Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Bibliotecario, Ayuntamiento de Girona

Bibliotecario, Ayuntamiento de Girona

2 Plazas, Oposición, Acceso Libre, Grupo A2, 19-04-2011
Apertura de plazo

 

Bases Generales de la convocatoria

 

Objecte de la convocatòria.

  • És objecte d’aquesta convocatòria la provisió en propietat de les places
    funcionarials i la contractació laboral indefinida, amb període de
    prova de sis mesos per a les places dels grups A/A1 i B/A2 i de dos
    mesos per a les places dels grups C/C1, D/C2 i E/AE.
    El contingut es complementarà amb les bases específiques que
    s’aprovin per a cada convocatòria, en funció de les característiques
    pròpies de les places convocades, tenint en compte els criteris establerts
    en l’art. 23 de la Llei 39/2010, de 22 de desembre de Pressupostos
    Generals de l’Estat per a l’any 2011.
    El desenvolupament d’aquests llocs de treball seran sota les condicions
    d’incompatibilitat previstes per la Llei i amb els horaris que corresponguin
    a cada un d’ells d’acord amb les necessitats del servei.

    Condicions o requisits que hauran de reunir o complir els/les aspirants.

    Per prendre part en les proves de selecció serà necessari:
    a) Reunir un dels següents requisits respecte a la ciutadania:
    • Ser ciutadà/na espanyol/a d’acord amb les lleis vigents.
    • Ser ciutadà/na d’algun dels estats membres de la Unió Europea
    o dels estats que, en virtut de tractats internacionals subscrits per
    la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la lliure
    circulació de treballadors.
    També podran ser admesos el cònjuge de les persones espanyoles
    i de les nacionals dels estats membres de la Unió Europea, sempre
    que no estiguin separades de dret, així com els seus descendents
    i els del seu cònjuge, sempre que no estiguin separats de dret,
    menors de 21 anys o majors d’aquesta edat que visquin a les seves
    expenses.
    Igualment podran ser admeses les persones incloses en l’àmbit
    d’aplicació dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea
    i ratificats per Espanya en que sigui d’aplicació la lliure circulació
    de treballadors.
    Sens perjudici de l’anterior, no seran admesos aquells ciutadans/
    es que malgrat reunir les condicions anteriors optin per accedir
    a una plaça que comporti una participació directa o indirecta en
    l’exercici de poder públic i les funcions que tinguin per objecte
    la salvaguarda dels interessos de l’Estat o d’altres entitats públiques.
    Els ciutadans/nes estrangers d’Estats que no pertanyen a la Unió
    Europea, sempre que tinguin acreditada la condició de residents
    a Espanya, podran presentar-se a les places reservades al personal
    laboral.
    b) Estar en possessió de la titulació exigida en les bases específiques
    corresponents o en condicions d’obtenir-la en la data en què finalitzi
    el termini de presentació de sol.licituds.
    Les titulacions obtingudes a l’estranger hauran d’haver-se homologat
    a efectes de ser títols reconeguts a Espanya, de conformitat
    amb el que estableix la normativa vigent en aquesta matèria.
    c) Tenir la capacitat funcional necessària pel desenvolupament de
    les tasques habituals del Cos, Escala o plaça corresponent.
    d) Tenir complerts setze anys i no excedir de l’edat de jubilació ordinària,
    excepte en aquells Cossos o Escales que tinguin determinada
    per Llei una altra edat d’ingrés o jubilació o quan les bases
    específiques determini altres edats.
    e) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei
    de qualsevol de les Administracions Públiques, ni trobar-se
    inhabilitat amb caràcter ferm per a l’exercici de funcions públiques.
    f) Són requisits específics per ser admès a les proves selectives convocades
    per al torn de promoció interna els següents:
    -- Posseir la titulació exigida per l’accés al cos, l’escala, la subescala,
    la classe i la categoria a la qual pertanyin les places convocades.
    En els processos d’accés a places del grup C des de
    cossos i escales del grup D de la mateixa àrea d’activitat o
    funcional, aquest requisit de titulació podrà ser substituït mitjançant
    l’acreditació d’una antiguitat de deu anys en un cos o
    escala del grup D.
    -- Haver prestat serveis efectius durant un mínim de dos anys
    en places o llocs de treball del grup de titulació immediatament
    inferior al del cos, escala o lloc de treball al qual es pretengui
    accedir.
    El compliment de les condicions i els requisits exigits per poder
    participar en els diferents processos, així com els específics de les
    diverses convocatòries, s’ha de produir en la data d’acabament del
    termini de presentació de sol.licituds de cada convocatòria.

    Forma i termini de presentació de sol·licituds.

    Les sol·licituds per prendre part a les proves d'accés s'adreçaran a
    l'Alcaldia-Presidència i es presentaran al Registre General d'aquest
    Ajuntament, o en la forma establerta en l'article 38.4 de la Llei
    30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del
    procediment administratiu comú durant el termini de vint dies naturals
    comptats a partir del següent al de la publicació de l'anunci
    de la convocatòria corresponent en el Diari Oficial de la Generalitat.
    Les esmentades bases es publicaran íntegrament en el Butlletí Oficial
    de la Província.
    Els/les aspirants hi hauran de fer constar que accepten aquestes
    bases i que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides,
    referides sempre a la data d'acabament del termini per a la presentació
    de sol·licituds.
    A la sol·licitud s'adjuntarà:
    a) U na fotocòpia del document nacional d'identitat o equivalent
    d’aquest document, en persones que no tinguin la ciutadania
    espanyola d'acord amb els supòsits establerts en la base segona,
    i una de la titulació exigida, així com del currículum vitae
    acadèmic i professional acompanyat de la documentació acreditativa
    de les dades que s’hi declaren.
    b) Documentació que s'aporti per a la valoració de mèrits acompanyant
    els justificants de cada un dels mèrits i amb l’especificació
    que si es tracta de períodes de temps determinats han
    de venir expressats el dia inicial i final de cada període, i si es
    tracta de cursos han de venir expressades les hores de durada
    de cada un d’ells.
    Si alguna de les sol.licituds té algun defecte esmenable, aquesta circumstància
    es comunicarà a la persona interessada, a fi que en un
    termini de deu dies l’esmeni, de conformitat amb l’article 71 de la
    LRJPAC.

    Confidencialitat:

    Es garanteix total confidencialitat de la participació dels/de les candidats/
    es en els processos de selecció, així com de qualsevol de les
    seves dades personals i professionals assegurant que la participació
    dels/de les candidats/es no seleccionats/des queda en l’estricte
    àmbit del tribunal qualificador, fent-se públic exclusivament el DNI
    del/de la candidat/a seleccionat/da.

    Admissió dels/les aspirants i publicitat.

    Finalitzat el termini de presentació de sol.licituds per a cada convocatòria
    , la Junta de Govern Local declararà aprovada la llista
    d'admesos i exclosos. En el mateix acord s'establirà la composició
    nominal del tribunal, el lloc, la data i l'hora de començament dels
    exercicis i l'ordre d'actuació dels aspirants.
    Seran admeses les persones amb minusvalies en igualtat de condicions
    amb els demés aspirants. A aquests efectes s’establiran, per a
    les persones amb minusvalia que ho sol·licitin, les adaptacions possibles
    de mitjans per a la realització de les proves selectives, havent
    de formular la corresponent petició concreta en la sol·licitud de participació.
    El coneixement públic d’aquest acord per a tots el interessats i/o els
    seus representants es farà mitjançant la seva publicació en el tauler
    d'edictes de l'Ajuntament, i la publicació en el Butlletí Oficial de la
    Província, per tal que es puguin esmenar els errors o fer reclamacions,
    tal com disposa l'art. 84 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre,
    de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment
    administratiu comú.
    Si no s’hi presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la
    llista d’aspirants admesos/es i exclosos/es i no caldrà tornar-la a
    publicar. Si s’accepta alguna reclamació, s’esmenarà la llista de persones
    admeses i excloses.
    Així mateix podran ser recusats els membres del tribunal d'acord
    amb l'establert en els articles 28 i 29 de l'esmentada Llei.
    Un cop feta la primera prova selectiva no es publicaran els anuncis
    de celebració de la resta d'exercicis en els butlletins oficials, però sí
    en el tauler d'edictes de la corporació.
    6. Tribunals qualificadors.
    Els tribunals qualificadors dels exercicis i mèrits dels aspirants, es
    designaran segons disposa l'art. 72 i següents del Decret 214/1990,
    de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei
    de les entitats locals, i l’article 60 i següents de la Llei 7/2007 de 12
    d’abril de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.
    Es constituiran com a mínim amb els següent integrants i es tandirà,
    sempre que sigui possible, a la paritat de gènere:
    President: El/la cap de l’àrea, servei o secció de la plaça que es convoqui,
    o el cap de la Secció de Personal de l’Ajuntament de Girona.
    Vocals:
    Un/a membre de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya,
    a proposta de la mateixa Escola.
    Quatre funcionaris/es o treballadors/es municipals, amb titulació
    o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés a
    les places convocades.
    Secretari/a:
    U n/a funcionari/a o treballador/a municipal.
    Tots els membres del tribunal tindran veu i vot. El tribunal no podrà
    constituir‑se sense l'assistència de més de la meitat dels seus
    membres, titulars o suplents, i serà necessària la presència del
    president/a i del secretari/a.
    El president/a del tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors
    especialistes per a totes o algunes de les proves, que es limitaran
    a l'exercici de les seves especialitats tècniques, sobre la base
    de les quals, exclusivament col·laboraran amb l'òrgan de selecció.
    En les proves de coneixement de la llengua catalana l’assessor serà
    designat pel Consorci de Normalització Lingüística de Catalunya.
    El tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin i
    prendre els acords necessaris per al bon ordre de les proves en tot el
    que no preveuen aquestes bases.
    Es declara expressament que els tribunals de selecció no podran
    proposar l’accés a funcionari o la contractació laboral d’un número
    superior d’aprovats al número de places convocades, independentment
    del número d’aprovats de la convocatòria.
    En el cas que existeixin aspirants que superin tots els exercicis i no tinguin
    dret a plaça, l’Ajuntament podrà tenir present a aquestes persones
    per a realitzar substitucions de baixes o per a possibles propostes
    de contractes temporals, o nomenaments interins si procedís.

    Sistemes de selecció.

    El sistemes de selecció, d'acord amb les característiques de les places
    convocades, seran els que s’especifiquen en la relació annexa on es
    detallen les places objecte d’aquesta oferta pública.
    Si el sistema utilitzat és el concurs-oposició, la fase de concurs s’efectuarà
    a la finalització de la fase d’oposició, no tindrà caràcter eliminatori
    i es publicarà amb posterioritat a la finalització del darrer
    exercici de la fase oposició. Tampoc servirà per superar les proves
    de la fase d'oposició.
    8. Desenvolupament dels exercicis.
    L'ordre d'actuació dels/les aspirants, en aquells exercicis que no es
    puguin realitzar conjuntament, serà el determinat pel sorteig que
    cada any efectua la Secretaria d’Estat per a l’Administració Pública
    per determinar l’ordre d’actuació dels aspirants en els seus processos
    selectius i que es publica anualment al BOE.
    Els/les aspirants seran citats per a cada exercici a través d’una crida
    única, i seran exclosos aquells que no compareguin, llevat de casos
    degudament justificats i apreciats lliurement pel tribunal.
    En qualsevol moment els tribunals podran requerir als opositors
    l'acreditació de la seva identitat.

    Exercicis de l'oposició i la seva qualificació

    Els exercicis a desenvolupar seran els que s’especifiquin en cada
    convocatòria i seran obligatoris i eliminatoris, quan no s’indiqui el
    contrari.
    Cadascun dels exercicis serà qualificat, quan no s'indiqui el contrari,
    fins a un màxim de 10 punts, i seran eliminats els opositors que no
    arribin a un mínim de cinc punts a cadascun d'ells.
    Sempre que no s’indiqui el contrari, en la puntuació dels exercicis
    teòrics que combinen preguntes i/o temes amb continguts de la
    part general i la part específica dels temaris, la puntuació de la part
    general es ponderarà al 30% i la puntuació de la part específica es
    ponderarà al 70%.
    La qualificació de la fase oposició es determinarà per la suma de les
    puntuacions obtingudes en tots els exercicis.
    Coneixement de la llengua catalana
    Les persones aspirants a les proves d’accés lliure han d’acreditar
    el nivell de coneixements de la llengua catalana que consta en
    cada convocatòria i han de lliurar dins el termini de presentacio
    de sol.licituds un dels documents següents:
    a) Document que acrediti el coneixement de català dins de l’ensenyament
    obligatori, cosa que resulta de la certificació que
    s’ha cursat de manera oficial a Catalunya la matèria de llengua
    catalana d’ensenyament obligatori i s’ha obtingut el títol
    que correspon després del 1992. Aquest certificat l’expedeix
    qualsevol institut d’educació secundària públic en la forma
    que determina la Direcció General d’Ordenació i Innovació
    Educativa.
    b) Fotocòpia confrontada de la documentació acreditativa d’estar
    en possessió del certificat de coneixements de llengua catalana
    de la Secretaria de Política Lingüística o equivalent,
    del nivell corresponent a la plaça convocada i que s’especifica
    en els annexes corresponents a cada convocatòria.
    Les persones candidates que no acreditin documentalment els
    coneixements de llengua catalana hauran de superar una prova
    específica de coneixement de llengua catalana del nivell que
    s’especifica en cada convocatòria, amb caràcter obligatori i eliminatori,
    la qual es qualificarà d’apta o no apta.
    També estan exemptes de fer la prova de català les persones candidates
    que hagin participat i obtingut plaça en processos anteriors
    de selecció de personal per accedir a un lloc de treball
    de caràcter fix a l’Ajuntament de Girona, en què hi hagués establerta
    una prova de català del mateix nivell o superior, o que
    hagin superat la prova esmentada en altres processos d’aquesta
    mateixa oferta pública d’ocupació de l’any 2011.
    En les convocatòries en què s’utilitzi el sistema de promoció
    interna, el coneixement de la llengua catalana constituirà mèrit
    preferent valorable d’acord amb el barem establert en la base
    següent.

    Qualificació dels mèrits en la fase de concurs:

    1. Serveis.
    • Serveis prestats en l’administració local.. . . 0’20 punts/any
    • Serveis prestats en altres administracions. . . 0’15 punts/any
    • Serveis prestats en l’empresa privada.. . . . 0’10 punts/any
    La puntuació màxima dels tres apartats no superarà els 1,5 punts.
    2. Experiència.
    • Experiència en treballs de la mateixa naturalesa o similars als
    de la plaça convocada en l’administració local. En la promoció
    interna la valoració de l’experiència derivada del desenvolupament
    de serveis a l’Ajuntament de Girona es podrà realitzar
    segons apreciació del propi tribunal o mitjançant informe del
    cap del servei.. . . . . . . . 0’25 punts/any
    • Experiència fora de l’Administració Local en un lloc de la mateixa
    naturalesa . . . . . 0’10 punts/any
    La puntuació màxima de tot aquest apartat és de 2 punts.
    Per a la valoració dels mèrits de serveis prestats i d’experiència
    es tindrà en compte el que determina l’article 57 de la Llei Orgànica
    3/2007 d’Igualtat efectiva de dones i homes. Així es computarà
    com a treball prestat, a efectes de valoració dels mèrits, el
    temps en què els/les aspirants hagin estat gaudint dels permisos
    i beneficis de protecció a la maternitat i a la conciliació de la vida
    personal, familiar i laboral.
    3. Assistència a seminaris, cursos.
    Assistència a seminaris, cursos, postgraus o masters, relacionats
    amb les funcions pròpies de la plaça convocada. Es puntuarà de
    la següent manera:
    • Cursos de fins a 20 hores.. . . 0’05 punts
    • De 21 hores a 50 hores. . . . . 0’10 punts
    • De 51 hores a 100 hores. . . 0’20 punts
    • Cursos superiors a 100 hores. . . 0’30 punts
    • Diploma de postgrau.. . . . . 0,50 punts
    • Master.. . . . . . . . 0,60 punts
    Els membres del tribunal podran valorar la possessió de titulacions
    en que no es pugui determinar de forma concreta el nombre
    d’hores necessàries per a la seva obtenció.
    La puntuació màxima és de 1 punt.
    Formació continua Ajuntament de Girona.
    En els processos de promoció interna es valorarà l’assistència a
    cursos, tallers o seminaris inclosos en els programes de Formació
    Contínua de l’Ajuntament de Girona, d’acord amb el següent
    barem:
    Hores del curs x 0,03 fins un màxim d’1,25 punts per curs.
    La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 3 punts.
    4. Titulació
    Possessió de titulació superior a l’exigida que estigui relacionada
    amb les funcions de la plaça que es convoca.. . . . . . . . 0’25 punts
    Possessió de titulació diferent a l’exigida, del mateix nivell que
    estigui relacionada amb les funcions de la plaça que es convoca.
    . . . . . . . 0,10 punts
    Possessió de titulació superior a l’exigida que no estigui relacionada
    amb les funcions de la plaça que es convoca. . 0,05 punts
    Cicles formatius equivalents al nivell de titulació exigida i directament
    relacionats amb les característiques del lloc de treball
    . . . .  0’10 punts.
    La puntuació màxima d’aquest apartat és de 0,5 punts.
    La puntuació obtinguda en aquesta fase incrementarà la del conjunt
    de les proves de la fase oposició, sempre que s’hagin superat els
    exercicis previs eliminatoris, en cas que el sistema de selecció sigui
    el concurs-oposició.
    El tribunal podrà, en els casos que determini i prèvia notificació als
    interessats, establir la realització d’una entrevista per contrastar els
    mèrits dels aspirants, la seva experiència i aptitud pel desenvolupament
    de la plaça convocada.
    El barem de mèrits a que es refereix la present base serà així mateix
    d’aplicació en aquells procediments selectius la forma dels quals sigui
    la promoció interna. En aquest sistema selectiu es valorarà també
    com a mèrit preferent el coneixement de l’idioma català en les
    següents formes:
    • Coneixements elementals orals i escrits (nivell B) . . 0’25 punts
    • Coneixements mitjans orals i escrits (nivell C). . 0,75 punt
    • Coneixements superiors orals i escrits (nivell D). . 1 punt
    Les puntuacions de cadascun d’aquests apartats tindran la consideració
    d’excloents respecte de les demés, és a dir, no són acumulatives,
    per tant la puntuació màxima serà de 1 punt.
    En el cas que existeixin dues valoracions diferents per un mateix
    concepte s’aplicarà només la que resulti més favorable.

    Programes que regiran en les diferents proves i nombre de places.

    Els programes i el nombre de places convocades seran objecte de
    concreta referència en les convocatòries específiques.

    Relació d'aprovats i presentació de documents.

    Un cop finalitzada la qualificació dels aspirants el tribunal farà publica
    en el tauler d’edictes de la corporació la relació de persones
    que han superat el procés selectius per ordre de puntuació final.
    En cap cas el nombre de persones proposades per a l’accés a funcionari
    o per la contractació laboral pot superar el de les places
    convocades. El tribunal elevarà a la presidència de la corporació la
    proposta de les persones que, en funció de la puntuació obtinguda i
    del número de les places convocades han de ser nomenades o contractades.
    En cas d’empat, l’ordre s’establirà atenent, en primer lloc i en les
    fases de concurs-oposició, a la persona aspirant que hagi obtingut la
    major puntuació en la fase d’oposició. De persistir l’empat, així com
    en els procediments d’oposició, segons la puntuació obtinguda en
    la prova pràctica. Si encara persisteix l’empat o en el cas dels procediments
    de concurs, es faculta l’òrgan de selecció per ordenar una
    prova d’aptitud relacionada amb les funcions pròpies de les places
    convocades que determinarà l’aspirant amb millor capacitat.
    Amb caràcter previ al nomenament o contractació laboral, els aspirants
    proposats s’hauran de sotmetre a la revisió mèdica necessària
    per acreditar les condicions de capacitat funcional a que fa referència
    l’apartat c) de la base segona de la convocatòria.
    Les persones proposades presentaran a la Secretaria de la corporació,
    dins el termini de vint dies naturals a partir de la publicació de
    la llista d'aprovats, els documents acreditatius de les condicions que
    s’exigeixen per prendre part a les proves en la base segona, excepte
    que ja els haguessin presentat juntament amb la sol.licitud de participació.
    També hauran de signar la declaració de no estar en cap
    dels supòsits d’incompatibilitat previstos en la legislació vigent o
    sol.licitar l’autorització de compatibilitat o exercir l’opció que preveu
    l’article 10 de la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats
    del personal al servei de l’Administració de la Generalitat.
    Si dins el termini indicat, i llevat de casos de força major, els aspirants
    proposats no presentessin la seva documentació o no reunissin
    els requisits exigits en aquestes bases, no podrien ser nomenats en
    propietat o contractats, i quedarien anul·lades totes les seves actuacions,
    sens perjudici de la responsabilitat en què haguessin pogut
    incórrer per falsedat de la instància en que sol·licitaven prendre part
    en les proves.

    Incidències.

    El Tribunal Qualificador queda facultat per a resoldre els dubtes i
    incidències que es presentin pel bon ordre del procediment en tot el
    no previst en aquestes bases.

    Normes supletòries.

    Per a tot allò que no s'ha previst en les normes d'aquesta convocatòria
    unitària, serà d'aplicació el Decret Legislatiu 1/1997, de 31 d’octubre,
    pel qual s’aprova la refosa en un text únic dels preceptes de
    determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció
    pública, el Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova
    el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, el
    Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament del
    personal al servei de les entitats locals, el Reial Decret 896/1991,
    de 7 de juny, la Llei 7/2007 de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic i
    altres disposicions que hi siguin d’aplicació.

    Recursos.

    Aquestes bases i les diferents convocatòries podran ser objecte d’impugnació
    mitjançant la interposició de recurs de reposició davant la
    Junta de Govern Local d’aquest Ajuntament en el termini d’un mes
    a comptar de la data de la publicació en el BOP o mitjançant recurs
    contenciós-administratiu en el termini de dos mesos a comptar de
    la mateixa data de publicació, davant del jutjat contenciós-administratiu
    de Girona.

    Girona, 26 de març de 2011
    Anna Pagans Gruartmoner
    Alcaldessa
  •  

    Bases Específicas de la convocatoria

     

    PROVES SELECTIVES PER A LA CONTRACTACIÓ LABORAL INDEDINIDA
    DE QUA TRE TÈCNICS/QUES AU XILIARS DE BIBLIOTEQUES.

     

     

    Número convocatòria: L17

    a) Sistema de selecció: oposició lliure

    b) Grup de classificació: C/C1

    c) Titulació necessària: Batxillerat o equivalent.

    d) Llengua catalana: coneixements mitjans. L’acreditació documental

    del nivell C de la JPC o equivalent, servirà per eximir de

    la realització de la prova.

    e) Exercicis: seran els que s'especifiquen a continuació, amb caràcter

    obligatori:

    1r. Escrit, en el període màxim de dues hores, consistent en contestar

    a un qüestionari de preguntes o temes relacionats amb

    el programa annex, amb continguts de la part general i la

    part específica, que seran determinats pel tribunal immediatament

    abans de celebrar-se l’exercici.

    Es valoraran especialment en aquest exercici, la facilitat de redacció,

    el nivell de formació general, i els coneixements sobre

    els temes proposats.

    2n. De tipus pràctic, consistent en la resolució dels supòsits

    pràctics plantejats pel tribunal i relacionats amb les funcions

    de les places convocades, en el període màxim d’una hora i

    mitja. L’esmentat exercici serà llegit pels aspirants davant el

    Tribunal el qual podrà sol·licitar els aclariments que consideri

    oportuns en relació al contingut de la prova. Per aquesta

    prova es podrà plantejar algun dels supòsits en un espai bibliotecari

    a fi d’avaluar la capacitat i el domini pràctic de les

    tasques a desenvolupar.

    3r. Prova informàtica. Consistent en la demostració i domini a

    nivell d’usuari de l’Office, a través dels programes WORD i

    EXCEL, així com de navegació per Internet.

    4t.. Entrevista. S’estableix la celebració d’una entrevista als aspirants

    amb la finalitat de valorar la seva experiència professional

    i acadèmica, així com l’aptitud pel desenvolupament de

    les funcions a realitzar en la plaça convocada. La valoració

    de l’entrevista i currículum podrà incrementar la puntuació

    obtinguda en el conjunt dels exercicis de l’oposició fins a un

    màxim de 5 punts.

    El 1er i 2ón exercici tindran caràcter eliminatori i seran valorats

    de 0 a 10 punts, necessitant-se obtenir un mínim de 5 punts per

    a superar-los.

    El 3r exercici tindrà caràcter eliminatori i serà valorat com a apte

    o no apte.

    f) Programa de temes:

    Part General

    Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: estructura i contingut.

    Caràcters. Principis Generals. Reforma de la Constitució.

    Tema 2. Configuració de la UE: antecedents i objectius. Els membres

    de la UE. El Tractat de la UE i la Constitució.

    Tema 3. L’Estatut d’autonomia de Catalunya; estructura, contingut

    essencial i principis fonamentals.

    Tema 4. L’Administració pública. Classes d’Administracions Públiques.

    La llei de Règim Jurídic de les Administracions

    Públiques i el Procediment Administratiu Comú.

    Tema 5. Règim local espanyol: principis constitucionals, regulació

    jurídica. Classes d’entitats locals.

    Tema 6. El municipi. Els seus elements. El terme municipal. La població.

    Tema 7. L’organització municipal. L’Alcalde. El Ple. La Junta de

    Govern Local. Òrgans complementaris.

    Tema 8. Competències municipals. La seva regulació jurídica.

    Tema 9. Funcionament dels òrgans col·legiats locals. Convocatòria

    i ordre del dia. Actes i certificats d’acords.

    Tema 10. L’acte administratiu: concepte, elements i classes. La motivació

    i la forma. El silenci administratiu.

    Tema 11. El procediment administratiu local. Normativa reguladora.

    Fases del procediment administratiu. Execució dels

    actes administratius.

    Tema 12. Els béns de les entitats locals: domini públic i el patrimoni

    privat de l’Administració.

    Tema 13. El servei públic local:. Formes de prestació dels serveis

    públics. La gestió directa i la indirecta. La concessió.

    Tema 14. El personal al servei de les entitats locals: les seves classes.

    Personal funcionari, interí i eventual. Drets i deures. El

    personal de relació laboral. Tipologia contractual: personal

    laboral indefinit i personal temporal. Drets i deures.

    Tema 15. Hisendes Locals. Normativa. Els ingressos. Els pressupost

    municipal: regulació, conceptes i principis; estructura,

    elaboració i aprovació.

    Part específica

    Tema 1. La funció social de la biblioteca. El Manifest de la UNESCO.

    Tema 2. El Sistema Bibliotecari de Catalunya. Marc competencial i

    estructura.

    Tema 3. El Mapa de Lectura Pública de Catalunya. La seva aplicació

    a Girona.

    Tema 4. La biblioteca pública: un servei municipal. Marc competencial.

    Tema 5. L’evolució de les biblioteques a Catalunya en els darrers

    15 anys.

    Tema 6. Tipologia de les biblioteques segons llur funció, fons i

    usuaris: biblioteques públiques, universitàries i especialitzades.

    Tema 7. Les biblioteques escolars i de centres d’ensenyament secundari:

    concepte, funcions i serveis.

    Tema 8. Selecció del fons (llibres, Cd, DVD, etc.): criteris i instruments.

    Documents donats d’alta. Política d’adquisicions.

    Tema 9. El tractament del fons. Descripció, indexació, classificació

    i ordenació.

    Tema 10. Els recursos humans a la biblioteca pública. El factor

    humà en el servei de la biblioteca.

    Tema 11. La biblioteca com a centre local d’informació i municipal:

    servei d’informació a l’usuari.

    Tema 12. Biblioteca pública: emplaçament, característiques de

    l’edifici, equipaments, seccions i mobiliari i senyalització.

    Consideracions generals.

    Tema 13. El servei d’informació a la biblioteca pública: abast i funcions.

    Obres de referència. La informació local.

    Tema 14. El servei de préstec a la biblioteca: sistemes, condicions i

    característiques. El servei de préstec interbibliotecari.

    Tema 15. Serveis bibliotecaris per a infants. L’àrea infantil de la biblioteca

    pública: objectius, espais, tipus de fons, activitats.

    Tema 16. L’accés a la informació en una biblioteca o centre de documentació:

    els catàlegs i les bases de dades. Funcions del

    catàleg col·lectiu.

    Tema 17. La informació sobre la biblioteca i els seus serveis: materials

    i mitjans per a la difusió.

    Tema 18. A ccions de difusió i promoció del fons bibliogràfic i documental:

    guies, publicitat...

    Tema 19. Les biblioteques públiques i el seu paper en les polítiques

    de foment de la lectura.

    Tema 20. A ctivitats de promoció cultural des de les biblioteques:

    actes, xerrades, exposicions... Criteris de programació.

    Tema 21. Els serveis específics de la biblioteca pública per a col·

    lectius especials: minories lingüístiques, persones amb

    discapacitat, immigrants...

    Tema 22. Presència i aplicació de les Tecnologies de la Informació i

    Comunicació i els nous suports a les biblioteques públiques.

    Avantatges i inconvenients.

    Tema 23. A tenció telefònica: l’acollida telefònica i pautes d’actuació.

    La identificació. La recollida i transmissió d’informació.

    Tècniques de filtrat. Detecció i tractament de situacions

    conflictives.

    Tema 24. A tenció al públic: teoria de la comunicació. Pautes i tècniques

    d’actuació i acolliment. Detecció i tractament de

    situacions conflictives.

    Tema 25. A valuació de serveis: concepte. Metodologia de recollida

    de dades: els indicadors. Anàlisi de resultats.

    Tema 26. Formació d’usuaris. Eines d’ajut als usuaris: guies, senyalització,

    difusió, etc.

    Tema 27. La qualitat del servei a l’usuari: el factor humà en l’atenció

    al públic, els suggeriments, les queixes i els seu tractament.

    Tema 28. La biblioteca pública en la vida cultural, formativa i social

    del municipi i del barri. Oferta cultural i relació amb entitats

    i col·lectius ciutadans.

    Tema 29. La Biblioteca 2.0. El disseny de continguts i serveis d’una

    web de biblioteques i altres suports digitals al servei de la

    biblioteca.

    Tema 30. Les biblioteques com a eines de democratització de l’accés

    a la informació

     

    Bases Específicas de la convocatoria - Jornada Reducida


    PROVES SELECTIVES PER A LA CONTRACTACIÓ LABORAL INDEDINIDA
    DE DOS TÈCNICS/QUES AU XILIARS DE BIBLIOTEQUES-
    JORNADA REDUIDA

     

     

    Número convocatòria: L34

    a) Sistema de selecció: oposició lliure

    b) Grup de classificació: C/C1

    c) Titulació necessària: Batxillerat o equivalent.

    d) Llengua catalana: coneixements mitjans. L’acreditació documental

    del nivell C de la JPC o equivalent, servirà per eximir de

    la realització de la prova.

    e) Exercicis: seran els que s'especifiquen a continuació, amb caràcter

    obligatori:

    1r. Escrit, en el període màxim de dues hores, consistent en contestar

    a un qüestionari de preguntes o temes relacionats amb

    el programa annex, amb continguts de la part general i la

    part específica, que seran determinats pel tribunal immediatament

    abans de celebrar-se l’exercici.

    Es valoraran especialment en aquest exercici, la facilitat de redacció,

    el nivell de formació general, i els coneixements sobre

    els temes proposats.

    2n. De tipus pràctic, consistent en la resolució dels supòsits pràctics

    plantejats pel tribunal i relacionats amb les funcions de

    les places convocades, en el període màxim d’una hora i

    mitja. L’esmentat exercici serà llegit pels aspirants davant el

    Tribunal el qual podrà sol·licitar els aclariments que consideri

    oportuns en relació al contingut de la prova. Per aquesta

    prova es podrà plantejar algun dels supòsits en un espai bibliotecari

    a fi d’avaluar la capacitat i el domini pràctic de les

    tasques a desenvolupar.

    3r. Prova informàtica. Consistent en la demostració i domini a

    nivell d’usuari de l’Office, a través dels programes WORD i

    EXCEL, així com de navegació per Internet.

    4t. Entrevista. S’estableix la celebració d’una entrevista als aspirants

    amb la finalitat de valorar la seva experiència professional

    i acadèmica, així com l’aptitud pel desenvolupament de

    les funcions a realitzar en la plaça convocada. La valoració

    de l’entrevista i currículum podrà incrementar la puntuació

    obtinguda en el conjunt dels exercicis de l’oposició fins a un

    El 1er i 2ón exercici tindran caràcter eliminatori i seran valorats

    de 0 a 10 punts, necessitant-se obtenir un mínim de 5 punts per

    a superar-los.

    El 3er exercici tindrà caràcter eliminatori i serà valorat com a

    apte o no apte.

    f) Programa de temes:

    Temario

    Part General
    Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: estructura i contingut.
    Caràcters. Principis Generals. Reforma de la Constitució.
    Tema 2. Configuració de la UE: antecedents i objectius. Els membres
    de la UE. El Tractat de la UE i la Constitució.
    Tema 3. L’Estatut d’autonomia de Catalunya; estructura, contingut
    essencial i principis fonamentals.
    Tema 4. L’Administració pública. Classes d’Administracions Públiques.
    La llei de Règim Jurídic de les Administracions
    Públiques i el Procediment Administratiu Comú.
    Tema 5. Règim local espanyol: principis constitucionals, regulació
    jurídica. Classes d’entitats locals.
    Tema 6. El municipi. Els seus elements. El terme municipal. La població.
    Tema 7. L’organització municipal. L’Alcalde. El Ple. La Junta de
    Govern Local. Òrgans complementaris.
    Tema 8. Competències municipals. La seva regulació jurídica.
    Tema 9. Funcionament dels òrgans col·legiats locals. Convocatòria
    i ordre del dia. Actes i certificats d’acords.
    Tema 10. L’acte administratiu: concepte, elements i classes. La motivació
    i la forma. El silenci administratiu.
    Tema 11. El procediment administratiu local. Normativa reguladora.
    Fases del procediment administratiu. Execució dels actes
    administratius.
    Tema 12. Els béns de les entitats locals: domini públic i el patrimoni
    privat de l’Administració.
    Tema 13. El servei públic local:. Formes de prestació dels serveis
    públics. La gestió directa i la indirecta. La concessió.
    Tema 14. El personal al servei de les entitats locals: les seves classes.
    Personal funcionari, interí i eventual. Drets i deures. El
    personal de relació laboral. Tipologia contractual: personal
    laboral indefinit i personal temporal. Drets i deures.
    Tema 15. Hisendes Locals. Normativa. Els ingressos. Els pressupost
    municipal: regulació, conceptes i principis; estructura, elaboració
    i aprovació.

    Part específica
    Tema 1. La funció social de la biblioteca. El Manifest de la UNESCO.
    Tema 2. El Sistema Bibliotecari de Catalunya. Marc competencial i
    estructura.
    Tema 3. El Mapa de Lectura Pública de Catalunya. La seva aplicació
    a Girona.
    Tema 4. La biblioteca pública: un servei municipal. Marc competencial.
    Tema 5. L’evolució de les biblioteques a Catalunya en els darrers
    15 anys.
    Tema 6. Tipologia de les biblioteques segons llur funció, fons i
    usuaris: biblioteques públiques, universitàries i especialitzades.
    Tema 7. Les biblioteques escolars i de centres d’ensenyament secundari:
    concepte, funcions i serveis.
    Tema 8. Selecció del fons (llibres, Cd, DVD, etc.): criteris i instruments.
    Documents donats d’alta. Política d’adquisicions.
    Tema 9. El tractament del fons. Descripció, indexació, classificació
    i ordenació.
    Tema 10. Els recursos humans a la biblioteca pública. El factor humà
    en el servei de la biblioteca.
    Tema 11. La biblioteca com a centre local d’informació i municipal:
    servei d’informació a l’usuari.
    Tema 12. Biblioteca pública: emplaçament, característiques de l’edifici,
    equipaments, seccions i mobiliari i senyalització. Consideracions
    generals.
    Tema 13. El servei d’informació a la biblioteca pública: abast i funcions.
    Obres de referència. La informació local.
    Tema 14. El servei de préstec a la biblioteca: sistemes, condicions i
    característiques. El servei de préstec interbibliotecari.
    Tema 15. Serveis bibliotecaris per a infants. L’àrea infantil de la biblioteca
    pública: objectius, espais, tipus de fons, activitats.
    Tema 16. L’accés a la informació en una biblioteca o centre de documentació:
    els catàlegs i les bases de dades. Funcions del
    catàleg col·lectiu.
    Tema 17. La informació sobre la biblioteca i els seus serveis: materials
    i mitjans per a la difusió.
    Tema 18. A ccions de difusió i promoció del fons bibliogràfic i documental:
    guies, publicitat...
    Tema 19. Les biblioteques públiques i el seu paper en les polítiques
    de foment de la lectura.
    Tema 20. A ctivitats de promoció cultural des de les biblioteques: actes,
    xerrades, exposicions... Criteris de programació.
    Tema 21. Els serveis específics de la biblioteca pública per a col·
    lectius especials: minories lingüístiques, persones amb
    discapacitat, immigrants...
    Tema 22. Presència i aplicació de les Tecnologies de la Informació i
    Comunicació i els nous suports a les biblioteques públiques.
    Avantatges i inconvenients.
    Tema 23. A tenció telefònica: l’acollida telefònica i pautes d’actuació.
    La identificació. La recollida i transmissió d’informació.
    Tècniques de filtrat. Detecció i tractament de situacions
    conflictives.
    Tema 24. A tenció al públic: teoria de la comunicació. Pautes i tècniques
    d’actuació i acolliment. Detecció i tractament de
    situacions conflictives.
    Tema 25. A valuació de serveis: concepte. Metodologia de recollida
    de dades: els indicadors. Anàlisi de resultats.
    Tema 26. Formació d’usuaris. Eines d’ajut als usuaris: guies, senyalització,
    difusió, etc.
    Tema 27. La qualitat del servei a l’usuari: el factor humà en l’atenció
    al públic, els suggeriments, les queixes i els seu tractament.
    Tema 28. La biblioteca pública en la vida cultural, formativa i social
    del municipi i del barri. Oferta cultural i relació amb entitats
    i col·lectius ciutadans.
    Tema 29. La Biblioteca 2.0. El disseny de continguts i serveis d’una
    web de biblioteques i altres suports digitals al servei de la
    biblioteca.
    Tema 30. Les biblioteques com a eines de democratització de l’accés
    a la informació.
    màxim de 5 punts.