Cambiar a contenido. | Saltar a navegación

Herramientas Personales

958 57 47 67
Horario de 09:00 h. a 14:00 h.
Usted está aquí: Inicio / Convocatorias / Auxiliar de Biblioteca, Ayuntamineto de Pals (Girona)

Auxiliar de Biblioteca, Ayuntamineto de Pals (Girona)

1 Plaza, Concurso Oposición, Acceso Libre, Subgrupo C2, 14-11-2011
Apertura de plazo

Bases de la convocatoria

BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA PER A LA
PROVISIÓ, MITJAN ÇAN T CONCUR S OPOSICIÓ, D’UNA PLAÇA
D’AU XILIAR DE BIBLIOTECA (GRU P C, SUBGRU P C2), A
MITJA JORNA DA, VACAN T A LA PLAN TILLA DE PERSONA L
LABORA L DE L’AJUN TAM ENT DE PALS

OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

1. L’objecte de la present convocatòria és la selecció, pel procediment

de concurs oposició lliure, d’una plaça d’auxiliar de biblioteca

(grup C, subgrup C2), a mitja jornada, vacant a la plantilla

de personal laboral de l’Ajuntament de Pals.

2. Aquestes bases seran de compliment obligatori, en el moment en

que s’efectuï la convocatòria per a cobrir les places vacants, per

totes aquelles persones que d’una o altra manera participin en el

procés de selecció.

3. Fins la resolució d’aquesta convocatòria, no es poden amortitzar,

transformar ni modificar substancialment les places convocades, si

no és en compliment de les normes de procediment administratiu.

4. Les persones aspirants donen el seu consentiment al tractament

de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre

part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del

procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent i, especialment

la Llei orgànica de protecció de dades.

CONDICIONS DE LES PERSONES ASPIRAN TS

1. Per prendre part en aquesta convocatòria, les persones aspirants

han de complir els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola, d’acord amb les lleis vigents, o

tenir la nacionalitat de qualsevol dels estats membres de la Unió

Europea o d’aquells estats als quals, en virtut de tractats internacionals

celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, si

gui d’aplicació la lliure circulació de treballadors, de conformitat

amb l’article 57 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic

de l’empleat públic, i amb el que estableixen la Llei 4/2000 d’11

de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya, i la

Llei 14/2003, de 20 de novembre, sobre els drets i llibertats dels

estrangers a Espanya i la seva integració social, i disposicions

concordants.

Els aspirants estrangers han d’acreditar la seva nacionalitat.

Els aspirants estrangers han d’acreditar un coneixement de nivell

intermig o superior del castellà. En cas que els aspirants no

puguin acreditar documentalment la possessió d’un coneixement

adequat del castellà, el procés de selecció ha de contenir

una prova o l’exercici de coneixements orals i escrits de llengua

castellana, en un nivell intermig o superior per al desenvolupament

de la plaça a cobrir, que han de superar aquests aspirants;

a no ser que les proves selectives impliquin per sí mateixes la

demostració d’aquest coneixement. La prova, si escau, s’ha de

qualificar d’”apte” o “no apte”, sent necessari obtenir la valoració

d’”apte” per passar a realitzar les proves restants de la fase

d’oposició o per passar a la fase de concurs.

b) Tenir els setze anys complerts i no exercir l’edat de jubilació

forçosa en la data que finalitzi el termini de presentació de sol·

licituds.

c) Estar en possessió del títol de Batxiller Superior (pla antic), Batxillerat

(pla nou), Formació Professional de segon grau o equivalent.

Els aspirants d’Estats membres de la Unió Europea hauran

d’estar en possessió d’algun dels títols reconeguts a Espanya de

conformitat amb el que s’estableix a la normativa vigent en la

matèria.

d) Posseir el certificat de coneixements de nivell C de llengua catalana

orals i escrits, segons certificació de la Junta Permanent

de Català o alguna de les titulacions equivalents d’acord amb el

Decret 152/2001, de 29 de maig, sobre avaluació i certificació de

coneixements de català, i l’Ordre 228/2004, de 21 de juny, sobre

els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements

de català de la Secretaria de Política Lingüística.

A ixí mateix, és d’aplicació el Decret 161/2002, d’11 de juny, sobre

l’acreditació del coneixement del català i l’aranès en els processos

de selecció de personal i de provisió de llocs de treball de les

administracions públiques de Catalunya.

En cas que els aspirants no puguin acreditar documentalment

la possessió del nivell de català exigit, el procés de selecció ha

de contenir una prova o l’exercici de coneixements de llengua

catalana del mateix nivell al requerit a la convocatòria, que han

de superar aquests aspirants.

e) No haver estat condemnat/da per cap delicte o, en cas d’haverho

estat, tenir extingida la responsabilitat penal i cancel·lats els

antecedents.

f) No estar inhabilitat per a l’exercici de les funcions públiques

ni estar separat mitjançant expedient disciplinari del servei de

cap administració pública. Serà aplicable, tanmateix, el benefici

de la rehabilitació, sempre que l’aspirant ho acrediti mitjançant

el corresponent document oficial.

f) No patir cap malaltia ni estar afectat per cap impediment físic o

psíquic que impossibiliti el normal exercici de les funcions pròpies

de la categoria.

2. Tots els requisits s’han de complir el darrer dia de presentació de

sol·licituds i han de mantenir-se durant tot el procés.

CARACTERÍSTIQUES DEL LLOC DE TREBALL

1. Funcions:

- Assumció de les tasques d’execució pròpies de la seva formació

en els àmbits d’atenció al públic, suport tècnic administratiu intern

i suport a l’animació a la lectura.

- Altres funcions bàsiques: en general, atenció als usuaris, tasques

derivades del préstec de documents, manteniment de la secció

de diaris i revistes, processos de gestió de nous lots de materials,

recollida de dades estadístiques, elaboració de materials de

difusió del fons, suport a l’organització i realització d’activitats

culturals o de difusió, suport a les tasques administratives generals

de la biblioteca i, en general, totes aquelles de caràcter

similar que li siguin atribuïdes.

2. M odalitat contractual:

La modalitat de contractació serà laboral indefinida.

3. Jornada:

La jornada laboral serà de mitjà jornada.

4. R etribució:

Serà la que s’estableix al pressupost de la Corporació, en vigor.

INSTÀNCIES I ADMISSIÓ

1. Les sol·licituds per prendre part en el procés de selecció han

de presentar instància normalitzada en el Registre General de

l’Ajuntament, dins el termini improrrogable de 20 dies naturals,

a comptar des del següent al de la publicació de la convocatòria

al Butlletí Oficial de la Província, i s’han d’adreçar al president

de la Corporació. També poden presentar-se en qualsevol de les

altres formes previstes a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de

novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i

del procediment administratiu comú.

2. A les instàncies els aspirants han de manifestar que reuneixen

tots i cadascun dels requisits exigits en la base segona.

3. Les sol·licituds han d’anar acompanyades de la documentació

següent:

- Fotocòpia del document nacional d’identitat o del document oficial

acreditatiu de la nacionalitat.

- Currículum vitae acadèmic i professional.

- Fotocòpia del títol acadèmic requerit. En cas de presentar una

titulació equivalent a les exigides, s’haurà d’adjuntar a la instancia

un certificat lliurat per l’òrgan competent que n’acrediti

l’equivalència.

- Documents acreditatius del mèrits al·legats per a la fase de concurs.

- Document acreditatiu de coneixement de la llengua catalana de

nivell C de la Junta Permanent de Català, Direcció General de

Política Lingüística o equivalent, si el té.

- Resguard de pagament conforme han satisfet les taxes corresponents

per prendre part en el procés selectiu, que s’han establert

en la quantitat de 20 euros.

Tots els documents s’han de presentar mitjançant fotocòpies degudament

compulsades.

La no presentació de qualsevol d’aquesta documentació comporta

la exclusió automàtica de l’aspirant del procés selectiu, llevats

dels mèrits que no seran tinguts en compte.

4. La presentació de la sol·licitud suposa el consentiment al tractament

de les dades de caràcter personal que són necessàries per

prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació

del procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent.

5. N o podran prendre part en el concurs de mèrits els funcionaris

suspesos fins al compliment de la sanció. A tal efecte, els aspirants

procedents d’altres administracions públiques presentaran, amb

la seva sol·licitud, un certificat acreditatiu de l’existència, o no,

de sancions o notes desfavorables en el seu expedient personal.

LLISTA DE PERSONES ASPIRAN TS

1. U n cop finalitzat el termini de presentació d’instàncies, el President

de la Corporació, en el termini màxim d’un mes, aprovarà

la llista provisional d’aspirants admesos i exclosos, mitjançant

resolució que es farà pública en el BOPG i en el tauler d’anuncis

de la Corporació.

2. Les errades materials de fet es podran esmenar, en qualsevol moment,

d’ofici o a petició dels interessats. Les al·legacions presentades

seran resoltes en el termini màxim de quinze dies, transcorregut el

qual, sense que s’hagi dictat resolució, les al·legacions s’entendran

desestimades i es considerarà elevada a definitiva la llista d’aspirants

admesos i exclosos i no caldrà tornar a publicar-la.

3. U na vegada publicada la convocatòria i sens perjudici del que

s’ha dit respecte la llista d’admesos i exclosos, la resta d’anuncis

es faran públics a la seu de la corporació.

TRIBUNA L QUA LIFICADOR

1. El Tribunal es constituirà d’un president i quatre vocals, un dels

quals serà proposat per l’Escola d’Administració Pública de Catalunya.

Actuarà com a secretari el de la Corporació o el funcionari

d’aquesta en qui delegui.

2. La designació dels membres del Tribunal inclourà la dels membres

suplents respectius. El Tribunal no pot constituir-se ni actuar

sense la presencia del seu president i secretari o, si s’escau,

de qui els substitueixin, i de la meitat almenys dels seus membres.

3. Els membres del Tribunal hauran d’abstenir-se de prendre part

quan concorrin les circumstàncies previstes en els articles 28 i 29

de la Llei 30/1992,d e 26 de novembre.

4. Les decisions s’adoptaran per majoria de vots. En cas d’empat, el

president podrà exercir el seu vot de qualitat.

5. La composició del tribunal es farà pública en BOPG i en el tauler

d’anuncis de la Corporació, juntament amb la llista definitiva aspirants

admesos i exclosos, així com el lloc, la data i l’hora d’inici

dels exercicis. Els tràmits successius es publicaran únicament en

el tauler d’anuncis de la Corporació.

6. El tribunal pot disposar la incorporació a les seves tasques de

tècnics i tècniques especialistes per a totes o algunes de les proves,

els quals actuaran amb veu però sense vot per debatre, en les

sessions del tribunal, les qüestions que se’ls sotmetin relatives a

les matèries de la seva competència.

7. A ls efectes previstos en el Real Decret 462/2002, de 24 de maig,

sobre indemnitzacions per raó del servei (BOE 30/05/02), el tribunal

qualificador és classifica en la categoria tercera.

PROCÉS DE SELECCIÓ

1. La selecció pel sistema de concurs oposició consisteix en la valoració

de determinades condicions de formació, mèrits o nivell

d’experiència relacionats amb la tasca a exercir i en la superació

de les proves corresponents. La puntuació obtinguda en la fase

de concurs no podrà aplicar-se per superar els exercicis de la fase

d’oposició.

2. El dia, l’hora i el lloc de l’inici de la primera prova es publicarà al

BOPG i al tauler d’anuncis de la Corporació, com a mínim, amb

15 dies d’antel·lació.

3. La data, l’hora i el lloc de realització de la segona prova i següents

seran determinades pel Tribunal i se’n donarà publicitat

juntament amb els resultats de la prova anterior, i per qualsevol

mitjà, si així ho creu necessari, per tal de facilitar-ne la màxima

divulgació. Amb aquesta publicació es considerarà realitzada

l’oportuna notificació a les persones interessades.

4. L’ordre d’actuació de les persones aspirants serà la mateixa que

per a la llista definitiva d’aspirants admesos i exclosos.

5. Per cadascuna de les proves es realitzarà una única crida. Les

persones aspirants que no compareguin en el lloc, la data i l’hora

assenyalats, fins i tot per raons de força major, seran definitivament

exclosos del procés selectiu.

6. Si el Tribunal té coneixement que alguna de les persones aspirants

no reuneix íntegrament els requisits per participar en la convocatòria,

en qualsevol moment del procés selectiu podrà proposar,

amb audiència prèvia de la persona interessada, la seva exclusió

i, si escau, es posaran en coneixement de les autoritats pertinents

les inexactituds o falsedats comprovades als efectes pertinents.

EXERCICIS I PROVES

Els exercicis i les proves de l’oposició es podran desenvolupar en

qualsevol dels dos idiomes oficials a Catalunya, a elecció de la persona

aspirant.

1. Fase d’OPOSICIÓ

Primer exercici. De coneixements de la llengua catalana i castellana.

De caràcter obligatori i eliminatori. Consta de dos exercicis:

a) Llengua catalana. De caràcter obligatori i eliminatori per a totes

les persones aspirants.

Consistirà en la realització d’exercicis de coneixements gramaticals

i de comprensió escrita i oral que acreditin el coneixement

de la llengua catalana, adaptat al nivell de suficiència de català,

d’acord amb els criteris emprats per la Secretaria de Política

Lingüística de la Generalitat de Catalunya i d’acord amb les

necessitats de comprensió i expressió corresponents al lloc de

treball.

La qualificació de les persones aspirants en aquest exercici serà

la d’apte o no apte.

Les persones aspirants que acreditin el nivell exigit, o d’un superior,

mitjançant la presentació d’un document emès per la Secretaria

de Política Lingüística o per part d’un altre organisme

equivalent quedaran exempts de la realització d’aquest exercici

i la seva qualificació serà la d’apte.

Per realitzar aquesta prova el Tribunal comptarà amb l’assessorament

d’una persona tècnica especialitzada en normalització

lingüística.

b) Llengua castellana. De caràcter obligatori i eliminatori per a totes

les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola.

Per tal d’acreditar els coneixements de llengua castellana les

persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola

hauran de realitzar un exercici, que consistirà en una redacció

de 200 paraules en el termini màxim de 45 minuts i, si s’escau,

amb els assessors especialistes que el Tribunal designi. Aquest

exercici serà avaluat pel Tribunal.

La qualificació d’aquest exercici serà d’apte/a o no apte.

Les persones aspirants que acreditin documentalment davant el

tribunal que està en possessió d’un certificat conforme han cursat

la primària, la secundària i el batxillerat a l’Estat espanyol;

del diploma d’espanyol (nivell superior) que estableix el Reial

Decret 1137/2002, de 31 d’octubre, o d’equivalent o certificació

acadèmica que acrediti haver superat totes les proves dirigides

a l’obtenció d’aquest, o del certificat d’aptitud en espanyol per

a estrangers expedit per els escoles oficials d’idiomes, restaran

exempts de realitzar aquest exercici i la seva qualificació serà

d’apte/a.

Segon exercici. Coneixements generals i específics. De caràcter obligatori

i eliminatori. Consta de 3 exercicis:

a) Examen tipus test. Consistirà en respondre un qüestionari de

40 preguntes (tipus test) amb respostes alternatives, relatives al

contingut del programa que s’adjunta en l’annex.

La puntuació màxima serà de 10 punts, puntuant-se 0,25 punts

per pregunta resolta favorablement. Les respostes incorrectes

no es penalitzaran.

A quest exercici tindrà una durada màxima de 30 minuts.

b) Pregunta a desenvolupar. Consistirà en desenvolupar per escrit

un dels dos temes proposats pel Tribunal, en relació amb el programa

que s’adjunta en l’annex.

La puntuació màxima serà de 5 punts.

A quest exercici tindrà una durada màxima de 60 minuts.

c) Supòsit pràctic. Consistirà en la resolució per escrit d’un exercici

de caràcter pràctic, a escollir per l’aspirant entre els dos plantejats

pel Tribunal i relacionats amb les funcions pròpies de les

places objecte de la convocatòria.

En aquest exercici es valorarà el nivell de formació general, el

rigor de la resposta i la facilitat de redacció.

La puntuació màxima serà de 5 punts.

A quest exercici tindrà una durada màxima de 90 minuts.

Finalitzada la prova, el Tribunal podrà disposar que seguidament

les persones aspirants procedeixen a la seva lectura davant

el mateix. Finalitzada la lectura de la prova, el tribunal

podrà dialogar amb l’aspirant sobre qüestions relatives amb

l’objecte de la mateixa i demanar-li qualsevol altra explicació

complementària o els aclariments que estimi oportuns.

La totalitat de l’exercici es valorarà de 0 a 20 punts i quedaran

eliminats automàticament les persones aspirants que no obtinguin

la qualificació mínima de 10 punts en el resultat global de

la prova, que s’obtindrà de realitzar la mitjana aritmètica de la

puntuació obtinguda en cadascun de les proves d’aquest segon

exercici.

Tercer exercici. Informàtica

Consistirà en una prova pràctica de treballs informàtics relatius

als coneixements d’ofimàtica respecte els programes Microsoft

Word, Microsoft Excel i Microsoft Acces. La puntuació màxima

serà de 10 punts, essent eliminats les persones aspirants que no

assoleixin la puntuació mínima de 5 punts.

Aquesta prova tindrà una durada màxima de 60 minuts.

2. Fase de CONCUR S

Consistirà en l’avaluació dels mèrits sempre sobre la documentació

acreditativa aportada per la persona aspirant en el moment

de presentar la instància, i es valorarà d’acord amb el següent

barem:

a) Experiència professional (fins a un màxim de 6 punts):

- Per serveis efectius prestats en lloc de treball d’auxiliar de biblioteca

o de similars característiques o amb funcions relacionades

amb les d’aquesta categoria en una administració pública

local, fins a un màxim de 4 punts, a tenor de 0,10 punts per

cada mes complet de servei actiu i/o d’1,2 punts per cada any

complet.

- Per serveis efectius prestats en lloc de treball d’auxiliar de biblioteca

o de similars característiques o amb funcions relacionades

amb les d’aquesta categoria en una altra administració pública,

fins a un màxim de 2 punts, a tenor de 0,05 punts per mes

complet de servei actiu i/o de 0,60 punts per cada any complet.

Els serveis prestats a temps parcial computaran amb el percentatge

de dedicació contemplats en l’informe de vida laboral i/o

el contracte de treball.

b) Formació professional (fins a un màxim de 2 punts). Cursos de

formació i/o perfeccionament en tasques pròpies del lloc a proveir

impartits per l’Escola d’Administració Pública de Catalunya,

altra ens o òrgan de la Generalitat de Catalunya, Diputaci

ons catalanes o Ajuntaments. Es valorarà fins a 2 punts, només

els que tinguin relació directa i rellevant amb les funcions de la

plaça a proveir, segons la següent escala graduada:

- Per cursos, jornades o sessions de durada entre 0 i 5 hores, per

cadascun 0,10 punts.

- Per cursos, jornades o sessions de durada entre 5 i 9 hores , per

cadascun 0,20 punts.

- Per cursos, jornades o sessions de durada entre 10 i 24 hores,

per cadascun 0,30 punts.

- Per cursos, jornades o sessions de durada entre 25 i 50 hores,

per cadascun 0,50 punts.

- Per cursos, jornades o sessions de durada igual o superiors a

50 hores, per cadascun 1 punt.

Els aspirants han d’acreditar documentalment la durada, en hores,

dels cursos al·legats. Si no ho fan així és computaran com

cursos de durada inferior a 5 hores.

c) Titulacions acadèmiques (fins a un màxim de 2 punts):

- Títol universitari de Biblioteconomia i Documentació, o de Documentació:

1 punt.

- Altres titulacions universitàries o de Formació Professional de

Grau Superior: 0,50 punts per cada titulació.

Si es tracta d’una titulació obtinguda a l’estranger, només es valoraran

aquelles homologades corresponentment pel Ministeri

d’Educació i Ciència.

Aquesta fase no serà eliminatòria.

LLISTA D’APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUM ENTACIÓ I PROPOSTA DE NOMENAM ENT

1. No es podrà declarar superat en el procés selectiu un nombre de

persones aspirants superior al de les places convocades.

2. Un cop finalitzada la qualificació de les persones aspirants, el Tribunal

publicarà en el tauler d’anuncis de la Corporació la relació

dels aprovats per ordre de puntuació, i elevarà la proposta corresponent

a l’òrgan competent, per ordre descendent de puntuació.

3. La persona aspirant que superi les proves serà nomenada per ocupar

la plaça i lloc de treball d’aquesta convocatòria, i a la resta s’integraran

a una borsa de treball de la qual seran nomenats interins,

per ordre de puntuació, a mesura que restin places vacants.

4. La persona aspirant proposada haurà de presentar a les dependències

municipals, dins el termini de 10 dies naturals, previ

requeriment, els documents esmentats a la base segona de la

convocatòria i que encara no hagués aportat. La manca de presentació

d’aquesta presentació dins el termini indicat, llevat dels

casos de força major degudament acreditada, no podrà ésser pro

posat per a formalitzar el nomenament i determinarà l’anul·lació

de totes les actuacions de la persona afectada, sense perjudici de

les responsabilitats en què hagués pogut incórrer per falsedat en

la instància inicial. En aquest cas, el President de la Corporació

formularà la proposta de nomenament a favor de la persona aspirant

que hagués superat la selecció seguint l’ordre de puntuació

obtinguda.

5. Una vegada aprovada la proposta de nomenament per l’òrgan

competent, la persona aspirant nomenada haurà de prendre possessió

de la plaça o lloc de treball en el termini màxim d’un mes,

a comptar de la data de la notificació del nomenament. La manca

de presa de possessió, llevat dels casos de força major degudament

justificats, comportarà que la persona aspirant quedi en situació

cessant, amb pèrdua de tots els drets derivats del procés

selectiu i del següent nomenament.

FORMA LITZACIÓ DEL CONTRA CTE

La relació contractual entre aspirant contractat i l’Ajuntament de

Pals es formalitzarà mitjançant contracte laboral indefinit amb

caràcter fix en plantilla.

Es podrà fixar un període de prova d’acord amb el que estableix

la legislació laboral.

INCOMPATIBILITATS I RÈGIM DE SERVEI

En l’exercici de les funcions atribuïdes a la plaça per a la qual

es nomeni l’aspirant, serà aplicable la normativa vigent sobre el

règim d’incompatibilitats al sector públic, en compliment de la

qual l’aspirant en el moment de prestar el jurament o la promesa,

haurà de fer una declaració de les activitats que duu a terme o

sol·licitud de compatibilitats si s’escau.

Quant a la determinació i l’adscripció del lloc de treball, les tasques,

el règim de l’horari i la jornada, s’aplicaran els que s’hagin

fixat mitjançant els acords o les resolucions que hagin pres la Corporació

o l’Alcalde.

BORSA DE TREBALL

Tots els aspirants aprovats que no hagin obtingut plaça, per ordre

de puntuació, integraran la borsa de treball de l’ajuntament

de Pals. La Corporació haurà d’utilitzar aquesta borsa per altres

contractacions interines o temporals, en el supòsit que no decideixi

obrir un nou procés selectiu. Integrar la borsa de treball no

constitueix cap dret ni cap mèrit. La duració màxima de la borsa

de treball és de 3 anys.

INCIDÈNCIES

La convocatòria i les seves bases, i els actes administratius que

se’n derivin i de les actuacions del Tribunal podran ésser impugnats

pels interessats en els casos i la forma establerta per la Llei

30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administra

cions públiques i del procediment administratiu comú

El Tribunal està facultat per resoldre els dubtes o discrepàncies que

es produeixin durant el desenvolupament de les proves selectives.

DESTRU CCIÓ DE DOCUM ENTACIÓ

De conformitat amb allò que es disposa a l’Ordre de 17 de gener

de 1994, per la qual s’aproven diferents taules d’avaluació documental,

una vegada sigui ferma la resolució de la convocatòria i

el nomenament de personal, els aspirants que hi hagin participat

tindran un termini de tres mesos per tal de retirar la documentació

aportada, advertint-los que passat aquest termini es procedirà a la

destrucció total de les instàncies, currículums i proves de selecció.

DRET SUPLETORI

En tot el que no estigui previst en aquestes bases es tindrà en

compte el que determina la Llei 30/1984, de 2 d’agost, de Mesures

per a la Reforma de la Funció Pública, el Decret legislatiu

2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei

municipal i de règim local de Catalunya, i el Decret 214/1990, de

30 de juliol, pel qual s’aprovà el Reglament del Personal al servei

de les Entitats Locals.

RECURSOS

Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit de l’Alcalde,

si aquests actes decideixen directament o indirectament els

fons de l’assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el

procés selectiu, o produeixen indefensió o perjudici irreparable

a drets i interessos legítims, els interessats podran interposar,

d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre,

de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment

administratiu comú, potestativament, recurs de reposició

en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la seva

publicació o notificació, davant de l’alcalde, o bé recurs contenciós-

administratiu d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1988, de 13

de juliol, reguladora de la jurisdicció Contenciosa i Administrativa,

en el termini de dos mesos a comptar a partir de l’endemà

de la seva publicació o notificació, davant la Sala Contenciosa i

Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya,

d’acord amb el que preveu l’article 10 de la Llei esmentada. Contra

les resolucions definitives i els actes de tràmit del tribunal, si

aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de

l’assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procés

selectiu, o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i

interessos legítims, els interessats podran interposar en el termini

d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o

notificació, recurs d’alçada davant de l’alcalde. Igualment els interessats

poden interposar qualsevol altre recurs que considerin

convenient per a la defensa dels seus interessos.

ANNEX

Temari GENERAL

 

Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978. Principis generals. Drets

i deures fonamentals.

Tema 2. L’Estatut d’Autonomia de Catalunya. La generalitat de Catalunya

i els seus òrgans de govern.

Tema 3. L’acte administratiu. Concepte, elements, classes, eficàcia.

Procediment administratiu.

Tema 4. Règim local. Organització municipal bàsica. Competències

dels ajuntaments.

Tema 5. Els personal al servei dels ajuntaments. Drets i deures dels

empleats públics.

Temari ESPECÍFIC

 

Tema 1. Definició i missions de la Biblioteca Pública segons manifest

de la Unesco 1994.

Tema 2. Les biblioteques públiques a Catalunya avui. El sistema de

Lectura Pública i la Llei del Sistema Bibliotecari de Catalunya.

Tema 3. La biblioteca pública un servei municipal. Marc competencial.

Tema 4. Organització general d’una biblioteca pública: seccions, serveis,

etcètera.

Tema 5. L’organització dels fons: sistemes de classificació i centres

d’interès.

Tema 6. La col·lecció de les biblioteques: tipologia, selecció i adquisició.

Tema 7. Accés a la informació a les biblioteques públiques de Catalunya:

els catàlegs i les bases de dades.

Tema 8. Les àrees infantils i juvenils: organització, serveis i recursos.

Tema 9. Organització d’activitats de promoció de la lectura en una

biblioteca. Principals programes.

Tema 10. El servei de préstec a les biblioteques públiques. El préstec

interbibliotecari. Ús i dinamització.

Tema 11. L’atenció a l’usuari en una biblioteca: drets i deures.

Tema 12. Les publicacions periòdiques: organització, ús i dinamització.

Tema 13. Els indicadors d’avaluació a les biblioteques públiques.

Tipologia i ús.

Tema 14. Accions de promoció de la lectura en una biblioteca pública.

La seva integració a la realitat cultural del municipi.

Tema 15. Equipaments de la biblioteca: consideracions generals, distribució

d’espais i característiques del mobiliari.”.

Pals, 27 d’octubre de 2011