Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Bibliotecario, Ayuntamiento de La Selva del Camp (Tarragona)

Bibliotecario, Ayuntamiento de La Selva del Camp (Tarragona)

1 Plaza, Acceso Libre, Bolsa de Trabajo, Subgrupo A1, 03-11-2011
Apertura de Plazo

Bases Generales de la convocatoria


BASES REGULADORES DE LES DIFERENTS BORSES DE TREBALL

D’ASPIRANTS PER A CONTRACTACIONS DE TEMPORALS

BASES GENERALS


Objecte de la convocatòria.

L’objecte de la convocatòria és la constitució de diferents borses

de treball d’aspirants per a contractacions de temporals, tant de

l’Ajuntament de la Selva del Camp com dels seus organismes

autònoms i societat mercantil de capital íntegrament públic.

Aquestes contractacions s’efectuaran per tal de cobrir necessitats

concretes urgents i prioritàries de caràcter temporal i/o vacants sobrevingudes

amb caràcter temporal als llocs de treball específics que

consten en els annexos de les presents bases.

2. Funcions a desenvolupar.

Les funcions a desenvolupar en cada un dels llocs de treball es

defineixen als annexos de les presents bases.

Condicions de treball.

Són d’aplicació als treballadors laborals de caràcter temporal les

condicions de jornada, horari, categoria i retribució anual previstes al

Conveni Col·lectiu de l’Ajuntament de la Selva del Camp.

Els annexos de les presents bases defineixen, a títol informatiu la

categoria i retribució bruta anual per jornada completa corresponent

a l’any 2011.

Requisits comuns dels aspirants.

Per ser admès i, en els seu cas, prendre part a les convocatòries,

els aspirants han de reunir amb anterioritat a la finalització del termini

de presentació de les sol·licituds els requisits següents:

- Ser ciutadà espanyol o ser nacional d’algun dels altres estats

membres de la Unió Europea o dels estats als quals, en virtut

de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats

per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de

treballadors. Les previsions de l’apartat anterior seran d’aplicació

per qualsevol que sigui la seva nacionalitat, al cònjuge

dels espanyols i dels nacionals d’altres Estats membres de la

Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret, siguin

menors de 21 anys o majors d’aquesta edat dependents. Els

aspirants estrangers han d’acreditar la seva nacionalitat i un

coneixement adequat del castellà.

- Haver complert els setze anys i no excedir, en el seu cas, de

l’edat màxima de jubilació forçosa.

- No estar inhabilitat per a l’exercici de les funcions públiques ni

estar separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de

qualsevol administració pública ni haver estat acomiadat disciplinàriament

a l’àmbit del sector públics.

- Estar en possessió de la titulació acadèmica que per cada

plaça s’indica en els annexos de les presents bases, o estar en

condicions d’obtenir-la en data de finalització del termini d’admissió

de sol·licituds. En cas d’aspirants que no tinguin la

nacionalitat espanyola hauran d’acreditar l’homologació de la

titulació.

- Acreditar el coneixement de la llengua catalana que per cada

plaça s’indica en els annexos de les presents bases.

- No patir cap malaltia, deficiència o limitació en la seva capacitat

física, psíquica o sensorial que impedeixi o sigui incompatible

amb l’exercici normal de les corresponents funcions.

- No trobar-se afectat per causa d’incompatibilitat establerta per

la Llei 53/1984 de 26 de desembre d’incompatibilitats del

personal al servei de les administracions.

Sol·licituds.

Les sol·licituds per prendre part en el procés de selecció s’han de

presentar al Registre General de l’Ajuntament de la Selva del Camp,

dins del termini improrrogable de 20 dies naturals a comptar des del

següent al de la publicació de la convocatòria al BOP de Tarragona,

al web i al tauler d’anuncis de l’Ajuntament.

Adreça i horari del Registre General de l’Ajuntament de la Selva

del Camp:

Registre General

Pl. Major, 4

43470 La Selva del Camp

Dilluns a divendres, de 08:00 a 15:00 h. Dilluns de 17:00 a

19:00 h.

Telefon: 977844007

Fax: 977844714

Correu electrònic: aj.selva@altanet.org

També poden presentar-se en qualsevol de les altres formes

previstes a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre,

de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment

administratiu comú. Per tal de tenir coneixement de la presentació per

aquest sistema, paral·lelament caldrà enviar escanejada tota la documentació

presentada a l’adreça electrònica aj.selva@altanet.org fent

esment en el correu electrònic de la data de presentació i el lloc de

presentació.

La presentació fora de termini produeix l’exclusió de la convocatòria.

Les bases i la convocatòria es publicaran a la web www.laselvadelcamp.

cat i en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament.

Els aspirants han de manifestar en aquesta sol·licitud que

reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits en les presents bases,

d’acord amb les condicions establertes en la legislació vigent.

No s’estableixen drets d’examen.

Les sol·licituds aniran acompanyades de la següent documentació:

a) Currículum de l’aspirant

b) Fotocòpia del DNI

c) Fotocòpia del títol acadèmic

d) Fotocòpia dels justificants acreditatius dels mèrits que al·leguin

per la seva valoració en la fase de concurs. El tribunal qualificador

no podrà tenir en compte altres mèrits que els que es

presentin i justifiquin en aquest tràmit. Caldrà aportar informe

de “vida laboral” expedit per la Tresoreria de la Seguretat

Social i/o certificats de serveis prestats en cas de tenir experiència

en l’administració pública.

e) Adaptacions necessàries que es creguin adients per realitzar

les proves en el supòsit de persones disminuïdes.

f) Certificació acreditativa del nivell de català exigit, expedit pel

centre oficial, en el cas de trobar-se exempt de realitzar

l’exercici de català.

Admissió d’aspirants.

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es

dictarà resolució en què declarà aprovada la llista provisional d’admesos

i exclosos. L’esmentada llista serà publicada en el tauler

d’edictes de la corporació i a la seva pàgina web (www.laselvadelcamp.

cat), concedint un termini de 10 dies hàbils des de la publicació

per a que s’hi pugin fer esmenes, segons l’art. 71 de la Llei

30/1992, de 26 de novembre, “de Regimen Jurídico de las administraciones

públicas y del procedimiento administrativo común”.

En la mateixa resolució es determinarà el lloc, data i l’hora del

començament de les proves. La llista provisional s’elevarà a definitiva,

sense necessitat d’una nova publicació, si en el termini de 10 dies

establert no s’hi presenten reclamacions.

El president de la corporació estimarà o desestimarà les reclamacions

formulades. Si se n’acceptes alguna, es procedirà a notificar

–la personalment al recurrent en els termes de la Llei 30/1992, i tot

seguit, s’esmenarà la llista provisional d’admesos i exclosos i s’exposarà

al tauler d’anuncis de l’Ajuntament.

Tribunal qualificador

Els tribunals qualificadosr estaran constituïts per un president/a,

tres vocals titulars i un secretari/a (amb veu i vot), amb els corresponents

membres suplents. La designació del tribunal s’indicarà

juntament amb la llista d’admesos i exclosos de cadascuna de les

borses. El tribunal haurà de tenir una titulació igual o superior a la que

s’exigeix per a l’accés a les places objecte de la convocatòria.

L’abstenció i la recusació els membres del tribunal s’han d’ajustar

al que preveuen els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de

novembre.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de la

meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions

s’adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del

president/a i del secretari/a.

Inici i desenvolupament del procediment de selecció

La fixació de les dates de les proves correspondrà al tribunal i es

publicarà en el tauler d’edictes i la web de l’Ajuntament de la Selva

del Camp.

Els aspirants seran convocats per a cada exercici en crida única,

llevat de casos de força major, degudament justificats i valorats lliurement

pel tribunal, i a través dels mitjans (tauler d’edictes, web)

abans esmentats. Els aspirants que no hi compareguin seran exclosos

de la prova, i conseqüentment, de la selecció.

A efectes d’identificació els aspirants hauran de concórrer a cada

exercici amb el DNI o similar.

Procediment de selecció

El procés de selecció es regirà per la modalitat de concurs amb

proves de capacitació i constarà d’aquestes fases:

1a. Fase: exercici de coneixements de català (els aspirants que

no hagin acreditat la titulació)

2a. Fase: prova pràctica

3a. Fase: valoració de mèrits

4a. Fase: entrevista personal

Es cridarà les persones en convocatòria única, a través del web

i del tauler d’anuncis ,i si no es presentessin a qualsevol de les proves

a que se’ls convoqui quedarien eliminats del procés selectiu. En

benefici del respecte al principi constitucional d’igualtat entre els aspirants,

el procés selectiu no podrà ser interromput en cap cas.

9.1. Exercici de coneixements de català

Per a totes les categories convocades, s’haurà de realitzar una

prova d’acreditació del coneixement del Català exigint el nivell de

coneixement de la llengua catalana que per cada plaça s’indica en

els annexos de les presents bases. Aquest exercici tindrà un caràcter

eliminatori (apte/no apte). Quedaran exempts de la realització

d’aquest exercici els aspirants que presentin juntament a la sol·licitud

el certificat acreditatiu del nivell atorgat per la Secretaria de Política

Lingü.stica de la Generalitat de Catalunya o dels reconeguts com a

equivalents.

9.2. Exercici pràctic

L’exercici pràctic és obligatori i eliminatori: consistirà en una

prova pràctica proposada pel tribunal i directament relacionada amb

les funcions pròpies de la categoria i/o professió. Aquesta prova

tindrà una puntuació de 0 a 15 punts i essent eliminats els aspirants

que no obtinguin un mínim de 7,5 punts.

9.3. Valoració de mèrits

Les bases de valoració i puntuació són les que per cada plaça

s’indica en els annexos de les presents bases i consisteixen en:

a) Valoració de les experiències professionals relacionades

amb les funcions pròpies de la categoria professional.

b) Valoració de la formació professional: cursos, seminaris

i/o jornades relacionats amb el lloc de treball a ocupar.

c) Altres mèrits curriculars rellevants per al lloc a proveir diferents

dels exigits a la convocatòria i que tinguin relació

amb la plaça a proveir. La puntuació màxima que es

podrà assolir en les valoracions dels mèrits serà de 10

punts. Per a la puntuació dels mèrits al·legats caldrà que

els aspirants els acreditin fefaentment, i així mateix el

Tribunal podrà mantenir entrevistes amb els candidats.

9.4. Entrevista personal

Si el tribunal ho considera adient per assegurar la objectivitat, la

racionalitat del procés selectiu i el requeriments funcionals del lloc de

treball, podrà completar-se amb una entrevista personal que es fonamentarà

en els aspectes curriculars dels aspirants amb una puntuació

màxima de 5 punts.

Relació d’aprovats i presentació de documents

Finalitzat el procés de selecció, el tribunal publicarà la relació de

candidats per ordre de puntuació, i elevarà la relació esmentada a

la Presidència de la Corporació.

En el supòsit que alguns aspirants resultin amb la mateixa

puntuació, els empats es resoldran a favor de l’aspirant que hagin tret

millor puntuació en la prova de pràctica. Si persisteix l’empat entre els

aspirants es podrà fer alguna prova o exercici o entrevista complementària.

Els aspirants proposats es trobaran a l’espera de ser cridats per

l’Ajuntament de la Selva del Camp (o els seus organismes autònoms

o societat municipal) per ordre de puntuació quan es produeixi la

necessitat de contractació temporal i/o interinitat, segons el supòsit

que es produeixi, i tanmateix, hauran de presentar en el Servei de

Recursos Humans de la corporació, els documents acreditatius de les

condicions de capacitat i requisits en la convocatòria.

Contractacions temporals i/o nomenaments interins

L’ordre de preferència per a la contractació o el nomenament que

correspongui vindrà determinat per l’ordre de puntuació. Si una

vegada cridat per treballar no s’accepta la contractació i no existeix

causa motivada, passarà a ocupar l’últim lloc de la borsa de treball

i es cridarà per ordre de puntuació al següent de la llista.

Les contractacions laborals temporals seran en alguna de les

modalitats de durada determinada previstes a l’art. 15 del Reial

Decret Legislatiu 1/1995, de 24 de març.

En les contractacions l’horari laboral serà flexible, segons les

necessitats del servei que es produeixi en cada moment.

Abans d’efectuar les contractacions, i per tal de ratificar l’acompliment

de les condicions dels aspirants en relació a “no tenir cap

malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament de les

funcions corresponents”, segons el que estableix la Base 4, se li pot

efectuar revisió mèdica per valorar l’aptitud pel lloc de treball, si es

considerat apte es procedirà a la seva contractació.

La vigència d’aquesta borsa de treball s’estableix com indefinida.

La permanència del personal seleccionat en aquesta borsa resta

supeditada a la seva disponibilitat immediata per cobrir les

incidències que es presentin i a la valoració adequada del desenvolupament

de les tasques realitzades.

La cobertura de les incidències es farà tenint en compte les necessitats

del lloc a cobrir i el perfil del personal seleccionat.

Podrà ser causa d’exclusió temporal o definitiva de la borsa de

treball els absentismes reiterats en el lloc de treball que fan inviable

l’atenció urgent de la necessitat que justifica la contractació.

Causes de cessament

El cessament com a personal contractat laboral temporal es podrà

produir per les causes generals previstes en la normativa laboral

vigent. Les contractacions laborals es realitzaran amb el tipus de

contracte més adient per atendre les necessitats de caràcter temporal

que puguin produir-se, amb respecte a la normativa laboral vigent en

cada cas, i en especial en quant a la seva durada.

Incompatibilitats i règim de servei

En l’exercici de les funcions atribuïdes a la plaça s’aplicarà la

normativa vigent sobre el règim d’incompatibilitats en el sector públic.

Pel que fa a la determinació i adscripció al lloc de treball,

comeses, jornada laboral, etc. el personal s’atindrà a les resolucions

que adopti la Presidència.

Incidències

EL tribunal queda facultat per resoldre qualsevol dubte que es

presenti durant aquesta convocatòria.

La convocatòria de les proves selectives, l’aprovació d’aquestes

bases i tots els actes administratius que se’n derivin podran ser

impugnats pels interessats en els casos i forma establerts per la Llei

30/1992, de 26 de novembre del règim jurídic de les

Administracions públiques i procediment administratiu comú.

Per tot allò que no sigui previst en aquestes bases, es procedirà

en virtut de la normativa aplicable a la funció pública local de

Catalunya i, amb caràcter supletori, per la normativa pròpia de la

Generalitat de Catalunya i de l’Estat.

 

Bases Específicas de la convocatoria


ANNEX 1. REGULADOR DE LES CONDICIONS ESPECÍFIQUES

DE LA CONVOCATÒRIA D’UNA BORSA DE TREBALL DE

BIBLIOTECARI/A


Funcions.

Les funcions a desenvolupar consisteixen en les pròpies l’àmbit

de la biblioteconomia, documentació, dinamització cultural i els

processos i serveis d’informació, d’acord amb les directrius del departament

de cultura:

- Informar i assessorar a l’usuari sobre el funcionament

general de la biblioteca i els serveis que s’ofereixen.

- Organitzar la biblioteca.

- Realitzar les tasques derivades del préstec de documents.

- Realitzar el manteniment de la secció de diaris i revistes

- Donar suport a les activitats de difusió de la biblioteca i de

promoció de la lectura i dinamització cultural.

- Col·laborar en l’organització i realització d’activitats de

difusió i promoció.

- Realitzar els processos de gestió de nous lots de documents.

- Fer-se càrrec de la gestió general de la biblioteca

Condicions de treball

- Tipus de contracte i durada: d’acord amb la legislació

vigent i en funció de la necessitat que origini la demanda

d’ocupació.

- Jornada i horari: segons necessitats.

- Categoria: tècnic grau mig.

Requisits específics dels aspirants

- Titulació: Grau/Llicenciat en Biblioteconomia i

Documentació.

- Llengua catalana: tenir coneixement de nivell C de llengua

catalana.

Procés selectiu. Aspectes específics.

b. Segona fase: Prova pràctica. Consistirà en respondre per escrit

un qüestionari sobre aspectes bàsics de les funcions de tècnic

en biblioteques i/o sobre les competències professionals

requerides.