Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Bibliotecario, Ayuntamieto de Oliva (Valencia)

Bibliotecario, Ayuntamieto de Oliva (Valencia)

1 Plaza, Concurso-Oposición, Acceso libre, Grupo C1, 21-01-2011

 

Bases de la convocatoria

 

BASES REGULADORES DE LA CONVOCATÒRIA PER A LA SELECCIÓ I PROVISIÓ D'UNA PLAÇA DE AGENT D'OCUPACIÓ I DESENVOLUPAMENT LOCAL I UNA ALTRA DE BIBLIOTECARI. PEL TORN LLIURE, CONSOLIDACIÓ D'OCUPACIÓ TEMPORAL

Objecte de la Convocatòria

L'objecte d'aquestes Bases és la regulació del procediment selectiu per a la selecció i provisió en propietat de:
1 plaça de Agent d'Ocupació i Desenvolupament Local (AEDL), de naturalesa funcionarial pertanyent a l'escala de Administració Especial, subescala serveis especials, classe comeses especials categoria Diplomat. pertanyent al grup B de titulació del article 25 de la Llei 30/19, de 2 d'agost, equivalent al grup de classificació professional A2 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril.
1 plaça de bibliotecari, de naturalesa funcionarial. escala de Administració Especial, subescala comeses especials, categoria Tècnics especialistes, Bibliotecari, pertanyent al grup C de titulació del article 25 de la Llei 30/19, de 2 d'agost, equivalent al grup de classificació professional C1 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril.
Actualment les places es troben ocupades per personal interí.

Normativa aplicable

El procediment selectiu s'ajustarà al que disposen les pressents bases especifiques i en les bases generals aprovades per Decret de l'Alcaldia núm. 2690/05 de data 13/09/2005, publicades en el BOP de Valencia nº 240 de 10 d'octubre de 2005, i en allò no previst en elles, a la Llei 7/2007, de 12 d'abril, la Llei 30/1984, de 2 d'agost, per la Llei 7/1985, de 2 d'abril, pel Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, per la Llei 10/2010, de 9 de juliol de la Generalitat, de Ordenació i Gestió de la Función Pública Valenciana, pel Decret 33/1999, de 9 de març, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel Reial Decret 896/1991, de 7 de juny, pel Reial Decret 364/1995, de 10 de març, i per la resta de les disposicions legals i reglamentaries aplicables.

Sistema de provisió

De conformitat amb allò disposat en l'article 91.2 i concordants de la Llei 7/85, article 133 del Reial Decret Legislatiu 781/1986, articles 73, 74, 75 i 76 del Reial Decret 364/1995, de 10 de març, i article 22 de la Llei 30/1984, el procediment i sistema de selecció per a la provisió de les places convocades, serà mitjançant CONCURS-OPOSICIÓ LLIURE PER CONSOLIDACIÓ D'OCUPACIÓ TEMPORAL, d'acord amb la disposició transitòria quarta de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, del Estatut Bàsic de l'Empleat.

Requisits

Per a ser admès en el proses selectiu serà necessari que els aspirants reuneixquen els següents requisits:

- Tindre nacionalitat espanyola o complir els requisits establerts en l'article 57 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, del Estatut Bàsic de l'Empleat per a l'accés a l'ocupació pública, com personal funcionari, dels nacionals d'altres Estats.
- Tindre complits setze anys i no excedir, de la edat màxima de jubilació forçosa.
- Estar en possessió del títol de d'Enginyer Tècnic, Diplomat universitari, Arquitecte Tècnic, Formació Professional de tercer grau o equivalent per a la plaça de ADL i de Batxiller, F.P. II grau o equivalent, per a la plaça de Bibliotecari. Correspondrà als l'interessats aportat la certificació d'equivalència corresponent expedida per l'autoritat docent.
- Estar en possessió del Certificat de grau mitjà, per a la plaça d'ADL i del Certificat de grau elemental, per a la plaça de Bibliotecari, de valencià, expedits per de la Junta Qualificadora de Coneixements del valencià, o equivalent.
- Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessària per al desenvolupament de los corresponents funcions i tasques.
- No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Administració de l'Estat, autonòmica o local, o de qualsevol en públic, ni trobar-se inhabilitat per al exercici de funcions públiques, ni trobar-se inhabilitat per sentencia ferma per a l'exercici de funcions públiques. tractant-se de persones de altres estats, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinari o equivalent que impedeixca en el mateixos termes en el seu Estat l'accés a l'ocupació pública.

Instàncies.

Els que desitgen participar en les proves selectives deuran sol·licitar-ho mitjançant instancies adreçades a l'Alcalde-President d'aquesta Corporació Municipal, fent constar la plaça a la que s'opta, i es presentaran en el Registre General durant el termini de VINT DIES NATURALS, comptadors des de l'endemà de la publicació en extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat.

Las instancies podran presentar-se igualment en la forma que determina el art. 38.4 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. El model d'instància per a prendre part en les proves selectives serà facilitat gratuïtament por l'Ajuntament (Oficina de Informació i en la web www.oliva.es). 
Els aspirants satisfaran els drets d'examen abans de presentar l'instancia, que s'estableixen en 42 euros, per a la plaça de Agent de Desenvolupament Local i de 36 euros per a la plaça de Bibliotecari que es podrà ingressar en el compte núm. 0182-5941 44-0017114001 del BBVA sucursal d'Oliva, a nom de l'Ajuntament d'Oliva. Per a ser declarat admès deurà acreditar el previ pagament dels drets d'examen L'omissió d'aquesta circumstància es considerarà defecte insubsanable i determinarà l'exclusió de l'aspirant.
Per a ser admès i prendre part en les proves selectives, els sol·licitants hauran de manifestar en les instancies que reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits, referits a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies i que es comprometen a prestar el preceptiu jurament o promesa. Aquestes condicions se deuran mantenir al llarg de tot el procés selectiu, poden ser requerits els aspirants per a efectuar les comprovacions oportunes.
A les instàncies s'acompanyarà, obligatòriament, per tal de poder ser admès al procés selectiu, la documentació següent:
Resguard acreditatiu d'haver efectuat el ingrés dels drets d'examen.
Juntament amb la instància i en sobre tancant, els aspirants adjuntaran fotocòpies compulsades de la documentació justificativa dels mèrits al·legats per a la seua valoració en la Fase de Concurs.

Admissió d'aspirants

Expirat el termini de presentació d'instàncies, per l'Alcaldia s'aprovarà la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública en el Butlletí Oficial de la Província de València, i en el tauler d'edictes de l'Ajuntament. 

Es concedirà un termini de deu dies hàbils, des de la publicació en el Butlletí Oficial de la província, per a la presentació de reclamacions contra aquesta llista provisional, per inclusions o exclusions i per a la subsanació d'errors en la instància, o la falta d'algun requisit indispensable per a ser admès.
En el supòsit de no presentar-se cap reclamació, les llistes provisionals devindran automàticament en definitives, fent-se constar en la resolució de l'Alcaldia.
Els errors materials o de fet podran subsanar-se en qualsevol moment del procediment, d'ofici o a instància de part interessada.

Tribunal Qualificador 

El Tribunal Qualificador que jutjarà el procés selectiu, estarà constituït, de conformitat amb l'article 60 del Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (Llei 7/2007, de 12 de abril) , per:

1 President: Un funcionari de l'Ajuntament d'Oliva.
1 Secretari: El de la Corporació o funcionari tècnic que actuarà per delegació del Secretari General.
3 Vocals:
Un vocal funcionari designat por Alcaldia, a proposta de la Direcció General de Cohesió Territorial de la Conselleria de Solidaritat i Ciutadania.
Dos funcionaris tècnics o experts, designats por el President de la Corporació.
1.- Les resolucions per les quals s'anomenen els membres del Tribunal Qualificador faran constar, necessàriament, la designació dels corresponents suplents. La composició concreta del Tribunal Qualificador es farà pública en el Butlletí Oficial de la província de València i tauler d'edictes de l'Ajuntament.
2.- La composició del Tribunal serà predominantment tècnica i al menys més de la meitat dels seus membres deurà de tindre una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida en la convocatòria. La classificació professional dels membres del Tribunal deurà ser de nivell igual o superior a la del cos de la plaça convocada.
3.- El Tribunal, tots ells amb veu i vot, esta facultat per a prendre els acords necessaris per al correcte desenvolupament del procés i no podrà constituir-se ni actuar sense la presència de la majoria dels seus membres, titulars o suplents, indistintament. Les decisions s'adoptaran per majoria i les seues actuacions tindran el caràcter d'òrgan col·legiat, alçant-se acta de totes aquelles reunions que mantinga.
4.- El Tribunal podrà disposar la incorporació als seus treballs d'assessors especialistes. Dits assessors col·laboraran amb el Tribunal en l'exercici de les seues especialitats tècniques, amb veu però sense vot.
5.- Els membres del Tribunal rebran les indemnitzacions corresponents a la categoria de les establertes en l'article 30 del Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei, tenint la categoria de segona.
6.- La designació dels membres del Tribunal, titulars i suplents es farà pública en el tauler d'anuncis del Ajuntament, havent de notificar-se als seus membres.
7.- El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense la assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents. Així mateix continuarà constituït fins que es resolguen les reclamacions o dubtes que es puguen suscitar en el procediment.
8.- El Tribunal establirà el temps i mitjans de realització dels exercicis dels aspirants discapacitats, de forma que gaudeixen de igualtat d'oportunitats amb la resta de participants.
9.- Els membres del Tribunal hauran d'abstenir-se de formar part del mateix, quan concórreguen les circumstàncies previstes en l'article 28 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Comú.

10.- Els aspirants podran recusar els membres del Tribunal, titulars i suplents en els termes establerts en l'article 29 de la Llei 30/1992.

Calendari de les proves

La data, hora i lloc del començament de les proves selectives s'anunciarà únicament en el Butlletí Oficial de la Província, i en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Oliva.

Una vegada començades les proves selectives, no serà obligatòria la publicació dels successius anuncis de la resta d'exercicis i incidències en el Butlletí Oficial de la Província de Valencia. Aquestos anuncis deuran fer-se públics pel Tribunal en el local on s'hagen realitzat les anteriors proves i en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, amb una antelació de 12 hores si es tracta del mateix exercici, o de quaranta vuit hores si es tracta d'un nou.
Des de la finalització d'un exercici i l'inici del següent deurà transcórrer un temps mínim de 72 hores i màxim de 45 dies naturals.
Els aspirants seran convocats per a la pràctica de cada exercici en un únic cridament, llevat els casos de força major, lliurement apreciats pel Tribunal. Tots aquells aspirants que, en el moment de començar les proves selectives, no compareguen, quedaran decaiguts en els seus drets a realitzar qualsevol prova selectiva, quedant eliminats del procediment.
Respecte a la practica d'exercicis que no es puguen realitzar de forma conjunta, l'ordre d'actuació dels aspirants serà determinat prèviament pel tribunal mitjançant sorteig públic.
El Tribunal podrà requerir en qualsevol moment que cadascun dels aspirants acredite la seua identitat, a tal efecte deuran anar proveïts del Document Nacional d'Identitat o document nacional equivalent.

Desenvolupament de les proves selectives.
1.- Fase d'oposició:
Constarà de quatre exercicis, els tres primers de caràcter obligatoris i eliminatoris, i el quart obligatori i no eliminatori.
1.1.- Primer exercici consistirà en el fet de respondre per escrit un qüestionari amb tres respostes alternatives, sobre el contingut del temari general de la plaça convocada que s'especifica en annex a aquestes bases.
1.2.-Segon exercici, desenvolupament per escrit, en el temps que determine el tribunal d'un qüestionari de preguntes, teòriques i/o practiques, sobre el contingut del temari específic per a la plaça convocada a la que aspira, que s'especifica en l'annex.
1.3.- Tercer exercici.- Aquest exercici consistirà en la realització d'un supòsit pràctic, o en l'execució d'un treball vinculat a les funcions pròpies de les places a proveir, que serà determinat pel tribunal i que fixarà la duració màxima. 
1.4.- Quart exercici.- Coneixements de valencià, de caràcter obligatori i no eliminatori, serà qualificat entre 0 i 4 punts, la seua durada i característiques serà determinada pel Tribunal Qualificador.
Aquestos exercicis seran puntuats de conformitat amb el que estableix l'apartat 2.1 de les base general cinquena, essent la qualificació total d'aquesta fase la suma de les puntuacions obtingudes en els 4 exercicis.
2.- Fase de concurs: 

2.1.- Aquesta fase serà aplicable a aquells/es aspirants que superen la fase d'oposició. El tribunal una vegada acabada i puntuada la fase d'oposició procedirà a l'obertura dels sobres presentats pels aspirants a la diverses places, procedint seguidament a la seua qualificació que s'ajustarà al que disposa el punt 2.2 de la base general cinquena. En quant a la certificació del temps treballat en l'Administració Local, es farà constar si es tracta a temps complet o a temps parcial, en aquest últim cas te que de figurar el percentatge de dedicació de la jornada realitzada, i el període o períodes certificats, a efectes de puntuació, es multiplicarà el percentatge de dedicació pel temps treball a temps parcial. No es tindran en compte les certificacions aportades on no conste la dedicació completa o el percentatge de dedicació parcial.

QUALIFICACIÓ DEFINITIVA.

Per a l'obtenció de la qualificació definitiva de cada aspirant, es sumaran les puntuacions obtingudes en tots i cadascun dels quatre exercicis que integren la Fase d'Oposició, addicionant-ne a aquestes l'obtinguda en la Fase de Concurs. Aquesta qualificació o puntuació definitiva determinarà l'ordre de classificació dels aspirants. El Tribunal Qualificador no podrà aprovar un nombre d'aspirants superior al de places convocades.

Les qualificacions dels aspirants es faran públiques en el mateix dia en que s'acorden i s'exposaran en el Tauler d'Anuncis habilitat a l'efecte.
BASE ONZENA.-
Finalitzada la qualificació dels aspirants, el Tribunal farà pública la llista d'aprovats, per ordre de puntuació total obtinguda no podent ultrapassar aquests el nombre de places convocades, i elevarà aquesta relació, juntament amb la proposta de nomenament a l'Alcaldia per a la seua resolució.
BASE DOTZENA.-
El Tribunal Qualificador queda facultat per a la resolució dels dubtes que es presenten i per a l'adopció dels acords necessaris per al bon desenvolupament d'aquest procediment selectiu en tot allò no previst en aquestes bases i en les bases generals..
BASE TRETZENA.-
Contra les bases, convocatòria, i actes que se'n deriven, es poden interposar el recursos assenyalats en la base general desena.

ANNEX Temaris generals

A) Temari general per a la convocatòria de la plaça de Bibliotecari.
Tema 1.- La Constitució Espanyola de 1978. Estructura i principis generals. El Tribunal Constitucional. La reforma constitucional.
Tema 2.- El poder legislatiu, el poder executiu i el poder judicial.
Tema 3.- Organització territorial de l'Estat. Les comunitats autònomes i els seus Estatuts.
Tema 4.- L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. La Generalitat Valenciana i els seus òrgans de govern.
Tema 5.- Les hisendes locals i els seus pressupostos.
Tema 6.- L'acte administratiu. Concepte. Elements. Actes nuls i anul·lables. Procediment administratiu. Fases. Còmput de terminis.
Tema 7.- La funció pública local.
Tema 8.- La província: organització i competències. El municipi: organització i competències. Organització i funcionament de l'Ajuntament d'Oliva.

B) Temari específic per a la plaça de Bibliotecari.
Grupo II. Materias específicas: 
Tema 1.- La Biblioteconomia. Concepte i evolució.
Tema 2.- L'organització bibliotecària espanyola.
Tema 3.- El sistema bibliotecari valencià. La Biblioteca Valenciana.
Tema 4.- Diferents tipus de biblioteques: nacional, universitària, especialitzada, escolars i públiques.
Tema 5.- Objectius, funcions i serveis de les biblioteques públiques.
Tema 6.- Les xarxes locals de biblioteques.
Tema 7.- Les biblioteques públiques infantils. Característiques particulars.
Tema 8.- L'extensió cultural en les biblioteques públiques municipals. Animació a la lectura, presentacions, tertúlies, Fira del Llibre, etc.
Tema 9.- La formació i especialització del personal bibliotecari.
Tema 10.- La formació d'usuaris. Mètodes i objectius. Captació de
nous lectors.
Tema 11.- Les estadístiques bibliotecàries. Confecció i estudi de dades.
Tema 12.- Promoció i difusió de les biblioteques.
Tema 13.- Finançament de les biblioteques: fons públics i privats.
Tema 14.- Selecció i adquisició de fons per a la biblioteca. Les diferents vies d'ingrés de fons.
Tema 15.- El catàleg en les biblioteques: definició, objectius, funcions i tipus.
Tema 16.- La descripció bibliogràfica. La ISBD. 
Tema 17.- Els sistemes de classificació. La CDU. 
Tema 18.- Ordenació i conservació de fons especials: publicacions periòdiques, mapes, edicions especials.
Tema 19.- L'expurgació de material. Raons, procediment i selecció.
Tema 20.- La bibliografia. Definició, història i objectius.
Tema 21.- La secció de referència en les biblioteques. Utilitat, tipus d'obres, format físic i format digital.
Tema 22.- La informació bibliogràfica en les biblioteques.
Tema 23.- El servei de préstec en les biblioteques. Condicions i característiques. El préstec interbibliotecari.
Tema 24.- Història del llibre des de l'Antiguitat fins als nostres dies.
Tema 25.- Història de les biblioteques. Des de l'Antiguitat fins als nostres dies.
Tema 26.- La informatització en les biblioteques. Camps d'aplicació.
Tema 27.- El servei d'Internet en les biblioteques. 
Tema 28.- Les biblioteques en Internet. Comunicació amb els usuaris.
Tema 29.- Les biblioteques mòbils i els serveis estacionals.
Tema 30.- Biblioteques i lectura en el segle XXI.
Tema 31.- Les biblioteques d'Oliva. Estructura i funcionament.
Tema 32.- El mapa de serveis culturals d'Oliva. La seua relació amb les biblioteques.
Oliva, a 29 de novembre del 2010.-L'alcalde, Salvador Fuster Mestre.