Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Técnico Auxiliar de Biblioteca, Ayuntamiento de Banyoles (Girona)

Técnico Auxiliar de Biblioteca, Ayuntamiento de Banyoles (Girona)

1 Plaza, Concurso-Oposición, Acceso Libre, Grupo C1, 18-02-2011
Estado: Apertura de plazo

Bases de la convocatoria


BASES REGULADORES DEL PROCEDIMENT DE SELECCIÓ PER
A LA CONTRACTACIÓ LABORAL URGENT D’UNA PERSONA
QUE REALITZI LES TASQUES DE TÈCNIC/A AU XILIAR DE BIBLIOTECA
A LA BIBLIOTECA MUNICIPAL DE BANYOLES.

 

 

Objecte de la Convocatòria.

L’objecte de la convocatòria és la selecció per a la contractació temporal

d’una persona que realitzi les tasques de tècnic/a auxiliar de

biblioteca, a la Biblioteca municipal de Banyoles, sota la modalitat

contractual temporal d’interinitat, en jornada laboral de 37,5 hores

setmanals.

 

Condicions dels aspirants:

Per prendre part en el procediment de selecció serà necessari:

a) Reunir un dels següents requisits respecte a la ciutadania:

• Ser ciutadà/na espanyol/a d’acord amb les lleis vigents.

• Ser ciutadà d’algun dels estats membres de la Unió Europea o

dels Estats que , en virtut dels tractats internacionals subscrits

per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la

lliure circulació de treballadors.

També podran ser admesos el cònjuge de les persones espanyoles

i de les nacionals dels estats membres de la Unió Europea,

sempre que no estiguin separats de dret, així com els seus descendents

i els del seu cònjuge, sempre que no estiguin separats

de dret, menors de 21 anys o majors de dita edat que visquin a

les seves expenses.

Igualment podran ser admeses les persones incloses a l’àmbit

d’aplicació dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea

i ratificats per Espanya en què sigui d’aplicació la lliure

circulació de treballadors.

b) Tenir complerts 16 anys i no excedir de l’edat de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió del títol de batxillerat o equivalent.

d) No patir cap malaltia o defecte físic que impedeixi el normal desenvolupament

de la funció.

e) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari de cap

administració, ni trobar-se inhabilitat per a l’exercici de les funcions

públiques.

f) Estar en possessió del títol acreditatiu del nivell C de català expedit

per la Junta permanent de català o equivalent. Els aspirants

que no puguin acreditar la possessió d’aquest títol hauran de superar

la prova que es realitzarà el mateix dia en què es digui a

terme la prova cultural i la valoració dels mèrit i per la qual cosa

seran citats degudament.

 

Presentació de sollicituds

Les sol·licituds per prendre part al concurs s’adreçaran a l’Alcaldia-

Presidència i es presentaran en model normalitzat que serà facilitat

als interessats en les dependències de la secretaria municipal , al

Registre General d’aquest Ajuntament, o en la forma establerta en

l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic

de les Administracions públiques i del Procediment administratiu

comú, modificada per Llei 4/199 de 13 de gener, en hores d’oficina

(de 9h a 14 h) durant el termini de 20 dies naturals comptats a partir

del següent al de la publicació de la Convocatòria en el Diari Oficial

de la Generalitat de Catalunya. Les esmentades bases es publicaran

íntegrament en el Butlletí Oficial de la Província i un anunci extractat

en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

A les instàncies els aspirants hauran de fer constar que accepten

aquestes bases i que reuneixen totes i cadascuna de les condicions

exigides a la base segona, referides sempre a la data d’acabament

del termini per a la presentació de sol·licituds, i s’hi adjuntarà:

- Fotocòpia compulsada del DNI

- Currículum vitae acadèmic i professional.

- Còpia compulsada de la titulació exigida.

- Fotocòpia compulsada dels documents acreditatius dels mèrits

que s’al·leguin per a ser valorats pel Tribunal . Els mèrits insuficientment

acreditats no es valoraran.

Cinquena.- Admissió dels aspirants:

Finalitzat el termini de presentació d’Instàncies, el President de la

Corporació, en el termini màxim d’un mes, dictarà resolució, declarant

aprovada la llista d’admesos i exclosos . En l’esmentada resolució,

el President de la Corporació anunciarà el lloc, la data i l’hora

per a la realització dels exercicis, l’ordre d’actuació dels aspirants, i

la composició del Tribunal qualificador.

L’esmentat acord es publicarà en el tauler d’edictes de la Corporació,

per tal d’esmenar els errors o fer reclamacions segons disposa

l’article 84 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Règim Jurídic

de les Administracions Públiques i del Procediment administratiu

comú. Així mateix podran ser recusats els membres del Tribunal

d’acord amb l’establert en els articles 28 i 29 de l’esmentada Llei.

Les al·legacions presentades les ha de resoldre la Presidència de la

Corporació en un termini de 30 dies, després dels quals, si no hi ha

resolució expressa, s’entendran desestimades, a l’efecte de la seva

impugnació per via contenciosa administrativa.

 

Tribunal qualificador

El tribunal qualificador estarà integrat pels següents membres:

President/a: La Coordinadora de l’Àrea de Serveis a les persones o

persona en qui delegui.

Vocals: Dos tècnics Mitjos de l’àrea de Serveis a les persones o persona

en qui deleguin.

Secretari/ària: La Cap de Serveis de Recursos humans de la Corporació.

La designació dels membres del tribunal inclourà la dels respectius

suplents . El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència

de la meitat més un dels seus membres, bé siguin titulars, bé

suplents. Les decisions s’hauran d’adoptar per majoria dels membres

dels Tribunals, tots actuaran amb veu i vot, excepte el Secretari

que ho farà únicament amb veu.

El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin

i prendre els acords necessaris pel bon funcionament i ordre de les

proves en tot el que preveuen aquestes bases.

L’abstenció i recusació dels membres del tribunal s’ha d’ajustar al

que preveuen els articles 28 i 29 de la Llei de Règim jurídic de les

administracions públiques i del Procediment administratiu comú.

 

Procediment de selecció

La selecció es farà mitjançant el sistema de concurs-oposició.

Els processos constaran de dues parts diferenciades: la d’oposició i

la de concurs. Únicament accediran a la fase de concurs als aspirants

que superin la d’oposició.

Vuitena.- Qualificació de mèrits.

La puntuació màxima total d’aquest apartat no podrà ser superior

a 5 punts.

A) per estudis , cursets i seminaris relacionats amb la plaça a ocupar

de tècnic/a auxiliar de biblioteca, que hauran d’acreditar-se

mitjançant certificació:

de 0 a 20 hores . . . . . . . . . . . . . . . . 0.50 punts

de 21 a 50 hores . . . . . . . . . . . . . . . . 0.70 punts

de mes de 50 hores. . . . . . . . . . . . . . . . 1 punt

la puntuació màxima d’aquest apartat serà de 2 punts.

B) Per serveis prestats en altres biblioteques o en centres de documentació

i arxius:

En una biblioteca . . . . . . . . . . . 0.5 punts/mes

En altres centres de documentació i arxius. . 0.1 punt/ mes

S’hauran d’acreditar els serveis prestats mitjançant certificació.

La puntuació màxima d’aquest apartat no podrà ser superior a

3 punts.

El còmput de serveis es farà fins a la data de presentació d’instàncies:

les porcions inferiors als mes no es computaran.

 

Oposició

A) Primer exercici: Consistirà en contestar un qüestionari de preguntes

curtes sobre els temes que figuren en l’annex 1. Aquesta

prova tindrà una durada màxim de 60 minuts.

La puntuació màxima d’aquest exercici serà de 10 punts.

B) Segon exercici: Consistirà en la resolució d’un o més supòsits

pràctics proposats pel tribunal en relació a la plaça a ocupar de

tècnic/a auxiliar de biblioteca. Aquesta prova tindrà una durada

de 60 minuts.

La puntuació màxima d’aquest exercici serà de 10 punts.

C) Tercer exercici: Català, equivalent al nivell C, es qualificarà d’apte

o no apte, i de la qual quedaran exempts aquells aspirants

que estiguin en possessió del certificat de la Junta permanent de

català d’aquest nivell o equivalent.

 

Qualificació

Les proves es qualificaran d’acord amb les següents regles:

El número de punts que podrà ser atorgat per cada membre del tribunal

serà de 0 a 10 punts, per cadascun dels exercicis, excepte per

l’exercici de català que serà qualificat com a apte o no apte.

Cada exercici serà obligatori i eliminatori per a l’aspirant que no obtingui

una puntuació de 5 punts, excepte a les proves de català que

seran obligatòries per aquells aspirants que no presentin el certificat

de coneixements de català corresponent al nivell C, essent eliminat

qui no obtingui la qualificació d’ apte.

Onzena. Relació d’aprovats, presentació de documents i contracte.

Acabada la qualificació dels aspirants, el tribunal publicarà al tauler

d’anuncis de la corporació la relació d’aprovats per ordre de puntuació.

 

Presentació de documentació

Els aspirants proposats hauran de presentar la documentació acreditativa

dels requisits exigits a la base segona en un termini de 10

dies naturals.

 

Incidències

Si els dies de finalització de terminis o d’actuació obligada recauen

en festiu o dissabte, es passarà al següent dia hàbil.

El tribunal queda facultat per resoldre tots els dubtes o les discrepàncies

que es produeixin durant el desenvolupament del procés

de selecció.

 

Recursos

La convocatòria i aquestes bases podran ser impugnades pels qui es

considerin interessats, mitjançant la interposició d’un recurs contenciós

administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de

Girona o davant el corresponent a la circumscripció del seu domicili,

en el termini de termini de dos mesos comptats des de l’endemà

de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província. Potestativament

es podrà interposar, prèviament, recurs de reposició davant de

l’Alcaldia en el termini de 1 mes a comptar des del dia següent de la

publicació al Butlletí Oficial de la Província. Si transcorre el termini

de 1 mes a comptar des del dia següent al de la data d’interposició

del recurs de reposició sense que hagi estat dictada i notificada resolució

expressa, el recurs de reposició s’entendrà desestimat, i en

aquest cas, es podrà interposar recurs contenciós-administratiu en

el termini de 6 mesos a comptar des del següent al de la data en que

presumptament s’hagi desestimat el recurs de reposició. Tot això

sens perjudici, si es considera convenient, de poder interposar qualsevol

altres recursos que es creguin més convenients.

Els actes administratius que derivin de la convocatòria i de les actuacions

del Tribunal podran ser impugnats pels interessats de la forma

i en els casos establerts per la Llei 30/1992, de 26 de novembre,

de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment

administratiu comú.

 

ANNEX I, TEMARIO

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978. Principis generals. Drets

i deures fonamentals dels espanyols. Protecció dels drets.

El Tribunal Constitucional i el Defensor del Poble.

Tema 2. El municipi. El terme municipal. La població. L’empadronament.

L’organització municipal. Competències locals.

Tema 3. L’Ajuntament Ple: Composició i competències. La Comissió

de govern: Composició i competències. Les comissions

informatives. L’Alcalde: Competències.

Tema 4. La Llei de Règim Jurídic de les administracions públiques i

del procediment administratiu comú. L’administrat. L’acte

administratiu. Fases del procediment administratiu.

Tema 5. Les biblioteques públiques: concepte, funcions i serveis.

Tema 6. El sistema bibliotecari de Catalunya: estructura i elements

que el constitueixen.

Tema 7. Punts d’accés al catàleg d’una biblioteca. Funcions del catàleg

col·lectiu.

Tema 8. El sistema de lectura pública a Catalunya. Marc competencial

i estructura.

Tema 9. La funció social de la biblioteca. El Manifest de la UNESCO.

Tema 10. El servei de préstec a la biblioteca: sistemes i característiques.

El servei de préstec interbibliotecari.