Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Bibliotecario, Ayuntamiento de Calvià (Baleares)

Bibliotecario, Ayuntamiento de Calvià (Baleares)

1 Plaza, Concurso, Bolsa de Trabajo, Acceso Libre, Grupo C1, 23-07-2011
Apertura de plazo

Bases de la convocatoria


CARACTERÍSTIQUES DE LA CONVOCATÒRIA:
- Denominació de la plaça: Bibliotecari/a
- Nivell de titulació acadèmica: Batxillerat i/o Formació Professional de
Segon Grau.
- Nomenament com a funcionari/a interí/a.
- Descripció de les funcions:
-S’encarrega de registrar, classificar i ordenar el fons documental de les
biblioteques municipals seguint els processos i directrius establertes pel seu
superior jeràrquic.
-Atén i informa al públic i manté l’ordre a les sales de lectura i consulta.
-Elabora, reprodueix i ordena fitxes i documentació.
-Elabora informació didàctica.
-Participa en activitats de promoció de lectura.
-Participa en la catalogació del fons documental de les biblioteques.
-Realitza altres tasques similars que se li assignin en la categoria del lloc
i per la qual ha estat instruït, sota la supervisió i les directrius dels seus superiors.

OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA:

L’objecte de la present convocatòria és la selecció de personal per integrar
una borsa de treball de bibliotecari/a per cobrir places vacants, substituir a personal
que conforma la plantilla municipal i que té reserva de plaça, o bé a fi de
cobrir de manera eventual necessitats de l’Administració.
El procés de selecció es durà a terme mitjançant concurs. A tal objecte, la
Comissió Tècnica de Valoració durà a terme la valoració dels mèrits degudament
acreditats pels aspirants en el moment de presentació d’instàncies, d’aquells
aspirants que haguessin presentat el requisit previst a les corresponents
bases, relatiu als coneixements de català, o que figurin com a aptes en la prova
de nivell de català prevista a les bases.

DRETS D’EXAMEN:

14,00 €

REQUISITS DELS ASPIRANTS:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra en els casos que, d’acord
a l’art. 57 de la llei de l’Estatut de l’Empleat Públic, llei 7/2007, de 12 d’abril
(BOE nº 89 de 13.4.07), es permeti l’accés a l’ocupació pública.
En aquest últim cas, pera les persones aspirants que no posseeixin la
nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprengui el coneixement de la
llengua castellana, s’ha d’acreditar el coneixement de la mateixa mitjançant l’aportació
del diploma d’espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD
1137/2002, de 31 d’octubre, o del certificat d’aptitud d’espanyol per a estrangers,
expedits per les escoles oficials d’idiomes o mitjançant l’acreditació d’estar
en possessió d’una titulació acadèmica espanyola expedida per l’òrgan oficial
competent al territori espanyol, o bé mitjançant la superació d’una prova
específica que acrediti que posseeix el nivell adequat de comprensió i d’expressió
oral i escrita en aquesta llengua.
b) Tenir complerts 16 anys i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.
c) No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de
cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats
autònomes, ni trobar-se inhabilitat de forma absoluta o especial per a ocupacions
o càrrecs públics per resolució judicial, o per a l’accés al cos o escala
de funcionari, en el cas que hagin estat separat, inhabilitat o acomiadat disciplinàriament.
En el cas de nacionals d’un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació
equivalent no haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que li
impedeixi, en el seu Estat i en els mateix termes, l’accés a una ocupació pública.
d) No patir malaltia o defecte físic que impedeixi l’acompliment de les
corresponents funcions. No obstant l’anterior, cas que l’aspirant tingui acreditat
un grau de discapacitat igual o superior al 33 per 100, haurà de presentar, d’acord
amb la normativa vigent, un certificat de l’equip oficial de valoració de
minusvàlids de l’Institut Balear d’Afers Socials (IBAS) que acrediti les condicions
personals d’aptitud per a l’exercici de les funcions corresponents a la plaça
a la qual aspira.
e) No estar incurs en causa d’incompatibilitat específica.
f) Titulació acadèmica: Batxillerat i/o Formació Professional de Segon
Grau.
Si el títol procedeix d’un Estat membre de la Unió Europea, s’haurà de
presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l’homologació del títol
equivalent, de conformitat a la Directiva 89/48, de 21 de desembre de 1988, al
RD 1665/1992 i altra normativa de transposició i desenvolupament.
g) Estar en possessió del certificat acreditatiu de coneixements mitjans de
català, nivell B, expedit per la Direcció General de Política Lingüística, el
Institut Balear d’Administracions Públiques (I.B.A.P) a partir de l’any 1994, o
per la Junta Avaluadora de Català (J.A.C.), així com per un títol, certificat o
diploma que segons l’Ordre del Conseller d’Educació i Cultura de 16 de febrer
i 9 de juny de 2000 (B.o.ib. nº 23 i 80, de 22 de febrer i 29 de juny, respectivament),
garanteixi els coneixements de català compresos en el certificat corresponent
de la Junta Avaluadora de Català.
h) Haver satisfet la taxa per optar a les proves de selecció de personal.
D’acord a l’article 3 de l’ordenança reguladora de la citada taxa, estan exempts
del pagament de la citada taxa les persones amb una minusvalidesa igual o superior
al 33 %.
Per ser admès i si escau, prendre part en les proves selectives corresponents,
bastarà que els aspirants manifestin en les seves sol•licituds de participació
que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides, referides sempre
a la data d’expiració del termini de presentació d’instàncies, excepció feta de la
titulació acadèmica de l’apartat f) i el certificat acreditatiu dels coneixements de
català de l’apartat g) que s’hauran d’acreditar en el moment de presentació de la
sol•licitud de participació en la convocatòria.
Si en qualsevol moment del procés selectiu, la Comissió Tècnica de
Valoració tingués coneixement que algun aspirant no compleix un o varis dels
requisits exigits en la present convocatòria, prèvia audiència de l’interessat,
haurà de proposar la seva exclusió a l’Alcalde President, i li comunicarà, als
efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades per l’aspirant en la
sol•licitud d’admissió.
Amb anterioritat al nomenament com a funcionari interí, l’interessat haurà
de fer constar la manifestació de no venir exercint cap lloc o activitat en el sector
públic delimitat per l’art. 1 de la Llei 53/84, i que no percep pensió de jubilació,
retir o orfandat. En el cas de realitzar activitat privada haurà de declararho
en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat de que,
per la Corporació, es pugui adoptar sobre aquest tema acord de compatibilitat o
incompatibilitat.

PROVA DE NIVELL DE CATALÀ.

Amb caràcter previ, per a aquells aspirants que no hagin presentat el certificat
de coneixements de català establert com a requisit a les presents bases en
l’apartat 3.g), es realitzarà una prova de caràcter obligatori, que avaluarà els
coneixements de català equivalents al nivell B de la Direcció General de Política
Lingüística. El certificat de coneixements de català haurà d’adjuntar-se a la instància
de sol•licitud d’admissió a les proves selectives, sense que pugui ser presentat
en cap altre moment. La no presentació implica l’obligatorietat de realitzar
l’exercici.
La convocatòria per a la realització de l’exercici es farà a través de la pàgina
web calvia.com i del tauler d’anuncis de la Corporació, com un antelació
mínima de tres dies hàbils a la realització de la prova.
La durada màxima per a la realització d’aquesta prova serà de dues hores
i la valoració de l’exercici serà ‘apte’ o ‘no apte’.

PROCÉS DE SELECCIÓ.

El procés de selecció es durà a terme mitjançant concurs. A tal objecte, la
Comissió Tècnica de Valoració durà a terme la valoració dels mèrits degudament
acreditats pels aspirants en el moment de presentació d’instàncies, d’aquells
aspirants que haguessin presentat el requisit previst a les presents bases
en l’apartat 3.f) i 3.g) o que figurin com a aptes en la prova de nivell de català
prevista en el punt 4.
La valoració es farà d’acord amb el següent barem de mèrits:

A) EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL.
A) 1) Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es
trobin dins de l’àmbit d’aplicació de la llei 70/1978, de reconeixement de serveis
previs en l’Administració Pública, exercint funcions de naturalesa o contingut
tècnic anàleg als de la plaça convocada: 0,05 punts per mes, fins a un
màxim de 4 punts, excepte els serveis prestats en organismes públics que es
regeixen en general pel Dret Privat, que es valoraran d’acord amb el que disposa
l’apartat següent.
A) 2) Serveis prestats en empreses públiques o en entitats de dret públic
sotmeses amb caràcter general al dret privat, o en consorcis del sector públic, o
en fundacions del sector públic que es puguin considerar incloses dins de l’àmbit
d’aplicació de la llei 70/1978 i de l’article 2.2. de la llei 30/92, de 26 de
novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment
Administratiu Comú,, exercint funcions de naturalesa o contingut anàleg als de
la plaça convocada: 0,04 punts per mes, fins a un màxim de 3 punts.
A) 3) Serveis prestats en una empresa privada o pública no enquadrada en
l’apartat A) 2), exercint funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la
plaça convocada: 0,03 punts per mes, fins a un màxim de 2 punts.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 7 punts.
Forma d’acreditació:
1º.- En empresa pública: mitjançant certificat expedit per l’òrgan competent
de l’Administració que es tracti.
2º.- En empresa privada: mitjançant certificació d’empresa en la qual s’indiqui
la data d’alta i baixa en la mateixa, categoria professional, tipus de contracte
i funcions exercides, així com certificat de vida laboral expedit per la
Tresoreria General de la Seguretat Social.
Excepcionalment, per al cas d’extinció de l’empresa on es van prestar serveis,
s’aportaran els documents originals o fotocòpies degudament compulsades
que justifiquin de forma fefaent les dades indicades anteriorment.
3º.- En l’exercici lliure de la professió: mitjançant certificat d’alta i baixa
de l’I.A.I. amb indicació de la classificació de l’activitat, i si escau, de Llicència
Fiscal per a períodes anteriors a 1-1-92, i/o Certificat del Col•legi Professional
si escau.
Si del certificat aportat per l’aspirant no es desprèn clarament la naturalesa
de l’empresa, a l’efecte d’aplicar la baremació de l’apartat A) 2) o A) 3), s’aplicarà
la puntuació de l’apartat A) 3).
B) CONEIXEMENTS ORALS I ESCRITS DE CATALÀ
B.1. Coneixements mitjans (certificat C): 1,0 punt
B.2. Coneixements superiors (certificat D): 1,5 punts
B.3. Coneixements de llenguatge administratiu (certificat I): 0’50 punts
En el supòsit que l’aspirant acrediti la possessió de més d’un certificat,
només s’atorgarà puntuació per al certificat que acrediti majors coneixements,
excepció feta del Certificat I de coneixements de llenguatge administratiu, pel
qual s’addicionarà 0’50 punts.
Aquest mèrit s’acreditarà formalment mitjançant original o fotocòpia acarada
del corresponent certificat.
C) MÈRITS ACADÈMICS
C) 1) Titulacions acadèmiques:
- Titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica,
enginyeria tècnica o equivalent: 2 punts.
Només es valorarà si la titulació tingués relació amb funcions contingudes
en els llocs de treball de la RLT.
La valoració com a mèrit d’un títol, implicarà que no es poden valorar els
de nivell inferior necessaris per obtenir-ho.
Es valoraran altres segones titulacions acadèmiques de la mateixa categoria
que es convoca, sempre que tingui relació amb les funcions dels llocs continguts
en la Relació de Llocs de treball, a raó de 0,25 punts per cadascuna.
Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 2 punts.
D) ACCIONS FORMATIVES
Només es valoraran les accions formatives relacionades amb la plaça que
defineixi la convocatòria de la borsa de treball convocada.
A l’efecte de còmput, el valor d’un crèdit serà l’equivalent a 10 hores.
D) 1) CURSOS
Per a la valoració dels cursos de formació i de perfeccionament s’han de
tenir en compte els següents criteris:
1.- Es valoraran els cursos de formació i de perfeccionament promoguts
per les administracions públiques, els impartits en el marc dels acords de formació
contínua entre l’Administració i els agents socials, els cursos homologats
per l’EBAP, així com els cursos impartits per centres docents homologats i els
impartits per universitats públiques i/o privades,
2.- En aquest apartat es valoraran els cursos de formació ocupacional
impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació dels Illes Balears (SOIB), per la
Vicepresidència Económica, de Promoció Empresarial i d’Ocupació i, per altres
entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria
de formació ocupacional.
3.- Els cursos de l’àrea jurídica administrativa, els de l’àrea de qualitat, els
de igualtat de gènere, els de aplicacions informàtiques a nivell d’usuari (Word,
Excel, Acces, correu electrònic i Internet), i els cursos de prevenció de riscos
laborals es valoraran sempre.
4.- En tots els casos es valorarà una sola vegada les accions formatives
relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que s’hagi repetit
la seva participació.
5.- La valoració dels cursos serà la següent:
Cursos rebuts:
- Cursos amb certificat d’aprofitament: 0’005 punts per cada hora de durada
del curs. Si no s’especifica la durada, es valorarà amb 0’025 punts.
- Cursos amb certificat d’assistència: 0’003 punts per cada hora de durada
del curs. Si no s’especifica la durada, es valorarà amb 0’015 punts.
6.- Cada acció formativa tindrà la valoració màxima que s’especifica en
cada apartat, excepció feta si la Comissió Tècnica de Valoració considera que un
curs no ha de tenir aquell límit, per la seva especial rellevància en relació a les
funcions pròpies o anàlogues de la plaça convocada.
La valoració màxima d’aquest apartat serà de 5 punts.
D) 2) ALTRES ACCIONS FORMATIVES
Es valoraran els diplomes o títols oficials, expedits per centres o organismes
del mateix caràcter, referits a seminaris, congressos i jornades, relacionats
amb funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada:
0’03 punts per cada 10 hores o proporcionalment en el cas de durada inferior a
10 hores. Si no s’especifica la durada, es valorarà amb 0’015 punts.
Es tindrà en compte els criteris generals indicats en l’apartat D) 1) Cursos.
El total màxim de punts que es pot obtenir en aquest apartat D) 2) és de 2
punts.

COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ

La Comissió Tècnica de Valoració estarà composta pels següents membres:
President: Sr Bartolomé Pomar Miró o en substitució Sr Agustí J. Aguiló
Llofriu
Vocals:
Sra Isabel Goroskieta Azqueta o en substitució, Sra Matilde Riera Andreu
Sra Bàrbara Font Servera o en substitució, Sra Isabel Torres-Torres
Sra Mª Jesús Martínez Martínez o en substitució, Sra Antonia Colomar
Salom
Secretari: El de la Corporació o funcionari de carrera en qui delegui.
Per acord de la Mesa General de Negociació es determinarà la persona o
persones que, en representació de les organitzacions sindicals presents en la
mateixa, podran participar en funcions de vigilància del bon desenvolupament
del procés selectiu.

VIGÈNCIA DE LA BORSA DE TREBALL.

1. La borsa de treball estarà integrada pels aspirants que hagin participat
en el procés selectiu i que hagin obtingut una puntuació mínima d’1,80 punts; la
puntuació final serà el resultat de la fase de concurs.
2. La vigència de la llista que conforma la borsa de treball serà fins que la
Corporació constitueixi una altra de la mateixa categoria professional i en tot
cas, tindrà una vigència màxima de quatre anys.

PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES.

El termini per presentar la sollicitud per formar part en el present procés
selectiu serà de quinze dies hàbils a comptar a partir de l’endemà al de la publicació
de les presents bases en el BOIB. Quan l’últim dia del termini sigui inhàbil,
s’entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent. Els successius anuncis es
publicaran únicament en el tauler d’anuncis de la Corporació i a la pàgina web
de l’Ajuntament www.calvia.com.
Les sol·licituds s’hauran de presentar en el Registre General de
l’Ajuntament de Calvià, c/ Julià Bujosa Sans, batle, nª 1 –Calvià-, o en qualsevol
altre de les previstes a l’art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de
Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment
Administratiu Comú.

PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS.

De conformitat amb el que disposa l’article 5 de la Llei Orgànica 15/1999,
de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s’informa als aspirants que
les seves dades personals que contingui la sol•licitud d’admissió, documentació

s’incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal denominat Personal
Municipal, del qual és responsable l’Ajuntament de Calvià, la finalitat és, entre
altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d’aquesta convocatòria.
Les dades personals que sigui necessari podran ser publicats al BOIB, tauler
d’edictes de l’Ajuntament i pàgina web d’aquesta institució
(www.calvia.com) d’acord amb el que disposen les bases d’aquesta convocatòria
i l’article 59.6-b ) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic
de les administracions públiques i procediment administratiu comú.
Es fa constar que en el supòsit que l’interessat hagi posat en coneixement
de l’Ajuntament dades de salut, expressament autoritza al seu tractament per al
compliment dels fins anteriorment exposats.
L’òrgan administratiu davant del qual els interessats poden, si s’escau,
exercir els drets d’accés, rectificació, cancelació, oposició i els altres reconeguts
en la Llei Orgànica 15/1999 és el Servei d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament
de Calvià, situat en C / Julià Bujosa Sans, batlle, 1 (Calvià).

INCIDÈNCIES.

En tot el no previst a les presents Bases s’estarà al que es disposa en la
normativa d’aplicació. La present convocatòria i quants actes administratius es
derivin d’ella i de l’actuació del Tribunal Qualificador podran ser impugnats en
els casos i en la forma establerts per la Llei 30/92, de 26 de novembre, de Règim
Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu
Comú.
Així mateix l’Administració podrà si escau, procedir a la revisió de les
resolucions del Tribunal, conforme al previst en la citada Llei 30/92, de 26 de
novembre.
Publiqui’s la present Resolució en el BOIB i publiqui’s en el tauler d’anuncis
de la Corporació i a la pàgina web.