Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Técnico Auxiliar de Biblioteca, Ayuntamiento de Calonge (Girona)

Técnico Auxiliar de Biblioteca, Ayuntamiento de Calonge (Girona)

1 Plaza, Concurso Oposición, Subgrupo C1, Acceso libre, 29-07-2013

 

Plazo cerrado
  • Requisitos académicos: Títol de Batxillerat, formació professional de segon grau o equivalent.

 

Bases de la convocatoria

Objecte de les Bases.

L’objecte d’aquestes bases és regular la provisió en règim de funcionari interí dels llocs de treball següents:

- Monitor/a de medi ambient per a l’àrea d’Urbanisme i Medi Ambient (grup C1)

- Tècnic auxiliar de biblioteca per a l’àrea de Cultura (grup C1)

- Auxiliar administratiu/va per a l’àrea de Turisme (grup C2)

- Auxiliar administratiu/va d’administració general (grup C2)

La provisió es farà per mitjà del procediment de selecció que s’indicarà i amb les característiques que s’especificaran en la

respectiva convocatòria (annex).

Els i les aspirants seleccionats i nomenats per cobrir aquests llocs restaran en període de prova durant el termini especificat als

respectius annexes, a comptar des de la presa de possessió, amb l’efecte de que durant aquest període l’aspirant seleccionat

serà avaluat pel seu cap superior que informarà sobre la seva idoneïtat per cobrir la plaça, de manera que si no assoleix

aquesta condició, l’Alcalde-President podrà decretar el cessament en les funcions per les quals se l’ha possessionat, sense cap

dret a indemnització.

Requisits dels candidats.

Per prendre part en les proves de selecció els i les aspirants hauran de reunir totes i cadascuna de les condicions o requisits

següents:

a) Ser espanyol o ser nacional d’un estat membre de la Unió Europea segons les normatives vigents, o dels estats que en

virtut de tractats internacional subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya sigui aplicable la lliure circulació

de treballadors. També podran ser admesos el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge dels espanyols

i dels nacionals dels estats membres de la Unió Europea o dels estats als quals, tractats internacionals subscrits per la

Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors, qualsevol que sigui la seva

nacionalitat, sempre que no estiguin separats de dret, i pel que fa als descendents no siguin menors de 21 anys o majors

d’aquesta edat però visquin a les seves expenses. Els ciutadans estrangers d’estats que no pertanyen a la Unió Europea

sempre que tinguin acreditada la condició de residents a Espanya, només podran presentar-se a les places reservades al

personal laboral. Per a la selecció de qualsevol plaça que s’inclogui a la Policia Local serà requisit imprescindible tenir

ciutadania espanyola, de conformitat amb les lleis vigents.

b) Haver complert 16 anys el dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds, i pel cas dels funcionaris, no haver

superat l’edat establerta per a la jubilació forçosa. Tot allò sense perjudici que per a l’accés a determinats cossos, les bases

específiques o annexes puguin determinar altres edats.

c) Estar en possessió del títol exigible per a l’ingrés en els grups de funcionaris o laborals equivalents respectius, segons l’article

56 de la Llei 7/2007 de l’Estatut de l’empleat públic i 25 de la Llei 30/84 de 2 d’agost, o en condicions d’obtenir el títol en

la data que acabi el termini de presentació d’instàncies o el que es determini en els annexes que s’oferten. Es consideren

equivalents els títols oficials de Graduat Escolar i el Certificat d’estudis primaris, lliurat abans de finalitzar el curs acadèmic

1975-76 (O.M. de 4.2.86). En cas de presentació d’altres títols equivalents, l’aspirant haurà d’aportar un certificat oficial

de l’equivalència de les titulacions presentades. Els aspirants estrangers hauran d’estar en possessió d’algun dels títols

reconeguts a Espanya, de conformitat amb el que estableix la normativa vigent en aquesta matèria.

d) No patir malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi el normal exercici de la funció. Els aspirants que tinguin la

condició de disminuïts hauran d’adjuntar a la instància el certificat de l’equip oficial de valoració de disminucions que

depèn de l’ ICASS, que acrediti aquesta condició i la capacitat d’exercir les tasques pròpies de les places de la convocatòria.

e) No haver estat separat, per expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques, ni trobar-se

inhabilitat per a l’exercici de funcions públiques. Per places del cos de la Policia local també s’haurà de justificar no haver

estat condemnat per cap delicte (certificat de penals). Serà aplicable, tanmateix, el benefici de la rehabilitació, sempre que

l’aspirant ho acrediti mitjançant el corresponent document oficial.

f) No trobar-se incurs en causes d’incapacitat o incompatibilitat, assenyalades als articles 36 i 37 del Reglament de Funcionaris

d’Administració Local i Llei 53/84 sobre incompatibilitats de funcionaris al servei de les administracions públiques.

g) Qualsevol altra que es requereixi als annexos específics de cada plaça.

Publicació.

Les bases de cada convocatòria es publicaran íntegrament al BOP de Girona. Un extracte de la convocatòria es publicarà al

DOGC.

Forma i termini de presentació d’instàncies.

A les instàncies per sol·licitar prendre part a les proves d’accés, els i les aspirants hauran de manifestar que reuneixen totes i

cadascuna de les condicions exigides, referides sempre a la data d’acabament del termini per a la presentació d’instàncies, i

que es comprometen, en el cas de ser proposats pel Tribunal per al nomenament corresponent, a prestar el jurament o promesa

d’acord amb el que disposa el Decret 359/86 de 4 de desembre (DOGC 748). Es dirigiran a l’Alcalde-President i es presentaran

al Registre General d’aquest Ajuntament, (Plaça de la Concòrdia nº 7, 17251 de Calonge) o en la forma que estableix l’article

38.4 c) de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu, durant el termini de 15

dies naturals a partir del següent a la última publicació en extracte al BOP o al DOGC.

Els i les aspirants amb discapacitats han de fer constar en la sol·licitud aquesta condició i, en el cas que optin per la quota de

reserva per a discapacitats (si s’ha establert), ho hauran d’indicar expressament.

A la instància s’adjuntarà la següent documentació:

a) Fotocòpia del Document Nacional d’Identitat o del document equivalent dels països de la Unió Europea.

b) Currículum Vitae.

c) Fotocòpia dels certificats i títols acreditatius dels mèrits al·legats, tant personals com professionals. Els mèrits especificats al

currículum vitae que no es justifiquin de forma fefaent, no es valoraran. (certificats de serveis emesos pel centre de treball

corresponent, títols oficials)

d) L’acreditació dels altres requisits que puguin constar als annexes com a necessaris per prendre part a les proves.

Les fotocòpies abans esmentades no caldrà que siguin compulsades en el moment de la presentació de les instàncies. Les

persones aspirants que superin el procés selectiu i obtinguin plaça, hauran de presentar abans de la seva pressa de possessió

tots els documents originals corresponents a les fotocòpies presentades, i perdrien tots els seus drets a ocupar la plaça si no

aporten tots els documents originals, o algun d’ells no es correspongués amb la fotocòpia anteriorment presentada, tot això

sense perjudici de la possible responsabilitat per falsedat en que hagin pogut incórrer.

Els i les aspirants que no tinguin nacionalitat espanyola ho faran constar a la instància.

Els i les aspirants amb algun tipus de discapacitat poden sol·licitar a la instància les possibles adaptacions de temps i mitjans

necessaris per a la realització de les proves previstes i l’adaptació del lloc de treball sol·licitat, sempre que aquesta no impliqui

una modificació exorbitant en el context de l’organització, o sigui incompatible amb el contingut del lloc i del servei públic

que s’ha de prestar.

Relació d’admesos i exclosos.

Un cop acabat el termini de presentació d’instàncies, el Sr. Alcalde, en el termini màxim d’un mes, dictarà resolució declarant

aprovada la llista d’admesos i exclosos, la qual es publicarà al DOGC i al tauler d’anuncis de la casa de la vila, amb indicació

del lloc on es trobin exposades al públic les esmentades llistes certificades, i del termini de subsanació que en els termes de

l’art. 71 de la Llei de Règim Jurídic i Procediment Administratiu Comú es concedeix als aspirants exclosos. En la mateixa

resolució s’indicarà la composició del tribunal i el lloc, la data i l’hora del començament dels exercicis.

No obstant l’anterior, la publicació de l’esmentada resolució podrà ser substituïda per la notificació personal als interessats.

La publicació de l’esmentada resolució al DOGC serà determinant dels terminis a efectes de possibles impugnacions

o recursos. Es concedirà un període de 10 dies per a esmenes i possibles reclamacions. Si no s’hi presenten esmenes, es

considerarà elevada a definitiva la llista d’aspirants admesos i exclosos i no caldrà tornar-la a publicar. Si s’accepta alguna

reclamació, es notificarà al recurrent, tot seguit, s’esmenarà la llista d’admesos i exclosos, i l’esmena es publicarà al DOGC i

al taulell d’edictes de la Corporació.

Un cop iniciades les proves selectives, no es publicaran els successius anuncis de celebració de la resta dels exercicis als

butlletins oficials, però sí als locals on s’hagin celebrat les proves anteriors i al tauler d’anuncis de la corporació.

Tribunal Qualificador.

Els tribunals qualificadors dels exercicis i mèrits dels i de les aspirants es designaran segons disposa l’art. 60 de la Llei 7/2007,

de 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, i estaran constituïts de la següent manera:

- Un/a representant de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya.

- Un/a funcionari de carrera o personal laboral fix, de igual o superior titulació a la plaça convocada.

- Un/a tècnic o expert que pot ser o no personal de l’ajuntament, de igual o superior titulació a la plaça convocada.

Secretari: el de la corporació o funcionari en qui delegui.

President/a: Ho serà un/a funcionari de carrera entre els membres del tribunal.

Es designarà el mateix nombre de suplents que titulars i actuaran els uns o els altres indistintament.

El Tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l’assistència de la majoria absoluta dels seus membres titulars o suplents, i

serà necessària la presència del/de la president/a i del secretari.

Tots els membres del tribunal tindran veu i vot.

Al final de cadascun dels exercicis el Tribunal farà públiques les qualificacions obtingudes. Aquells que no aconsegueixin la

puntuació mínima per superar la prova obtindran la qualificació de NO APROVATS.

En el cas que es produeixi un empat en les decisions del Tribunal, el/la president/a podrà fer ús del vot de qualitat per desferlo.

Els membres del Tribunal hauran d’abstenir-se d’intervenir quan els concorrin les circumstàncies previstes a l’art. 28 de la Llei

de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

En qualsevol moment el Tribunal podrà requerir als aspirants perquè acreditin la seva personalitat.

El Tribunal podrà disposar la incorporació d’assessors especialistes per a totes o alguna de les proves, els quals es limitaran a

l’exercici de les seves especialitats tècniques, en base a les quals col·laboraran exclusivament amb l’òrgan de selecció.

El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre de les

proves en tot el que no preveuen aquestes bases.

En compliment d’allò que determina l’art. 29 del Reial Decret 1244/84, de 4 de juliol, sobre indemnització per raó del servei,

s’abonaran assistències per a la concurrència a les sessions del Tribunal qualificador.

Coneixement de llengües.

A) Prova de castellà per a estrangers.

EXERCICI EXCLUSIU PER ALS NO ESPANYOLS: Els i les aspirants que no tinguin nacionalitat espanyola realitzaran a

la mateixa data d’inici del exercicis i abans dels previstos a l’annexe corresponent una prova que proposarà el Tribunal a

fi d’acreditar el coneixement oral i escrit de la llengua espanyola. L’exercici tindrà caràcter obligatori i eliminatori. La seva

durada serà fixada pel Tribunal. El resultat serà d’APTE/NO APTE. Estaran exemptes les persones aspirants que hagin

acreditat que han cursat la primària, la secundària i el batxillerat a l’Estat Espanyol, o bé que estan en possessió del diploma

de nivell superior espanyol (R.D. 1137/2002, de 31 d’octubre), o que han superat totes les proves adreçades a la seva obtenció,

o els qui disposin del certificat d’aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d’idiomes.

B) Prova de català.

A menys que els corresponents annexes disposin el contrari, com a fase prèvia i necessària a qualsevol dels procediments,

els i les aspirants hauran de superar una prova de català corresponent al nivell exigit per a la plaça. La prova, obligatòria i

eliminatòria, serà qualificada com a APTE/A o NO APTE/A. Com a òrgan competent per assessorar l’òrgan de selecció en

la valoració de les proves, queda nomenada el/la tècnic/a de normalització lingü.stica del Consorci per a la Normalització

Lingü.stica.

Estaran exempts de les proves per valorar el coneixement del català:

- Els i les aspirants que justifiquin amb els corresponents títols oficials que tenen el nivell exigit de català. Per determinar les

equivalències dels títols oficials del Departament d’Ensenyament amb els certificats de la Secretaria de Política Lingüística,

a més del títol, i per acreditar que s’ha fet tota l’escolarització a Catalunya sense exempció de l’assignatura de llengua

catalana, cal presentar un certificat expedit, a sol·licitud de la persona interessada, pel centre docent corresponent. En tot

cas, els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixement de català exigits s’hauran d’adequar al que

estableix l’Ordre VCP/491/2009 del Departament de la Vicepresidència de la Generalitat de Catalunya, de 12 de novembre,

publicada al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya número 5511 de 23/11/2009.

- Els i les aspirants que hagin participat i obtingut plaça en processos anteriors de selecció de personal en aquest Ajuntament,

en què hi hagués establerta una prova de català del mateix nivell o superior, o que hagin superat la prova esmentada en

altres processos de la mateixa oferta pública d’ocupació, en aquest mateix ajuntament en els dos últims anys, per la qual cosa

hauran d’indicar el procés selectiu en el que varen realitzar aquesta prova a efectes de comprovació.

La persona de l’òrgan competent en matèria de política lingü.stica que assessorarà al tribunal, actuarà amb veu però sense

vot.

Entrevista.

Quan les bases específiques o l’annex de les places objecte de la convocatòria prevegi una entrevista que no sigui exclusivament

a fi de contrastar els mèrits dels aspirants, cas en que s’estarà al determinat a la base onzena “in fine”, aquesta versarà sobre

les competències requerides per al correcte desenvolupament de la plaça i sobre el perfil dels candidats que tindrà en compte

entre d’altres els factors següents que s’especifiquin a l’annex:

1- Formació: coneixements específics exigits per al desenvolupament de la plaça.

2- Competència pràctica: Capacitat en la realització de les tasques pròpies de la plaça i el grau de fiabilitat que mereix en el

seu desenvolupament.

3- Col·laboració: Disposició per a complir les normes o acceptar suggeriments i indicacions.

4- Responsabilitat: Capacitat d’assumir i dur a terme les tasques encomanades i acceptar com a propis els resultats del

treball.

5- Volum: Quantitat de tasques i activitats que es poden realitzar en la plaça.

6- Usos i costos: Preocupació per aconseguir una relació equilibrada entre resultats i costos.

7- Iniciativa: Capacitat de donar resposta a les exigències habituals imprevistes.

8- Assiduïtat: Possibilitat de dedicació a la feina.

9- Organització i Planificació: Programació de l’activitat i distribució de tasques.

10- Supervisió i comandament: control de tasques i correcció de les desviacions.

11- Identificació amb l’organització: Promoció i formació dels candidats i coneixement de la pròpia organització.

12- Aplicació de coneixements: Realització de funcions i feines necessàries per aconseguir els resultats assignats.

13- Iniciativa: Capacitat d’actuar de forma independent i sense rebre instruccions.

14- Aprofitament de recursos: Adequada assignació i utilització dels recursos necessaris per a la obtenció dels resultats.

15- Desenvolupament: Capacitat de motivar als subordinats.

Qualificació dels mèrits en els processos selectius amb fase de concurs.

La valoració màxima total d’aquesta fase serà de 5 punts. Per tal que els mèrits siguin valorats, en tot cas s’hauran d’acreditar

documentalment i de forma fefaent.

Qualificació dels mèrits en la fase de concurs:

1a fase. Valoració de mèrits:

Qualificació de mèrits:

Serveis prestats en llocs del mateix grup de titulació i amb les mateixes tasques, responsabilitats i funcions dels respectius

llocs a cobrir, amb les especificitats que es detallin als annexes respectius:

- En administracions locals ........................................................................................................................................... 0’20 punts/mes.

- En altres administracions públiques ocupant llocs en treball similars ..................................................................0’10 punts/mes.

- En una empresa privada ............................................................................................................................................ 0’05 punts /mes.

Serveis prestats en llocs del mateix grup de titulació i amb altres tasques, responsabilitats i funcions dels respectius llocs a

cobrir, amb les especificitats que es detallin als annexes respectius:

- En una administració local .........................................................................................................................................0,010 punts/mes

- En altres administracions públiques ..........................................................................................................................0,005 punts/mes

- En una empresa privada .............................................................................................................................................0,003 punts/mes

Fins a un màxim de 4 punts.

Estudis cursets i seminaris realitzats i relacionats amb la plaça a cobrir.

- De 10 a 20 hores : .....................................................................................................................................................................0’50 punts.

- De 21 a 30 hores : .....................................................................................................................................................................0’70 punts.

- De 31 en endavant: ...................................................................................................................................................................... 1 punt.

Fins a un màxim de 2 punts.

S’hauran d’acreditar documentalment, mitjançant certificació. Els cursos on no consti el nombre d’hores no seran valorats.

2a fase.- Possessió de titulació superior o diferent a l’exigida que sigui rellevant per al desenvolupament de la plaça que es

convoca: Fins a un màxim de 2 punts, d’acord amb els següent barem:

Titulació equivalent a l’exigida:................................................................................................................................0,25 punts per títol.

Titulació superior en un grau a l’exigida:.................................................................................................................0,50 punts per títol.

Titulació superior en dos graus a l’exigida:.............................................................................................................0,75 punts per títol.

Titulació superior en tres o més graus a l’exigida:.......................................................................................................1 punts per títol.

En cas de presentar-se varis títols, essent les titulacions inferiors requisit indispensable per accedir als estudis conduents al

títol superior, només es tindrà en compte el títol superior.

3a fase.- Altres mèrits específics al·legats pels concursants que tinguin relació amb la plaça i/o lloc de treball a ocupar i

considerats lliurement pel Tribunal: fins a un màxim de 1 punt.

Aquest sistema de valoració serà d’aplicació en defecte de qualsevol altre previst als annexes que, de figurar, serà prioritari.

Quan el procés selectiu sigui pel sistema de concurs-oposició i en el procés selectiu hi hagi només un/a aspirant en el moment

de la realització de la valoració de mèrits per a la fase de concurs, aquest còmput dels mèrits ja no serà necessari, efectuant-se

només si a criteri del Tribunal Qualificador resulta indispensable.

Ordre d’actuació dels aspirants.

L’ordre d’actuació dels aspirants serà decidit pel Tribunal el mateix dia de les proves.

Els aspirants seran cridats per a cada exercici en crida única i seran exclosos aquells que no compareguin, llevat dels casos

degudament justificats i apreciats lliurement pel tribunal.

Presentació de documents.

Els i les aspirants proposats aportaran davant la secretaria d’aquest Ajuntament, dins el termini de vint dies naturals des que

es faci pública la relació d’aprovats a què es refereix la base anterior, els documents acreditatius de les condicions que per

prendre part a les proves s’exigeixen a la base segona i annexes, i que són:

1. Fotocòpia del D.N.I.

2. Justificació del títol/s exigit/s (còpia compulsada). En el cas de les titulacions obtingudes a l’estranger s’ha d’adjuntar, la

resolució del reconeixement per l’òrgan competent.

3. Declaració jurada o promesa de no haver estat separat per expedient disciplinari del servei de qualsevol de les

administracions públiques per sentència ferma, així com que no incorre en cap causa d’incapacitat o incompatibilitat

establerta a les lleis i reglaments, no trobar-se inhabilitat per a l’exercici de les funcions públiques. Els i les aspirants de

nacionalitat d’algun estat membre de la Unió Europea o país amb conveni subscrit amb la mateixa i ratificat per Espanya

hauran de presentar documentació certificada per les autoritats competents del seu país d’origen amb acreditació de no

estar sotmès a sanció disciplinària o condemna penal que impedeixi, al seu Estat, l’accés a la funció pública.

4. Certificat mèdic de no patir malaltia o defecte físic que impossibiliti el normal exercici de la funció, que es podrà exigir que

es faci per la mútua d’accidents del propi Ajuntament, o altre servei mèdic designat a l’efecte.

5. La resta de documents que s’exigeixin especialment als annexes de la convocatòria.

6. Declaració de no estar en cap dels supòsits d’incompatibilitat previstos en la legislació vigent o declaració de les activitats

que es porten a terme o sobre les quals es sol·licitarà l’autorització de compatibilitat.

7. Els i les aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola, ni la dels altres països membres de la Unió Europea, ni dels

estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la UE, i ratificats per Espanya els hi sigui aplicable la lliure

circulació de treballadors, hauran de presentar la corresponent documentació expedida per les autoritats competents que

acrediti el vincle de parentiu amb una persona de nacionalitat d’un estat membre de la UE o d’un dels estats als quals, en

virtut de tractats internacionals subscrits per la UE o per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors.

També han de presentar una declaració efectuada pel cònjuge en la qual manifesti fefaentment que no està separat de dret.

8. Els i les aspirants discapacitats que hagin estat proposats hauran d’aportar un certificat mèdic sobre el tipus i grau de

disminució que presenten, així com la capacitat funcional per desenvolupar les tasques pròpies de la plaça a proveir.

Qui tingui la condició de funcionari públic estarà exempt de justificar les condicions i requisits, havent de presentar

únicament un certificat de l’organisme del qual depengui, acreditant la seva condició i altres circumstàncies que constin en el

seu expedient personal.

Si dins del termini indicat, i excepte casos de força major, l’aspirant no presentés la documentació, no podrà ser nomenat/

da, quedant anul·lades totes les seves actuacions, sens perjudici de les responsabilitats en què pogués haver incorregut per

falsedat en la seva instància.

En aquest cas com en el supòsit de renúncia de l’aspirant proposat/da, el/la president/a formularà proposta a favor de

l’aspirant aprovat/da que hagi obtingut la puntuació més alta i tinguin cabuda en les places convocades com a conseqü.ncia

de l’esmentada anul·lació i que haurà d’aportar la documentació abans esmentada.

Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera ha d’anar acompanyada de la corresponent traducció jurada.

Període de pràctiques o de prova:

Es descriuran als annexes específics respectius de cada plaça o lloc.

Aquests possibles períodes de pràctiques o de prova es realitzaran sota la supervisió del cap del servei on sigui destinat

l’aspirant seleccionat i tindran la consideració de fase final del procés selectiu.

El cap del servei avaluarà a l’aspirant seleccionat i informarà sobre la seva idoneïtat per cobrir la plaça o lloc, de manera que

si no assoleix aquesta condició, l’Alcalde-President podrà decretar el cessament en les funcions per la qual l’ha possessionat

sense cap dret a indemnització.

Nomenament.

Un cop exhaurit el termini de presentació de documents, el/la president/a de la Corporació nomenarà funcionari interí o

en pràctiques l’aspirant proposat. Aquesta resolució es publicarà en el taulell d’anuncis de l’Ajuntament i al BOP, i es podrà

notificar personalment als interessats.

Dins el termini d’un mes a partir de la data de notificació del nomenament, l’aspirant a funcionari haurà de prendre possessió

com a funcionari interí o en pràctiques en període de prova, després d’haver prestat el jurament o la promesa legalment

establerta.

L’aspirant seleccionat que injustificadament no prengui oportunament possessió del càrrec, i incorporació al seu lloc de

treball, serà declarat cessant, amb pèrdua de tots els drets derivats del procés selectiu.

Superació del període de prova/pràctiques.

Si l’ aspirant no supera el període de pràctiques o de prova, perdrà tots els drets al nomenament definitiu segons el règim

jurídic de la plaça. Caldrà donar audiència prèvia a l’interessat abans de dictar aquesta resolució. L’ aspirant declarat no

apte perdrà tots els drets al nomenament com a funcionari interí. A continuació es podrà actuar de la mateixa manera que

s’ha previst en el cas que l’aspirant seleccionat no presenti la documentació exigida per al nomenament o quan no prengui

possessió, en els terminis establerts per a fer-ho. A l’efecte, el/la president/a de la Corporació nomenarà en pràctiques o

contractarà amb període de prova a l’aspirant que havent superat les proves, hagi obtingut la següent millor puntuació.

Llista d’espera.

Sense perjudici del que determina la base tretzena, tots els i les aspirants que no hagin estat seleccionats, però hagin obtingut

la puntuació superior a la requerida per superar cadascuna de les proves exigides per les bases i annexes reguladors dels

processos selectiu, s’incorporaran a la borsa de treball corresponent al lloc de treball/ plaça pel qual s’hagin examinat, d’acord

amb el Reglament Municipal aprovat pel Ple de data 29 de setembre de 2005, i podran ser cridats per l’Ajuntament d’acord

amb l’ordre de qualificació, per al seu nomenament com a funcionaris interins per a la mateixa categoria, en el termini de dos

anys, a comptar des de la data d’inici dels exercicis. L’Ajuntament podrà no efectuar la corresponent crida quan es tracti de

contractacions o nomenaments pels que calgui una selecció o requisits personals diferents. Quant a les categories d’auxiliar

i d’administratiu d’Administració General, la llista d’espera és única per ambdues categories sempre que els i les aspirants

tinguin la titulació exigida.

En el cas de selecció pel procediment de concurs, per tal que els i les aspirants no nomenats o contractats puguin accedir a la

llista d’espera, és necessari que hagin assolit una puntuació mínima d’un punt.

Règim d’incompatibilitats.

Serà aplicable la normativa vigent sobre el règim d’incompatibilitats en el sector públic, en compliment de la qual, l’aspirant en

el moment de jurar o prometre, haurà de subscriure una declaració de les activitats que realitza o sol·licitud de compatibilitat

en el model que li facilitarà l’Ajuntament. Pel que fa referència a l’adscripció als llocs de treball, feina i jornada laboral, seran

d’aplicació els acords o resolucions que adopti o hagi adoptat la corporació o l’Alcalde-President.

Normes supletòries.

Aquestes proves selectives s’ajustaran a allò que disposa la llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic de l’Empleat públic; la

Llei 7/85, de 2 d’abril, reguladora de les Bases de Règim Local, Reial Decret Legislatiu 781/86, de 18 d’abril, pel qual s’aprova

el Text refós de les disposicions vigents en matèria de Règim Local, Llei 30/84 de 2 d’agost , de mesures per a la Reforma de

la Funció Pública; Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei Municipal i de règim local

de Catalunya; Decret Legislatiu 1/97 de 31 d’octubre pel qual s’aprova el text refós de les disposicions vigents de la funció

pública de l’administració de la Generalitat de Catalunya; Decret 214/90, de 30 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de

Personal al Servei de les Entitats Locals i R.D. 896/91, de 7 de juny, pel qual s’aproven les regles bàsiques i programes mínims

als quals s’han d’ajustar els procediments de selecció.

DIVUITENA

Aquesta convocatòria i les seves bases i quants actes administratius es derivin tant de la convocatòria com de

l’actuació del Tribunal, podran ser impugnats pels interessats en el termini i en la forma establerta per la Llei de Règim Jurídic

de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA PROVISIÓ TEMPORAL EN RÈGIM DE FUNCIONARI ÍNTERÍ D’UN LLOC DE TÈCNIC AUXILIAR DE BIBLIOTECA (GRUP C1).

Aquestes bases recullen els requisits i condicions específics del procés per a la provisió d’aquests llocs, i son d’aplicació en tot

allò que no hagin determinat les bases generals, o es determini en aquestes de forma diferent.

Sistema de selecció. Concurs oposició.

Grup de Classificació: Assimilat a grup C-1.

Jornada: 20 hores setmanals.

Vincle: funcionari interí.

Durada del nomenament: fins a la finalització del programa temporal.

Període de prova: L’aspirant seleccionat i nomenat per cobrir aquest lloc restarà en període de prova durant el termini

de 2 (dos) mesos a comptar des del nomenament. Durant aquest període, l’aspirant seleccionat serà avaluat pel cap

superior que informarà sobre la seva idoneïtat per cobrir el lloc, de manera que si no assoleix aquesta condició,

l’Alcalde-President podrà decretar el cessament en les funcions per la qual se l’ha possessionat sense cap dret a

indemnització.

Titulació necessària: Títol de Batxillerat, formació professional de segon grau o equivalent.

Nivell de coneixement de la llengua catalana: comprensió i expressió oral i coneixement escrit. L’acreditació documental

del nivell de suficiència de català (C) atorgat per la Secretaria de Política Lingüística o equivalent, servirà per eximir de la

realització de qualsevol altra prova de valoració.

OPOSICIÓ:

Exercicis: seran els que s’especifiquen a continuació i amb caràcter obligatori i eliminatori, excepte l’entrevista que serà

opcional i, en tot cas, no eliminatòria.

1r. Exercici.- Valoració dels coneixements orals i escrits de la llengua catalana, mitjançant una prova de nivell equiparable

al nivell de suficiència de català (C), el contingut de la qual es descriu al final d’aquestes bases. Les persones aspirants

poden quedar exempts de la realització d’aquest exercici mitjançant l’aportació de certificat de nivell de suficiència (C) de la

Secretaria General de Política Lingü.stica o equivalent.

2n. Exercici. Consistirà en contestar per escrit, durant un període màxim d’una hora, deu preguntes curtes del programa de

temes annex. L’exercici es valorarà de 0 a 10 punts.

Entrevista personal:

Els i les aspirants se sotmetran a una entrevista, si el tribunal ho considera oportú, per tal que es puguin valorar els següents

factors: Formació, Competència pràctica, Responsabilitat i Desenvolupament.

La puntuació màxima serà de 2 punts.

TEMARI

Programa de temes

Tema 1: La Constitució Espanyola de 1978: Significat, estructura i contingut. Principis generals.

Tema 2: El Municipi: Concepte i elements. El terme municipal: El problema de la planta municipal. Alteració dels termes

municipals. La població municipal. El padró d’habitants.

Tema 3: Organització municipal: òrgans necessaris i complementaris. Règim de sessions i acords dels òrgans de govern local.

Actes, certificacions, comunicacions, notificacions i publicació dels acords. El registre de documents.

Tema 4: El procediment administratiu: Terminis: Còmput, ampliació i tramitació d’urgència. Iniciació , ordenació i instrucció

del procediment: La prova i els informes. Participació dels interessats. Terminació del procediment: la resolució.

Terminació convencional. Altres tipus de terminació: Desistiment renúncia i caducitat.

Tema 5: Recursos administratius: Principis generals. Actes susceptibles de recurs administratiu. La “ reformatio in peius” :

àmbit de la seva admissió. Classes de recursos administratius: Regles generals de la seva tramitació. Les reclamacions

prèvies a l’exercici d’accions civils i laborals.

Tema 6: La funció social de la biblioteca: el Manifest de la UNESCO.

Tema 7: Les biblioteques a Catalunya: la Llei del Sistema Bibliotecari i el mapa de Lectura Pública.

Tema 8: Organització general d’una biblioteca pública: seccions, serveis, funcions i tasques.

Tema 9: La qualitat dels serveis a l’usuari: el factor humà en l’atenció al públic.

Tema 10: Equipament de la biblioteca pública: consideracions generals, distribució d’espais i característiques del mobiliari.

Tema 11: El servei de préstec a la biblioteca: sistemes, condicions i característiques. El servei de préstec interbibliotecari.

Tema 12: Les biblioteques infantils i/o la secció infantil d’una biblioteca pública: fons, funcionament, activitats.