Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Responsable de Biblioteca y Archivo, Ayuntamiento de Sant Fost de Campsentelles (Barcelona)

Responsable de Biblioteca y Archivo, Ayuntamiento de Sant Fost de Campsentelles (Barcelona)

1 Plaza, Subgrupo A1, Promoción Interna, Concurso Oposición, 21-01-2013

 

Apertura de plazo
  • Plazo de presentación de solicitudes: hasta el 10/02/2013

Bases de la convocatoria

BASES REGULADORES DEL PROCÉS SELECTIU EN LA CONVOCATÒRIA PER A LA PROVISIÓ DE PLACES DE FUNCIONARIS DE CARRERA DE L’AJUNTAMENT DE SANT FOST DE CAMPSENTELLES, PER PROMOCIÓ INTERNA DE PERSONAL LABORAL FIX (FUNCIONARITZACIÓ)

Objecte de la Convocatòria.

Es objecte de la present convocatòria regular l’accés a la funció pública, per a cobrir places que es relacionen en els

annexos d’aquestes bases, del personal laboral afectat per la Disposició Transitòria Segona de la Llei 7/2007, de 12

d’abril, del Estatuto Básico del Empleado Público.

Legislació Aplicable.

L’accés a la funció pública per funcionarització del personal laboral, es regirà pel que s’estableix en aquestes bases, i en

tot allò que no es reguli expressament, per la Disposició Transitòria Segona de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, del Estatuto

Básico del Empleado Público, per la Llei 30/1984, de 2 d’agost, de Medidas para la Reforma de la Función Pública, la

Llei 7/1985, reguladora de les bases de Règim Local; el Real Decret legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, pel qual s'aprova

el Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local, el Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel

qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, el Decret 214/1990, pel qual s’aprova el

Reglament del personal al servei de les entitats locals i normativa concordant.

Condicions i Requisits dels Aspirants.

Per participar en las proves de selecció caldrà:

a) Pertànyer a la plantilla de personal laboral fix, amb una antiguitat de 2 anys.

b) Ocupar un dels llocs de treball objecte d’aquesta convocatòria.

c) Estar en possessió del títol exigible, o en condiciones de obtenir-lo en la data de finalització del termini de presentació

d’instàncies,.

A la sol·licitud caldrà acompanyar:

1.- Fotocòpia del DNI.

2.- Fotocopia compulsada del títol que permet l’accés al grup corresponent.

3.- Relació de mèrits a valorar a la fase de concurs amb fotocopia compulsada del document que els acrediti.

Admissió d’Aspirants.

Expirat el termini de presentació d’instàncies, l’alcaldia dictarà resolució en el termini d’un mes, que declararà la llista

provisional d’admesos i exclosos i s’establirà un termini de deu dies hàbils per a esmenes.

En la mateixa resolució s’assenyalarà la data límit de presentació de la memòria a que fa referència la base setena i el

lloc i data per a la realització del primer i segon exercicis.

Si no hi ha reclamacions, restarà definitivament aprovada la relació d’aspirants.

Tribunal Qualificador.

El Tribunal qualificador serà integrat pels següents membres:

President: El Secretari de la corporació.

Vocals:

- El Tècnic d’informàtica i Comunicacions.

- Un representat de l’Escola d’Administració Pública.

Secretari: Un/a funcionari/ria de carrera de l’Ajuntament de Sant Fost de Campsentelles, designat/ada per l’Alcaldia que

actuarà amb veu i sense vot.

L’abstenció i recusació dels membres del Tribunal serà de conformitat amb els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26

de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Els dubtes o reclamacions que es puguin originar en la interpretació de les bases de la present convocatòria, seran

resolts pel Tribunal.

Sistema de Selecció y Desenvolupament del Procés.

El procés de selecció serà el de concurs-oposició.

7.1. El procediment constarà de les fases següents:

a) Concurs.

b) Oposició.

7.2. Prèviament a la fase d’oposició es procedirà al concurs, que no tindrà caràcter eliminatori.

7.3. La data màxima per a la presentació de la memòria, es publicarà al tauler d’anuncis de la corporació, conjuntament

amb la relació d’aspirants admesos.

7.4. El Tribunal es reunirà per a valorar els mèrits de la fase de concurs i comunicarà als aspirants el resultat abans de

la realització del primer exercici.

7.5. Els aspirants seran convocats en una única crida, i restaran exclosos aquells que no siguin presents a l’hora

assenyalada.

d) No patir malaltia o limitació que impedeixi l’exercici de les funcions del lloc.

e) No haver estat separat, per expedient disciplinari, del servei a cap administració pública, ni estar inhabilitat per a

l’exercici de funcions públiques.

f) Comprometre’s a prestar jurament o promesa del càrrec, d’acord amb la normativa.

Presentació d’Instàncies.

Les sol·licituds per a prendre part en les proves d’accés s’adreçaran a la Sra. Alcaldessa de l’Ajuntament de Sant Fost

de Campsentelles i els aspirants faran constar que reuneixen les condicions exigides per a la plaça a la que optin. Es

presentaran en el registre d’entrada de l’ajuntament en el termini de vint dies naturals comptats des del dia següent al

de la publicació de l’anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província.

Les bases es publicaran al Butlletí Oficial de la Província, al tauler de anuncis de l’ajuntament i a la web Municipal.

7.6. Valoració de mèrits:

FASE DE CONCURS:

MÈRITS PROFESSIONALS:

Per cada mes complet de serveis prestats a l’Ajuntament de Sant Fost de Campsentelles com a personal laboral fix, en

el lloc que es proposa funcionaritzar: 0,10 punts.

CURSOS, SEMINARIS, CONGRESSOS I JORNADES.

Sempre que siguin impartits o homologats por entitats o centres públics, i el seu contingut tingui relació amb les funcions

de la plaça.

De 0 a 16 hores: 0,20 punts.

De 17 a 70 hores: 0,35 punts.

De 71 a 100 hores: 0,45 punts.

Els cursos en que no consti durada es valoraran amb la puntuació mínima de l’anterior escala.

La puntuació màxima en la fase de concurs serà de 8 punts.

FASE D’OPOSICIÓ:

7.7. Primer exercici: consistirà en la presentació d’una memòria relacionada amb el contingut de les funcions a

desenvolupar en el lloc al que s’opta i d’acord amb alguna de les matèries assenyalades en el temari específic per a

cada plaça.

La Memòria es presentarà escrita en format Arial 12, a doble espai i a una sola cara, i no excedirà de:

Grup A1: 30 folis.

Grupo C1: 15 folis.

La Memòria es presentarà per duplicat en el Registro General de l’Ajuntament en el termini assenyalat. La falta de

presentació de la Memòria per part d’un aspirant en el termini establert, suposarà l’automàtica eliminació d’aquest en el

procés selectiu.

El Tribunal formularà exclusivament preguntes sobre el tema o temes desenvolupats per l’aspirant en la Memòria,

durant un període màxim de 20 minuts.

Segon exercici: consistirà en contestar un qüestionari de preguntes tipus test amb quatre respostes alternatives, sobre

les matèries del temari general que per a cada lloc de treball consta als annexos.. El número de preguntes no podrà

excedir:

Grup A1: 40 preguntes.

Grup C1: 20 preguntes.

7.8. La puntuació màxima per a cada exercici serà de 10 punts, i caldrà, per a superar-lo obtenir un mínim de 5 punts.

7.9. Són exempts de la realització d’aquest exercici els aspirants que acreditin haver superat una prova equivalent per al

seu accés com personal laboral a l’ajuntament.

7.10. La fase d’oposició es puntuarà en total amb la mitjana aritmètica entre el primer i segon exercici.

Els aspirants que realitzin només el primer exercici tindran com a puntuació la d’aquest.

7.11. La qualificació final de las proves serà la suma de puntuacions de la fase d’oposició i la de concurs.

Relació d’aprovats, Presentació de Documents i Nomenament.

Finalitzada la qualificacions dels aspirants, el Tribunal farà pública la relació d’aprovats en el tauler d’anuncis de

l’ajuntament. Aquesta relació s’elevarà a l’Alcaldia.

Els aspirants proposats aportaran, en el termini de vint dies naturals des de la publicació al tauler d’anuncis, els

documents acreditatius de les condicions de capacitat i requisits exigits a la convocatòria. Aquells que no presentin

documentació en el termini assenyalat o quan d’aquests documents en resulti que no compleixen algun dels requisits,

no podran ser nomenats, i seran anul·lades les seves actuacions, sens perjudici de la responsabilitat en que puguin

haver incorregut.

La resolució de nomenament serà adoptada per l’Alcaldia a favor dels aspirants proposats pel Tribunal, que hauran de

prendre possessió en el termini d’un mes a contar des de el dia següent al de la notificació del nomenament.

La plaça de personal laboral que resti vacant com a conseqü.ncia d’aquest procediment de funcionarització, queda

amortitzada de manera automàtica.

Incidències.

Aquestes bases i convocatòria podran ser impugnades de conformitat amb allò que estableix la Llei 30/1992, de 26 de

novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

En conseqü.ncia, contra la present resolució es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant l’Alcaldia, en el

termini d’un mes, o, directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant els Jutjat Contenciós

Administratiu de Barcelona, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de l’anunci en el Butlletí Oficial de la

Província.

ANNEX 2

1.- Grup A, subgrup 1, escala d’Administració Especial, Comesa Especial. Tècnic Superior.

2.- Vacants: Una.

3.- Denominació: Responsable de biblioteca i arxiu municipal

4.- Requisits específics: Estar vinculats a l’ajuntament de Sant Fost de Campsentelles mitjançant relació laboral de

caràcter fix, amb la categoria professional de responsable de biblioteca i arxiu

6.- Titulació exigida: Llicenciatura universitària.

7.- Programa:

TEMARI GENERAL

1. La Constitució Espanyola de 1978. Principis generals. Drets i deures fonamentals dels espanyols.

2. La Corona. Les Corts generals. El poder judicial i l’organització judicial espanyola.

3. El Poder legislatiu. Les Corts generals.

4. El Poder Judicial.

5. El Govern. L’administració central i perifèrica de l’Estat. L’administració institucional.

6. El Tribunal Constitucional. El Defensor del Poble.

7. Organització Territorial de l’Estat. Les Comunitats Autònomes i els seus estatuts d’autonomia, distribució de

competències i finançament.

8. L’Estatut d’Autonomia de Catalunya. La Generalitat de Catalunya: organització i competències. El Parlament:

competències i funcions. El Consell Executiu: composició i funcions.

9. Règim local espanyol. Principis constitucionals i regulació jurídica.

10. El municipi. Organització i competències.

11. Òrgans de Govern Municipal. L’alcalde. El Ple: composició i funcions. Òrgans complementaris.

12. L’Administració Pública. Principis constitucionals de l’Administració Pública. El dret administratiu: concepte. Les fonts

del dret administratiu.

13. L’acte administratiu: requisits i eficàcia. El silenci administratiu.

14. El Reglament: concepte i classes. Procediment d’elaboració. Límits.

15. El procediment administratiu: concepte i principis generals. Fases del procediment administratiu general.

16. Revisió dels actes en via administrativa. Revisió d’ofici. Els recursos administratius: concepte i classes. La jurisdicció

contenciosa administrativa. El recurs contenciós administratiu.

17. L’activitat de l’Administració pública. Policia, foment i servei públic. Formes de prestació dels serveis públics.

18. La contractació administrativa. Principis bàsics de la Llei de contractes de les administracions públiques.

Classificació dels contractes i règim jurídic. Formes d’adjudicació. Drets i obligacions del contractista i de l’administració.

19. La responsabilitat de les administracions públiques. Responsabilitat patrimonial: fonament i pressupostos. L’acció de

responsabilitat. La responsabilitat de les autoritats i del personal al servei de les administracions públiques.

20. El personal al servei de les entitats locals: concepte i classes. Drets, deures i incompatibilitats.

TEMARI ESPECÍFIC

1. El sistema bibliotecari a Catalunya. Marc legal. Distribució de competències entre els diferents nivells de

l’administració.

2. El Mapa bibliotecari a Catalunya. La Biblioteca de Catalunya, biblioteques universitàries, especialitzades, escolars,

públiques…

3. Les biblioteques en la societat de la informació. La gestió de la informació i el coneixement.

4. Els serveis de les biblioteques. Situació actual i noves tendències.

5. La biblioteca digital. Concepte i continguts.

6. La biblioteca i el treball en xarxa. La cooperació interbibliotecària i la cooperació amb altres departaments.

7. Els formats bibliogràfics i intercanvi de registres. El format MARC 21.

8. Principals programaris de gestió bibliotecària integral: descripció i característiques.

9. Tractament de bases de dades d’imatges i objectes multimèdia

10. L’avaluació dels serveis i satisfacció d’usuaris d’una biblioteca. Dades estadístiques i indicadors.

11. L’equipament de la biblioteca. Organització, distribució d’espais, equipament tècnic i informàtic, mobiliari i recursos

materials.

12. Planificació, programació i gestió d’una biblioteca.

13. La selecció i adquisició de fons: criteris, procés tècnic, modalitats d’adquisició.

14. Organització dels fons bibliogràfics i documentals.

15. Els fons en reserva: selecció, tractament, consulta i conservació.

16. El servei d’informació i atenció al públic. La formació d’usuaris.

17. El servei de préstec. El préstec interbibliotecari i el servei d’obtenció de documents.

18. Els instruments de descripció de documents bibliogràfics: catàlegs, buidats de premsa, butlletins de sumaris...

19. La preservació i conservació del fons: necessitats, objectius i mesures bàsiques.

20. Metadades i llenguatges documentals. Aplicacions en patrimoni cultural i/o natural.

21. Recursos informàtics municipals per a la cooperació i la gestió del coneixement entre departaments dins d’un museu

o arxiu.

22. Recerca en els museus i arxius: funcionament, necessitats i recursos.

23. Les funcions i l’organització bàsica dels museus i dels arxius.

24. Legislació de museus, arxius i patrimoni cultural a Catalunya.

25. La biblioteca pública i el seu suport a les polítiques d’aprenentatge.

26. La cooperació entre la biblioteca pública i l’escola.

27. El sector del llibre infantil i juvenil d’imaginació i de coneixements a Espanya i en especial a Catalunya.

28. Serveis bibliotecaris per a infants i joves. L’àrea infantil de la biblioteca pública. Serveis, recursos i activitats.

29. La biblioteca pública i les polítiques de foment de la lectura per a infants i joves.

30. La biblioteca pública i la biblioteca escolar adaptada a l’entorn: serveis adreçats a la diversitat cultural.

31. La biblioteca pública i el treball en xarxa en l'àmbit municipal. La cooperació amb altres agents del territori.

32. La Biblioteca digital. Contingut i serveis.

33. La pàgina web de la biblioteca: disseny de continguts i serveis.

34. Nous suports, noves tecnologies al servei de la informació, nous recursos de la informació: Internet.

35. Noves vies de finançament de les biblioteques: tarificació de serveis, mecenatge i patrocini.

36. Les publicacions periòdiques a les biblioteques. Selecció, adquisició o procés tècnic.

37. Els arxius i l’arxivística: conceptes, funcions i tipologies.

38. El Sistema d’arxius de l’estat Espanyol i de Catalunya: organització, tipologia i funcions dels òrgans i els centres que

l’integren.

39. Els arxius de l’administració local. Origen i evolució dels arxius municipals. Models d’arxius municipals.

40. El sistema de gestió documental. El procés d’implementació d’un sistema de gestió documental a l’administració

municipal: conceptes, funcions i finalitats.

41. Els expedients i els documents de l’administració local: naturalesa i principals tipologies documentals. Les funcions i

les activitats que els originen.

42. Les transferències i l’arxivament de la documentació municipal: els processos del tractament arxivístic que reben els

expedients i documents. Els ingressos extraordinaris. La gestió dels dipòsits de l’arxiu.

43. L’organització de la documentació municipal: el quadre de classificació. Mètodes i procediments de treball per a la

seva definició i implementació.

44. La descripció documental. Mètodes i característiques dels diferents instruments de descripció. Els tesaurus: tipus,

construcció i manteniment.

45. Les normes internacionals de descripció arxivística.

46. L’avaluació i la tria documental. Els procediments de valoració de les sèries documentals. Els calendaris de

conservació.

47. L’administració electrònica: conceptes, regulació i objectius. La signatura electrònica.

48. La informàtica aplicada a la gestió dels centres d’arxiu municipal. Conceptes, abast, metodologia i objectius.

49. El règim jurídic de l’accés a la documentació. La informació i la documentació continguda en les bases de dades. La

protecció dels drets dels ciutadans i la privacitat de les dades personals.

50. L’arxiu com a centre de conservació documental. Els edificis i els mecanismes tècnics per a garantir la perdurabilitat

i la qualitat física dels documents.

51. La preservació, la conservació i la restauració dels documents. Causes de degradació i mesures de prevenció.

52. Els documents en suports no tradicionals: fotografies, àudios, vídeos, microformes i els electrònics.

53. L’arxiu fotogràfic. Concepte, el tractament documental, la conservació i l'ús dels documents fotogràfics de l’arxiu.

54. Els fons sonors i els audiovisuals. Concepte, el tractament documental, la conservació i l’ús dels documents.

55. Els documents electrònics. Concepte, el tractament documental, la conservació i l'ús dels documents.

56. Els documents de gran format. Concepte, el tractament documental, la conservació i l’ús dels documents.

57. L’arxiu municipal al servei de l’administració: planificació i control del sistema de consulta i de préstec dels

expedients. La consulta dels ciutadans de la documentació administrativa i històrica.

58. La difusió de la documentació de l’arxiu. Vessant informativa, investigadora, cultural i pedagògica.

59. El Patrimoni Documental. La regulació jurídica del patrimoni documental a Catalunya i a l’estat espanyol.

60. La gestió documental i la gestió de la qualitat en un arxiu municipal. Les normes ISO i la seva aplicació en un arxiu

municipal.