Técnico Auxiliar de Biblioteca, Ayuntamiento de Banyoles (Girona)
Estado: Apertura de plazo
- Requisitos de los aspirantes: Estar en possessió del títol de batxillerat o equivalent
- Plazo de presentación de solicitudes: hasta el 10/03/2011
- PDF de las bases de la convocatoria BOG nº 21 de 01-02-2011
- PDF de la apertura de plazo, DOGC n 5821 de 18-02-2011
- Foro de la convocatoria
Bases de la convocatoria
BASES REGULADORES DEL PROCEDIMENT DE SELECCIÓ PER
A LA CONTRACTACIÓ LABORAL URGENT D’UNA PERSONA
QUE REALITZI LES TASQUES DE TÈCNIC/A AU XILIAR DE BIBLIOTECA
A LA BIBLIOTECA MUNICIPAL DE BANYOLES.
Objecte de la Convocatòria.
L’objecte de la convocatòria és la selecció per a la contractació temporal
d’una persona que realitzi les tasques de tècnic/a auxiliar de
biblioteca, a la Biblioteca municipal de Banyoles, sota la modalitat
contractual temporal d’interinitat, en jornada laboral de 37,5 hores
setmanals.
Condicions dels aspirants:
Per prendre part en el procediment de selecció serà necessari:
a) Reunir un dels següents requisits respecte a la ciutadania:
• Ser ciutadà/na espanyol/a d’acord amb les lleis vigents.
• Ser ciutadà d’algun dels estats membres de la Unió Europea o
dels Estats que , en virtut dels tractats internacionals subscrits
per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la
lliure circulació de treballadors.
També podran ser admesos el cònjuge de les persones espanyoles
i de les nacionals dels estats membres de la Unió Europea,
sempre que no estiguin separats de dret, així com els seus descendents
i els del seu cònjuge, sempre que no estiguin separats
de dret, menors de 21 anys o majors de dita edat que visquin a
les seves expenses.
Igualment podran ser admeses les persones incloses a l’àmbit
d’aplicació dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea
i ratificats per Espanya en què sigui d’aplicació la lliure
circulació de treballadors.
b) Tenir complerts 16 anys i no excedir de l’edat de jubilació forçosa.
c) Estar en possessió del títol de batxillerat o equivalent.
d) No patir cap malaltia o defecte físic que impedeixi el normal desenvolupament
de la funció.
e) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari de cap
administració, ni trobar-se inhabilitat per a l’exercici de les funcions
públiques.
f) Estar en possessió del títol acreditatiu del nivell C de català expedit
per la Junta permanent de català o equivalent. Els aspirants
que no puguin acreditar la possessió d’aquest títol hauran de superar
la prova que es realitzarà el mateix dia en què es digui a
terme la prova cultural i la valoració dels mèrit i per la qual cosa
seran citats degudament.
Presentació de sollicituds
Les sol·licituds per prendre part al concurs s’adreçaran a l’Alcaldia-
Presidència i es presentaran en model normalitzat que serà facilitat
als interessats en les dependències de la secretaria municipal , al
Registre General d’aquest Ajuntament, o en la forma establerta en
l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic
de les Administracions públiques i del Procediment administratiu
comú, modificada per Llei 4/199 de 13 de gener, en hores d’oficina
(de 9h a 14 h) durant el termini de 20 dies naturals comptats a partir
del següent al de la publicació de la Convocatòria en el Diari Oficial
de la Generalitat de Catalunya. Les esmentades bases es publicaran
íntegrament en el Butlletí Oficial de la Província i un anunci extractat
en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.
A les instàncies els aspirants hauran de fer constar que accepten
aquestes bases i que reuneixen totes i cadascuna de les condicions
exigides a la base segona, referides sempre a la data d’acabament
del termini per a la presentació de sol·licituds, i s’hi adjuntarà:
- Fotocòpia compulsada del DNI
- Currículum vitae acadèmic i professional.
- Còpia compulsada de la titulació exigida.
- Fotocòpia compulsada dels documents acreditatius dels mèrits
que s’al·leguin per a ser valorats pel Tribunal . Els mèrits insuficientment
acreditats no es valoraran.
Cinquena.- Admissió dels aspirants:
Finalitzat el termini de presentació d’Instàncies, el President de la
Corporació, en el termini màxim d’un mes, dictarà resolució, declarant
aprovada la llista d’admesos i exclosos . En l’esmentada resolució,
el President de la Corporació anunciarà el lloc, la data i l’hora
per a la realització dels exercicis, l’ordre d’actuació dels aspirants, i
la composició del Tribunal qualificador.
L’esmentat acord es publicarà en el tauler d’edictes de la Corporació,
per tal d’esmenar els errors o fer reclamacions segons disposa
l’article 84 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Règim Jurídic
de les Administracions Públiques i del Procediment administratiu
comú. Així mateix podran ser recusats els membres del Tribunal
d’acord amb l’establert en els articles 28 i 29 de l’esmentada Llei.
Les al·legacions presentades les ha de resoldre la Presidència de la
Corporació en un termini de 30 dies, després dels quals, si no hi ha
resolució expressa, s’entendran desestimades, a l’efecte de la seva
impugnació per via contenciosa administrativa.
Tribunal qualificador
El tribunal qualificador estarà integrat pels següents membres:
President/a: La Coordinadora de l’Àrea de Serveis a les persones o
persona en qui delegui.
Vocals: Dos tècnics Mitjos de l’àrea de Serveis a les persones o persona
en qui deleguin.
Secretari/ària: La Cap de Serveis de Recursos humans de la Corporació.
La designació dels membres del tribunal inclourà la dels respectius
suplents . El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència
de la meitat més un dels seus membres, bé siguin titulars, bé
suplents. Les decisions s’hauran d’adoptar per majoria dels membres
dels Tribunals, tots actuaran amb veu i vot, excepte el Secretari
que ho farà únicament amb veu.
El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin
i prendre els acords necessaris pel bon funcionament i ordre de les
proves en tot el que preveuen aquestes bases.
L’abstenció i recusació dels membres del tribunal s’ha d’ajustar al
que preveuen els articles 28 i 29 de la Llei de Règim jurídic de les
administracions públiques i del Procediment administratiu comú.
Procediment de selecció
La selecció es farà mitjançant el sistema de concurs-oposició.
Els processos constaran de dues parts diferenciades: la d’oposició i
la de concurs. Únicament accediran a la fase de concurs als aspirants
que superin la d’oposició.
Vuitena.- Qualificació de mèrits.
La puntuació màxima total d’aquest apartat no podrà ser superior
a 5 punts.
A) per estudis , cursets i seminaris relacionats amb la plaça a ocupar
de tècnic/a auxiliar de biblioteca, que hauran d’acreditar-se
mitjançant certificació:
de 0 a 20 hores . . . . . . . . . . . . . . . . 0.50 punts
de 21 a 50 hores . . . . . . . . . . . . . . . . 0.70 punts
de mes de 50 hores. . . . . . . . . . . . . . . . 1 punt
la puntuació màxima d’aquest apartat serà de 2 punts.
B) Per serveis prestats en altres biblioteques o en centres de documentació
i arxius:
En una biblioteca . . . . . . . . . . . 0.5 punts/mes
En altres centres de documentació i arxius. . 0.1 punt/ mes
S’hauran d’acreditar els serveis prestats mitjançant certificació.
La puntuació màxima d’aquest apartat no podrà ser superior a
3 punts.
El còmput de serveis es farà fins a la data de presentació d’instàncies:
les porcions inferiors als mes no es computaran.
Oposició
A) Primer exercici: Consistirà en contestar un qüestionari de preguntes
curtes sobre els temes que figuren en l’annex 1. Aquesta
prova tindrà una durada màxim de 60 minuts.
La puntuació màxima d’aquest exercici serà de 10 punts.
B) Segon exercici: Consistirà en la resolució d’un o més supòsits
pràctics proposats pel tribunal en relació a la plaça a ocupar de
tècnic/a auxiliar de biblioteca. Aquesta prova tindrà una durada
de 60 minuts.
La puntuació màxima d’aquest exercici serà de 10 punts.
C) Tercer exercici: Català, equivalent al nivell C, es qualificarà d’apte
o no apte, i de la qual quedaran exempts aquells aspirants
que estiguin en possessió del certificat de la Junta permanent de
català d’aquest nivell o equivalent.
Qualificació
Les proves es qualificaran d’acord amb les següents regles:
El número de punts que podrà ser atorgat per cada membre del tribunal
serà de 0 a 10 punts, per cadascun dels exercicis, excepte per
l’exercici de català que serà qualificat com a apte o no apte.
Cada exercici serà obligatori i eliminatori per a l’aspirant que no obtingui
una puntuació de 5 punts, excepte a les proves de català que
seran obligatòries per aquells aspirants que no presentin el certificat
de coneixements de català corresponent al nivell C, essent eliminat
qui no obtingui la qualificació d’ apte.
Onzena. Relació d’aprovats, presentació de documents i contracte.
Acabada la qualificació dels aspirants, el tribunal publicarà al tauler
d’anuncis de la corporació la relació d’aprovats per ordre de puntuació.
Presentació de documentació
Els aspirants proposats hauran de presentar la documentació acreditativa
dels requisits exigits a la base segona en un termini de 10
dies naturals.
Incidències
Si els dies de finalització de terminis o d’actuació obligada recauen
en festiu o dissabte, es passarà al següent dia hàbil.
El tribunal queda facultat per resoldre tots els dubtes o les discrepàncies
que es produeixin durant el desenvolupament del procés
de selecció.
Recursos
La convocatòria i aquestes bases podran ser impugnades pels qui es
considerin interessats, mitjançant la interposició d’un recurs contenciós
administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de
Girona o davant el corresponent a la circumscripció del seu domicili,
en el termini de termini de dos mesos comptats des de l’endemà
de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província. Potestativament
es podrà interposar, prèviament, recurs de reposició davant de
l’Alcaldia en el termini de 1 mes a comptar des del dia següent de la
publicació al Butlletí Oficial de la Província. Si transcorre el termini
de 1 mes a comptar des del dia següent al de la data d’interposició
del recurs de reposició sense que hagi estat dictada i notificada resolució
expressa, el recurs de reposició s’entendrà desestimat, i en
aquest cas, es podrà interposar recurs contenciós-administratiu en
el termini de 6 mesos a comptar des del següent al de la data en que
presumptament s’hagi desestimat el recurs de reposició. Tot això
sens perjudici, si es considera convenient, de poder interposar qualsevol
altres recursos que es creguin més convenients.
Els actes administratius que derivin de la convocatòria i de les actuacions
del Tribunal podran ser impugnats pels interessats de la forma
i en els casos establerts per la Llei 30/1992, de 26 de novembre,
de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment
administratiu comú.
ANNEX I, TEMARIO
Tema 1. La Constitució espanyola de 1978. Principis generals. Drets
i deures fonamentals dels espanyols. Protecció dels drets.
El Tribunal Constitucional i el Defensor del Poble.
Tema 2. El municipi. El terme municipal. La població. L’empadronament.
L’organització municipal. Competències locals.
Tema 3. L’Ajuntament Ple: Composició i competències. La Comissió
de govern: Composició i competències. Les comissions
informatives. L’Alcalde: Competències.
Tema 4. La Llei de Règim Jurídic de les administracions públiques i
del procediment administratiu comú. L’administrat. L’acte
administratiu. Fases del procediment administratiu.
Tema 5. Les biblioteques públiques: concepte, funcions i serveis.
Tema 6. El sistema bibliotecari de Catalunya: estructura i elements
que el constitueixen.
Tema 7. Punts d’accés al catàleg d’una biblioteca. Funcions del catàleg
col·lectiu.
Tema 8. El sistema de lectura pública a Catalunya. Marc competencial
i estructura.
Tema 9. La funció social de la biblioteca. El Manifest de la UNESCO.
Tema 10. El servei de préstec a la biblioteca: sistemes i característiques.
El servei de préstec interbibliotecari.