La biblioteca com a servei extern: Biblioplatja, Bibliopiscina, Biblioplaça. 
  1. Els usuaris de la biblioteca pública. Estratègies per a captar nous usuaris. 
  1. El factor humà en l'atenció al públic: resolució de conflictes i gestió de queixes i suggeriments. 
  1. La formació d'usuaris a la biblioteca pública. 
  1. La biblioteca i els seus espais: organització i distribució d'espais en funció dels serveis, els recursos i els usuaris. 
  1. La biblioteca 2.0. Principals eines i aplicacions a les biblioteques públiques. 
  1. La biblioteca pública i el foment de la lectura. 
  1. Accions per potenciar la col·lecció de la biblioteca: guies de lectura, materials de difusió, exposicions, i altres. 
  1. Eines de difusió dels serveis i activitats que ofereix la biblioteca pública.

 

PART GENERAL

32.- La constitució espanyola i l'estatut d' autonomia. Principis generals. El seu significat.
33.- L'organització territorial de l'estat.
34.- La Carta de Serveis Marc de l'ajuntament de Castelldefels i la Carta de Serveis de la Biblioteca Municipal de Castelldefels.
35.- El municipi. Concepte. El terme municipal. La població.
36.- L'organització municipal. Concepte, classes d'òrgans.
37.- Els ciutadans. Els seus drets davant l'administració.
38.- Regim disciplinari del personal al servei de l'administració pública local.
39.- La protecció de dades personals. Règim jurídic i els seus àmbits subjectiu, objectiu i aplicació. Vies de protecció de la privacitat: principis, exigències, drets dels afectats i règim sancionador.
40.- Coneixements territorials del municipi de Castelldefels segons dades de la Web municipal.
41.- Informàtica bàsica: Esquema conceptual d'ordinador. Sistemes Operatius.

La qual cosa es fa pública per al seu coneixement general.

Castelldefels, 25 d'octubre de 2011

El regidor-delegat de Règim Interior,

Pedro José de la Coba Ruíz