Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Técnico Auxiliar de Biblioteca, Ayuntamiento de Badalona (Barcelona)

Técnico Auxiliar de Biblioteca, Ayuntamiento de Badalona (Barcelona)

8 Plazas, Subgrupo C1, Promoción interna, Concurso Oposición, 01-07-2013

 

Apertura de plazo

Bases generales de la convocatoria

BASES REGULADORES DEL PROCÉS SELECTIU, TORN DE RESERVA ESPECIAL, PER A L’ACCÉS A DIVERSES PLACES DE PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA DE L’AJUNTAMENT DE BADALONA

Objecte de la convocatòria.

És objecte la regulació del procés restringit per proveir 143 places de personal funcionari de carrera adreçat a personal laboral fix de la corporació detallat a l’annex XVIII d’aquestes bases.

La selecció serà mitjançant concurs oposició, en torn de reserva especial. Només poden concorre en el procés selectiu les persones  interessades que  ocupen les places en règim  laboral fix i que han d’ésser  ocupades per personal funcionari de carrera.

El procés té caràcter extraordinari (segona fase), en relació amb les places detallades a l’annex XVIII, ja que el seu objecte és adaptar el vincle laboral dels empleats al règim jurídic dels seus llocs de treball. Les places convocades i no cobertes no podran acumular-se a altres torns d’accés.

La realització d’aquest procés selectiu s’ajusta al que estableixen l’article 103 de la Constitució espanyola; la normativa estatal bàsica recollida a la Llei 30/1984, de 2 d’agost, de mesures per a la reforma de la funció pública, i modificacions legislatives posteriors; article 30 i disposicions transitòries desena, dotzena i tretzena del Decret legislatiu 1/1997, de 31 d’octubre.

No es produirà la funcionarització en el supòsit que la persona interessada no concorri al procés, es retiri durant el mateix, no superi el procés, no acrediti tots els requisits de participació o que, a responsabilitat seva, no prengui possessió de la plaça de funcionari/ària.

En el supòsit que no es produís la funcionarització de la plaça laboral, l’empleat/ada continuarà ostentant la plaça laboral fixa i podrà continuar ocupant el mateix lloc de treball.

 

Requisits de participació a la convocatòria.

2.1. Requisits generals:
A fi de poder ser admeses a participar en el procés selectiu, les persones aspirants hauran de reunir, en el darrer dia del termini per a la presentació de les sol·licituds, els requisits següents:
a) Nacionalitat: Tenir la nacionalitat espanyola, sens perjudici de l’establert a l’article 57 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’estatut bàsic de l’empleat públic que estableix que els nacionals dels estats membres de la Unió Europea podran
accedir, en igualtats de condicions que els espanyols a l’ocupació pública, amb excepció d’aquells que directa o indirectament impliquin una participació en l’exercici del poder públic o en les funcions que tenen per objecte la
salvaguarda dels interessos de l’Estat o de les administracions públiques.
El que s’estableix en el paràgraf anterior també serà d’aplicació al cònjuge dels espanyols i dels nacionals d’altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret, així com als seus descendents i als del
seu cònjuge, sempre que no estiguin separats de dret, menors de 21 anys o majors d’aquesta edat que visquin al seu càrrec.
L’accés  a  l’ocupació  pública  s’entendrà  igualment  a  les  persones  incloses  en  l’àmbit  d’aplicació  dels  tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els que sigui d’aplicació la lliure circulació de
treballadors, en els termes establerts en l’apartat 1 de l’article 57 esmentat.

b) Edat: Haver complert 16 anys i no superar l’edat establerta per a la jubilació.

c) Tenir una antiguitat mínima de dos anys com a personal laboral fix en la categoria immediatament inferior a la convocada, en els casos de promoció interna.

d) Titulació: Tenir la titulació requerida o en condicions d’obtenir-la l’últim dia de presentació d’instàncies establerta en el annexos I al XVII corresponent al grup de classificació de la plaça a la qual s’opti.

Es tindran en consideració altres equivalències regulades per llei i que siguin d’aplicació.

e) Capacitat: No patir cap malaltia ni limitació física o psíquica incompatible amb l’acompliment de les corresponents funcions.

f) Habilitació: No estar inhabilitat/da per a l’exercici de funcions públiques ni estar separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol administració pública.

2.2. Requisits específics:

Les persones que participin en aquest procés, a més de reunir els requisits generals especificats han de reunir els requisits específics següents:

a) Trobar-se, el dia de publicació de la convocatòria en el DOGC, i respecte de l’Ajuntament de Badalona en la situació contractual d’indefinit fix de plantilla, de servei actiu, de suspensió de contracte amb dret a reserva d’un lloc de treball,

en situació d’excedència forçosa, d’excedència voluntària per incompatibilitat o per interès particular que guardi relació amb les places i els llocs de treball previstos en l’annex XVIII.

b)  Ocupar o tenir reservat en el cas de suspensió de contracte amb dret a reserva, un lloc de treball classificat a funcionaritzar d’acord amb l’annex XVIII, o en situació d’excedència forçosa o voluntària per incompatibilitat o per interès particular que guardi relació amb les places i els llocs de treball previstos en l’annex XVIII.

En cas que, el personal en situació d’excedència voluntària per incompatibilitat o per interès particular superi aquest procés, el nou funcionari restarà, respecte al cos o escala funcionarial a què hagi accedit, en situació d’excedència voluntària, i el seu reingrés al servei actiu quedarà condicionat, en el moment en què el demani, a l’existència d’una vacant dotada pressupostàriament. En el cas que, el personal en situació d’excedència forçosa superi aquest procés, el nou funcionari restarà respecte al cos o escala funcionarial a què hagi accedit, en situació de serveis especials.

Els requisits generals i els específics s’han de complir i mantenir de forma continuada fins a la data de la presa de possessió, jurament o promesa i ingrés en el cos o escala.

Presentació de sol·licituds.

Les  sol·licituds  per prendre  part  en  la convocatòria  es  presentaran,  per  duplicat, en  el  registre  general  d’aquest Ajuntament o es trametran per qualsevol dels mitjans que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre (LRJPAC), en el termini de vint dies naturals a comptar de l’endemà de la data de publicació de l’anunci de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Amb la instància sol·licitant prendre part en aquest procés, la persona aspirant declararà que reuneix els requisitsestablerts a la Base Segona amb expressió concreta a la plaça i lloc al qual s’opta, i adjuntarà, fotocòpia del Document Nacional d’identitat o passaport en vigor, títol exigit en la convocatòria d’acord amb l’apartat d) de la Base segona, el currículum vitae i la documentació acreditativa dels mèrits al·legats, i si s’escau fotocòpia, del certificat de nivell de suficiència de català (C) de la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura o equivalent o superior. Les persones aspirants restaran exclosos d’aportar la documentació integra que ja es trobi a disposició de l’administració.

No serà necessari compulsar la documentació presentada mitjançant fotocòpia. Aquesta documentació es compulsarà

juntament amb la resta de la documentació que s’ha de presentar per sol·licitar el nomenament com a funcionaris/àries. En el supòsit de que la documentació presentada no coincideixi amb l’original, el/la concursant quedarà exclòs del procés selectiu.

En el cas d’instàncies defectuoses, es requerirà la persona interessada per tal que esmeni els errors, amb l’advertiment que, si no ho fa abans de 10 dies, quedarà exclòs/a de la llista d’aspirants.

 

Llistat d’admesos i exclosos.

Un cop finalitzat el termini de presentació d’instàncies, l’òrgan competent dictarà una resolució en el termini màxim d’un mes, per la qual es declararà aprovada la relació de persones admeses i excloses. L’esmentada resolució es publicarà al Tauler d’anuncis d’aquesta corporació i establirà el dia, l’hora, el lloc d’inici de les proves, si més no la seva previsió, i l’ordre d’actuació. Tots els actes que es derivin de la convocatòria es faran públics a través del Tauler d’anuncis i a la web municipal: www.Badalona.cat.

Així mateix, es concedirà un termini de 10 dies hàbils per presentar esmenes i possibles reclamacions. Les al·legacions es resoldran en el termini de 30 dies hàbils següents a comptar des que es van presentar. Si transcorregut aquest termini no s’ha dictat cap resolució, les al·legacions s’entendran desestimades.

Si no s’hi presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista d’admissió i exclusió i no caldrà tornar-la a publicar.

Tribunal qualificador.

1. El Tribunal qualificador es composarà dels següents membres:

President/a: La persona nomenada per l’òrgan competent d’acord amb la normativa bàsica sobre funció pública.

Vocals:

- 1 membre designat per l’Escola d’Administració Pública.

- 2 funcionari/a de l’Ajuntament de Badalona.

Secretari/ària: personal adscrit al Servei de Recursos Humans.

La composició del Tribunal es determinarà per resolució de l’òrgan en el mateix acte d’aprovació de les persones admeses i excloses a la convocatòria i en la designació dels seus membres s’estarà a allò que es preveu a l’article 60.2 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic.

D’acord amb el que preveu l’article 17 del Conveni i Pactes de Condicions de l’Ajuntament de Badalona, es garantirà la presència d’un representant de la Comitè d’empresa en el Tribunal Qualificador, el qual, s’haurà d’adequar-se a allò que estableix l’article 60 de l’EBEP.

El Tribunal es constituirà vàlidament sempre que compti amb la presència de la majoria simple dels seus membres, siguin titulars o suplents, i, en tot cas, de les persones que desenvolupen les funcions de presidència i secretaria o qui les substitueixi.

El Tribunal qualificador podrà disposar la incorporació als seus treballs de persones assessores especialistes, per a totes o algunes de els proves. Aquestes persones es limitaran a l’exercici de les especialitats tècniques, en base exclusivament a les quals col·laboraran amb el Tribunal.

El Tribunal qualificador podrà determinar la realització d’un o més exercicis en una sola sessió; en aquest cas, la correcció  de  l’exercici  posterior  quedarà  condicionada  a  la  superació  de  tots  els  anteriors  quan  aquests  siguin eliminatoris.

En el cas que les persones aspirants no hagin acreditat prèviament el nivell de coneixements de català exigit per a cada plaça i a l’efecte del que preveu el Decret 161/2002, d’11 de juny, sobre l’acreditació del coneixement del català i aranès en els processos de selecció de personal, el Tribunal pot sol·licitar l’assessorament de persones expertes en matèria lingüística.

L’abstenció i recusació dels membres del Tribunal s’ha d’ajustar al que preveuen els articles 28 i 29 de la LRJPAC.

El Tribunal podrà demanar, als efectes procedents, l’acreditació dels aspectes necessaris quan cregui que hi ha inexactituds  o  falsedats  en  les  quals  hagin  pogut  incórrer  les  persones  aspirants,  ja  que  podran  ser  excloses motivadament de la convocatòria en qualsevol moment si no compleixen els requisits exigits.

Procediment de selecció.

El procediment de selecció per als processos objecte de la convocatòria serà per concurs oposició, que tindrà dues fases diferenciades la primera, fase d’oposició, i la segona, de concurs.

6.1. Fase d’oposició:

1. Coneixement de les llengües catalana i castellana.

1.a) Prova de coneixements de la llengua catalana.

Quedaran exemptes de realitzar aquesta prova les persones aspirants que acreditin tenir coneixements de nivell de suficiència de català (C) de la Direcció General de Política Lingüística d’acord amb el que es regula al Decret 161/2002, d’11 de juny o els títols, diplomes i certificats equivalents regulats a l’ordre VCP/491/2009, de 12 de novembre, o equivalent o superior.

Per superar la prova, les persones aspirants hauran de demostrar un nivell de coneixement similar al que caldria per a l’obtenció del certificat esmentat en el paràgraf anterior. Les persones aspirants seran qualificades com a apte o no apte, quedant aquestes darreres eliminades del procés selectiu.

D’acord amb el que preveu l’article 21.3 del Reglament per a l’ús de la llengua catalana de l’Ajuntament de Badalona, en els processos de promoció interna, els nivells de català exigits seran mèrit preferent per a totes aquelles persones que hagin accedit a la condició de treballador municipal en data anterior a l’entrada en vigor de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística. Per tant resten exempts d’acreditar l’esmentat coneixement de la llengua catalana.

1.b) Prova de coneixements de la llengua castellana.

Les persones aspirants que no tinguin nacionalitat espanyola han d’acreditar documentalment que estan en possessió d’un certificat conforme han cursat els estudis d’educació primària, secundària i el batxillerat a l’Estat Espanyol; del diploma d’espanyol (nivell superior) que estableix el Reial Decret 1137/2002, de 31 d’octubre, o equivalent, o certificació acadèmica que acrediti haver superat totes les proves dirigides a l’obtenció d’aquest, o del certificat d’aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d’idiomes.

Per superar la prova, les persones aspirants hauran de demostrar un nivell de coneixements equivalent al que caldria per a l’obtenció del certificat esmentat en el paràgraf anterior. Les persones aspirants seran qualificades com a apte o no apte, quedant aquestes darreres eliminades del procés selectiu.

No obstant l’anterior, estaran exemptes de fer aquesta prova les persones nacionals d’un estat la llengua oficial del qual sigui l’espanyola i no estiguin incloses en els supòsits de l’article 2.b) del Reial decret 1137/2002, de 31 d’octubre, que regula els diplomes d’espanyol com a llengua estrangera.

2. Prova professional.

Consistirà en la realització de proves per mesurar el grau d’experiència i coneixements de les persones aspirants respecte a les funcions de les places a proveir. Aquesta prova haurà de consistir en una valoració mitjançant l’elaboració d’un  treball memòria o bé d’una  entrevista professional, a  criteri del tribunal, en el cas de  funcionarització, i de l’elaboració d’un treball memòria, a determinar pel tribunal qualificador, en el cas de la funcionarització i promoció interna.

L’exercici es valorarà amb un total de 12 punts, sent necessari obtenir un mínim de 6 punts per accedir a la següent fase.

Aquesta prova podrà ser superada per la convalidació de les proves realitzades i superades per un procés selectiu, mitjançant convocatòria pública, per a l’accés de la plantilla laboral en places del mateix contingut professional i nivelltècnic al de la plaça a la qual s’opta. L’acte de convalidació, l’haurà de demanar la persona interessada dintre del terminidels 10 dies hàbils a comptar des de la data de publicació de la llista provisional i l’acordarà el Tribunal qualificador, i en cas que s’acordi, s’atorgarà els 12 punts d’aquest apartat.

6.2. Fase de concurs:

Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment per les persones aspirants que hagin superat la fase primera, de conformitat amb l’escala graduada que es detalla tot seguit:

- Per serveis prestats a l’Ajuntament de Badalona en qualsevol lloc de treball a raó de 0,5 punts per any fins a un màxim de 2 punts.

- Per serveis prestats a l’Ajuntament de Badalona en el desenvolupament dels llocs de treball corresponents a la plaça a la qual s’opta a raó d’1 punt per any, fins a un màxim de 3 punts.

- Titulacions acadèmiques o cursos de formació adients amb la plaça a proveir, fins a un màxim d’1 punt.

La valoració de cada curs es farà segons la durada i d’acord amb l’escala següent:

- Cursos de menys de 25 hores, o que no consti durada: 0,10 punts.

- Cursos de 25 a 49 hores: 0,20 punts.

- Cursos de 50 a 99 hores: 0,30 punts.

- Cursos a partir de 100 hores: 0,50 punts.

En les acreditacions corresponents als cursos realitzats ha de constar les hores lectives; en cas contrari s’aplicarà el primer barem.

Relació d’aprovats i presentació de documents.

La puntuació total del procés de selecció serà el resultat de sumar les puntuacions obtingudes en les dues fases de concurs i oposició.

Un cop finalitzat el procés selectiu, el Tribunal ha de fer públic en el tauler d’anuncis, en la web i la Intranet de la Corporació, la llista de les persones que l’han superat, per ordre de puntuació final, d’acord amb la Base sisena, proposant pel seu nomenament com a funcionaris a les persones aspirants que hagin superat el procés per ordre de puntuació de major a menor i que no podran superar el nombre de places vacants.

Les persones aspirants proposades hauran de presentar al Servei de Recursos Humans de la Corporació, en el termini màxim de 20 dies naturals a comptar des del dia següent a la publicació de la llista d’aprovats i sense requeriment previ, els documents acreditatius de les condicions de capacitat i habilitació i dels requisits exigits en aquesta convocatòria, d’acord amb allò que disposa les Bases segona i tercera.

Les persones aspirants proposades que no presentin la documentació requerida i les que no compleixin les condicions i els requisits exigits, no podran ser nomenades funcionàries i quedaran anul·lades les seves actuacions, sens perjudici de la responsabilitat en què hagin pogut incórrer en cas de falsedat.

Nomenament i presa de possessió.

Mitjançant resolució de l’òrgan competent es nomenarà funcionaris/àries les persones aspirants que siguin proposades pel Tribunal que hagin aportat dins el termini previst la documentació requerida i acreditin les condicions exigides.

El personal nomenat funcionari restarà destinat al lloc de treball de personal funcionari en què s’ha reconvertit el lloc que ocupava com a personal laboral fix, un cop seguits i/o confirmats els tràmits en els òrgans competents per modificar els llocs de treball corresponents, i se li aplica a tots els efectes la normativa sobre règim estatutari dels funcionaris públics.

En el moment de la presa de possessió com a funcionari/ària s’extingirà el contracte laboral d’acord amb l’article 49.1.a de l’Estatut dels Treballadors, mantenint-se en el seu cas els drets adquirits com a personal laboral. L’estructura retributiva i funcional dels llocs funcionaritzats serà la mateixa que tenien fins el moment, d’acord amb el conveni col·lectiu, pactes de condicions i reglaments vigents.

Les persones aspirants nomenades funcionàries faran el jurament o la promesa i prendran possessió en el seu lloc de treball. La manca de jurament o promesa o de la presa de possessió comportarà la pèrdua de tots els drets.

La presa de possessió de les persones aspirants nomenades funcionàries en situació contractual de suspensió de contracte amb dret a reserva de lloc de treball, comportarà el cessament del personal que ocupa temporalment els llocs reservats, i s’adaptarà la seva situació al nou règim del lloc de treball.

Incidències.

Les llistes definitives de persones admeses i excloses, la convocatòria i les bases, i altres documents que es derivin d’aquest procés, podran ser objecte d’impugnació, d’acord amb la Llei 30/1992, de 26 de novembre, mitjançant la interposició de recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes a comptar a partir del dia següent de la publicació d’aquestes bases en els diferents diaris oficials.

 

Alternativament,  podeu  interposar  recurs  contenciós  administratiu  davant  del  jutjat  contenciós  administratiu  de Barcelona competent, dintre del termini de dos mesos, comptats a partir del dia següent de la publicació en els diferents diaris  oficials.  Aquest  recurs  no  es  podrà  interposar  mentre  no  s’hagi  resolt  expressament  o  s’hagi  produït  la desestimació presumpta del recurs de reposició potestatiu prèviament interposat.

Tanmateix, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu convenient i que legalment correspongui. Els actes i les resolucions del Tribunal qualificador s’han d’ajustar als criteris que estableix l’article 114 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

El Tribunal està facultat per resoldre els dubtes i les discrepàncies que s’originin durant el desenvolupament del procés de selecció, per tal de garantir el funcionament correcte del procés selectiu.

ANNEX XIII

Procés selectiu per seleccionar personal funcionari de carrera, per proveir 8 places de tècnic auxiliar biblioteca, escala d’administració especial, subescala tècnica, classe tècnica auxiliar, grup C1.

Titulació exigida en la convocatòria:

Títol de batxiller o tècnic. Així mateix s’estarà al que disposa l’ordre EDU/1603/2009, de 10 de juny, per la qual s’estableixen les equivalències amb els títols de Graduat en educació secundària obligatòria i de Batxiller regulats a la Llei Orgànica 2/2006 de 3 de maig, d’educció, modificada per l’ordre EDU/520/2011, de 7 de març.